Gå til innhold

Angst, HJELP, TW

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått diagnosen alvorlig utbrent, alvorlig depresjon og panikkangst. Jeg har nå et veldig heftig angstanfall, det er så sterkt at det ikke kan beskrives med ord! Jeg får ikke puste og jeg vil egentlig bare gjøre ting jeg ikke kan fortsette med(selvskader).. Jeg pleier å drive med dumme ting hver gang det kommer, men jeg har nå lova min aller kjæreste i hele verden å slutte, så jeg må finne på noe annet..

Kan noen være så snill å hjelpe meg og fortelle meg hva jeg skal gjøre? jeg vil heller dø enn å oppleve dette, for det er så sinnssykt vondt..

Anonymkode: fceb6...0a3

Videoannonse
Annonse
Gjest Jessica
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått diagnosen alvorlig utbrent, alvorlig depresjon og panikkangst. Jeg har nå et veldig heftig angstanfall, det er så sterkt at det ikke kan beskrives med ord! Jeg får ikke puste og jeg vil egentlig bare gjøre ting jeg ikke kan fortsette med(selvskader).. Jeg pleier å drive med dumme ting hver gang det kommer, men jeg har nå lova min aller kjæreste i hele verden å slutte, så jeg må finne på noe annet..

Kan noen være så snill å hjelpe meg og fortelle meg hva jeg skal gjøre? jeg vil heller dø enn å oppleve dette, for det er så sinnssykt vondt..

Anonymkode: fceb6...0a3

Søk profesjonell hjelp.  Du fortjener ikke å ha det slik. Kontakt lege imorgen 

Skrevet

Prøvd enkle ting som å ta en lang dusj i kvled? Det er litt ekkelt i starten siden en føler en skal svime av hele tiden under anfall, men syns det distraherer og er beroligende, samtidig som en gjerne begynner å grine i stedet som kan hjelpe masse.  

Går du på medisiner? Har du vurdert det?

Anonymkode: ccb8e...567

Skrevet

Hva er du utbrent fra? 

Jeg ble utbrent av jobb og fikk masse symptomer som hjertbank, tung pust, høyt blodtrykk, innvendig uro og begynte å skjelve og ja, panikkanfall. Ble lysfølsom og slet bare med å være utendørs. Og tro meg. Har aldri slitt med psyken før. 

Nå tyder det jo på at du har et alvorlig problem siden du er selvskader men for meg hjalp det å være rundt andre. Gå på besøk til folk, finne på morsomme ting alene, gå turer, trene og i det hele bare roe ned. 

Du blir ikke bedre av selvskading - det kan jeg love deg. Og ikke la angsten ta overhånd, drit i den. Prøv å finne på morsomme ting. Du sier du har lovet din kjæreste i hele verden å slutte. Nåvel, prøv å få vedkommende til å hjelpe deg heller. Gå turer i skog og mark. Eller i byen for den saks skyld. Sett på noen komedier. Få tankene på andre baner. Så kommer du gradvis til å bli bedre. Men det tar tid. For min del så er det 6 mnd siden jeg var på det verste og jeg er langtfra god enda men om vi sier at på en skala fra 1-100 så var jeg på 95 på det verste mens nå er jeg kanskje på 30 så går det hvertfall bedre og bedre men du må selv ta grep for å komme dit.

kanskje du trenger medisiner men jeg har nektet medsinering og det har heller aldri vært eg spørsmål, for selv om jeg har gått på en smell så er det viktigst å komme seg ut av den smellen for egen maskin synes jeg og i tillegg finne grunnen til at du havnet der du er for at du så unngår å komme dit igjen i framtiden. 

Anonymkode: e0225...3a5

Skrevet

Du må lære å forebygge stresset før det bygges så høyt at du får panikkanfall. Både gjennom diet, kutte sukker/kaffe, spise sundt, være i sunn aktivitet og håndtere følelsene dine før det går så langt. Det er masse å lære om det. Men midt i panikken må du bare ri det av. Det går over.

Anonymkode: 0b228...6a7

Skrevet

Begynn med meditasjon eller mindfullness. kjøp inn noe god røkelse og noen krystaller som hjelper mot angst tror ametyst var en bra en :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...