Gjest Lofilteret Skrevet 5. desember 2016 #1 Skrevet 5. desember 2016 Har fått Remeron å sove på og det fungerer utmerket. Ser at det også er et antidepressiva, men har såvidt hørt om det før. Det må jo være genialt når det både gir god søvn og virker mot depresjon? Andre som har erfaringer med Remeron? Jeg er nysgjerrig fordi jeg synes det er rart det ikke er mer brukt når det fungerer så bra - men kanskje det bare er for meg??
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #3 Skrevet 5. desember 2016 Svært mange legger på seg, og langt fra alltid "bare et par kg". Overvekt er ikke helt heldig heller. Anonymkode: 9e6f1...28f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Skrevet 5. desember 2016 Tok de kun for å få sove. La på meg rundt 10kg. Den sluttet også å gjøre meg trøtt da kroppen ble vant til den. Anonymkode: 61814...760
Gjest Daryl Dixon Skrevet 5. desember 2016 #5 Skrevet 5. desember 2016 Jeg fikk remeron mot undervekt og depresjon. Rakk ikke virke mot depresjonen, men sov litt bedre og fikk bedre matlyst Fikk bivirkninger som ikke var helt bra, måtte slutte med det.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Skrevet 5. desember 2016 56 minutter siden, Betrakteren skrev: Har fått Remeron å sove på og det fungerer utmerket. Ser at det også er et antidepressiva, men har såvidt hørt om det før. Det må jo være genialt når det både gir god søvn og virker mot depresjon? Andre som har erfaringer med Remeron? Jeg er nysgjerrig fordi jeg synes det er rart det ikke er mer brukt når det fungerer så bra - men kanskje det bare er for meg?? Jeg gikk opp 5kg i begynnelsen, men husk på at dette er jo ikke viktig om det faktisk funker, problemet for meg var at den funka ikke på depresjonen så da var den ikke noe vits i å ta. Angående trøttheten så hjalp den veldig de første månedenen, men etter det så tror jeg ikke man får den "sovepille-effekten" lenger. Anonymkode: bc590...729
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 5. desember 2016 #7 Skrevet 5. desember 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
bippo Skrevet 5. desember 2016 #8 Skrevet 5. desember 2016 Jeg la på meg (men det var på daværende tidspunkt bare positivt), hadde helt sinnsyke drømmer, og fikk en hangover uten like. Kunne sove i 20 timer i strekk uten å bli uthvilt. Dessuten mistet jeg alle følelsene mine utenom irritasjon, så jeg var irritert og rastløs hele tiden, brant et par broer under den perioden for å si det sånn. Jeg skal ALDRI ta remeron igjen, det er det verste jeg har gått på. 1
Sofie_22 Skrevet 5. desember 2016 #9 Skrevet 5. desember 2016 Det er kjent sak at en vanlig bivirkning av Remeron er økt matlyst og dermed vektøkning. Nå er det sånn at lavere doser gis når Remeron kun brukes for søvn (har bedre virkning enn høyere doser). For behandling av depresjon gis høyere doser. Jeg vet ikke helt om sannsynligheten for bivirkninger øker proposjonalt med dose, men det er ofte tilfelle ved andre liknende medikamenter. Uansett, husk at ikke alle opplever plagsomme bivirkninger og at noen ganger veier bivirkningene opp for det en i utgangspunktet slet/sliter med.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #10 Skrevet 5. desember 2016 Jeg bruker Remeron i "akutte søvnproblemfaser", der andre medisiner, som Truxal, Zyprexa og Nozinan ikke virker. Anonymkode: 22159...b5c
Sulosi Skrevet 5. desember 2016 #11 Skrevet 5. desember 2016 Sitat Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Tråden er ryddet i hht våre retningslinjer for denne delen av forumet, se sitat ovenfor. Mvh Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #12 Skrevet 5. desember 2016 Dere som skriver at dere fikk høyere matlyst og la på dere. Når på dagen tok dere tablettene? Var dere sultne konstant eller kun etter tabletten var inntatt? Anonymkode: 6c031...f32
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #13 Skrevet 5. desember 2016 Man legger ikke på seg av tablettene i seg selv, men fordi de kan føre til økt matlyst. Hadde ingen effekt, verken antidepressiv eller mot søvn da jeg tok de, men sto på så lav dose at det nok ikke var forventet at den skulle virke mot depresjonen uansett. Anonymkode: b8f5a...c1b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #14 Skrevet 5. desember 2016 Fungerte bra for meg. Sov og fikk litt bedre matlyst. La ikke på meg, men mat smakte meg mer. (Sov og spiste lite pga depresjon) Sluttet fordi jeg ble tollerant og ikke fikk sove lenger av dem etter noen mnder. Anonymkode: 4436e...552
Starfish97 Skrevet 23. mars 2017 #15 Skrevet 23. mars 2017 Jeg har gått på remeron nå i 3 mnd. Første ukene var det utrolig vanskelig og jeg kjente depresjonen ble litt verre, men den hjalp på søvnen. Etter ca en mnd følte jeg meg litt mer likegyldig fremfor irritabel og trist som jeg kunne bli over småting før, og nå etter tre måneder er depresjonen min vekke. Jeg skal nå bytte tabletter fordi jeg merket søtsuget ble større, og jeg begynte å tenke at det ikke gjorde noe om jeg spiste hva jeg ville - likegyldig. Jeg har ikke hatt søtsug etter jeg begynte å snuse for et år siden, og på tre mnd på disse tablettene gikk jeg opp nesten 14 kilo. Jeg har aldri vært en person som lett legger på meg, men det var ikke så kjekt så jeg bytter nå
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #16 Skrevet 23. mars 2017 Jeg har gått på Remeron i 4 mnd og har lagt på meg mye. Jeg ble advart av legen, men det er svært vanskelig når matlysten og søtsuget er ekstremt høyt, i tillegg er jeg passiv pga depresjonen og angsten. Jeg synes det virker på søvn og depresjonen, i starten hadde jeg hangover. Vurderer å bytte merke. Anonymkode: 53935...a54
Gjest Lofilteret Skrevet 23. mars 2017 #17 Skrevet 23. mars 2017 Jeg hadde helt glemt at jeg startet denne tråden! Jeg har nå brukt Remeron i mange måneder og den virker like godt fremdeles. Jeg har ikke hatt vektøkning, tvert imot har jeg gått ned noen kilo. Jeg tar 2x15mg smeltetabletter når jeg legger meg (noen ganger 3, som er maxdose) - og etter hvert er jeg begynt å elske smaken av de!! Jeg har en særdeles restriktiv lege som var overbevist om at jeg var veldig avhengig av Sobril og kom til å få problemer med å slutte på de - hun sliter enda med å virkelig tro at det var så enkelt å bytte fra sobril til Remeron for søvn. Kanskje sier det noe om hvor bra Remeron er (for meg ...)
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #18 Skrevet 23. mars 2017 Jeg var lenge skeptisk til Remeron, selv om legen anbefalte det, nettopp på grunn av skrekkhistoriene om stor vektøkning. Men jeg prøvde den ut, og har gått på medisinen i ett år uten å legge på meg noe. Ingen økt appetitt heller. Så dette er veldig individuelt. Har funket kjempebra for meg, spesielt siden problemene mine var angst og søvnløshet. Har fått fantastisk god søvn av Remeron. Bra at det funker for deg også Mye bedre enn Sobril som kan være farlig vanedannende og gi kraftige abstinenser etter langvarig bruk. Anonymkode: 23adc...da2
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2017 #19 Skrevet 23. mars 2017 Jeg brukte det for kronisk hodepine i et par måneder, la på meg 5 kg så jeg sluttet. Aldri vært så sulten i hele mitt liv, hadde jeg fortsatt hadde jeg est ut.
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2017 #20 Skrevet 23. mars 2017 På 5.12.2016 den 21.31, AnonymBruker skrev: Dere som skriver at dere fikk høyere matlyst og la på dere. Når på dagen tok dere tablettene? Var dere sultne konstant eller kun etter tabletten var inntatt? Anonymkode: 6c031...f32 Jeg tok de på kvelden i 9 tiden. 30 mg. Jeg var sulten og fysen konstant. I tillegg spiste jeg mye større porsjoner enn jeg hadde pleid, ble ALDRI tilfredstilt. Dette må jo være vidundermedisin for de som sliter med å legge på seg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå