Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

brynejente skrev (4 timer siden):

IR sa på rød løper at hun tjener 400 000kr i mnd bare på snapchat!

Det er jo bare helt vilt … Altså tjener nesten fem millioner bare på å si noe til følgerne på snap? Det er jo noe å tenke på for de som ser der … 

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært interessant og sett den statistikken til Raad, for jeg følger. Ikke er jeg sårbar og ikke er jeg kjøper. Når jeg ser noen av de meldingene hun legger ut så er jeg i samme aldersgruppe som flere andre av følgerne hennes altså kunne vært hennes mor.

Ser folk skriver de har kjøpt tingene hennes og er frelst, men influencerne er jo nye reklamebransjen, slik er det jo, selv om den er mer råtten. Eller er den det, de som reklamerer på reklameplakater, er ikke sikkert de liker produktet de reklamerer for. Ja, jeg vet de spiller på andre følelser og alt det der.....

Endret av Måne Rampelyset
Ryddet for svar til slettet innhold
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (24 minutter siden):

Jeg vet ikke demografi på hennes følgere. Det hadde vært veldig interessant å se. Mye engelske kommentarer nå, så mulig mange nye følgere er et resultat av ny satsing i dubai.

Reklamebransjen er kynisk. Men det er regelverk på plass, som gjør at de ikke skal kunne utnytte for eksempel avhengighet. Her i Norge spesielt. Tobakk, alkohol, spill et cetera. Men blogging og influencere omgår regelverk som det er nå, ved å hevde en usannhet, at de er privatpersoner som poster om sitt liv. På den måte kan de kjøre på med ekstremt emosjonelt press, og den senere tid har sosiale mediekanaler flommet over av skadelig content. Selvskading, "personlige" historier om psykisk sykdom mm, blandet med aggressiv reklame for produkter. Dette er avhengighetsskapende, og trigger spesielt målgrupper som sliter med ustabil psyke. Disse kjøper også mye har det vist seg. "Emotional spending". Og media skriver fortsatt om disse influencerne som de er privatpersoner som deler av sitt ekte liv. Det stemmer ikke. De er rene kommersielle kanaler, som tar hele verktøykassa i bruk for å fange sine sårbare målgrupper. Kvinner rundt 40 er også sårbar målgruppe, hvis de sliter med selvfølelse og spiseforstyrrelser. Det er mange av dem også dessverre.

Er enig i det du skriver, men tror også det er mange "vanlige" følgere som meg selv om jeg kan si det sånn, som å se på søppel tv så ser jeg på snap, same shit bare via en annen kanal. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wald86 skrev (12 minutter siden):

Men jeg forstår ikke hvordan du kan finne det underholdende..? Å se på mennesker som åpenbart sliter psykisk, eller som gjerne vil fremstille seg sånn? Jeg regner med du er kvinne. Det er flest kvinner som er følgere av den type influencere og reality. Menn ser på sport, og hvis de ser på reality er det Mesternes mester osv. Klare forskjeller. Da snakker jeg ikke om de sårbare. For de finnes blant menn også, de som følger Tate for eks. Jeg husker jeg så på Extreme makeover eller hva det het, i 2003. Sjokkerende søppel tv som jeg synes var fascinerende og i en grad underholdende. Men jeg hadde ikke orket nå. Synes det er så trist. For meg var anna Nicole sitt dødsfall en stor oppvåkning. Grotesk underholdning. 

Da har nok vi ulikt syn på det. Hun har sine utfordringer, og det er ikke rart etter en slik oppvekst, men det er ikke noe som skal synses om her på et anonymt forum. Men jeg velger lett snap kanal framfor Paradise hotel og div drama på tv. Ser også Mesterens Mester.

Jeg må også tillegge at jeg ser ikke hver dag og alt hun legger ut, jeg trykker lett forbi om det er for mye snakking og uten tekst, og er ikke mange influencere jeg følger. 

Ja, jeg fant det f.eks underholdende når hun reiser business f.eks for det er noe jeg aldri kommer til å ta meg råd til å gjøre, bruker heller pengene mine på noe annet. Når hun reiser, når hun shopper. Er lov å dagdrømme litt, litt som vindushopping. Når man drømmer om at den dagen jeg vinner 15 mille på Lotto da skal jeg.......

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (18 timer siden):

Hvorfor tjener denne dama penger?

Hvem er publikumet? Plast, Plast, Plast.

Jævla spesielt at en slik person har et publikum. Jeg skjønner ikke, og håper ikke dere som "hat-leser" henne holder henne i live...

Ei jeg kjenner følger henne fordi hun elsker å lulle seg inn i drømmer om luksus og Dubai. Menneskerettigheter, skjønnhetsoperasjoner, kynisk markedsføring osv er noe som går henne hus forbi. Har prøvd å fortelle henne hva Isabell står for, hva Dubai egentlig er bak glansbildet, men det er håpløst. Så hun får bare drømme videre, det sier ganske mye om en dame på snart 50 tenker jeg da. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (34 minutter siden):

Enig i at vi ikke skal spekulere i sykdom. Men content som legges ut fokuserer på vekt, som ble lagt ut med "summer is here", mye mat, blandet med uttalelser om "utbrent", vanskelige tanker med mer. Så influencerkanalen ønsker tydelig spekulasjoner, eller de ønsker å nå de som speiler seg i dette. Det må være lov å kritisere den type skadelig content. Det er en ren kommersiell kanal, og ikke en privat konto.

Business class kan anbefales, hvis du ønsker ekstra comfort og slappe av på lang reise. Ikke for å flashe og vise fram og filme deg selv som skåler i champagne. Da hadde vitsen forsvunnet for min del. Jeg drømmer ikke om rikdom, men jeg kan forstå at noen gjør det. Luksusreiser og dyre klær og smykker osv. Jeg synes bare det tynger og vil eie minst mulig. Men godt å være forskjellig.

Vil tillegge at det virkelig er veldig forståelig at man drømmer om rikdom, spesielt hvis man ikke har hatt det, og har det trangt økonomisk. Penger gir frihet, det er sant, men det kan også bli et fengsel, og tynge. Jeg har vært heldig, med gode kår og har et sikkerhetsnett utover normalen. Da kan det oppleves arrogant og bedrevitende for dem som ikke har det, at jeg sier jeg ikke vil eie mye. Det jeg vil frem til er at å skaffe seg ting, gjenstander, fordi man vil hevde seg, vise seg frem, det er ikke bra, og da blir det paralell til for eks plastisk kirurgi, der man blir veldig opptatt av hva andre synes og tenker om deg, det blir viktigere enn å nyte og ha det bra! Dagdrømme om luksus er noe annet. Bare å fortsette med det. Og håper du vinner millionen! 😉

Jeg drømmer ikke i den forstand at jeg ønsker å leve hennes liv, da har jeg forklart meg feil.  Jeg trives med mitt liv og er lykkelig. Man kan dagdrømme selv om man har det godt. Jeg kan gå å kjøpe meg det jeg har lyst på for jeg har økonomi til det, det handler om prioriteringer. Jeg har både billige og dyre klær. Rikdom kan være så mangt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Er enig i det du skriver, men tror også det er mange "vanlige" følgere som meg selv om jeg kan si det sånn, som å se på søppel tv så ser jeg på snap, same shit bare via en annen kanal. 

Samme her. Synes det er fascinerende, selv om jeg vet det er trash😂

Drømmer absolutt ikke om å bytte liv, med hverken IR eller andre, og kunne ikke vært mindre misunnelig. Bare underholdes av noen typer søppel-tv og enkelte influencere på snap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Wald86 skrev (23 timer siden):

Sosiale medieplattformer som snap chat surfer ennå på bølgen uten regelverk og restriksjoner, der de kan spy ut skadelig innhold og le hele veien til banken.

Dette er rett og slett feil.

SC er i år 10 år gammelt i Norge (12 i US),og har en haug med regler og restriksjoner,hvis man leser de.

For å cashe ut penger fra SC må man også godta å skatte til USA fra inntjeningen.

Endret av J..
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig forbløffet over hvordan en slik karriere er bærekraftig. Hva er det som gjør at folk med interesse lar seg eksponeres for hennes inflytelse (influence)?

Lever hun et interessant liv? Nei?

Deler hun livsvisdom eller glede? Nei?

Markedsfører hun produkter som man ikke kan nås gjennom andre kanaler? Nei?

Er hun et forbilde, for unge spesielt?

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...