Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tippsi skrev (1 time siden):

Ny runde med kasting av klær til siden😅🙈..jaja familien kommer vell snart å rydder. .virker som hun trøste handler... ikke har hun bruk for det, klesskapene buler av klær i alle rom...å det med merkelapper hengende på .. skremmende å se.. 

Søppelberget vokser🤮

• Liker 8
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Istapp skrev (1 time siden):

Dokumentasjon på regnskapet kan du få innsyn i her i Norge. Vanlig å utgiftsføre produksjonskostnader og markedsføring, men heller mer uvanlig å ta markedsføringsturer for hvert minste slip. Bedrifter bruker å samle til en destinasjon nettopp for å redusere markedsføringsutgifter kun en gang for en kolleksjonssesong og heller få økt inntektsgrunnlag for slippet for sesongen og likviditet totalt. 

Og det vet du ikke var svar på spørsmålet mitt. Har du dokumentasjon på det du påstår? Eller tar du det bare for gitt og formulerer det skråsikkert som en påstand?

Endret av lajlaj
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
lajlaj skrev (3 timer siden):

Og det vet du ikke var svar på spørsmålet mitt. Har du dokumentasjon på det du påstår? Eller tar du det bare for gitt og formulerer det skråsikkert som en påstand?

Regnskapet for 2023 er registrert, men etter utenlandsnotert selskap i okt/nov 2024 er regnskapet ikke pliktig forelagt fremvist i Norge. Regnskapsføring er likevel standard som alle i influencerstallen til Kristiansandparet. Hvorfor tror du at Ivorie endrer regnskapsmåte? Utgifter føres på bedriften som gjelder bedriften på lik linje som inntektene. Og markedsføring er en utgift, og i Ivorie er dette spredt godt utover i reklamestunt-turer til ulike destinasjoner. IR as lever jo av å utgiftsføre turer og handle inn til egen vinning. Det er ikke som om du og jeg når vi bestiller reiser eller handler oss varer...

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Istapp skrev (11 timer siden):

Regnskapet for 2023 er registrert, men etter utenlandsnotert selskap i okt/nov 2024 er regnskapet ikke pliktig forelagt fremvist i Norge. Regnskapsføring er likevel standard som alle i influencerstallen til Kristiansandparet. Hvorfor tror du at Ivorie endrer regnskapsmåte? Utgifter føres på bedriften som gjelder bedriften på lik linje som inntektene. Og markedsføring er en utgift, og i Ivorie er dette spredt godt utover i reklamestunt-turer til ulike destinasjoner. IR as lever jo av å utgiftsføre turer og handle inn til egen vinning. Det er ikke som om du og jeg når vi bestiller reiser eller handler oss varer...

Hun har tidligere uttalt at hun ikke regnskapsfører lanseringsreisene på firmaet, men betaler det selv fordi hun vil selskapet skal vokse og fordi Maldivene ofte genererer enorme snapinntekter. Så siden det er motstridende med dine påstander, så hadde det vært fint med dokumentasjon på det du sier, siden du sier det som om det er en selvfølge. Jeg er enig i at om hun regnskapsfører disse reisene er det utrolig store utgifter på selskapet. Men jeg ser for meg at Ivorie ikke har råd til det.

Synes det er rart hvor opptatt hun er av å vise frem kroppen sin til enhver tid. Jeg skjønner at det er varmt i Dubai nå, men jeg tror ikke hun tiltrekker den mannen hun trenger ved å kle seg som en 22-åring. Selv om Dubai er multikulturelt hadde jeg - som voksen dame (som man er når man er over 30) - følt et behov for å vise litt respekt for religionen i landet jeg bor i. Hun er veldig pen, så hun trenger ikke lår, pupp etc. på vift i tillegg. 

Basert på hva dere har skrevet her i det siste om hva hun snakker om på snap, så virker det åpenbart at hun har vært innom her og lest. At folk nærer opp under hatet bare for å hate er en klar referanse hit. Men også at hun spurte noe om RS trodde hun kom til å gifte seg noen gang. Eller da vi alle etterlyste en mer personlig side der hun åpnet seg mer, og noen timer etterpå satt hun og hadde en ordentlig uttømming om hvordan hun egentlig hadde det. 

Håper dog for hennes del at hun ikke leser her inne.

Edit: skrivefeil

Endret av lajlaj
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
lajlaj skrev (5 timer siden):

Hun har tidligere uttalt at hun ikke regnskapsfører lanseringsreisene på firmaet, men betaler det selv fordi hun vil selskapet skal vokse og fordi Maldivene ofte genererer enorme snapinntekter. Så siden det er motstridende med dine påstander, så hadde det vært fint med dokumentasjon på det du sier, siden du sier det som om det er en selvfølge. Jeg er enig i at om hun regnskapsfører disse reisene er det utrolig store utgifter på selskapet. Men jeg ser for meg at Ivorie ikke har råd til det.

Synes det er rart hvor opptatt hun er av å vise frem kroppen sin til enhver tid. Jeg skjønner at det er varmt i Dubai nå, men jeg tror ikke hun tiltrekker den mannen hun trenger ved å kle seg som en 22-åring. Selv om Dubai er multikulturelt hadde jeg - som voksen dame (som man er når man er over 30) - følt et behov for å vise litt respekt for religionen i landet jeg bor i. Hun er veldig pen, så hun trenger ikke lår, pupp etc. på vift i tillegg. 

Basert på hva dere har skrevet her i det siste om hva hun snakker om på snap, så virker det åpenbart at hun har vært innom her og lest. At folk nærer opp under hatet bare for å hate er en klar referanse hit. Men også at hun spurte noe om RS trodde hun kom til å gifte seg noen gang. Eller da vi alle etterlyste en mer personlig side der hun åpnet seg mer, og noen timer etterpå satt hun og hadde en ordentlig uttømming om hvordan hun egentlig hadde det. 

Enig i det med klærne. Jeg kler meg selv i "edgy" og utfordrende klær, det er bare sånn stilen min er. Alternativt om du vil, men mye trangt og mye utrigning.

Men, jeg har aldri begge deler ute på likt om det gir mening?😂 Om jeg bruker et kort skjørt eller shorts, har jeg alltid en mer dekkende topp uten utrigning. Om jeg bruker en topp som har endel utrigning, da bruker jeg en mer dekkende underdel. 

For meg blir det litt mer balansert da. Man kan fortsatt føle seg sexy, men man viser ikke "alt" på likt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
lajlaj skrev (9 timer siden):

Veldig enig angående  stilen. Syns hun ser smashing ut de (svært) få gangene hun går classy kledd. Feks det siste Ivorie droppet med sjal og vide bukser, sykt fin! Hun maser om at hun vil ha ordentlige menn mens selv går hun kledd som en nyrik russer hore(hennes egne svært treffende ord) og sender ikke ut vibber som "wifey materiale". Jeg er overrasket over hvordan hun som er så vakker kan få de fineste klær til å se harry ut. Har nok 95% å gjøre med de unaturlige brystene å gjøre tror jeg. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Natu skrev (14 minutter siden):

Veldig enig angående  stilen. Syns hun ser smashing ut de (svært) få gangene hun går classy kledd. Feks det siste Ivorie droppet med sjal og vide bukser, sykt fin! Hun maser om at hun vil ha ordentlige menn mens selv går hun kledd som en nyrik russer hore(hennes egne svært treffende ord) og sender ikke ut vibber som "wifey materiale". Jeg er overrasket over hvordan hun som er så vakker kan få de fineste klær til å se harry ut. Har nok 95% å gjøre med de unaturlige brystene å gjøre tror jeg. 

Helt enig! 
Hun er så vakker men, unaturlige store pupper og lepper bør hun gjøre noe med. Ta ut alt som er sprøytet inn. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva har skjedd med naboen og exen?

Skrevet

Første gangen jeg skriver her inne; 

Blir faktisk sjokkert og lei meg over hvor slemme folk er i denne tråden. Stakkars jente som blir dømmet for både utseende til minste detalj, spekulasjon om egne tragedier i kjærlighetslivet er knyttet opp mot salg på Ivorie, spekulasjoner om at familien ikke liker henne, dømming av innkjøp av klær… Det er ingen ende på hvor mye folk tilsynelatende enten «hate-watcher» eller er sjalu? 
Trodde Raad-squad skulle heie frem andre jenter og støtte hverandre - ikke tråkke andre ned og skrive dritt på kvinneguiden. Trist. 
Og spesielt Isabel som er enestående i det hun gjør med både snap, ivorie og nude. Vi andre her inne jobber vel alle livet av oss for et eller annet firma eller stat/kommune for maks 1mill i året eller? 
La oss heie på Isabel som har klart å skape sin egen velstand, frihet og stolthet. 
Veldig lett å sitte med mørke briller bak et tastatur å skrive stygt om andre, men husk at vi alle er av kjøtt og blod og Isabel blir like lei seg som andre. 
Syntes vi skal behandle hverandre med respekt og skape et positivt og godt fellesskap istedenfor å spekulere og dømme folk vi faktisk ikke kjenner. 

J 30. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
Annikus skrev (7 timer siden):

Blir faktisk sjokkert og lei meg over hvor slemme folk er i denne tråden. Stakkars jente som blir dømmet for både utseende til minste detalj, spekulasjon om egne tragedier i kjærlighetslivet er knyttet opp mot salg på Ivorie, spekulasjoner om at familien ikke liker henne, dømming av innkjøp av klær… Det er ingen ende på hvor mye folk tilsynelatende enten «hate-watcher» eller er sjalu? 
Trodde Raad-squad skulle heie frem andre jenter og støtte hverandre - ikke tråkke andre ned og skrive dritt på kvinneguiden. Trist. 
Og spesielt Isabel som er enestående i det hun gjør med både snap, ivorie og nude. Vi andre her inne jobber vel alle livet av oss for et eller annet firma eller stat/kommune for maks 1mill i året eller? 
La oss heie på Isabel som har klart å skape sin egen velstand, frihet og stolthet. 
Veldig lett å sitte med mørke briller bak et tastatur å skrive stygt om andre, men husk at vi alle er av kjøtt og blod og Isabel blir like lei seg som andre. 
Syntes vi skal behandle hverandre med respekt og skape et positivt og godt fellesskap istedenfor å spekulere og dømme folk vi faktisk ikke kjenner. 

J 30. 

Hun (og du) er ikke jente, men en voksen kvinne. Hun lever av å vise frem ‘livet sitt’ og da er risikoen at andre mener mye. 

Hets og hat skal selvsagt aldri aksepteres, men kritikk må man tåle om man stikker nesa såpass frem. 

• Liker 10
  • Nyttig 21
Skrevet

Hva tenker dere om at naboen får besøk av eks kjæresten en uke? Er det innafor at han planla dette uten å fortelle isabel om det? 

• Liker 5
Skrevet
Really skrev (45 minutter siden):

Hva tenker dere om at naboen får besøk av eks kjæresten en uke? Er det innafor at han planla dette uten å fortelle isabel om det? 

Tenker dette bare er content, sikkert ikke rot i virkeligheten.. hun "melker"denne nabositusjonen for alt det er verdt.   Til hennes fordel .  Legger ut lanseriger og rabatt koder inni mellom tea time 🙄.   Han ble vell egentlig bare lei alt styret og oppførselen hennes....krav, kjas og mas🙈

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Annikus skrev (9 timer siden):

J 30. 

Jeg leser og kommenterer av og til her inne. Men jeg er absolutt ikke Raad-squad. 
Tror nok det er mange her som ikke er i heia-gjengen hennes, men som bruker sunn fornuft og ser galskapen!

For meg ble det for mye sirkus, ekstremt mye drama med naboen, ekestremt mye sløsing (shopping av klær og mat), og jeg sluttet å følge henne for en god stund siden. Nå leser jeg bare litt her fordi det er underholdende. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Skrevet
Annikus skrev (9 timer siden):

J 30. 

Dette er ikke en Raad-squad side... Du må gjerne se gjennom rosa briller og heie på Isabel sin velstand, som hun har skapt seg blant annet ved å manipulere mennesker til å tro at dem er hennes elskede bestevenner. Andre av oss ser en "horder", en som shopper vanvittige mengder ting som kastes til side uten å bli brukt. Hun produserer et søppelberg av klær og emballasje, noe som jeg finner forkastelig. Det må være lov og si fra at jeg ikke synes det er greit at disse "velstående" influenserne forsøpler min verden med alt søppelet dem produserer. Finner også isabel moralsk ansvarlig for at hun klarer å manipulere bla RS til å kjøpe alt hun selger, i alle farger - og dermed produsere enda mere søppel i sitt navn. Men muligens kan man ikke forvente at hun skal se problemet hun er med på å forværre ang forsøpling av jorda, moralsk er hun jo ikke verdt mye som forbilde

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14
Skrevet
Annikus skrev (10 timer siden):

J 30. 

Når 380 000 personer følger henne slavisk og hun har solgt seg inn som en parasosial venninne, så er det ekstremt viktig å ha en kritisk lupe over henne. 

Forøvrig er jeg enig i at mange innlegg har gått langt over streken. Ser forøvrig ut som den verste gjengen har tatt seg en pause fra KG. Eller en ufrivillig en.

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
ivfmamma78 skrev (1 time siden):

Jeg leser og kommenterer av og til her inne. Men jeg er absolutt ikke Raad-squad. 
Tror nok det er mange her som ikke er i heia-gjengen hennes, men som bruker sunn fornuft og ser galskapen!

For meg ble det for mye sirkus, ekstremt mye drama med naboen, ekestremt mye sløsing (shopping av klær og mat), og jeg sluttet å følge henne for en god stund siden. Nå leser jeg bare litt her fordi det er underholdende. 

Samme her. Syntes det var gøy å følge henne en stund. Men over tid måtte jeg ha mer og mer pauser, for innholdet ble for repetitivt, for barnslig, for overdramatisk og jeg begynte å mistenke at jeg som en del av følgerne gjorde at hun ikke klarer å utvikle seg og modne som menneske, men stagnerer i en falsk boble. Så jeg orker ikke bidra til det mer. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
lajlaj skrev (12 minutter siden):

Når 380 000 personer følger henne slavisk og hun har solgt seg inn som en parasosial venninne, så er det ekstremt viktig å ha en kritisk lupe over henne. 

Forøvrig er jeg enig i at mange innlegg har gått langt over streken. Ser forøvrig ut som den verste gjengen har tatt seg en pause fra KG. Eller en ufrivillig en.

Konsekvenser er ikke feil. Reglene er vel til for at de skal følges 

• Liker 2
Skrevet
Annikus skrev (10 timer siden):

J 30. 

Jeg forstår veldig godt hva du mener og jeg er enig i veldig mye av det du skriver. Spesielt det med at det blir skrevet mye stygt her, det er mye som går langt over streken!

Samtidig så tror jeg nok ikke det er mange her i tråden som identifiserer seg som Raadsquad og som derfor klarer å se på bedriften Isabel Raad AS med et kritisk blikk - og det trengs. Når man velger å være så offentlig som det hun gjør, så må man også tåle at folk ikke bare heier en opp og frem.

Personlig så heier jeg på Isabel og jeg har masse respekt for alt hun har oppnådd. Jeg liker å følge henne og jeg syntes hun stort sett er søt, morsom og underholdende. Hadde jeg ikke syntes det, så hadde jeg heller ikke giddet å bruke tiden min på henne. 

Samtidig ser jeg også ting som ikke er bra og det må være lov å kommentere. Jeg prøver derimot så godt jeg kan å gjøre det på en fin måte uten å hetse og mobbe - for det er jeg helt i mot. Jeg er langt fra perfekt og har helt sikkert bommet jeg også, men jeg prøver.

Vi må huske at Isabel viser oss nøyaktig det hun ønsker at vi skal se. Hun er helt synnsykt god til å skape content og engasjement. Var det ikke Sophie Elise som sa: En hater er også en følger? Det er noe i det. Jeg heier på at vi diskuterer både gode og dårlige ting - men på en fornuftig måte :)

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Really skrev (4 timer siden):

Litt usikker egentlig.
Hvorfor skal hans forhold til sin eks være annerledes enn hennes eks, Pierre?

Det vet jo vi ikke noe om, er bare Isabel som virker å tenke at det er annerledes på et vis. 

I tillegg var de jo aldri et par/kjærester fordi de i følge henne «begge er så skadet» og vil ikke binde seg på den måten. Neivel, da blir det jo rart å bry seg så altfor mye om ekser som er besøk osv.

Er vel heller tvilsomt at eksen hadde fått komme på besøk hos naboen dersom han og Isabel tok steget og ble et par - da hadde jo såklart spillereglene for forholdet også endret seg. 

• Liker 13
Skrevet
Really skrev (5 timer siden):

De var ikke kjærester og hadde ikke blitt enige om å ikke flørte med andre. Men skulle si fra om de lå med andre. Så det er faktisk ok i min bok. Hun kan ikke nekte forpliktelse og forhold men kreve kjærestebehandling.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...