Ellenn Skrevet 4 timer siden #30601 Skrevet 4 timer siden refill skrev (44 minutter siden): Ba ChatGPT gi det kort sammendrag som forhåpentligvis ikke anses som kopi av innhold. "Artikkelen beskriver hvordan influenser Isabel Raad har overført over 20 millioner kroner fra sine norske selskaper til De forente arabiske emirater etter at hun flyttet dit. Det er uklart hva pengene konkret brukes til, og mottakerne er ikke offentlig kjent. Overføringene fremstår som lovlige, men blir av eksperter omtalt som en form for aggressiv skatteplanlegging fordi landet har svært gunstige skatteregler. Samtidig peker saken på hvordan Raad har organisert virksomheten sin etter flyttingen, og at hun selv ikke har kommentert pengeoverføringene offentlig." https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/q61XP1/isabel-raad-har-sendt-flere-titalls-millioner-til-skatteparadis Skal jeg tippe, vil jeg tippe at mye av dette har gått til utløp av Reme. 1 2
refill Skrevet 3 timer siden #30602 Skrevet 3 timer siden Ellenn skrev (9 minutter siden): Skal jeg tippe, vil jeg tippe at mye av dette har gått til utløp av Reme. Da burde de vel gå direkte til Reme og ikke innom x i Dubai? 🤔 Hun flyttet penger så sent som 16 februar. Han skatteeksperten mener det kan være snakk om flytting av formue fordi det er "lite eller ingen skatt på kapitalavkastning, formue eller inntekt" i Dubai. Skattefri avkastning. 3 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 3 timer siden #30603 Skrevet 3 timer siden refill skrev (36 minutter siden): Da burde de vel gå direkte til Reme og ikke innom x i Dubai? 🤔 Hun flyttet penger så sent som 16 februar. Han skatteeksperten mener det kan være snakk om flytting av formue fordi det er "lite eller ingen skatt på kapitalavkastning, formue eller inntekt" i Dubai. Skattefri avkastning. 💯 2 1
Kønn Skrevet 3 timer siden #30604 Skrevet 3 timer siden Bendie skrev (1 time siden): Det er masse innlegg der det hevdes at IR kun snakker positivt om Dubai, fordi hun må… hvordan har det seg da at hun også forteller om panikkangst og at alle fraråder henne å dra? Det harmonerer dårlig med at hun ikke tørr å snakke negativt om Dubai. Hun har i ukevis vært redd for å reise ned og har utsatt det mange ganger. Det er ikke akkurat positiv omtale. Nå har det for øvrig vært få alvorlige hendelser, med personskader , så jeg tror IR er trygg. Hun er ingen turist, så det å reise ned dit for henne, er noe annet enn å dra på ferie. Hun er nødt til dette om hun skal kunne gjennomføre villa kjøpet. Noe jeg tror er riktig. Ja, det fins en risiko for tap. Men alternativet er å tape 4,6 millioner og leie et år til, for 2 millioner +. Samt lete etter en ny villa, som fort kan bli dyrere. Om ting igjen er tilbake til normalen. Hun er fast innstilt på at det er her hun vil bo. Og da er dette hennes valg og hennes risiko. Tror IR er trygg…. Norge har frarådet folk å reise dit. IR er norsk statsborger selv om hun bur der. Krig er uforutsigbart, det er nettopp det som er noe av hensikten. Man vet aldri når og hvor missiler treffer. Nå har jo også UAE uttalt at de er lei av Irans herjinger og vil derfor involvere seg i krigen. La oss håpe det aldri skjer og at IR kommer seg trygt ut derifra. 1 3
Othelia08 Skrevet 2 timer siden #30605 Skrevet 2 timer siden (endret) Klarer ikke sette fingern på hvorfor men Linda gir meg en så dårlig vibe, og samtalen i bilen om hvor søkt det er at UAE er strenge på hvordan de uttaler seg om Dubai virker så påtatt? Hvor vidt myndighetene faktisk klarer å følge med på alt som blir postet vet jeg ikke, og det blir sikkert bare spekulering. Men likevel veldig merkelig at det ikke fins en eneste negativ ting å si om den plassen der. Det ekke mangel på negative ting å si om landet som har hjulpet IR og familien til å komme seg dit hun er nå mtp forutsetningene deres🧐 Norge er på ingen måter et perfekt land altså. Men f.eks. linda virker jo som hun virkelig misliker landet hun kommer fra Endret 2 timer siden av Othelia08 2 6
Bendie Skrevet 2 timer siden #30606 Skrevet 2 timer siden Kønn skrev (7 minutter siden): Tror IR er trygg…. Norge har frarådet folk å reise dit. IR er norsk statsborger selv om hun bur der. Krig er uforutsigbart, det er nettopp det som er noe av hensikten. Man vet aldri når og hvor missiler treffer. Nå har jo også UAE uttalt at de er lei av Irans herjinger og vil derfor involvere seg i krigen. La oss håpe det aldri skjer og at IR kommer seg trygt ut derifra. Jeg er fullstendig klar over reiserådene, men det er også en stor forskjell å reise på ferie og årsaken til IR reiser dit. Det er også snakk om noen få dager. Hun tenker ikke å bli der. Som sagt jeg tror dette går helt bra. Det bor flere millioner mennesker i Dubai og det har vel snakk om et fåtall skader på mennesker, de ukene krigen har vart.. 3
Kønn Skrevet 2 timer siden #30607 Skrevet 2 timer siden Bendie skrev (Akkurat nå): Jeg er fullstendig klar over reiserådene, men det er også en stor forskjell å reise på ferie og årsaken til IR reiser dit. Det er også snakk om noen få dager. Hun tenker ikke å bli der. Som sagt jeg tror dette går helt bra. Det bor flere millioner mennesker i Dubai og det har vel snakk om et fåtall skader på mennesker, de ukene krigen har vart.. Krigen tar vel ikke hensyn til om man reiser på ferie eller for å kjøpe bolig. Ja, får håpe psyken hennes tåler dette. 2 5
Bendie Skrevet 2 timer siden #30608 Skrevet 2 timer siden (endret) Kønn skrev (40 minutter siden): Krigen tar vel ikke hensyn til om man reiser på ferie eller for å kjøpe bolig. Ja, får håpe psyken hennes tåler dette. Ja, vi får håpe hun takler dette. Var lett å se hun var redd før hun reiste. Endret 2 timer siden av Bendie 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 2 timer siden #30609 Skrevet 2 timer siden Meget spesiell den samtalen mellom dem i bilen…🤔😅 Leser 100% her inne og alle andre steder, og går med seg alt! Hun forsvarer alt som kan sette henne i dårlig lys.. selv om det er løgner hun kommer med.. 1 4
Tuppenoglillemor12 Skrevet 1 time siden #30610 Skrevet 1 time siden (endret) Linda: «folk er her pga alle mulighetene de får her» 😅 Akkurat!💰💰💰🙈 Så dere ansiktsuttrykket til Isabel når Linda snakket om det å være skatteflyktning?😂 Hun der Linda liker jeg like lite som Raad.. Endret 1 time siden av Tuppenoglillemor12 2 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet 1 time siden #30611 Skrevet 1 time siden Othelia08 skrev (1 time siden): Klarer ikke sette fingern på hvorfor men Linda gir meg en så dårlig vibe, og samtalen i bilen om hvor søkt det er at UAE er strenge på hvordan de uttaler seg om Dubai virker så påtatt? Hvor vidt myndighetene faktisk klarer å følge med på alt som blir postet vet jeg ikke, og det blir sikkert bare spekulering. Men likevel veldig merkelig at det ikke fins en eneste negativ ting å si om den plassen der. Det ekke mangel på negative ting å si om landet som har hjulpet IR og familien til å komme seg dit hun er nå mtp forutsetningene deres🧐 Norge er på ingen måter et perfekt land altså. Men f.eks. linda virker jo som hun virkelig misliker landet hun kommer fra Lite sjarmerende dame det der…👀🙈 4
Hatsumomo Skrevet 1 time siden #30612 Skrevet 1 time siden Tuppenoglillemor12 skrev (17 minutter siden): Meget spesiell den samtalen mellom dem i bilen…🤔😅 Leser 100% her inne og alle andre steder, og går med seg alt! Hun forsvarer alt som kan sette henne i dårlig lys.. selv om det er løgner hun kommer med.. Hvem er det de når frem til når de prater sånn? Er jo ingen her i tråden Så om de når frem til et par persilleblad i Raadsquad, fint for dem - alle her på tråden har jo sine tanker om den gjengen så noen tanker fra eller til om hva den gjengen måtte finne på, gjør jo ikke noe. RS som sekt er jo sin egen greie. 5
agent Skrevet 1 time siden #30613 Skrevet 1 time siden Tuppenoglillemor12 skrev (2 minutter siden): Linda: «folk er her pga alle mulighetene de får her» 😅 Akkurat!💰💰💰🙈 Så dere ansiktsuttrykket til Isabel når Linda snakket om det å være skatteflyktning?😂 Hun der Linda liker jeg like lite som Raad.. Den samtalen i bilen var off🤦♀️ Etter Linda holdt propaganda talen, var IR helt rolig og trygg.🤦♀️🤣 Hun er jo så trygg at hun sitter å gråter og er engstelig. Men hele kroppsspråket hennes virker helt flatt eller off på en måte.🤔 Hun virker som hun ikke er tilstede i bilen. Men hva synes vi om dobbeltmoralen hennes. Herr Rosenkål har sagt til henne å holde seg unna shopping sentre. Ville at hun holdt seg hjemme i leiligheten. Hva gjør hun , jo reiser på shopping sentre. Å gir uttrykk for at hun synes det er morsomt. Husker ikke hun hvor nazi hun selv var når Rosenkål var i Dubai.🤦♀️🤷♀️ 1 6
Othelia08 Skrevet 1 time siden #30615 Skrevet 1 time siden (endret) Tuppenoglillemor12 skrev (36 minutter siden): Meget spesiell den samtalen mellom dem i bilen…🤔😅 Leser 100% her inne og alle andre steder, og går med seg alt! Hun forsvarer alt som kan sette henne i dårlig lys.. selv om det er løgner hun kommer med.. 100% åpenbart at de leser her, og derfor veldig åpenbart at hun vil unngå å snakke om den Aftenposten-artikkelen, siden hun kommenterer absolutt alt annet som blir snakket om her. Dét og Voldemort-spekulasjonene. Hun har alltid vært raskt ute med å nekte for at det er han når de teoriene har blitt luftet med tidigere gjøker Endret 1 time siden av Othelia08 4
Trixie99 Skrevet 1 time siden #30616 Skrevet 1 time siden agent skrev (7 minutter siden): Den samtalen i bilen var off🤦♀️ Etter Linda holdt propaganda talen, var IR helt rolig og trygg.🤦♀️🤣 Hun er jo så trygg at hun sitter å gråter og er engstelig. Men hele kroppsspråket hennes virker helt flatt eller off på en måte.🤔 Hun virker som hun ikke er tilstede i bilen. Men hva synes vi om dobbeltmoralen hennes. Herr Rosenkål har sagt til henne å holde seg unna shopping sentre. Ville at hun holdt seg hjemme i leiligheten. Hva gjør hun , jo reiser på shopping sentre. Å gir uttrykk for at hun synes det er morsomt. Husker ikke hun hvor nazi hun selv var når Rosenkål var i Dubai.🤦♀️🤷♀️ Jeg tror helt ærlig at følelsene angående trygg/utrygg går opp og ned for henne hele tiden. Hun er jo tydelig i ubalanse. Og til syvende og sist er hun vel litt egoistisk og gjør det som passer henne når det passer henne. 1 1
agent Skrevet 1 time siden #30617 Skrevet 1 time siden Selungen skrev (2 minutter siden): Har den villan gått ned 100 kvm?? Kan virke sånn🤣 kanskje på grunn av regnværet 🤣 1 1
Trixie99 Skrevet 1 time siden #30618 Skrevet 1 time siden (endret) agent skrev (1 minutt siden): Kan virke sånn🤣 kanskje på grunn av regnværet 🤣 Kanskje maid/driver delen har blitt truffet av en drone 🤭 Endret 1 time siden av Trixie99 1 1
Othelia08 Skrevet 1 time siden #30619 Skrevet 1 time siden Selungen skrev (8 minutter siden): Har den villan gått ned 100 kvm?? Er visst ikke immune mot krympflasjon i perfekte Dubai heller 😂 1 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 1 time siden #30620 Skrevet 1 time siden (endret) Trixie99 skrev (12 minutter siden): Jeg tror helt ærlig at følelsene angående trygg/utrygg går opp og ned for henne hele tiden. Hun er jo tydelig i ubalanse. Og til syvende og sist er hun vel litt egoistisk og gjør det som passer henne når det passer henne. Dama har vært i ubalanse lenge.. og etter det jeg ser så har det blitt værre etter hun traff Voldemort igjen. Sf har forværret seg, hun ser «tom» ut i blikket, ingen energi, opp og ned i humør osv osv.. Den dama der ser ut som hun er 2 sek fra p måtte bli innlagt. Trist å se på faktisk hvordan et menneske ødelegger seg sånn. Hun forteller hun går til psykolog?🤔 Hadde bedt om pengene mine tilbake fra den psykologen var jeg henne.👀 Kjører hun på i dette tempoet fremover og samme greia vil det ikke gå bra dette her . Dama må få selvinnsikt og ta grep! Familien er like dumme og sitter bare å ser på togkrasjet og håver inn penger fra henne som noen griske dyr…. Endret 1 time siden av Tuppenoglillemor12 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå