Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
52 minutter siden, kahaki skrev:

Jeg syntes det er mer problematisk at hun konsekvent kalte Milano for Milan...

Hvorfor er det et problem? Til og med italienerne forkorter Milano til Milan.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest spaniasol
Skrevet

Milano heter Milan på engelsk. Det kan jo ha noe med saken å gjøre.

Skrevet
10 timer siden, spaniasol skrev:

Milano heter Milan på engelsk. Det kan jo ha noe med saken å gjøre.

Når hun skriver alt annet på norsk og dytter inn Milan et det ræva språk.

Byen heter Milano.

• Liker 11
Skrevet
2 timer siden, kahaki skrev:

Når hun skriver alt annet på norsk og dytter inn Milan et det ræva språk.

Byen heter Milano.

Det blir rett uansett om det skrives Milano eller Milan.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Uglesjel skrev:

Hvis man skal skrive på norsk blir det Milano. 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, DianaV skrev:

Hvis man skal skrive på norsk blir det Milano. 

Jada jada😅

• Liker 5
Skrevet

Man har tydeligvis lite å diskutere om når det diskuteres om man skal si Milano eller Milan

• Liker 7
Skrevet
52 minutter siden, Uglesjel skrev:

Er det ikke et fotballag?

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Honey Dew skrev:

Er det ikke et fotballag?

Milano er hjembyen til to av de mest kjente italienske fotballagene AC Milan og Inte.

Skrevet
1 time siden, Uglesjel skrev:

Milano er hjembyen til to av de mest kjente italienske fotballagene AC Milan og Inte.

Og I det du siterer står det jo at Milano er hjembyen til disse fotballlagene. Milano, ikke Milan. Grunnen til at jeg henger meg opp i dette er fordi norske mennesker som ikke er influencere eller bloggere kaller det Milano, ikke "Milan" som om de blogger for et internasjonalt publikum. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, DianaV skrev:

Og I det du siterer står det jo at Milano er hjembyen til disse fotballlagene. Milano, ikke Milan. Grunnen til at jeg henger meg opp i dette er fordi norske mennesker som ikke er influencere eller bloggere kaller det Milano, ikke "Milan" som om de blogger for et internasjonalt publikum. 

Da får du bare henge deg oppi det. Jeg svarte på et spørsmål om det ikke var en fotballag. Om du ikke er fornøyd så la vær og siter meg.  Og heller kom med svaret til noen andre.

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Uglesjel skrev:

Da får du bare henge deg oppi det. Jeg svarte på et spørsmål om det ikke var en fotballag. Om du ikke er fornøyd så la vær og siter meg.  Og heller kom med svaret til noen andre.

Herregud. Det er bare å Google det. Ta det med ro. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, DianaV skrev:

Herregud. Det er bare å Google det. Ta det med ro. 

Ellers takk. Er helt rolig jeg. Så bare ikke poenget ditt med og sitere meg, når du ikke kom med noe som var relevant for det jeg svarte på.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Uglesjel skrev:

Er det noe å svare på her annet enn det jeg allerede har gjort? Hvis du skal skrive en norsk tekst og inkludere stedsnavnet "Milano" så må det skrives som jeg skriver det her. En norsklærer hadde rettet på deg hvis du skrev "Milan" som stedsnavn i en norskstil. Tenkte bare man kan forvente det nivået (max 10 klasse nivå) av våre største influencere. Men er kanskje litt mye å forlange. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
24 minutter siden, DianaV skrev:

Er det noe å svare på her annet enn det jeg allerede har gjort? Hvis du skal skrive en norsk tekst og inkludere stedsnavnet "Milano" så må det skrives som jeg skriver det her. En norsklærer hadde rettet på deg hvis du skrev "Milan" som stedsnavn i en norskstil. Tenkte bare man kan forvente det nivået (max 10 klasse nivå) av våre største influencere. Men er kanskje litt mye å forlange. 

Hvor mye og lenge skal du melke dette?🤔 Er nå ikke jeg som sier at det ikke stemmer🤦‍♀️

Endret av Uglesjel
  • Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Uglesjel skrev:

Hvor mye pg lenge skal du melke dette?🤔 Er nå ikke jeg som sier at det ikke stemmer🤦‍♀️

Beklager hvis du føler deg spesielt truffet, dette var ment generelt i tråden.. Var ikke klar over hvem som begynte og siterte deg. Feil fra min side. Beklager. 

Skrevet
1 minutt siden, DianaV skrev:

Beklager hvis du føler deg spesielt truffet, dette var ment generelt i tråden.. Var ikke klar over hvem som begynte og siterte deg. Feil fra min side. Beklager. 

Føler meg overhode ikke "truffet" nei. Men når du vedlegget mine svar i dine siterer. Så får du svar tilbake. Om du snakket generelt så ikke sitere det andre har svart deg. Da poster du svaret ditt alene uten setering.

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Uglesjel skrev:

Føler meg overhode ikke "truffet" nei. Men når du vedlegget mine svar i dine siterer. Så får du svar tilbake. Om du snakket generelt så ikke sitere det andre har svart deg. Da poster du svaret ditt alene uten setering.

Lesson learned 😊👍

• Liker 2
Skrevet

Hvordan i alle dager ble denne tråden til en språktråd?

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Hvordan i alle dager ble denne tråden til en språktråd?

Det har vel strengt tatt med hvordan bloggeren formulerer seg i blogginnlegget sitt. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...