Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Påtagelig at hun  har begynt å vise at hun faktisk tar seg en bit av litt ris, en bitteliten bolle osv og tygger det. Samtidig som hun hele tiden passer på å stille seg i videoene slik at midjen hennes sees fra siden og ikke bare foran for å fremheve hvor smal hun er.

Hun er helt klart veldig fornøyd med utseendet sitt pr nå. 

Hun er altså 6 kilo unna hva hun skriver om tidligere i bloggen sin:

https://sraad.blogg.no/1444062067_jeg_veide_38_kilo.html

I 2015 skrev hun:

Sitat

"selv om jeg ikke lenger veier under 40 kg. Nå veier jeg meg aldri. Jeg kan ikke huske sist jeg stilte meg opp på en vekt. Og badevekten her hjemme hos meg er kastet for lenge siden. "

Endret av Hatsumomo
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde vært fint om alle kunne ignorere det åpenbare forsøket på å trolle og avspore og heller rapportere det som brukerdebatt/regelbrudd.

Om Isabel er syk er det ingen som vet så å kalle henne spiseforstyrret blir etter min mening feil. Man kan ikke bedrive fjerndiagnostisering uansett hvor mange kjennetegn man ser. Det er heller ikke nødvendig å repetere i det uendelige om hvor tynn/beinete/syk hun ser ut hvis hun faktisk er syk så vil slike kommentarer være veldig motiverende og drivende. Det man derimot kan gjøre er å uttrykke bekymring basert på det som legges ut - ikke bare for personen Isabel, men også generelt fordi innhold av denne typen dessverre er blitt del av en skremmende utvikling. Og nei, det handler ikke om å bannlyse tynne mennesker fra SoMe. 

Isabel har bestandig hatt mye fokus på kropp i sine kanaler. Det som har forandret seg de siste par månedene er et overdrevent fokus på å understreke eget vekttap. Et eksempel er bildet der hun ligger ved bassengkanten der man i sentrum ser midje og ribben. Dette er ment som blikkfang. Den påståtte tabben med å dele bilde av sin egen vekt er et annet eksempel. For ikke å nevne snapstoryen der hun tar på seg en bukse som har blitt for stor og skriver at det skyldes vekttap mens hun prøver å få det til å fremstå som humoristisk ved å legge til «rip favorite jeans». Hele bildeserien der hun er iført et hvitt sett med magetopp og skjørt får blikket til å dras mot brystkassen, ikke pga silikonpupper som garantert hadde stått i fokus for få måneder siden, men pga ribbena.

Det er vanskelig å snakke om temaet uten å trekke inn enkeltpersoner som eksempler, men så er jo ikke hun en helt anonym influencer heller. Hun er ikke den første til å gå ned i vekt, men måten hun flasher det på gir grunnlag for kritikk for det fremstår som villet og noe hun er stolt av. Det er bekymringsverdig når det i utgangspunktet var helsemessig helt unødvendig. Hadde hun oppriktig vært lei av kommentarer om sitt nye utseende kunne hun fint ha satt en stopper for det uten å utlevere sensitive opplysninger om egen helse, men som alltid - all PR eller god PR og dette er første gang på mange måneder at følgertallet har begynt å stige..

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (57 minutter siden):

Hun ser tynnere ut nå. Og det med masse fillers i fjeset... Hvis hun er en av dem som retusjerer seg tynnere så er det veldig bevisst, og da er det ment for å få mer interesse rundt hennes plattformer, da er det snakk om å følge trenden på en spekulativ måte. 

Det tror jeg ikke hun gjør. Følger henne på Snap og der hadde hun en tirade da hun var i Mykonos om en influenser hun hadde møtt som ikke så ut i virkeligheten slik hun så ut i sosiale medier, og at det ville hun selv aldri gjøre osv.

Jeg tror hun er så tynn som hun viser frem, og at det er derfor hun viser det så mye frem fordi hun faktisk er fornøyd.

I blogginnlegget som jeg postet lenger oppe så skrev hun også om at hun slanket seg veldig før hun skulle på realityshowet hun var med på, så jeg vil tro hun har gjort det samme, altså gått ned i vekt pga deltagelsen i tv-serien om Oslo, og at det er derfor hun er så tynn nå.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se så skekkelig tynn hun er, og  hvilken psykisk i ubalanse, hun er i  ,   henne fremtene er så syk at den må stenges ned"  " hun ser desverre fryketelig avmagret ut " 

Er dette virkelig veien å gå  å bodyshame en person ,  dere selv mener må ha problemer? 

men for all del, det er jo bare å fortsette med KG  vellsingnelse! 

Jeg fronter ikke et usunt kroppsfokus  , men dette er  ikke pent å se på. 

Endret av Lana01
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheromosa
Lana01 skrev (24 minutter siden):

Se så skekkelig tynn hun er, og  hvilken psykisk i ubalanse, hun er i  ,   henne fremtene er så syk at den må stenges ned"  " hun ser desverre fryketelig avmagret ut " 

Er dette virkelig veien å gå  å bodyshame en person ,  dere selv mener må ha problemer? 

men for all del, det er jo bare å fortsette med KG  vellsingnelse! 

Jeg fronter ikke et usunt kroppsfokus  , men dette er  ikke pent å se på. 

Godt å se et normalt innlegg. Når influensere klager på hat høres det overdrevet ut.. men hatet er jo intenst og skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke sitte stille å se på hva Isabel a/s tilfører sine unge følgere! Pro-ana bilder av verste sort som er med på å trigge unge jenter og gutter! Dette vet Isabel alt om og utnytter det på det verste! Isabel må være så tynn hun bare vil men bildene hun legger ut må hun ta ansvar for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pheromosa skrev (På 25.8.2023 den 22.10):

Jeg trollet kanskje litt. Men synes dette kroppsfokuset mange dere har på Isabels kropp er sykt overdramatisert. Hun sliter nok for tiden med å opprettholde vekten for tiden, men det trenger ikke vært gjort med vilje. Det å holde vekten oppe kan være like utfordrende for noen, som det er for andre å tape vekt. Tror ikke Isabel er syk i det hele tatt.

Hun legger ut bilde av  badevekta si, med "summer is here". Da er man opptatt av vekt. Hun er syk uansett hvordan man snur og vender på dette: 

a) Faktisk syk og går derfor ned i vekt(gikk jo på antibiotika når hun reiste ned). EDIT: Når man ikke har noe "å gå på" skal det ikke mye til før man ser "sykelig" ut.

b) psykisk syk, hun har fortalt om aktive spiseforstyrrelser før, kan ha et tilbakefall

c) helt forbanna skrudd i hodet som fronter pro ana på dette nivået, noe hun ikke gjorde 10 mnd siden. Det er tydelig forskjell på poseringer. Ihvertfall når hun vet hva dette kan gjøre med folk (se alt.b)

d) med en BMI på 16.6 er det ikke lenge før man nærmer seg organsvikt. Men før dette er det dårlig immunforsvar og annet som kroppen prøver å si i fra om. Tatt i betraktning at noen av kiloene hennes er silikon så nærmer hun seg kraftig 16...

Endret av MacBeth
Edit, ordlegging og bruk av triggende ord.
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheromosa
MacBeth skrev (7 minutter siden):

Hun legger ut bilde av  badevekta si, med "summer is here". Da er man opptatt av vekt. Hun er syk uansett hvordan man snur og vender på dette: 

a) Syk og går derfor ned i vekt(gikk jo på antibiotika når hun reiste ned). Når hun er tynn skal det ikke mye til før man ser "sykelig" ut.

b) psykisk syk, hun har fortalt om aktive spiseforstyrrelser før, kan ha et tilbakefall

c) helt forbanna skrudd i hodet som fronter pro ana på dette nivået, noe hun ikke gjorde 10 mnd siden. Det er tydelig forskjell på poseringer. Ihvertfall når hun vet hva dette kan gjøre med folk (se alt.b)

d) med en BMI på 16.6 er det ikke lenge før man nærmer seg organsvikt. Men før dette er det dårlig immunforsvar og annet som kroppen prøver å si i fra om. Tatt i betraktning at noen av kiloene hennes er silikon så nærmer hun seg kraftig 16...

Hvis Isabel er syk nå, som mange her inne mener, så er det skrevet gang på gang at bedriften hennes må legges ned. At samarbeidspartnerne hennes skal sparke henne. Empati finnes knapt. Men ditt innlegg er bra og uten hat, og jeg håper inderlig du tar feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pheromosa skrev (6 minutter siden):

Hvis Isabel er syk nå, som mange her inne mener, så er det skrevet gang på gang at bedriften hennes må legges ned. At samarbeidspartnerne hennes skal sparke henne. Empati finnes knapt. Men ditt innlegg er bra og uten hat, og jeg håper inderlig du tar feil

Jeg håper jeg har kun rett i a. om jeg skal ha rett i noe, man kan alle få en forkjølelse og så kommer man seg igjen ;)

Bedriften kan tusle og gå som den vil, men som alle andre bedrifter så bør man ha etiske retningslinjer, som bør oppdateres og vedlikeholdes. CEO har selv spiseforstyrrelser, om selv om den kanskje ikke er aktiv nå, bør denne lærdommen tas med og brukes når man formidler. Dette virker glemt. Og det er ikke bare unge følgere som blir påvirket, man kan være 20 eller 40, spiseforstyrret har ingen aldersgrense.

Men eneste måten disse bedriftene får en aha opplevelse er når samarbeidspartnere ikke lengre er interessert. Raad derimot, på samme linje som Ingrosso har utviklet et veletablert firma som ikke er så avhengig av samarbeidspartnere for å få cash inn, siden dem flyter på egne produkter. Det smarte Raad har gjort er å utvikle badedrakter og kjoler feks som faktisk er i alle størrelser.

Eneste som kan få oppmerksomheten dems er da forbrukermakt, at man slutter å bruke produktene av etiske grunner ( at hun fronter pro ana), ikke hat. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (38 minutter siden):

Jeg håper jeg har kun rett i a. om jeg skal ha rett i noe, man kan alle få en forkjølelse og så kommer man seg igjen ;)

Bedriften kan tusle og gå som den vil, men som alle andre bedrifter så bør man ha etiske retningslinjer, som bør oppdateres og vedlikeholdes. CEO har selv spiseforstyrrelser, om selv om den kanskje ikke er aktiv nå, bør denne lærdommen tas med og brukes når man formidler. Dette virker glemt. Og det er ikke bare unge følgere som blir påvirket, man kan være 20 eller 40, spiseforstyrret har ingen aldersgrense.

Men eneste måten disse bedriftene får en aha opplevelse er når samarbeidspartnere ikke lengre er interessert. Raad derimot, på samme linje som Ingrosso har utviklet et veletablert firma som ikke er så avhengig av samarbeidspartnere for å få cash inn, siden dem flyter på egne produkter. Det smarte Raad har gjort er å utvikle badedrakter og kjoler feks som faktisk er i alle størrelser.

Eneste som kan få oppmerksomheten dems er da forbrukermakt, at man slutter å bruke produktene av etiske grunner ( at hun fronter pro ana), ikke hat. 

Dette er et godt innlegg, samt ditt forrige. Innlegg som er konstruktive og som  heller ikke er gjennomsyret av forakt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det ingen som jobber med henne som snakker med henne og sier at slike bilder ikke er helt heldige å legge ut? Det er uten tvil pro ana og det bekymrer meg om hennes følgere som sliter med kropp og spiseforstyrrelser blir trigget av det hun legger ut. Handler ikke om å kristisete kroppen hennes for det er hennes sak,MEN hun har ett ansvar for hva hun legger ut og hvordan hun fremhever hvor tynn hun er blitt. Blant annet det at hun holder seg rundt magen der man ser at hun nesten kan ta rundt hele midjen og magen hennes med bare hendene. Er bare en trist utvikling. 

Screenshot_20230827_173534_Instagram.jpg

Screenshot_20230827_173517_Instagram.jpg

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (29 minutter siden):

Hvorfor er det ingen som jobber med henne som snakker med henne og sier at slike bilder ikke er helt heldige å legge ut? Det er uten tvil pro ana og det bekymrer meg om hennes følgere som sliter med kropp og spiseforstyrrelser blir trigget av det hun legger ut. Handler ikke om å kristisete kroppen hennes for det er hennes sak,MEN hun har ett ansvar for hva hun legger ut og hvordan hun fremhever hvor tynn hun er blitt. Blant annet det at hun holder seg rundt magen der man ser at hun nesten kan ta rundt hele midjen og magen hennes med bare hendene. Er bare en trist utvikling. 

Screenshot_20230827_173534_Instagram.jpg

Screenshot_20230827_173517_Instagram.jpg

Synes det ser mer ut som photoshop jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Synes det ser mer ut som photoshop jeg.

Det er screenshot fra videoer hun la ut på stories,så de er ikke photoshoppet

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheromosa
Wald86 skrev (Akkurat nå):

Photoshop eller ei, like ille. Men takk for deling. Dette viser at bedriften ikke tar til seg kritikk, men kjører på med trenden som øker følgertall av unge og sårbare. Målgruppe er unge kvinner, som søker seg til pro ana/thinspo. Det gir penger i slunken kasse.

Tviler på at Isabel har en slunken kasse. Men synes hun bør ta til seg noe av kritikken. Dere har influenseret meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...