Gå til innhold

Tips til symaskin for nybegynnere :)


Martheoen92

Anbefalte innlegg

Hei hei :) jeg ønsker meg en symaskin til jul av min kjære, men jeg har jo virkelig ikke peiling! jeg er totalt nybegynner, men ønsker å sy opp gardiner, sy putetrekk, sy opp buksene til svigermor og sy kjoler/tøy. jeg vil ikke ha noe ekstremt dyrt, men skjønner jo at det koster litt. vil ha en god og robust maskin som ikke det er for mye dikkedarier med og som er enkel å forstå. hørte fra hu ene venninna mi og at jeg burde ha noe falsk overlock søm på, ikke det at jeg forstår hva hun prater om :) har dere noen å anbefale og gjerne begrunn svaret :) vil heller helst ikke at den skal være super stor og mega tung :) gjerne om dere har noe tips til sying generelt og litt syspråk :P hva er egentlig forskjellen på mekanisk og elektronisk symaskin? :ohmy:

stor klem :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør egentlig ha litt tyngde på maskinen for at den ikke skal hoppe av gårde av seg selv. Hvis du skal jobbe med denim bør du spytte litt i maskinen, for det krever en tung motor. Jeg har en til 5000 (Janome EasyJeans), og den gjør ca. alt av det vanlige. Jeg er veldig fornøyd, og har bare hørt godt om maskinen! Dersom du bare ønsker å sy opp gardiner og sånn trenger du ikke noe dyrt, men dersom du ønsker å sy klær eller tunge stoffer bør du legge litt i det med en gang. Dersom det blir for dyrt å ønske seg noe til 5000 kan du kanskje ønske deg halvparten? Det gjorde jeg :) 

Anonymkode: 3e735...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider