Gå til innhold

Erfaringer med gynefix kobberspiral?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så møkk lei p-piller. Mellomblødninger, humørsvingninger og mistet sexlyst. Hørt at det har kommet en relativt ny type kobberspiral, gynefix, som ikke har den klassiske T-formen, slik at den ikke gir økte blødninger og smerter. Noen erfaringer? Jeg har isåfall en rekke spørsmål:

Hva kostet alt til sammen, med både innsetting, legetime og selve spiralen?

Er det mulig å kontakte gynekolog direkte, og kjøpe den der? Eller må jeg til lege å få resept først? Kan jeg evt få resept på helsestasjon for ungdom? 

Har du hatt noen plager, smerter, uregelmessig blodning og liknende? 

Anonymkode: fbc9b...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt mye negativt om kopperspiral. Det er veldig dumt å ha for mye kopper i kroppen, kan lage masse problemer. Har hørt at p-plaster kanskje skal være noe av det "sunneste" prevasjonsmidlet. 

Anonymkode: e7bba...e1e

Skrevet

Jeg har kobberspiral. Hadde økte blødninger i starten og noe økte menssmerter, men det har gått seg til. Er jevnt over veldig fornøyd.

Anonymkode: 29120...45c

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt mye negativt om kopperspiral. Det er veldig dumt å ha for mye kopper i kroppen, kan lage masse problemer. Har hørt at p-plaster kanskje skal være noe av det "sunneste" prevasjonsmidlet. 

Folk velger kobberspiral for å unngå hormonene i andre prevensjonsalternativer. 

P-piller er ikke noe annerledes enn p-piller, p-sprøyte eller hva det skal være. Det er bare en annen måte å innta hormonene på.

Skrevet

Jeg ser den, men om du søker opp copper toxicity så er det mye negativt, og har hørt fra folk som har blitt syke av det over tid. men et tips er å spiske mye sink i tillegg, for da gjevner verdiene seg hvertfall litt ut. 

Skrevet

Ja du virker ikke gammel.. i tjue årene? Å er allerede dritt lei p-piller og bla-bla.. Bare vent til du runder 40 år du. DA er du drittlei alt som har med prevensjon og mensen. Er ikke til å holde ut å ha måtte passet på mensen i 30 år. Å kansje har igjen 10-15 år igjen! Lykke til med de neste 25 årene. :) 

Anonymkode: ab370...69d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser den, men om du søker opp copper toxicity så er det mye negativt, og har hørt fra folk som har blitt syke av det over tid. men et tips er å spiske mye sink i tillegg, for da gjevner verdiene seg hvertfall litt ut. 

Du kan finne masse negativt om alt om du søker blant mindre seriøse amerikanske nettsteder.

Selvsagt er det bieffekter av å få i seg mye kobber, men det gjelder mennesker som får det direkte i seg gjennom drikkevann eller dårlig kjøkkenutstyr. 

• Liker 1
Skrevet

Har absolutt ingenting positivt å si om Gynefix. Satte den inn i juni hos privatklinikk, svindyrt og så vondt at jeg hylte og gråt av smerte. Store smerter og kramper fulgte i 2 måneder etterpå. Nå har jeg funnet ut at jeg er gravid fordi spiralen har falt ut, merket ikke at den gjorde det en gang. Skal ta kirurgisk abort neste uke, da skal de sette inn en ny type hormonspiral som heter Jaydess. Den er mindre enn den vanlige hormonspiralen, og har minst hormoner av alt som finnes av hormonell prevensjon på markedet i dag. Legen min mente jeg skulle tåle den bra selv om jeg er veldig følsom for hormoner. Håper det går bedre denne gangen. Mitt råd er å styre unna Gynefix. Det er kostbart og ikke spesielt sikkert når den bare kan falle ut ubemerket. 

Anonymkode: 01491...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...