XbellaX Skrevet 24. april 2020 #4281 Skrevet 24. april 2020 16 minutter siden, CecilieX skrev: Det er mer prinsippet jeg er ute etter. Fenomenet i seg selv. Jeg ser hvordan bloggerne legger opp til en nær og vennskapelig relasjon med leserne, og det funker. Denne relasjonen utnytter de så til å tjene penger. Dette er jeg 100% enig i (eller skal vi klinke til med å si 110% som en ekte pærra deltaker?). Hele fenomenet er jo kjempe intr. 16 minutter siden, CecilieX skrev: Og argumentasjonen hennes faller fullstendig sammen når hun deretter deler svært privat informasjon om en annen. Fra et avsnitt til et annet snur hun 180 grader. Først skriver hun at hun har et privatliv, for deretter å dele noe som er svært privat, av typen som nettopp burde være mellom henne og vedkommende, men som nå ble delt med alle bloggleserne sine. Det er ikke rart at de blir forvirret og ikke skjønner hvor grensa går. Nja, jeg synes egentlig ikke det. Ikke når PL selv har vært såpass åpen tidligere om sin egen psykiske helse. Jeg opplever egentlig ikke at det er en motsetning. Jeg tror likevel hun ville vært tjent med å koste på seg en setning eller to om valget av deling av denne private informasjonen på en noe mer ryddig måte. 2
Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2020 #4282 Skrevet 24. april 2020 Hun godtar ikke kommentarer som er negative heller, så alt blir jo bare helt feil. Hvis hun kun vil ha god respons på dette så betyr det jo at det må føles litt ekkelt for henne. Hun som nesten fremsto som fornuftig, moden, selvreflekterende og nesten på vei til smart - for så å rive teppet vekk under folk. Nei Isabel nå må du nok forvente et fall selv.
spirå12 Skrevet 25. april 2020 #4283 Skrevet 25. april 2020 5 timer siden, Justsaying skrev: Hun godtar ikke kommentarer som er negative heller, så alt blir jo bare helt feil. Hvis hun kun vil ha god respons på dette så betyr det jo at det må føles litt ekkelt for henne. Hun som nesten fremsto som fornuftig, moden, selvreflekterende og nesten på vei til smart - for så å rive teppet vekk under folk. Nei Isabel nå må du nok forvente et fall selv. "Nesten fremsto" er nøkkelordet her... Skuffet over ISR 4
Gjest CecilieX Skrevet 25. april 2020 #4284 Skrevet 25. april 2020 Jeg ble faktisk positivt overrasket over innrømmelsene hun kom med etter SAS innlegget. Det hører med til sjeldenheten at en blogger faktisk tar selvkritikk og ser at det er flere sider ved en sak.
EtLiteTroll Skrevet 25. april 2020 #4285 Skrevet 25. april 2020 9 timer siden, CecilieX skrev: Jeg ble faktisk positivt overrasket over innrømmelsene hun kom med etter SAS innlegget. Det hører med til sjeldenheten at en blogger faktisk tar selvkritikk og ser at det er flere sider ved en sak. Men hun reiser rett etter at hun hadde Corona symptomer. Om hun hadde testet positivt så hadde hun ikke fått reise med fly så kort tid etter sykdom. Desverre ble hun, som så mange andre, ikke testet, og da lever hun plutselig som hun aldri har vert syk. Selv om myndighetene har sagt alle skal håndtere symptomer de får, som Corona, siden sesongen for vanlig influensa er over. At hun skal sitte å irritere seg over at folk sitter trangt på fly, når hun nettopp har vert syk og ikke vet om hun smitter eller ikke, DET synes jeg hun tabber seg ut med, og skulle bare mangle hun tok til seg kritikken når hun uttaler seg om ting som hun ikke vet, nemlig dette om SAS. Ikke er hun i en samfunnsviktig jobb heller, likevell velger hun å fly fra Norges episenter Oslo til en annen del av landet hvor det er påvist mye mindre smitte. De kunne vell tatt tog eller leiebil når hun nylig har vert syk med en rekke Corona symptomer. Likevell skal HUN klage på smittetiltak? 14
spirå12 Skrevet 25. april 2020 #4286 Skrevet 25. april 2020 4 timer siden, EtLiteTroll skrev: Men hun reiser rett etter at hun hadde Corona symptomer. Om hun hadde testet positivt så hadde hun ikke fått reise med fly så kort tid etter sykdom. Desverre ble hun, som så mange andre, ikke testet, og da lever hun plutselig som hun aldri har vert syk. Selv om myndighetene har sagt alle skal håndtere symptomer de får, som Corona, siden sesongen for vanlig influensa er over. At hun skal sitte å irritere seg over at folk sitter trangt på fly, når hun nettopp har vert syk og ikke vet om hun smitter eller ikke, DET synes jeg hun tabber seg ut med, og skulle bare mangle hun tok til seg kritikken når hun uttaler seg om ting som hun ikke vet, nemlig dette om SAS. Ikke er hun i en samfunnsviktig jobb heller, likevell velger hun å fly fra Norges episenter Oslo til en annen del av landet hvor det er påvist mye mindre smitte. De kunne vell tatt tog eller leiebil når hun nylig har vert syk med en rekke Corona symptomer. Likevell skal HUN klage på smittetiltak? Helt enig ! Du har veldig gode poeng. 6
Justlooking Skrevet 3. mai 2020 #4287 Skrevet 3. mai 2020 Er det bare jeg som synes bloggen hennes er veldig kjedelig? Stikker innom av og til men det går stort sett bare i annonselenker fra Nelly og storhandel derifra ... 9
Cocogirl Skrevet 3. mai 2020 #4288 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, Justlooking skrev: Er det bare jeg som synes bloggen hennes er veldig kjedelig? Stikker innom av og til men det går stort sett bare i annonselenker fra Nelly og storhandel derifra ... Kun Nelly shit... 5
Måne Rampelyset Skrevet 4. mai 2020 #4289 Skrevet 4. mai 2020 Tråden er ryddet for personangrep. Måne, admin.
Måne Rampelyset Skrevet 10. mai 2020 #4290 Skrevet 10. mai 2020 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett og svar til dette. Måne, admin.
Lilje blomst Skrevet 4. juni 2020 #4291 Skrevet 4. juni 2020 Hva var det med at en hadde fått sparken pga rasisme fra storyen hun hadde lagt ut? Noen som fikk med seg dette? 1
SinfulBby Skrevet 4. juni 2020 #4292 Skrevet 4. juni 2020 48 minutter siden, Lilje blomst skrev: Hva var det med at en hadde fått sparken pga rasisme fra storyen hun hadde lagt ut? Noen som fikk med seg dette? Var det ikke det at om sponsorene ikke ville ha henne pga meningene mot rasisme så fikk hun heller bare være uten de?? HVEM blogger / influencer er det hun sikter til som skriver å bloggen sin om at hun ikke vil skrive noe om denne rasisme saken fordi hun er redd for å tråkke noen på tærne? Å at d må være greit å ikke uttale seg(?) hvem mener hun? Virker så engasjert i saken å det er bra! Hun prøver å få alle til å rope høyt og få ut budskapet. Noen vil ikke det å da blir hun så frustrert ... 1
Dragonheart Skrevet 4. juni 2020 #4293 Skrevet 4. juni 2020 (endret) Engasjement er bra, skulle bare ønske hun kom med info i stedet for bare en rant om at alle andre ikke engasjerer seg på rett måte og repost av reposts av hennes rant. Lite konkret om selve problemstillingen, mye shaming av andre. Håper hun har samme engasjement, når grenserne åpner og hun skal på neste tur til Dubai 😉 Endret 4. juni 2020 av Dragonheart 12
Justlooking Skrevet 4. juni 2020 #4294 Skrevet 4. juni 2020 6 timer siden, Dragonheart skrev: Engasjement er bra, skulle bare ønske hun kom med info i stedet for bare en rant om at alle andre ikke engasjerer seg på rett måte og repost av reposts av hennes rant. Lite konkret om selve problemstillingen, mye shaming av andre. Håper hun har samme engasjement, når grenserne åpner og hun skal på neste tur til Dubai 😉 Hun følger jo ikke med på nyheter og det som skjer i verden, så hun ble vel sjokkert over at slikt kan skje antagelig.. Hun ser ikke noe galt med Dubai og LA og alle de andre stedene hun reiser til. Hun har nok med seg og sitt vanligvis og bryr seg ikke. iEngasjement er bra det, og dette er en forferdelig sak. Føler likevel at det blir feil å shame de som ikke gjør akkurat det samme som henne. Folk har forskjellige måter å engasjere seg på, og det å ikke ha en svart firkant er ikke ensbetydende med at de ikke bryr seg. 2
deedee_ Skrevet 5. juni 2020 #4295 Skrevet 5. juni 2020 17 timer siden, Dragonheart skrev: Engasjement er bra, skulle bare ønske hun kom med info i stedet for bare en rant om at alle andre ikke engasjerer seg på rett måte og repost av reposts av hennes rant. Lite konkret om selve problemstillingen, mye shaming av andre. Håper hun har samme engasjement, når grenserne åpner og hun skal på neste tur til Dubai 😉 DETTE! Har ikke hørt hun si noe "klokt" eller reflektert over saken i det hele tatt, kun kjeft og "DETTE ER FORFERDELIG; ALTSÅ RASISME I 2020!? HAR VI IKKE KOMMET LENGER?!" Jeg tror de fleste er enige i dette, men det er så "surface level" - snakk om systemisk rasisme og hvordan det fungerer, reflekter over eget privilege, reflekter over hvordan egne tankemønster og handlinger kan dras inn under dette (Dubai, div samarbeid osv). Det er så enkelt å kjefte og smelle på alle "rasistene" - men det hjelper ikke de aller fleste, fordi de aller fleste vil ikke se på seg selv som rasister. Dette handler mer om mikroaggresjoner og lærte holdninger som hvite folk må reflektere over og anerkjenne. 11
Gjest Sausedyret Skrevet 5. juni 2020 #4296 Skrevet 5. juni 2020 12 timer siden, deedee_ skrev: DETTE! Har ikke hørt hun si noe "klokt" eller reflektert over saken i det hele tatt, kun kjeft og "DETTE ER FORFERDELIG; ALTSÅ RASISME I 2020!? HAR VI IKKE KOMMET LENGER?!" Jeg tror de fleste er enige i dette, men det er så "surface level" - snakk om systemisk rasisme og hvordan det fungerer, reflekter over eget privilege, reflekter over hvordan egne tankemønster og handlinger kan dras inn under dette (Dubai, div samarbeid osv). Det er så enkelt å kjefte og smelle på alle "rasistene" - men det hjelper ikke de aller fleste, fordi de aller fleste vil ikke se på seg selv som rasister. Dette handler mer om mikroaggresjoner og lærte holdninger som hvite folk må reflektere over og anerkjenne. Synes forsåvidt også det er på tide frøken Raad setter seg inn i menneskerettighetene til Dubai. Det er en grunn til at bl.a Amnesty reagerte på sammarbeidet mellom Norwegian og influenserne som skulle promotere landet. Er godt klar over at Isabelle drar dit av fri vilje uten sponsa tur, men å dra til et sted hvor homofile risikerer dødstraff og kvinner fengsel for å bli voldtatt, støtte deres bedrifter og promotere det på bloggen sin er på grensa til hyklerisk synes jeg. Privilegiet hennes rår over disse menneskene og hun gjør ikke mye for å stoppe det akkurat.
deedee_ Skrevet 5. juni 2020 #4297 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, Sausedyret skrev: Synes forsåvidt også det er på tide frøken Raad setter seg inn i menneskerettighetene til Dubai. Det er en grunn til at bl.a Amnesty reagerte på sammarbeidet mellom Norwegian og influenserne som skulle promotere landet. Er godt klar over at Isabelle drar dit av fri vilje uten sponsa tur, men å dra til et sted hvor homofile risikerer dødstraff og kvinner fengsel for å bli voldtatt, støtte deres bedrifter og promotere det på bloggen sin er på grensa til hyklerisk synes jeg. Privilegiet hennes rår over disse menneskene og hun gjør ikke mye for å stoppe det akkurat. Helt enig, og ikke minst alle samarbeidene hun har med Nelly som produserer fast fashion. Forhåpentligvis så kan dette være en begynnelse på en liten reise for henne, hvor hun kan begynne å se sine egne vaner og hvordan det er med på å gjøre skade for andre. Har ikke den store troen, men det er lov å håpe at noe godt kan komme fra denne nyoppdaga "kampsaken" hennes. 9
Gjest Sausedyret Skrevet 5. juni 2020 #4298 Skrevet 5. juni 2020 Akkurat nå, deedee_ skrev: Helt enig, og ikke minst alle samarbeidene hun har med Nelly som produserer fast fashion. Forhåpentligvis så kan dette være en begynnelse på en liten reise for henne, hvor hun kan begynne å se sine egne vaner og hvordan det er med på å gjøre skade for andre. Har ikke den store troen, men det er lov å håpe at noe godt kan komme fra denne nyoppdaga "kampsaken" hennes. Akkurat når det kommer til Raad så har jeg faktisk troa på at hun kan få en a-ha opplevelse av dette. Hun er en av de få influenserne som greier å gå inn i seg selv, være selvkritisk, innrømme sine feil og lære av det kontra hennes kolleger som ofte har det med å gråte på seg offerrollen og whataboutism. Jeg håper at når hun er ferdig med å rante at hun kan sette seg ned og lære selv.
Hatsumomo Skrevet 25. juni 2020 #4299 Skrevet 25. juni 2020 Hei! Ofte når Isabel Raad poster bilder fra når hun er ute på vift, så dukker det opp en gulaktig drink med en slice av granateple opp i som hun stadig vekk drikker. Jeg har drukket en type slik drink for veldig lenge siden, og syntes den er knallgod. Men har null peiling på hva den heter eller hva som er typisk for innholdet. Er det noen som vet? (så jeg kan bestille den når jeg selv er ute).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå