Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I serien Skam så vi maniske Even gå naken ut i Oslos gater for så å bli plukket opp av politiet.

er dette vanlig ved mani?

jeg har gjort lignende selv og det var SÅ godt å se den episoden og ikke føle meg alene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Det er ikke uvanlig, hverken ved mani (med og uten psykose) eller andre psykotiske tilstander. 

Anonymkode: 2e15a...141

Skrevet

Vanlig og vanlig. Mani/psykose kan få folk til å gjøre ting de valigvis ikke ville gjort og ting en vil angre på i ettertid, men jeg vil ikke si at det å gå naken ved mani er noe som er gjennomgående eller vanlig ved mani, ei helle uvanlig. Det er helt individuelt.

Anonymkode: 32609...1b5

• Liker 1
Skrevet

Selv har jeg vrengt av meg klærne på gata og på sykehuset når jeg har blitt provosert, men da har jeg vært manisk 

psykologen min er ikke redd jeg skal gjøre det nå liksom som jeg er eutym

Skrevet

Hva er egentlig mani?

Anonymkode: 65781...cfc

Skrevet

Man mister kontrollen over seg selv, man følger sine mer reptillignende lyster, som å dytte seg selv på andre.

Anonymkode: 15962...f81

Skrevet

Mani kan gi seg ulike utslag. Alt fra å gå naken uten i byen til å gå pyntet i sin fineste stas og skrike av fill hals til noen tilkaller politiet. Psykisk syke mennesker finnes og i alt fra lette psykiske lidelser til de tyngste tunge. 

Anonymkode: 06736...13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...