Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Tenkeselv skrev (3 timer siden):

Jeg er helt enig med deg.Hadde IR latt det passere når hun uansett har hengt vedkommende ut å fått «mobben» sin til å gå løs på henne, så hadde kanskje hun gått lei det til slutt også.

Men IR har jo brukt henne nå siden denne hendelsen, både med ord der hun nevnes i random ulike situasjoner som ikke har noe med denne Torill å gjøre. Av typen : Ja nå hadde nok du klagd Tirill osv. Å der selvsagt kommentarfeltet med mobben går amok å kaster seg på gang på gang.

Jeg synes det er trist å se at hun forsetter som den «mektige» personen hun er å stadig dra frem det navnet, ikke minst fordi hun prater så mye om å være snill, omtenksom osv , men er hun det selv ?

Tar hun hensyn til et menneske hun ikke kjenner noe til, med tanke på hva hun har fått de mest ekstreme av mobben sin til å sende denne personen, familien hennes osv ? Kall det gjerne en Squaad, men i realiteten er det en mobb.

Absolutt ikke gjennomtenkt i det hele tatt, å IR er for meg blitt en kynisk 

Tror ikke hun gjør så mye ut av snillhet, og i denne saken har hun vært tankeløs og slem. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Granneman82 skrev (8 timer siden):

Tiril har også et ansvar! Å ha opplevd jævlige ting i livet er ikke noe slags frikort til å oppføre seg akkurat som man vil!

Enig med deg 🙏

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (6 timer siden):

It takes one to know one! på en måte... Overraskende mange eksperter på psykiatri her i dag. Tiril er muligens ikke i balanse, men det fratar henne overhode ikke fra noe ansvar. Og disse som har opprettet squadgruppene har gjort det uten å søke Isabel om det først. Hun syntes det var stas selvfølgelig, men voksne folk må ta ansvar for seg selv. Isabel gjør som hun har gjort de siste ti årene, deler livet sitt på godt og vondt. Veldig bra forbilde på mange måter og er åpen på det hun kan og vil forbedre, det som er så fortærende for veldig mange er at hun tjener seg søkkrik. Denne fyren som solgte sjokoladeboller og SVØMTE til banken ble ikke slaktet. Se for dere Isabel hadde lansert de sjokoladebollene… DA hadde KG sida her kokt over. Sannsynligvis måtte hun ha trukket produktet fra markedet.

Godt skrevet 👍

Enig med deg 🙏

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søpapegøje skrev (6 timer siden):

Ja du har rett, men da trenger ikke hun å filme Shehed si "det er sosial angst, du har sosial angst" i flere minutter og legge det ut . Da virker det litt sympati/oppmerksomhetsøkende . De fleste føler seg sjenert og ubekvem i sosiale sammenhenger, men lidelsen angst er noe helt annet 🤷🏻

Det er viktig å sette ord på ting. Mange som skammer seg og prøver å skjule. Det pleier ikke gå særlig bra i lengden.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (6 timer siden):

At IR gjennomfører en slik prosess opp mot enkeltperson, for åpen scene er kritikkverdig. At en advokat mener at en slik melding fra han skal legges ut på dette viset, er også kritikkverdig og følger ikke de etiske retningslinjene en advokat skal benytte. Hvorfor skal en slik prosess vises gjennom SoMe? Håpløst!

Bidrar ikke til å roe en evnt psykisk ustabil person. Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden; IR er IR as og bedrift i SoMe sammenhenger, det er her hun tjener til livsopphold. En bedrift kan ikke, bør ikke, skal ikke henge ut enkelt person på slikt vis. Dette skal tas privat mellom IR og advokaten på en side og opp mot politi. 

Det gikk en kule varmt i den bilen da det gikk opp for dem at Shehed er blitt et offer oppi dette og at Tiril går så grundig til verks. Situasjonen har roet seg nå tenker jeg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (14 minutter siden):

Det gikk en kule varmt i den bilen da det gikk opp for dem at Shehed er blitt et offer oppi dette og at Tiril går så grundig til verks. Situasjonen har roet seg nå tenker jeg.

Hadde noen gått etter min familie, så hadde det gått mer enn en kule varmt for å si det mildt, så skjønner godt reaksjonene deres der ja 😊 Det har nok, som du sier, roet seg nå 😊

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istapp skrev (6 timer siden):

Hvor vil du hen med dette egentlig? Blander inn sjokoladeboller??? Mener du at kjønn skal spille inn? Her diskuteres det en bedriftseier, og da driter jeg i hvilket kjønn den bedriften her som øverste ansvarlige, som henger ut en enkeltperson på sin SoMe-plattform. Det er forkastelig, uetisk, useriøst og direkte uansvarlig og kritikkverdig. Lavmål rett og slett, og det forteller mye om IR egentlig. Håpløst å benytte plattformen sin på en slik måte. 

Det er alltid greit å lese kommentarer i kontekst. Jeg svarte Doris på et innlegg, der hun skrev om influenseryrket og hvor utsatt det er og hvor mye de må/skal finne seg i. Jeg nevnte en influenser som jeg mener har sluppet billig unna angående salgstriks opp mot barn/ungdom, det hadde ingenting med kjønn å gjøre. Men når det gjelder Isabel så liker noen brukere her inne å sykliggjøre både henne og følgerne hennes. Det er merkelig å å se hva folk får seg til å skrive i håp om å knuse forretningskvinnen Isabel Raad.

Endret av Sveits35
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigaloppa skrev (4 timer siden):

Shehed har selv brukt Tiril som content på snap, 'æsj, smakte Tiril'. Shehed burde holdt seg for god for det, uten at jeg mener det er greit hvis eventuelt T har gjort dette. Så helt uskyldig er ikke shehed tenker jeg.

Da forstår jeg bedre hvorfor det også går utover henne. Igjen, kan godt hende dette er en politisak, hvis det handler om trakassering, men det blir vanskelig å gjøre noe hvis de trakasserer tilbake.,og henger vedkommende ut på nett.
Det de gjør, ved å lage ordspill med hennes navn osv, det er ren mobbing, og fører til "lynsjestemning". Og dette fra hundretusener av følgere! Det er stygt, det er uproft, og som en skriver over her så kan det være ulovlig. Håper mange har tatt skjermdumper.

Dette er uansett gull for influenser-bedriften, som håver inn på å laga "drama" og content. Jeg er helt sjokkert. Igjen.
Regelverk må på plass, for det de driver med er salg av egen merkevare og produkter. alt som legges ut bygges opp mot dette, når det legges ut på deres kommersielle kanaler.

Hvilken advokat støtter det hun gjør nå? Den advokaten bør gå i seg selv. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (42 minutter siden):

Overhode ikke en unnskyldning, at det går en kule varmt. En bedrift skal ha "kontrollsystemer" og rutiner å følge dersom uforutsette ting/hendelser oppstår. Å bruke plattform slik IR as gjorde er ikke måten. Det er heller ikke første gang dette gjøres. Det er en uetisk og forkastelig praksis.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Tiril er virkelig ikke frisk. Ringe kommune og arbeidsplass til IR søster? Sinnsykt. Dama må få besøksforbud, hun er full av f**n. 

Når det er sagt, så er det ikke bra at Isabel henger henne ut, da det er ulovlig. Jeg skjønner allikevel at IR blir forbanna og gjør det. Men saken blir dårligere med IR hevnaksjon, så hun må bruke fornuft og ignorere det og la advokat og politi ta seg av saken. 

Jeg lurer på hva denne Tiril sa da hun ringte kommune og skole? Dama er jo farlig, hun går langt for å ødelegge. Sykt!!!

Endret av Really
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (18 minutter siden):

Overhode ikke en unnskyldning, at det går en kule varmt. En bedrift skal ha "kontrollsystemer" og rutiner å følge dersom uforutsette ting/hendelser oppstår. Å bruke plattform slik IR as gjorde er ikke måten. Det er heller ikke første gang dette gjøres. Det er en uetisk og forkastelig praksis.

IR er også en av de influensere som har snakket om og snakker mye om angst, psykiske lidelser, depresjoner osv. Blandet med ekstremt kroppsfokus, der hun blant annet postet vekten sin. Hun postet også om påstått selvmordsforsøk/overdose der døren måtte brytes opp og hun lå på akutten. Videre har bøkene hennes fanget en målgruppe som kan relatere, en målgruppe som er ekstra sårbar med mye tung bagasje. Med en slik følgerskare må man utvise mer forsiktighet!
Det skaper emosjonell tilknytning ved parasosiale forhold, en kjent strategi i bransjen der  emosjonell påvirkning er viktig, og de danner såkalte "squads". Men det kan også føre til noe som kalles sekundærtraume,  mental ubalanse kan smitte. Når  det blandes heftig med reklame så skaper det mer salg.  Men det fører også med seg stor risiko. Noe vi nå ser.Dette vil det bare bli mer av. Regelverk kommer ikke før politikere ser den samfunnsøkonomiske kostnaden.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

IR er også en av de influensere som har snakket om og snakker mye om angst, psykiske lidelser, depresjoner osv. Blandet med ekstremt kroppsfokus, der hun blant annet postet vekten sin. Hun postet også om påstått selvmordsforsøk/overdose der døren måtte brytes opp og hun lå på akutten. Videre har bøkene hennes fanget en målgruppe som kan relatere, en målgruppe som er ekstra sårbar med mye tung bagasje. Med en slik følgerskare må man utvise mer forsiktighet!
Det skaper emosjonell tilknytning ved parasosiale forhold, en kjent strategi i bransjen der  emosjonell påvirkning er viktig, og de danner såkalte "squads". Men det kan også føre til noe som kalles sekundærtraume,  mental ubalanse kan smitte. Når  det blandes heftig med reklame så skaper det mer salg.  Men det fører også med seg stor risiko. Noe vi nå ser.Dette vil det bare bli mer av. Regelverk kommer ikke før politikere ser den samfunnsøkonomiske kostnaden.

Noen er så vanvittig negative. Nå lever ikke de fleste i Norge på en fjellgård og mjølker geiter. Livet skjer med de fleste av oss. Det er ganske tøft å leve innimellom og så er det helt fantastisk. Isabel deler sitt liv på godt og vondt og jeg tenker at de som ikke liker henne bare må akseptere det dessverre.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (56 minutter siden):

Noen er så vanvittig negative. Nå lever ikke de fleste i Norge på en fjellgård og mjølker geiter. Livet skjer med de fleste av oss. Det er ganske tøft å leve innimellom og så er det helt fantastisk. Isabel deler sitt liv på godt og vondt og jeg tenker at de som ikke liker henne bare må akseptere det dessverre.

Det handler ikke om å ikke like henne. Jeg synes hun er morsom og veldig likandes faktisk. Synes likefullt det er fullstendig feil det hun driver med nå i Tiril-saken. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (8 minutter siden):

Det handler ikke om å ikke like henne. Jeg synes hun er morsom og veldig likandes faktisk. Synes likefullt det er fullstendig feil det hun driver med nå i Tiril-saken. 

Stalker-saken mener du vel? Synes også synd på Tiril, men hun trenger en lærepenge og den kommer. Isabel bør la henne være og ta det med politiet fra nå. Tiden vil vise hvordan hun oppdaterer stalker-saken på snap framover.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (5 timer siden):

Det er viktig å sette ord på ting. Mange som skammer seg og prøver å skjule. Det pleier ikke gå særlig bra i lengden.

Jeg synes ikke man kan slenge rundt med diagnoser på den måten. Hvis jeg er trøtt en dag kan jeg ikke si "jeg har utmattelsessyndrom" eller skylde noe på "min bipolare lidelse" uten å ha blitt diagnostisert. Synes sosial angst burde ha samme respekt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granneman82 skrev (5 timer siden):

Hadde noen gått etter min familie, så hadde det gått mer enn en kule varmt for å si det mildt, så skjønner godt reaksjonene deres der ja 😊 Det har nok, som du sier, roet seg nå 😊

Problemet for meg her blir at nå først reagerer IR så veldig fordi familien har blitt blandet inn. Tror dere ikke at både familie og venner av hun Tirill 100% er blitt oppsøkt av mobben hennes med ufine meldinger ?

IR har laget ris til egen ræv ved å bruke mobben sin til å grovt trakassering andre mennesker, å aktivt oppfordrer til det. Jeg unnskylder ingenting av verken handling eller hva denne Tirill har skrevet, men det blir veldig dobbelmoralsk å reagere så «veldig» fordi nå fikk hennes egen familie smake litt av medisinen IR selv startet ?  Slik hun har holdt på med å dele ut å bruke dette som content , så kan man bare tenke seg hva Tirill og hennes venner, familie osv har fått sendt . Fortjener hennes venner og familie å få slikt ? Eller er det kun når IR sin familie får smake litt på egen medisin ?

IR må gjerne si at «nå går hun løs på», men IR fikk ekstreme mengder ulike folk til å gå løs på flere av disse personene, der noen også faktisk urettmessig blir hengt ut.

Tirill har gjort ting den er jeg enig i, men IR har gjort noe mye mye verre og styggere  synes jeg ved å overlate drittjobben sin til mobben sin. Hadde IR vært et snev voksen så hadde hun fikset opp i dette selv, men i stede for så virker det som om hun selv nå føler hun sitter med rene hender å «bare blir trakassert», for det er jo ikke hun som har sendt stygge meldinger til disse personene, å som igjen gjør at Tirill kanskje reagerer enda mer.

Snakk om å utnytte sine følgere, fordi hun så kynisk vet at noen er så blodfans at de har ingen skrupler med å forsvare dronningen sin.  Finnes bare et ord for slikt  , å det er «skremmende»

Jeg har fulgt IR i mange mange år selv, men den personen jeg ser nå er ikke til å kjenne igjen. Kynisk , kald , manipulerende, bruker søskene og mobben til å gjøre hennes drittjobb, blitt ekspert på å spille et stakkars forsvarsløst offer som stadig må ha hjelp av andre (som selvsagt blodfansen tror alt på) +++, lista er lang. Kan ikke kjøpe noe uten en avstemming fra elsklingene sine, selv om hun sier hun aldri poster i nåtid 😂 Tingen blir jo kjøpt uansett, men er vist ikke alle som tenker slikt , men tror de faktisk hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...