Tuppenoglillemor12 Skrevet 1 time siden #32001 Skrevet 1 time siden Carrot skrev (2 minutter siden): jeg googlet denne påstanden om at hun ER syk, det jeg finner er at hun har vært åpen om at hun VAR syk men i følge AI og Google har hun de senere årene hatt stort fokus på at selv om hun har et anstrengt forhold til mat (hun er ekstremt kresen blant annet og har nok det som diagnistiseres som afrid om man skal synse ut fra det man leser) så er hun også opptatt av at hennes forhold til mat ikke skal trigge andre, det som da trigger er nå man VELGER å diskutere kroppen hennes i åpne forum og tro at det er greit fordi hun en gang har vært åpen og bruke det som argument for at det er OK.. dette er jeg helt enig i. Desssuten kan man tenke at HVIS det at IR legger ut et bilde av seg selv er en trigger er det som skrives kanskje like mye triggere overfor andre som selv er tynne osv osv. Det som skrives gir intrykk av at det å ha en tynnkropp er et problem, spesielt hvis man i tillegg kanskje har et komplisert forhol til mat - da er man liksom en triggerwarning og fritt vilt. Man kan liksom si mye stygt om IR i denne tråden fordi det er en diskuson om henne som person og slippe unna med det, ting man aldri ville sluppet unna med utenfor KG og som potensielt i noen tilfeller er veldig nær hets og forfølgelse siden det er gjengående greier som postes, slik sett burde moderatorene kanskje bare lukket tråder som denne permanent om man ikke kan holde seg til å være grei. Det trigger ikke meg men hun er syk og det kan alle se….. I rest My case 2 1 5
Hatsumomo Skrevet 1 time siden #32002 Skrevet 1 time siden Carrot skrev (6 minutter siden): jeg googlet denne påstanden om at hun ER syk, det jeg finner er at hun har vært åpen om at hun VAR syk men i følge AI og Google har hun de senere årene hatt stort fokus på at selv om hun har et anstrengt forhold til mat (hun er ekstremt kresen blant annet og har nok det som diagnistiseres som afrid om man skal synse ut fra det man leser) så er hun også opptatt av at hennes forhold til mat ikke skal trigge andre, det som da trigger er nå man VELGER å diskutere kroppen hennes i åpne forum og tro at det er greit fordi hun en gang har vært åpen og bruke det som argument for at det er OK.. dette er jeg helt enig i. Desssuten kan man tenke at HVIS det at IR legger ut et bilde av seg selv er en trigger er det som skrives kanskje like mye triggere overfor andre som selv er tynne osv osv. Det som skrives gir intrykk av at det å ha en tynnkropp er et problem, spesielt hvis man i tillegg kanskje har et komplisert forhol til mat - da er man liksom en triggerwarning og fritt vilt. Man kan liksom si mye stygt om IR i denne tråden fordi det er en diskuson om henne som person og slippe unna med det, ting man aldri ville sluppet unna med utenfor KG og som potensielt i noen tilfeller er veldig nær hets og forfølgelse siden det er gjengående greier som postes, slik sett burde moderatorene kanskje bare lukket tråder som denne permanent om man ikke kan holde seg til å være grei. Ang siste setning om å lukke tråden, altså - har du vært på andre tråder i Rampelys? Denne tråden er jo barnemat i forhold til hva som skrives om andre kjente personer. Jeg orker ikke negativiteten ved å gå inn på flere av de trådene for disse personene regelrett slaktes.. og når det får stå - så skal det nok temmelig mye for at IR sin tråd lukkes permanent. Til tider er det dog mye negativt som skrives her som mer virker som en konkurranse i hvem som klarer å spy mest, av alt Isabel gjør til enhver tid. For det er jo ting man kan ta Isabel på, men det gjelder ikke alt med henne og ikke alt hele tiden - som enkelte her virker å mene. Sånt klarer jeg ikke ta seriøst, for som med Isabel som med alle mennesker - noe negativt og noe positivt finnes om alle. Isabel er ikke rene personifiseringen av djevelen av influensere - det finnes nok av andre som er mye verre, og Isabel har tross alt vært en person man begynte å følge pga at hun var en artig type. Hun er nok det fortsatt, men det ser man ikke så mye til på Snap lenger for content drives av følgere og mange av dem er jo klin kokos Raadsquad som ønsker et content som er helt ute på viddene - de ber jo stadig vekk om nye turer på «hytta», ønsker interiør i villaen, hyller Suzy oppførsel, elsker romantiske gester og enda mer detaljerte sexdetaljer, ønsker mer sirup, bruker alt av Nude, kjøper 40 bikinier osv. Isabel gir dem det de vil ha, og man kan klistre på ørten merkelapper om kyniskhet osv, men alle har et ansvar for seg selv. Jeg vet ikke hvem som er mest idiot, men det er tross alt kun følgerene som sponser idiotien da- gang på gang viser de jo Isabel at DETTE er content de ønsker! 5
Carrot Skrevet 1 time siden #32003 Skrevet 1 time siden Hatsumomo skrev (7 minutter siden): Ang siste setning om å lukke tråden, altså - har du vært på andre tråder i Rampelys? Denne tråden er jo barnemat i forhold til hva som skrives om andre kjente personer. Jeg orker ikke negativiteten ved å gå inn på flere av de trådene for disse personene regelrett slaktes.. og når det får stå - så skal det nok temmelig mye for at IR sin tråd lukkes permanent. Til tider er det dog mye negativt som skrives her som mer virker som en konkurranse i hvem som klarer å spy mest, av alt Isabel gjør til enhver tid. For det er jo ting man kan ta Isabel på, men det gjelder ikke alt med henne og ikke alt hele tiden - som enkelte her virker å mene. Sånt klarer jeg ikke ta seriøst, for som med Isabel som med alle mennesker - noe negativt og noe positivt finnes om alle. Isabel er ikke rene personifiseringen av djevelen av influensere - det finnes nok av andre som er mye verre, og Isabel har tross alt vært en person man begynte å følge pga at hun var en artig type. Hun er nok det fortsatt, men det ser man ikke så mye til på Snap lenger for content drives av følgere og mange av dem er jo klin kokos Raadsquad som ønsker et content som er helt ute på viddene - de ber jo stadig vekk om nye turer på «hytta», ønsker interiør i villaen, hyller Suzy oppførsel, elsker romantiske gester og enda mer detaljerte sexdetaljer, ønsker mer sirup, bruker alt av Nude, kjøper 40 bikinier osv. Isabel gir dem det de vil ha, og man kan klistre på ørten merkelapper om kyniskhet osv, men alle har et ansvar for seg selv. Jeg vet ikke hvem som er mest idiot, men det er tross alt kun følgerene som sponser idiotien da- gang på gang viser de jo Isabel at DETTE er content de ønsker! jeg har tittet innom en og annen og skjønner hva du sier og er enig i at det er som det er.. men det som kanskje er ekstra ille for KG som forum er at om noen forsøker skrive noe som ikke er negativt da bekyldes for å være personen, være venn av personen, ha en agenda osv og selv om det ofte faller på sin egen urimelighet er det også tankevekkende at slike tråder blir en angrepostråd og ikke en diskusjonstråd.. Og så er det spesielt at det i noen av dem virker som om man følger vedkommende med hud og hår kun for å skrive negativt om dem for så å påpeke at det gjør man jo ikke, man bare får det opp av seg selv og ser det helt random.. Det er en genial markedsføring IR har, hun tjener penger på sine produkter og seg selv, og når man ser at de produktene selger som bare pokker OG har kvalitet da må man angripe personen i stedenfor. 1
Sirah Skrevet 59 minutter siden #32004 Skrevet 59 minutter siden Carrot skrev (39 minutter siden): dette er jeg helt enig i. Desssuten kan man tenke at HVIS det at IR legger ut et bilde av seg selv er en trigger er det som skrives kanskje like mye triggere overfor andre som selv er tynne osv osv. Det som skrives gir intrykk av at det å ha en tynnkropp er et problem, spesielt hvis man i tillegg kanskje har et komplisert forhol til mat - da er man liksom en triggerwarning og fritt vilt. Man kan liksom si mye stygt om IR i denne tråden fordi det er en diskuson om henne som person og slippe unna med det, ting man aldri ville sluppet unna med utenfor KG og som potensielt i noen tilfeller er veldig nær hets og forfølgelse siden det er gjengående greier som postes, slik sett burde moderatorene kanskje bare lukket tråder som denne permanent om man ikke kan holde seg til å være grei. Enig med deg i mye av dette! Hvorfor er det greit å direkte slakte IR for at hun helt tydelig sliter med mat (noe som hun også har sagt selv i snappen, men som hun ønsker å ikke dele for mye om), hadde man gjort det samme med en person som tydelig slet med det samme andre veien? Neppe! Det er like lite greit å kalle noen for et skjellet som for en hval. Om man blir trigget av det hun legger ut så har man faktisk et ansvar selv - man kan blokkere henne og la være å bidra til klikk på snappen hennes. Om man har så store problemer med en person så kan jeg ikke fatte og begripe at man oppsøker henne! Jeg har influensere selv jeg virkelig ikke tåler trynet på, de følger jeg ikke. Problem løst. Jeg syntes det er merkelig at tynne folk er fritt vilt, men sånn har det alltid vært. Skulle tro at man i 2026 med så mye fokus på kroppspositivisme hadde kommet et hakk videre, men det gjelder kanskje bare om man har for mye på kroppen. At IR dessverre er veldig tynn nå ser jo alle som har øyne. Man trenger ikke spre hets og hat likevel.
refill Skrevet 56 minutter siden #32005 Skrevet 56 minutter siden Kan vi ikke bare droppe å kommentere kroppene til folk. Og i hvertfall spekulasjoner om hva de har eller ikke. Vi her inne er voksne folk. Om vi ikke liker innhold, blir trigget av det av det, så er det vårt eget ansvar å holde oss unna det. Har vi barn/ungdom er det vårt ansvar som foreldre å gi dem gode grunnholdninger og også ha oversikt over hva de konsumerer av innhold. Også bør vi begynne med oss selv. Hvilke holdninger vi selv har til andre mennesker. Mange mødre er på en evig "kur", står og klager foran speilet over vekt, kropp, utseende. Det er skummelt det. Verden er full av pro ana, utseendefokus, dårlige verdier. Vi kommer (dessverre) aldri til å bli kvitt det. Fra eldgamle "skjønnhetsidealer" fra fordums tid med korsett, binding av føtter, til Twiggy, Kate Moss, svære reklameplakater med bikinimodeller - til nå å ha dem tilgjengelig på mobilen. 3
Sirah Skrevet 51 minutter siden #32006 Skrevet 51 minutter siden refill skrev (4 minutter siden): Kan vi ikke bare droppe å kommentere kroppene til folk. Og i hvertfall spekulasjoner om hva de har eller ikke. Vi her inne er voksne folk. Om vi ikke liker innhold, blir trigget av det av det, så er det vårt eget ansvar å holde oss unna det. Har vi barn/ungdom er det vårt ansvar som foreldre å gi dem gode grunnholdninger og også ha oversikt over hva de konsumerer av innhold. Også bør vi begynne med oss selv. Hvilke holdninger vi selv har til andre mennesker. Mange mødre er på en evig "kur", står og klager foran speilet over vekt, kropp, utseende. Det er skummelt det. Verden er full av pro ana, utseendefokus, dårlige verdier. Vi kommer (dessverre) aldri til å bli kvitt det. Fra eldgamle "skjønnhetsidealer" fra fordums tid med korsett, binding av føtter, til Twiggy, Kate Moss, svære reklameplakater med bikinimodeller - til nå å ha dem tilgjengelig på mobilen. Dette!
Sol 75 Skrevet 10 minutter siden #32007 Skrevet 10 minutter siden Influensere/påvirkere har stor makt og stor påvirkningskraft, det KAN vi ikke se bort ifra. Influensere har ett ansvar for hvilke signaler de sender ut. 1
Carrot Skrevet akkurat nå #32008 Skrevet akkurat nå Sol 75 skrev (7 minutter siden): Influensere/påvirkere har stor makt og stor påvirkningskraft, det KAN vi ikke se bort ifra. Influensere har ett ansvar for hvilke signaler de sender ut. men hun "sender ingen signaler" ved å legge ut bilder fra ferien sin, eller maten sin for den del og hun "påvirker" ingen ved å snakke om skilpadder og kjæresten sin heller.. Og HVIS man lar seg påvirke og trigge i stor grad bør man kanskje gå i seg selv i stendenfor å gå til nagativitet og angrep på IR i en tråd på KG.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå