Gå til innhold

Kyssing og Klamydia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk brått påviset klamydia da min forhenværende faste partner tydeligvis ikke var like fast med meg. Vi gikk fra hverandre for noen mnd siden og siden den gangen har jeg ikke hatt sex med noen... Problemet er heller det at jeg nå leser på nettet at man kan få smitte i munnen.

Så med fare for å virke helt idiot, kan jeg ha smittet menn på byen med klamydia fordi jeg har kysset dem??:glare:

Jeg skjønner at muligheten er liten, men hva faen?
Vil det da si at teoretisk så kan jeg ha blitt smittet med klamydia fordi jeg har kysset på en type på byen, gitt han jeg var sammen med klamydia etter oralsex, smittet meg med hans stake og så er utfallet klamydia på en test?

Jeg skal på en date i morgen med en mann... Jeg er på dag 3 av kuren jeg fikk, men jeg grøsser av tanken på å potensielt kunne smitte han om han kysser meg.:fnise:

Anonymkode: 242f5...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klamydia smittes ved samleie; ved kontakt mellom slimhinner på kjønnsorganer eller i endetarmen. En av fem som har samleie med en smittet person, vil statistisk sett få infeksjonen.

Bakterien kan også overføres gjennom munnsex, men slik smitte spiller trolig liten rolle i smittespredningen.

Barn kan smittes ved fødselen og kan 5-12 dager etterpå utvikle øyeinfeksjon.

Skrevet

Det står på nettet at hvis du har klamydia i halsen og utfører oralsex så vil du kunne smitte personen med klamydia.
Står bare null om hvordan det er fra munn til munn. :)
Jeg vet at kjønnssykdommer hovedsakelig smitter ved å ha sex; vanlig og oral. Men ellers takk for svar :)

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står på nettet at hvis du har klamydia i halsen og utfører oralsex så vil du kunne smitte personen med klamydia.
Står bare null om hvordan det er fra munn til munn. :)
Jeg vet at kjønnssykdommer hovedsakelig smitter ved å ha sex; vanlig og oral. Men ellers takk for svar :)

Ts

Kanskje du skal forstå da at kyssing og sex i enhver form er noe du avstår fra? Når du har fått kur så tar du kuren ut og gjør som avtalt med lege, etterpå. 

Stakkers den du skal på date med. 

Anonymkode: 701e7...a6b

Skrevet

Det smitter ikkje ved kyssing, ellers tror eg det hadde vært mange fleire tilfeller av klamydia her til lands.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du skal forstå da at kyssing og sex i enhver form er noe du avstår fra? Når du har fått kur så tar du kuren ut og gjør som avtalt med lege, etterpå. 

Hvorfor er det syns i fyren ho skal på date med?

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg hatt noen problemer med å følge instrukser fra lege, apotek eller fra preperater så ville jeg spurt om det. 

Ikke skjønner jeg hvorfor det er synd på mannen. Hadde jeg vært en idiot så kunne jeg vært enig med deg, men jeg er langt fra dum selv om jeg kanskje spør dumt nå. Som jeg pleier å si selv når folk kommer for å få råd fra meg - det finnes ingen dumme spm, kun dumme svar. ;)

1 time siden, Saphyria skrev:

Det smitter ikkje ved kyssing, ellers tror eg det hadde vært mange fleire tilfeller av klamydia her til lands.

Jeg har tenkt den tanken også.. Kjente jeg ble litt paranoid når jeg leste om det på nettet.:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...