Gå til innhold

Svimte av i dusjen....for andre gang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 18 år gammel jente. Dette er andre gang dette skjer og begge gangene har jeg blitt veldig redd og forvirret. Det har bare skjedd etter jeg har stått opp og står i dusjen. Jeg føler det komme før det skjer fordi jeg blir plutselig veldig sliten og kroppen blir nesten lam. Jeg får sorte prikker i synsfeltet sånn som når man reiser seg for fort fra sofaen. Denne gangen skjedde det fort og jeg våknet av at jeg slo hodet i badekarskanten. Jeg klarte å komme meg ut av badekaret og finne et håndkle og så kom jeg meg fra badet og til sengen, men jeg var helt blind! Synet var helt svart og hørselen var merkelig fordi tankene mine var helt forskrudd. Jeg la meg i sengen og pustet i ett par minutter helt til jeg fikk synet tilbake og så reiste jeg meg og gjorde alt som normalt.

Det var ingen hjemme til å se hva som skjedde men moren min foreslo og se på blodprosenten min, mens en venn av meg gjorde meg redd ved å si at det er symptomer på slag! Jeg håper det er noen her som har opplevd det samme og vet hva det er. Tusen takk på forhånd :D

Anonymkode: 8f85f...d7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege.

Anonymkode: e828e...58d

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke symptomer på slag, da skal du ha problemer med å løfte armene, smile (da blir det ofte skjevt på en side) og problemer med å snakke. 

Jeg ville sjekket blodtrykket om jeg var deg :) 

Anonymkode: 09150...776

• Liker 2
Skrevet

Det kan forsåvidt være blodprosenten(vanlig hos kvinner pga. menstruasjonen), eller blodtrykk, men det må sjekkes hos lege og da bør du fortelle om symptomene der uansett. Får du kun disse svimmelhetsanfallene på morgenen? I såfall ville jeg kanskje dusjet på kvelden fremfor på morgenen, som skadeavvergende tiltak:)

Anonymkode: c629f...d95

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som blodtrykksfall. Det er vanlig for enkelte at det skjer i dusjen (muligens kombinasjonen av å stå oppreist og oppleve rask temperaturøkning...?). 

Det høres skummelt ut at du slo hodet ditt. Har du fortsatt vondt? Hør på moren din og dra til legen, sjekk blodprosenten/-trykket og nevn gjerne at du slo hodet.

Og det er ingen skam å sitte og dusje fremover, så slipper du risikoen ved å falle plutselig :)

• Liker 1
Skrevet

Spiser du lite? Jeg opplever lignende ved for mye varme på vann og baderom når blodsukkeret er lavt. Gå til lege for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 0f7bc...f16

Skrevet

Du sier ikke noe om hvor lenge siden det skjedde første gang.
Det høres veldig ut som blodtrykksfall ja, men det bør undersøkes av lege, spesielt om det har skjedd to ganger i løpet av kort tid.
Jeg pleier få blodtrykksfall på morgen etter blodgivning, såpass kraftig at jeg må legge meg ned noen minutter.
Ellers kan jeg få mindre blodtrykksfall dagen etter alkoholinntak, eller i dusjen om jeg reiser meg etter en times tid i rykende boblebad.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan forsåvidt være blodprosenten(vanlig hos kvinner pga. menstruasjonen), eller blodtrykk, men det må sjekkes hos lege og da bør du fortelle om symptomene der uansett. Får du kun disse svimmelhetsanfallene på morgenen? I såfall ville jeg kanskje dusjet på kvelden fremfor på morgenen, som skadeavvergende tiltak:)

Anonymkode: c629f...d95

Ja det har bare vært når jeg har dusjet på morgenen. Men takk, jeg skal prøve det :D

Skrevet

En tur til legen forteller deg mere enn vi kan her inne. :)  

Anonymkode: 92eb2...8d6

• Liker 1
Skrevet

Neppe slag, men få blodtrykk og blodprosent kikket på :)

Anonymkode: e3b0d...dfb

Skrevet

Det hørest ut som lavt blodtrykk! Sliter med det selv, og det som hjelper er å reise seg rolig og få i seg nok vann og salt.

Anonymkode: fe38d...3c7

Skrevet

Vanlig hos noen personer å besvime i dusjen. Dersom du googler fainted in shower finner du mye info

Prøv å dusje i kaldere/ lunkent vann eller ha et vindu åpent slik at det ikke blir for mye varm luft

Anonymkode: eb291...dd3

Skrevet

Lege!

Anonymkode: 8fc89...da4

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke symptomer på slag, da skal du ha problemer med å løfte armene, smile (da blir det ofte skjevt på en side) og problemer med å snakke. 

Jeg ville sjekket blodtrykket om jeg var deg :) 

Anonymkode: 09150...776

Vel, synsforstyrrelse kan forekomme ved slag, det samme med besvimelse. 

Ts bør komme seg til legen. Bestill time så fort som mulig. Skjer det igjen, ringer du legevakten. 

Anonymkode: 9138c...81f

Skrevet

Er det noen grunn til at dere anbefaler lege? Er det noe annerledes med TS sin sak enn de som opplever dette ved for varmt vann i dusjen?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen grunn til at dere anbefaler lege? Er det noe annerledes med TS sin sak enn de som opplever dette ved for varmt vann i dusjen?

Fordi slike hendelser kan være tegn til mye forskjellig. Det er ingen her som kan vite om TS sine besvimelser er forårsaket av det samme som de som besvimer grunnet varm vann i dusjen. 

Anonymkode: 9138c...81f

Skrevet

Når du dusjer vil varmen  utvide blodårene dine, og blodtrykket blir da lavere og man besvimer da lettere.

Dersom du allerede har lavt blodtrykk, vil dette skje deg lettere. Derfor, dra til legen for å sjekke dette. Sjekk blodprosenten, det er vanlig at vi kvinner har for lav blodprosent.

Drikk mere vann, øk matinntaket ditt. Det kan være mange grunner til å besvime, mange ufarlige grunner, men mange mer alvorlige grunner. derfor, dra til legen.

Anonymkode: 90070...0e8

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke slag, det kan du ta helt med ro :) Høres ut som et kraftig blodtrykksfall (som ikke er farlig) men gå til lege for å sjekke for sikkerhetsskyld! 

Skrevet

Du kan prøve å spise frokost før du dusjer om morgenen. Det hjalp for meg. Var veldig svimmel pga lavt blodsukker om morgenen og holdt på å svime av i dusjen flere ganger.

Anonymkode: 4e2b7...97e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du dusjer vil varmen  utvide blodårene dine, og blodtrykket blir da lavere og man besvimer da lettere.

Dersom du allerede har lavt blodtrykk, vil dette skje deg lettere. Derfor, dra til legen for å sjekke dette. Sjekk blodprosenten, det er vanlig at vi kvinner har for lav blodprosent.

Drikk mere vann, øk matinntaket ditt. Det kan være mange grunner til å besvime, mange ufarlige grunner, men mange mer alvorlige grunner. derfor, dra til legen.

Anonymkode: 90070...0e8

Dette. Jeg blir ofte oppgitt over rådene som gis av mennesker som ikke har peiling på hva TS spør om, men av og til kommer det seriøse svar som det over. 

Besvimmelsestendenser i dusjen er vanlig om man har lavt blodtrykk pga varme og mulig dehydrering. Det er de vanligste grunnene til at vi kan oppleve å bli svimle og øre på sommeren når det er varmt. Det trenger ikke å være så alarmerende, men er greit å få sjekket ut hos lege uansett. 

Anonymkode: 411a6...c9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...