AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Jeg har i ekstremt lang tid slitt med enormt behov for søtsaker. Spesielt sjokolade. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Begynner nærmest å gråte når mine foreldre ikke kjøper sjokolade når de er på butikken (er 17år), og blir irritert når jeg ikke finner sjokolade på kjøkkenet. Har utallige ganger spist Nugatti og Nutella med skje, og selvsagt blir mine foreldre sure på meg... Kjøpte sjokoladekalender i år for å se om det ikke hjelper med en liten bit sjokolade etter middag, men neida... Har prøvd å drikke kakao for å drepe ''lysten'', men det gjør det visst bare enda verre. Har lagt på meg 5kg pga. dette, og alt ''fettet'' legger seg på magen og lårene mine. Flere har kommentert at jeg har lagt på meg i det siste, og det er litt sårende... Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har null selvkontroll selv når jeg prøver å unngå sjokolade. Sier alltid at jeg skal skjerpe meg, men klarer ikke. Sitter liksom og tenker på sjokolade hele tiden. Det verste er jo etterpå når jeg har fått i meg sjokoladen så får jeg dårlig samvittighet, også fortsetter jeg å spise mer sjokolade. Hva er galt med meg??? Anonymkode: 60ac2...4ff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Skrevet 5. desember 2016 Har du mageproblemer? De kan noen gang gi veldig søtsug. Diverse vitaminmangler kan gi behov for mer mat/ søt mat. Sikkert flere sykdommer også, om du føler deg syk på noe vis kan en legesjekk være på plass. Noen mennesker får sterkere søtsug enn andre, og da funker det som regel best å kutte ut sukker. Etter 1-2 uker forsvinner suget Anonymkode: 80a38...3de
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Sover du nok og spiser du normalt ellers? Anonymkode: 376cd...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Blodsukker på bærtur? Gravid? Anonymkode: 80699...071
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Hodet vil ha søtsaker fordi at blodsukkeret ditt er på vei ned. Hodet vil ha raske karbohydrater, derfor får du lyst på sjokolade.. Enkelt, men allikevel så vanskelig! Spiser du jevnt og trutt gjennom dagen? Sunt? mellommåltider? Jeg sliter med det samme, og det som hjelper her er å spise frokost, mellommåltid (frukt eller noe), lunsj, mellommltid, middag og kvelds. En frukt eller noe om suget på kvelden kommer. De periodene jeg holder på dette, så spiser jeg mye mindre sjokolade og søte ting. Anonymkode: 8b4ff...ecb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du mageproblemer? De kan noen gang gi veldig søtsug. Diverse vitaminmangler kan gi behov for mer mat/ søt mat. Sikkert flere sykdommer også, om du føler deg syk på noe vis kan en legesjekk være på plass. Noen mennesker får sterkere søtsug enn andre, og da funker det som regel best å kutte ut sukker. Etter 1-2 uker forsvinner suget Anonymkode: 80a38...3de Mageproblemer: Sliter litt med mageproblemer nå ja. Har lite jernanermi og lav blodprosent, men kan det være grunnen? Har før kuttet ut søtsaker i noen uker så søtsuget har blitt borte, men av en eller annen grunn er det vanskelig nå. Kanskje fordi det er vinter... Blir mer nedstemt om vinteren... 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sover du nok og spiser du normalt ellers? Anonymkode: 376cd...c6c Sover maks 6 timer om natten (Er trøtt hele tiden, men jeg må våkne klokken 6 og klarer ikke legge meg før 24)... Spiser ikke normalt nei. Rekker aldri spise frokost, spiser sjeldent lunsj. Spiser middag, men orker sjeldent kvelds... 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blodsukker på bærtur? Gravid? Anonymkode: 80699...071 Er nok ikke gravid nei hehe Anonymkode: 60ac2...4ff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lite jernanermi og lav blodprosent, men kan det være grunnen? Anonymkode: 60ac2...4ff Noen mennesker får det. Da jeg hadde jernmangel for noen år siden hadde jeg veldig cravings etter tomater og sterk mat. Men noen får søtsug. Men! Der er mangel på mineraler som kan gi søtsug også. Hvordan er kostholdet ditt? Noen greier her Sitat Reaching for the chocolate bar may indicate the need for magnesium, chromium, B-vitamins and/or essential fatty acids. Chocolate is high in magnesium so it is best to reach for the 100% cocoa in smoothies or snack on nibs or eat the darkest chocolate you can find. Here is a post about beating those chocolate cravings. Chocolate is also metabolized to serotonin, a mood boosting hormone so cravings can also be related to an emotional need Og her http://www.livestrong.com/article/496016-sugar-cravings-are-a-sign-of-which-mineral-deficiency/ Anonymkode: 80a38...3de
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen mennesker får det. Da jeg hadde jernmangel for noen år siden hadde jeg veldig cravings etter tomater og sterk mat. Men noen får søtsug. Men! Der er mangel på mineraler som kan gi søtsug også. Hvordan er kostholdet ditt? Noen greier her Og her http://www.livestrong.com/article/496016-sugar-cravings-are-a-sign-of-which-mineral-deficiency/ Anonymkode: 80a38...3de Tusen takk for svar! Kostholdet mitt er ganske dårlig i grunn... Jeg spiser sjeldent frokost, fordi jeg hater det måltidet. Lunsj spiser jeg også sjeldent fordi jeg nesten aldri har penger og fordi jeg ikke vet hva ejg kan ha i matpakken... Middag og kvelds er varierende, men sunt nok. Spiser litt frukt om kvelden, kanskje et eple på skolen om jeg er veldig sulten og ikke har med mat... Dårlig kosthold er det iallefall. Anonymkode: 60ac2...4ff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Begynn å lage matpakke! Lag den av middagsrester eller hva du vil, men du må spise iløpet av skoledagen. Anonymkode: 2df75...ae5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå