Gå til innhold

Kan jeg ha angst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at dere ikke kan gi meg en diagnose, men ønsker likevel å høre fra andre mennesker med angst om de kjenner seg igjen i det jeg skal beskrive. 

Det begynte i høst etter jeg ble operert. Måtte ligge i senga noen dager etter operasjonen. Var alene hele tiden. Ble skikkelig kvalm, svimmel, brakk meg og spydde en gang, spiste så og si ingenting. Om jeg fikk i meg noe så brakk jeg det gjerne opp. Dette kan også komme av antibiotika jeg tok på det tidspunktet, men jeg husker jeg var veldig redd for å få infeksjon osv. 

Nå de siste dagene har stort sett alle de samme symptomene kommet opp igjen. Det er en ting jeg er redd for og tenker mye på. Er kvalm, småsvimmel, våkner om natten, sover veldig urolig, har et ekkelt sug i magen, lite matlyst og kan plutselig begynne å gråte hysterisk. Lurer på om dette er angst? Det føles hvert fall veldig ekkelt. Noen tips til hva jeg eventuelt kan gjøre med det? 

Anonymkode: cffda...fd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan det absolutt være. Men ville tatt en sjekk hos legen og utelukket somatiske årsaker.
Kan det være magesyre?
Er det en spesielt stressende tid for deg nå?
Grubler du på andre ting enn dette?
Har du "hengt deg litt opp" i tankegangen slik at du kun forkuserer på disse symptomene? Blir jo ofte verre når man fokuserer på det.

Endret av Tash
Skrevet
1 minutt siden, Tash skrev:

Det kan det absolutt være. Men ville tatt en sjekk hos legen og utelukket somatiske årsaker.
Kan det være magesyre?
Er det en spesielt stressende tid for deg nå?
Grubler du på adre ting enn dette?
Har du "hengt deg litt opp" i tankegangen slik at du kun forkuserer på disse symptomene? Blir jo ofte verre når man fokuserer på det.

Det oppsto en helserelatert ting før helgen og jeg skal tilbake igjen på sjekk hos sykepleier på mandag. Kjenner jeg engster meg veldig over dette og denne helgen har føltes uendelig lang siden jeg går å venter på mandag. Føler at det er denne spesifikke hendelsen som har utløst det. Kjenner det hjelper litt på symptomene når jeg er sammen med andre folk. Det er verst når jeg er alene. Driver også å googler ang denne "helsetingen" og man får da selvfølgelig opp mye alvorlig og det hjelper jo ikke akkurat. Har sluttet å google nå da.

Anonymkode: cffda...fd1

Skrevet

Ikke google. Det er det verste man kan gjøre når man grubler på symptomer! I steden for å google så skriv heller ned alt du lurer på slik at du kan stille sykepleieren alle spørsmålene.

Du, det kan godt være at du bare engster deg veldig pga denne helserelaterte tingen. At du har gått inn i et spor hvor det har "tatt litt av".

Snart mandag - prøv å distrahér deg og tenk at i morgen kan du få svar på tingene du lurer på. Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...