Gå til innhold

Vintersoverpose alternativ løsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal sove ute for første gang og lurer på om noen kan hjelpe meg litt :D er ei jente som er veldig frossen. Jeg har en sommersovepose og en høst/vintersovepose som tåler minus 7 grader. Har i tillegg lakenpose som øker komforttemperaturen med 4 grader. Har fått beskjed om at det kan bli opptil -10 grader når vi skal sove ute, og selv om soveposen min da burde holde tviler jeg på at den gjør det da jeg er veeeldig frossen! Er i tillegg student så har ikke råd til å punge ut 4000kr for en vintersoverpose som skal brukes en gang, og jeg kjenner ingen som har en varmere sovepose.

Spørsmålet mitt er da om det har noen hensikt og bruke både sommer og høst/vintersoveposen samtidig? Eller vil det ikke øke varmen i stor grad? Bør jeg isåfall ha sommersoveposen innerst eller ytterst? :)

Anonymkode: e975b...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint å ha den ene posen inni den andre, og du øker isolasjone. Ville valgt den som var fysisk minst til å være inderst. Ellers så er det bare å prøve å teste ut på sofaen hjemme.

hvor mye veierde to  posene til sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg iallfall for å ha et liggeunderlag som isolerer godt, det hjelper ikke med den varmeste soveposen hvis underlaget ditt slipper igjennom kulden fra bakken. 

Anonymkode: ef5cd...559

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liggeunderlaget er nesten like viktig som soveposen, sørg for et med høy R verdi.

Anonymkode: 569a4...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte akkurat den løsningen du beskriver flere ganger i vintersesongen i fjor, og synes det fungerte fint. Frøs aldri, ble heller ikke overdrevet klamt. Ville ha tatt sommersoveposen innerst ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy på og vær varm når du legger deg, og pass på å tisse før du kryper ned i posen. Legg gjerne en flaske med varmt vann i soveposen, deilig å varme tærne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...