Gå til innhold

Druknet hunden sin

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er fly forbanna. En i byen min har druknet hunden sin, Etter han kommer ut av fengsel som KUN ER 90 FUCKINGSDAGER.

Han druknet hunden sin fordi det kostet penger å avlive hunden hadde han sagt i aviser. Så han bundet hunden i en sementblokk å kasta hunden i vannet.......

Noen her som aner om det  stemmer at det koster penger å avlive et dyr?

Hvorfor i helvete koster det penger isåfall? Forstår ikke Norge at sånt burde dekkes for å unngå dyremishandling? Kjenner jeg er meget forbanna nå. 

Anonymkode: 3e3c9...f57

Edit: Tråden er redigert for tilrettelegging av brudd på norsk lovverk. Nori,mod

Endret av Nori
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det koster litt men herregud... herregud for noen folk!!!! Når de kan gjøre sånt for å spare noen få hundrelapper... Det er ikke bruk og kast, det er et liv!!! Tenk å selv bli tatt av dage på den måten.. Finnes så uendelig mange onde mennesker der ute.. bra han fikk straff!!!

Skrevet
1 minutt siden, Mamasitas skrev:

Ja det koster litt men herregud... herregud for noen folk!!!! Når de kan gjøre sånt for å spare noen få hundrelapper... Det er ikke bruk og kast, det er et liv!!! Tenk å selv bli tatt av dage på den måten.. Finnes så uendelig mange onde mennesker der ute.. bra han fikk straff!!!

Helt enig. Men staffen var liten. 

Jeg er uansett ikke BARE forbanna på han. Han sa det kostet 1500 å avlive. Og hørt det koster 1000kr per valp/kattunge. Jeg aner ikke om dette stemmer sa men. 

Om det hadde vært gratis så hadde vi iallfall sluppet mennesker som kaster dyrene sine levende i vann. 

Kommunene/statene har jo på en måte skylda i det de også. Nå burde de faen meg skjerpe seg å slutte å kun tenker på penger men dyrets beste. 

Hvor mye koster det p avlive et dyr i norge for vetrinæren? Koster det 12.000 å avlive et valpekull liksom? 

Her virker det ikke som de tenker på dyrets beste, men om at de får ekstra penger i lomma. Men de får vel ikke ekstra når det er så mange som avliver dyrene på den måten isteden.

Jeg har hatt valpekull flere ganger, uønsket. Parringen bare skjer fordi det er elendig å stoppe hundene. Vanskelig når løpetiden er ca 1 mnd. 

MEN jeg avliver ikke valpene, jeg lar de bli født å tar meg av de. Uansett hvor dyrt og mye jobb det er med valper så dreper jeg de ikke. Kunne aldri gjort. Tar vare på de å selger de til seriøse mennesker. 

Så klart så er det ikke alle som vil ta seg av slike jobber. Men da burde de få dekket avlivingen gratis enn å kaste levende nyfødte kattunger/valper i poser i vannet............

Skrevet

Altså hørte det kostet 1000kr per kattunge/valp

Skrevet

Det koster penger, men det må man ta seg råd til når man har dyr. Det er ikke en utgift stat/kommune skal dekke. Legg skylda der den hører hjemme.

Anonymkode: f5a4d...bce

• Liker 4
Skrevet

Visste ikke at det kostet så mye, nesten så jeg ikke tror på det... Men om det stemmer er det skammelig at det er så dyrt. Er imot avliving av friske dyr. Men sp klart bedre å avlive på en Mindre smertefri måte enn å kaste de levende i vann eller levende i pose i vann eller p hamre de til døden. 

Skrevet

Ja, det koster å avlive et dyr på dyreklinikk, men det er INGEN unnskyldning for å gjøre en så grotesk handling som dette. Det burde vært mye strengere straffer for dyremishandling enn det vi har idag.

• Liker 9
Skrevet

Tror ikke løsningen er å gjøre avlivning gratis. Det burde heller være strengere kontroll og regler på hvem som skal få kjøpe dyr. Burde være et system for slikt, fordi slik det er nå kan jo hvem som helst bare dra til en dyrebutikk eller kontakte en selger på finn.no. Også burde det bli strengere straffer for dyremishandling. Jeg mener det burde være lik straff for drap av dyr, som på drap av mennesker. Flere år, minst! 

• Liker 2
Skrevet

Støtter desverre ikke den, beklager! Men har man fått dyr så må man være klar til å ta alle kostnadene det kan medføre.. Også er det dyrt fordi ikke folk skal komme med 100 dyr hver dag som de ikke "orker" å ha mer. De fleste av oss dreper ikke dyr for det om man ikke får dekt avliving.........

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det koster penger, men det må man ta seg råd til når man har dyr. Det er ikke en utgift stat/kommune skal dekke. Legg skylda der den hører hjemme.

Ja så klart burde man ha råd. Men for faen er det så nødvendig å ha det så dyrt? 

Man kan ikke sitte her å si man burde ta seg råd, for hva hjelper det med å skrive/si det? Når de ikke har råd? 

Her tenker ikke jeg på penger, MEN på dyrets beste. Da hadde det her skjedd mye mindre. 

Da går jeg for å betale litt mer skatt for at dyr skal få gratis avliving hos vetrinær. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja så klart burde man ha råd. Men for faen er det så nødvendig å ha det så dyrt? 

Man kan ikke sitte her å si man burde ta seg råd, for hva hjelper det med å skrive/si det? Når de ikke har råd? 

Her tenker ikke jeg på penger, MEN på dyrets beste. Da hadde det her skjedd mye mindre. 

Da går jeg for å betale litt mer skatt for at dyr skal få gratis avliving hos vetrinær. 

Man skaffer seg ikke dyr med mindre man har økonomien til å dekke slike utgifter. Om man opplever å få dårlig økonomi mens man har dyr, slik at man ikke har råd til disse utgiftene, da må man omplassere. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke at det kostet så mye, nesten så jeg ikke tror på det... Men om det stemmer er det skammelig at det er så dyrt. Er imot avliving av friske dyr. Men sp klart bedre å avlive på en Mindre smertefri måte enn å kaste de levende i vann eller levende i pose i vann eller p hamre de til døden. 

Hvorfor synes du det? Bortkjøring og kremering er inkludert, leie av lokaler koster, arbeidskraft er ikke billig her til lands.

Skrevet
2 minutter siden, Epiphany skrev:

Tror ikke løsningen er å gjøre avlivning gratis. Det burde heller være strengere kontroll og regler på hvem som skal få kjøpe dyr. Burde være et system for slikt, fordi slik det er nå kan jo hvem som helst bare dra til en dyrebutikk eller kontakte en selger på finn.no. Også burde det bli strengere straffer for dyremishandling. Jeg mener det burde være lik straff for drap av dyr, som på drap av mennesker. Flere år, minst! 

Jo, løsningen kunne gjort det mye bedre. For uansett så avliver de jo dyrene på en grusom måte om de ikke vil bruke penger hos vetrinær. Det er ikke første gangen jeg hører sånt. Her kjenner jeg andre mennesker som kaster valper og kattunger i poser, fordi de ikke vil bruke penger på vetrinær. Dette syntes jeg er grusomt. Om da avliving hadde vært gratis så hadde de heller valgt vetrinær, enn å drepe de på en grusom måte. 

Ja, selvførgelig burde det vært et bedre system. Men hvor enkelt er det når det er så mange som utgir seg for å være flinke hundeeiere? 

Selv om jeg før et uønsket valpekull, så er jeg TOTALT STRENG på hvem jeg selger valper til. 

Helt enig med at det burde være lik straff. Har lyst å gå til media med slikt. Er så forbanna lei og lei og atter lei av å lese om de stakkars dyrene, eller høre om slike hendelser... Jeg er imot mennesker som kaster levende små valper på 3 uker i vannet i poser.......... 

Desverre skjer dette mye rundt omkring.......

Om staten/kommunen ikke vil dekke så er jeg for at vi alle skal betale ekstra skatt for å få dette gratis, for dyrene sitt beste..

• Liker 2
Skrevet

Uansett, om det er den samme saken vi tenker på så fikk an opprinnelihg 6 måneder, er det ikke så? Og så ble straffen halvert? Det synes jeg er ille. Hadde han hatt et snev av skammevett ville han ha godtatt straffen og tatt den som mann. At han har frekkhet nok til å anke burde heller ha ført til at straffen ble fordoblet. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Diamant skrev:

Ja, det koster å avlive et dyr på dyreklinikk, men det er INGEN unnskyldning for å gjøre en så grotesk handling som dette. Det burde vært mye strengere straffer for dyremishandling enn det vi har idag.

Det blir tatt som en unnskyldning for dyremisshandlere desverre.. Burde være strengere ja. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Epiphany skrev:

Man skaffer seg ikke dyr med mindre man har økonomien til å dekke slike utgifter. Om man opplever å få dårlig økonomi mens man har dyr, slik at man ikke har råd til disse utgiftene, da må man omplassere. 

Ja men desverre så skaffer de seg dyr selv om de ikke har råd. Hvordan skal vi vite om de har råd eller ikke?

Skal vi da spørre hva inntekten deres er før eventuelt valpekjøp? Har da alltid tatt det som at det er frekt, selv om det har fristet å spørre..

• Liker 2
Skrevet

Alt som gjøres hos veterinær er dyrt, veldig dyrt. Betalte 10.000 for en operasjon av hunden min, og det er flere år siden (er sikkert dyrere nå). Var ikke forsikret så derfor måtte jeg betale alt selv.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, løsningen kunne gjort det mye bedre. For uansett så avliver de jo dyrene på en grusom måte om de ikke vil bruke penger hos vetrinær. Det er ikke første gangen jeg hører sånt. Her kjenner jeg andre mennesker som kaster valper og kattunger i poser, fordi de ikke vil bruke penger på vetrinær. Dette syntes jeg er grusomt. Om da avliving hadde vært gratis så hadde de heller valgt vetrinær, enn å drepe de på en grusom måte. 

Ja, selvførgelig burde det vært et bedre system. Men hvor enkelt er det når det er så mange som utgir seg for å være flinke hundeeiere? 

Selv om jeg før et uønsket valpekull, så er jeg TOTALT STRENG på hvem jeg selger valper til. 

Helt enig med at det burde være lik straff. Har lyst å gå til media med slikt. Er så forbanna lei og lei og atter lei av å lese om de stakkars dyrene, eller høre om slike hendelser... Jeg er imot mennesker som kaster levende små valper på 3 uker i vannet i poser.......... 

Desverre skjer dette mye rundt omkring.......

Om staten/kommunen ikke vil dekke så er jeg for at vi alle skal betale ekstra skatt for å få dette gratis, for dyrene sitt beste..

Kanskje, men jeg tenker at en dyremishandler er en dyremishandler. Om en er i stand til å brutalt drepe dyret sitt, blir det neppe behandlet bra ellers - og da må vi fokusere på å stoppe de i å skaffe seg dyr til å begynne med. 

En løsning kunne vært at kun godkjente oppdrettere fikk avle og selge valper/kattunger, og at prisen økes. Da vil mindre mennesker bare kjøpe et dyr uten å tenke over konsekvensene, fordi det vil være vanskeligere å skaffe seg et dyr. En annen måte er jo å gi strengere straffer. Om straffen for dyremishandling hadde vært flere år i fengsel, ville nok dette skremt flere mennesker ut av å gjøre handlingen. 

Skrevet
Akkurat nå, Epiphany skrev:

Skal man spørre om hva de tjener da? Ikke alltid de kan omplassere hundene heller.

Helt enig at det burde vært gratis å avlive, for det kunne hindret dyredrap. Kunne gjerne betalt mer skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...