Gå til innhold

Isabel Raad


Soeuh

Anbefalte innlegg

Orly skrev (3 timer siden):

Og mange klarer seg mye bedr, kommer seg opp av grøfta og kommer seg videre. 

Selvsagt klarer barn med en vond barndom seg både bedre og verre enn IR?

Hun har funnet en nisje hvor hun tjener vanvittig mye penger, men det er klart at en slik eksponering har sin pris. Å alltid være på jobb, alltid tenke frem for å planlegg content og å hele tiden avgjøre hvor skillet for hva man deler og ikke sliter selvsagt på. Jeg har ingen tro på at Snapchat kommer til å fortsette å betale vannvittige summer, så hun er klok som smir mens jernet er varmt. Alle merkeklær- og vesker er en investering som hun får gode penger for å selge, så de er bare en del av pakken hun ønsker å vise, rik og raus. 
 

Man må ikke glemme at alt vi ser er business. Den private IR kjenner ingen av oss. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orly skrev (3 timer siden):

Du må bare forsvare i vei, men det er veldig spesielt av IR å møte de etter så lang tid og så ha med kamera på slep, blir lite oppriktig av det

Hvor forsvarer jeg filming her? Dette var kun en forklaring til hvorfor det tok så lang tid før hun tok kontaktmed dem igjen. En stor forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velinda skrev (8 timer siden):

Nora sa de hadde leid hver sin?de sku filme i morgen

Så rart å leie suite, men så å bli hentet av broren? Hun har virkelig for mye penger. Haha, eller tenker hun å sove der i morgen - da kunne hun ha bestilt i morgen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er så mye gøyere å følge Isabel nå når hun er i Norge. Livet hennes inneholder så mye mer her.
I Dubai så er det jo bare iskaffe, pimpens frokost og det evindelige gjøk snakket. Samme hver eneste dag….  

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (2 timer siden):

Syntes det er så mye gøyere å følge Isabel nå når hun er i Norge. Livet hennes inneholder så mye mer her.
I Dubai så er det jo bare iskaffe, pimpens frokost og det evindelige gjøk snakket. Samme hver eneste dag….  

100% enig, og jeg som trodde Dubai skulle være mer innholdsrikt og begynte å først følge henne da. Dubai kunne absolutt vært bedre, om hun gjorde mer ut av det. Men hun har en mer spennende hverdag i Oslo enn Dubai. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere begge. Jeg gledet meg litt til hun skulle snappe fra Dubai, men det er jo mye gøyere å følge henne fra Oslo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke minst, tenk hvor mye hun får igjen på tax-refund av å shoppe her. 
 

25% av 172.000 blir 43.000kr tilbake. Wow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligper skrev (9 timer siden):

Ikke minst, tenk hvor mye hun får igjen på tax-refund av å shoppe her. 
 

25% av 172.000 blir 43.000kr tilbake. Wow!

Smart dame hun Isabel 😀 Hun stråler om dagen 🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest meg litt rundt skattereglene og leser at hvis man har bodd i Norge i mer enn 10 år, så er man fortsatt skattepliktig til Norge i 3 år. Det gjelder all inntekt, enten skapt i Norge eller utlandet. I tillegg kan man ikke eie bolig her, og må i tillegg oppholde seg i Norge under 61 dager. Nå har jeg ikke kontroll på hvor lenge Isabel har vært i Norge, men bare i løpet av sommeren og frem til nå er hun i alle fall over 30 dager. Også kommer jo perioden før det. Fra september i fjor til september nå i år. Har hun klart å holde seg i Norge under 61 dager? Husker at John Carew ble tatt for det, og måtte da betale for de dagene han var over. Lurer i det hele tatt om Isabel vet om denne regelen, eller om hun bare gir F siden hun kan sikkert «betale» for det. 
 

Tenker også på flere av disse arvingene. Det er en spesifikk arving, som sammen med sin mann selv ringte Finansavisen og meldte utflytting 😂. Hun både eier og bor i sin bolig på Bygdøy, og er her HELE tiden. Har sett henne flere ganger og ofte tagger venninnene hennes henne i innlegg, som hun da ikke reposter (åpenbart). Virker ut som mange flyttet ut fordi det var en «trend», for det er jo åpenbart ikke for å betale mindre skatt - for da hadde de holdt seg til reglene for utflytting. 
 

Hva tenker dere? 

Endret av Lykkeligper
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligper skrev (11 minutter siden):

Har lest meg litt rundt skattereglene og leser at hvis man har bodd i Norge i mer enn 10 år, så er man fortsatt skattepliktig til Norge i 3 år. Det gjelder all inntekt, enten skapt i Norge eller utlandet. I tillegg kan man ikke eie bolig her, og må i tillegg oppholde seg i Norge under 61 dager. Nå har jeg ikke kontroll på hvor lenge Isabel har vært i Norge, men bare i løpet av sommeren og frem til nå er hun i alle fall over 30 dager. Også kommer jo perioden før det. Fra september i fjor til september nå i år. Har hun klart å holde seg i Norge under 61 dager? Husk at John Carew ble tatt for det, og måtte da betale for de dagene han var over. Lurer i det hele tatt om Isabel vet om denne regelen, eller om hun bare gir F siden hun kan sikkert «betale» for det. 
 

Tenker også på flere av disse arvingene. Det er en spesifikk arving, som sammen med sin mann selv ringte Finansavisen og meldte utflytting 😂. Hun bodde eier og bor i sin bolig på Bygdøy, og er her HELE tiden. Har sett henne flere ganger og ofte tagger venninnene hennes henne i innlegg, som hun da ikke reposter (åpenbart). Virker ut som mange flyttet ut fordi det var en «trend», for det er jo åpenbart ikke for å betale mindre skatt - for da hadde de holdt seg til reglene for utflytting. 
 

Hva tenker dere? 

Jeg tenker at det er mye mulig at du har helt rett, men at at det også er mulig at Isabel viser oss nøyaktig det hun vil at vi skal se. For alt vi vet kan det jo godt hende at hun faktisk aldri har meldt flytting og at hun derfor oppholder seg i Norge og betaler skatt osv helt etter regelverket.

Selv om hun sier at hun deler alt med følgerne sine, så har vi jo ingen garanti for at dette stemmer. Hun er dritgod i jobben sin og vet nøyaktig hvordan hun skal holde følgerne sine interesserte. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det er mye mulig at du har helt rett, men at at det også er mulig at Isabel viser oss nøyaktig det hun vil at vi skal se. For alt vi vet kan det jo godt hende at hun faktisk aldri har meldt flytting og at hun derfor oppholder seg i Norge og betaler skatt osv helt etter regelverket.

Selv om hun sier at hun deler alt med følgerne sine, så har vi jo ingen garanti for at dette stemmer. Hun er dritgod i jobben sin og vet nøyaktig hvordan hun skal holde følgerne sine interesserte. 

Du har noe rett i det. Man vet jo aldri hva som skjer om 2-3 år, plutselig vender hun snuten hjem. Kanskje enda en grunn til at hun ikke kjøper i Dubai? Gått ett år. De som genuint ønsker å kjøpe bolig, kjøper bolig og setter det som prioritering. Selv her i Norge. Når vi skulle flytte i fjor sommer, så var vi på jakt etter bolig så og si hver dag, og gjorde ingen store endringer / kjøp fordi bolig var prio 1 - det er det åpenbart ikke for henne, og det med at hun venter på at den leiligheten hun har lyst på, skal komme for salg for meg virker mer og mer som noe hun bare sier, men ikke genuint går rundt å venter på. Tror hun trives best med å leie, da har hun en sikkerhet i tilfelle ting skulle endres dramatisk på inntekten, så kan hun bare si opp leien og flytte hjem til sin mor. 

For det er ikke mulig for oss å se om hun faktisk har meldt utflytting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligper skrev (6 minutter siden):

Du har noe rett i det. Man vet jo aldri hva som skjer om 2-3 år, plutselig vender hun snuten hjem. Kanskje enda en grunn til at hun ikke kjøper i Dubai? Gått ett år. De som genuint ønsker å kjøpe bolig, kjøper bolig og setter det som prioritering. Selv her i Norge. Når vi skulle flytte i fjor sommer, så var vi på jakt etter bolig så og si hver dag, og gjorde ingen store endringer / kjøp fordi bolig var prio 1 - det er det åpenbart ikke for henne, og det med at hun venter på at den leiligheten hun har lyst på, skal komme for salg for meg virker mer og mer som noe hun bare sier, men ikke genuint går rundt å venter på. Tror hun trives best med å leie, da har hun en sikkerhet i tilfelle ting skulle endres dramatisk på inntekten, så kan hun bare si opp leien og flytte hjem til sin mor. 

For det er ikke mulig for oss å se om hun faktisk har meldt utflytting?

Ja jeg har tenkt litt det samme, at så lenge hun ikke eier så har hun en mye enklere "returbillett". Da kan hun bare si opp leiligheten, pakke kofferten og reise. I det sekundet hun kjøper så setter hun to streker under svaret og det er mye mer styr og angre seg. Spesielt for en som er så knyttet til familien sin som Isabel så forstår jeg at dette er et enormt stort steg og ta. På en annen side er det jo aldri dumt å investere i eiendom. Nå kan jeg ingenting om eiendomsmarkedet i Dubai, men vil tro at verdien på boliger holder seg greit der også dersom hun skulle bestemme seg for å selge igjen og komme hjem.

Jeg håper nesten ikke det er mulig å se om folk har meldt flytting 😅 Jeg er like nysgjerrig som deg, men tenker at noen ting er en privatsak - selv om man er Isabel Raad.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirah skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har tenkt litt det samme, at så lenge hun ikke eier så har hun en mye enklere "returbillett". Da kan hun bare si opp leiligheten, pakke kofferten og reise. I det sekundet hun kjøper så setter hun to streker under svaret og det er mye mer styr og angre seg. Spesielt for en som er så knyttet til familien sin som Isabel så forstår jeg at dette er et enormt stort steg og ta. På en annen side er det jo aldri dumt å investere i eiendom. Nå kan jeg ingenting om eiendomsmarkedet i Dubai, men vil tro at verdien på boliger holder seg greit der også dersom hun skulle bestemme seg for å selge igjen og komme hjem.

Jeg håper nesten ikke det er mulig å se om folk har meldt flytting 😅 Jeg er like nysgjerrig som deg, men tenker at noen ting er en privatsak - selv om man er Isabel Raad.

Enig i alt du skriver. Men det med at utflytting er en privatsak for Isabel er ikke riktig, spesielt ikke om hun så åpent nevner det og forteller det. Hun vil at folk skal vite det, hadde også en fest for alle nære og kjære før hun flyttet ned. Så ja, når man får slike tanker - så er det ikke rart man vil sjekke fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligper skrev (1 minutt siden):

Enig i alt du skriver. Men det med at utflytting er en privatsak for Isabel er ikke riktig, spesielt ikke om hun så åpent nevner det og forteller det. Hun vil at folk skal vite det, hadde også en fest for alle nære og kjære før hun flyttet ned. Så ja, når man får slike tanker - så er det ikke rart man vil sjekke fakta.

Neida jeg er enig med deg i det. Tenker mer generelt. Om jeg velger å flytte så er det egentlig ikke interessant for meg om du skal kunne søke det opp. Og hos skatteetaten eller hvor nå det blir registrert så stiller vel både meg og Isabel likt selv om hun er offentlig og jeg er en "nobody" som skiver anonymt på et forum 😅 Jeg elsker at ikke skattelistene er offentlig lenger for jeg syntes faktisk ikke det er noe kult at naboen skal vite hvor mye jeg tjener. Men nå er jeg ganske privat av meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (16 minutter siden):

Neida jeg er enig med deg i det. Tenker mer generelt. Om jeg velger å flytte så er det egentlig ikke interessant for meg om du skal kunne søke det opp. Og hos skatteetaten eller hvor nå det blir registrert så stiller vel både meg og Isabel likt selv om hun er offentlig og jeg er en "nobody" som skiver anonymt på et forum 😅 Jeg elsker at ikke skattelistene er offentlig lenger for jeg syntes faktisk ikke det er noe kult at naboen skal vite hvor mye jeg tjener. Men nå er jeg ganske privat av meg.

Veldig enig! Men man kan vell søke fortsatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykkeligper skrev (21 minutter siden):

Veldig enig! Men man kan vell søke fortsatt? 

Om jeg har forstått det riktig så må man logge inn på skatteetaten sine sider med BankID for å kunne søke. Den du søker opp får melding om at du har søkt. Så da er det jo fort litt mindre interessant for folk å snoke 😅

Mulig jeg tar feil, men tror det er sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påhanigjen

Tittet på storyen til I dag og hun er altså så grov og vulgær at man nesten blir flau! Og hun skal være forbilde for barn og ungdom! Ambassadør for fosterforeldre. 30 år og eier ikke klasse! Får håpe hun har ranta fra seg før hun møter barne og familieminister Toppe imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påhanigjen skrev (1 time siden):

Tittet på storyen til I dag og hun er altså så grov og vulgær at man nesten blir flau! Og hun skal være forbilde for barn og ungdom! Ambassadør for fosterforeldre. 30 år og eier ikke klasse! Får håpe hun har ranta fra seg før hun møter barne og familieminister Toppe imorgen!

Ja, hun er litt over the edge i dag, men syntes hun har vært ganske morsom i dag faktisk. Spesielt med tanke på den daten med han norske. Håper hun går på date med han, tror hun kan ha godt av en hyggelig date med en helt ordinær norsk mann. Der kan hun være seg selv, og ikke tenke dyre vesker, klokker, klær og sko.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påhanigjen
Teflonhjernen skrev (4 minutter siden):

Ja, hun er litt over the edge i dag, men syntes hun har vært ganske morsom i dag faktisk. Spesielt med tanke på den daten med han norske. Håper hun går på date med han, tror hun kan ha godt av en hyggelig date med en helt ordinær norsk mann. Der kan hun være seg selv, og ikke tenke dyre vesker, klokker, klær og sko.  

Finner ikke noe morsomt med det hun har levert idag men det er min mening da. Neppe at hun går på date, dette er nok ett nytt innspill for å få klikk. Men for all del jeg kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...