Gå til innhold

Tannlege, hvor ofte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tannlegeskrekk, i tillegg til litt stram økonomi.

Har derfor utsatt tannlegebesøk i flere år. Det er nok 5-6 år siden sist og det er ikke bra.

Virker som alle andre sjekker tennene sine 1 gang i året.

Gjør dere?

Anonymkode: db18b...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde nok dra til tannlegen snart ja. Jeg har gode tenner og skjelden hull, så jeg går til tannlegen annethvert år.

Skrevet

For noen år siden utsatte jeg tannlegebesøket for lenge, det kostet det meg 15 000 kr. Nå går jeg til sjekk to ganger i året, klok av skade heldigvis ;) 

Anonymkode: bb838...884

• Liker 1
Skrevet

Har selv tannlegeskrekk, men går likevel 1 gang i året for sjekk. 

Må ha innkallelse da, hvis ikke er sjansen veldig stor for at jeg ikke ringer å bestiller meg time men utsetter det i det uendelige.. 

Mtp økonomi så er det bedre for lommeboka å gå en gang i året. Det er dyrt, men hvis man går en gang i året så oppdager tannlegen hull og evt andre skader på et tidlig tidspunkt og får reparert tennene før det blir mere omfattende og dermed dyrere. 

Skrevet

1 gang i året :) Er det som anbefales, så syns det er greit å følge det.

Skrevet
4 minutter siden, skruf skrev:

Har selv tannlegeskrekk, men går likevel 1 gang i året for sjekk. 

Må ha innkallelse da, hvis ikke er sjansen veldig stor for at jeg ikke ringer å bestiller meg time men utsetter det i det uendelige.. 

Samme her. 

Skrevet

Dere som går 1-2 ganger i året, går dere til tannlege eller mener dere egentlig tannpleier? 

Er det lurt å dra til tannpleier for å få renset tennene før man drar til tannlege, når det er mange år siden sist?

Anonymkode: cbcfc...462

Skrevet

Jeg får innkalling med halvannet års mellomrom. Hver tredje gang er det tannlege, ellers er det tannpleier. Når det er tannpleier kommer tannlegen inn og ser på bildene.

Dette synes jeg er en grei ordning, for det er ofte nok til at hull og andre problemer oppdages tidlig, og sjeldent nok til at det ikke tar for mye tid og penger. Det passer også ganske godt med hvor ofte jeg trenger å fjerne tannstein. 

Mange av tingene som gjøres på en vanlig kontroll hos tannlegen kan en tannpleier gjøre like bra. Tannlegeutdannelsen er ikke så nødvendig før det er noe galt med tennene. Tannleger er også flinkere i å oppdage at noe er galt, og det er derfor tannlegen ser på bildene og også derfor tannlegen tar hver tredje kontroll. På denne måten blir det billigere, men tennene mine blir likevel tatt godt vare på.

TS: Jeg anbefaler deg å velge en tannklinikk og be dem sette opp regelmessig innkalling på deg. Det er mye lettere å komme seg til tannlegen hvis du aktivt må avlyse. Velg en som er flink på folk med tannlegeskrekk, og som er relativt rimelige.

Anonymkode: 5a50c...439

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som går 1-2 ganger i året, går dere til tannlege eller mener dere egentlig tannpleier? 

Er det lurt å dra til tannpleier for å få renset tennene før man drar til tannlege, når det er mange år siden sist?

Anonymkode: cbcfc...462

Jeg går til tannlege. 

Anonymkode: ef389...fc6

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden utsatte jeg tannlegebesøket for lenge, det kostet det meg 15 000 kr. Nå går jeg til sjekk to ganger i året, klok av skade heldigvis ;) 

Anonymkode: bb838...884

Hva var problemet som kostet 15 000?

Anonymkode: 807fe...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...