MaleficentAurora Skrevet 14. juni 2019 #4081 Skrevet 14. juni 2019 52 minutter siden, kahaki skrev: Jeg syntes det er mer problematisk at hun konsekvent kalte Milano for Milan... Hvorfor er det et problem? Til og med italienerne forkorter Milano til Milan. 3
Gjest spaniasol Skrevet 14. juni 2019 #4082 Skrevet 14. juni 2019 Milano heter Milan på engelsk. Det kan jo ha noe med saken å gjøre.
kahaki Skrevet 15. juni 2019 #4083 Skrevet 15. juni 2019 10 timer siden, spaniasol skrev: Milano heter Milan på engelsk. Det kan jo ha noe med saken å gjøre. Når hun skriver alt annet på norsk og dytter inn Milan et det ræva språk. Byen heter Milano. 11
MaleficentAurora Skrevet 15. juni 2019 #4084 Skrevet 15. juni 2019 2 timer siden, kahaki skrev: Når hun skriver alt annet på norsk og dytter inn Milan et det ræva språk. Byen heter Milano. Det blir rett uansett om det skrives Milano eller Milan. 3
DianaV Skrevet 15. juni 2019 #4085 Skrevet 15. juni 2019 6 minutter siden, Uglesjel skrev: Det blir rett uansett om det skrives Milano eller Milan. Hvis man skal skrive på norsk blir det Milano. 8
MaleficentAurora Skrevet 15. juni 2019 #4086 Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, DianaV skrev: Hvis man skal skrive på norsk blir det Milano. Jada jada😅 5
smalls Skrevet 15. juni 2019 #4087 Skrevet 15. juni 2019 Man har tydeligvis lite å diskutere om når det diskuteres om man skal si Milano eller Milan 7
Honey Dew Skrevet 15. juni 2019 #4088 Skrevet 15. juni 2019 52 minutter siden, Uglesjel skrev: Det blir rett uansett om det skrives Milano eller Milan. Er det ikke et fotballag? 2
MaleficentAurora Skrevet 15. juni 2019 #4089 Skrevet 15. juni 2019 15 minutter siden, Honey Dew skrev: Er det ikke et fotballag? Milano er hjembyen til to av de mest kjente italienske fotballagene AC Milan og Inte.
DianaV Skrevet 15. juni 2019 #4090 Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, Uglesjel skrev: Milano er hjembyen til to av de mest kjente italienske fotballagene AC Milan og Inte. Og I det du siterer står det jo at Milano er hjembyen til disse fotballlagene. Milano, ikke Milan. Grunnen til at jeg henger meg opp i dette er fordi norske mennesker som ikke er influencere eller bloggere kaller det Milano, ikke "Milan" som om de blogger for et internasjonalt publikum. 3
MaleficentAurora Skrevet 15. juni 2019 #4091 Skrevet 15. juni 2019 Akkurat nå, DianaV skrev: Og I det du siterer står det jo at Milano er hjembyen til disse fotballlagene. Milano, ikke Milan. Grunnen til at jeg henger meg opp i dette er fordi norske mennesker som ikke er influencere eller bloggere kaller det Milano, ikke "Milan" som om de blogger for et internasjonalt publikum. Da får du bare henge deg oppi det. Jeg svarte på et spørsmål om det ikke var en fotballag. Om du ikke er fornøyd så la vær og siter meg. Og heller kom med svaret til noen andre. 4
DianaV Skrevet 15. juni 2019 #4092 Skrevet 15. juni 2019 6 minutter siden, Uglesjel skrev: Da får du bare henge deg oppi det. Jeg svarte på et spørsmål om det ikke var en fotballag. Om du ikke er fornøyd så la vær og siter meg. Og heller kom med svaret til noen andre. Herregud. Det er bare å Google det. Ta det med ro. 1
MaleficentAurora Skrevet 15. juni 2019 #4093 Skrevet 15. juni 2019 8 minutter siden, DianaV skrev: Herregud. Det er bare å Google det. Ta det med ro. Ellers takk. Er helt rolig jeg. Så bare ikke poenget ditt med og sitere meg, når du ikke kom med noe som var relevant for det jeg svarte på. 3
DianaV Skrevet 15. juni 2019 #4094 Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, Uglesjel skrev: Da får du bare henge deg oppi det. Jeg svarte på et spørsmål om det ikke var en fotballag. Om du ikke er fornøyd så la vær og siter meg. Og heller kom med svaret til noen andre. Er det noe å svare på her annet enn det jeg allerede har gjort? Hvis du skal skrive en norsk tekst og inkludere stedsnavnet "Milano" så må det skrives som jeg skriver det her. En norsklærer hadde rettet på deg hvis du skrev "Milan" som stedsnavn i en norskstil. Tenkte bare man kan forvente det nivået (max 10 klasse nivå) av våre største influencere. Men er kanskje litt mye å forlange. 2
MaleficentAurora Skrevet 15. juni 2019 #4095 Skrevet 15. juni 2019 (endret) 24 minutter siden, DianaV skrev: Er det noe å svare på her annet enn det jeg allerede har gjort? Hvis du skal skrive en norsk tekst og inkludere stedsnavnet "Milano" så må det skrives som jeg skriver det her. En norsklærer hadde rettet på deg hvis du skrev "Milan" som stedsnavn i en norskstil. Tenkte bare man kan forvente det nivået (max 10 klasse nivå) av våre største influencere. Men er kanskje litt mye å forlange. Hvor mye og lenge skal du melke dette?🤔 Er nå ikke jeg som sier at det ikke stemmer🤦♀️ Endret 15. juni 2019 av Uglesjel 3
DianaV Skrevet 15. juni 2019 #4096 Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, Uglesjel skrev: Hvor mye pg lenge skal du melke dette?🤔 Er nå ikke jeg som sier at det ikke stemmer🤦♀️ Beklager hvis du føler deg spesielt truffet, dette var ment generelt i tråden.. Var ikke klar over hvem som begynte og siterte deg. Feil fra min side. Beklager.
MaleficentAurora Skrevet 15. juni 2019 #4097 Skrevet 15. juni 2019 1 minutt siden, DianaV skrev: Beklager hvis du føler deg spesielt truffet, dette var ment generelt i tråden.. Var ikke klar over hvem som begynte og siterte deg. Feil fra min side. Beklager. Føler meg overhode ikke "truffet" nei. Men når du vedlegget mine svar i dine siterer. Så får du svar tilbake. Om du snakket generelt så ikke sitere det andre har svart deg. Da poster du svaret ditt alene uten setering. 3
DianaV Skrevet 15. juni 2019 #4098 Skrevet 15. juni 2019 13 minutter siden, Uglesjel skrev: Føler meg overhode ikke "truffet" nei. Men når du vedlegget mine svar i dine siterer. Så får du svar tilbake. Om du snakket generelt så ikke sitere det andre har svart deg. Da poster du svaret ditt alene uten setering. Lesson learned 😊👍 2
Honey Dew Skrevet 15. juni 2019 #4099 Skrevet 15. juni 2019 Hvordan i alle dager ble denne tråden til en språktråd? 14
DianaV Skrevet 15. juni 2019 #4100 Skrevet 15. juni 2019 1 time siden, Honey Dew skrev: Hvordan i alle dager ble denne tråden til en språktråd? Det har vel strengt tatt med hvordan bloggeren formulerer seg i blogginnlegget sitt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå