Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Natu skrev (3 timer siden):

Det rareste her er vel at med en gang de er utenlands bor de sammen, i samme leilighet osv. Men i Norge må de ha en leilighet hver? Hva er logikken i dette. De er vel åpenbart ett par, bare ikke i Norge.

Virker som mange glemmer at moren flyttet til «rami sin leilighet» fordi hun ikke orket å gå opp trappa til sin egen leilighet. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
agent skrev (58 minutter siden):

Hvis mannen hennes banket og kontrollerte henne, kan jeg ikke skjønne at hun er fortsatt gift med ham.

De bor sammen, hun er i leiligheten hans i Oslo.

De bor sammen i Dubai og Irak. 

Kan hende de er skilt ifølge norsk lov,  men ikke den muslimske. 

Kanskje på tide å bli litt ærlige,  men de mister veldig ekstra ytelser (utbetalinger) de får (fra den norske velferdsordningene) finnes vel ett ord for dette.🤔

Så fint at du ikke kan skjønne dette. Da har du sikkert ikke oppøevd det selv.
Du vil se at det er svært vanlig at ofre ikke klarer å dra fra mannen sin akkurat pga dette. Frykt og kontroll. Det er common knowledge dette her, så er litt overrasket over de som ikke skjønner d. Søk litt på google og du vil nok finne mye statistikk der. 

vilas skrev (1 time siden):

Ang mamma Raads opplevelser med banking osv av onkler til I så var vel ikke hennes mann den som banket henne ?? For han kom til Norge i 2001 iflg Shehed.Hun kom i ca 1995/96.

mannen har vært iallefall vært voldelig i form av psykisk vold ved å kontrollere henne, og vi alle ser resultatet- som er at hun aldri klarte å dra fra han. Utrolig trist. Det er desverre veldig vanlig.. husker ikke hva som ble sagt i boka, men ifølge hun selv så har han gitt restriksjoner på hva slags aktivitet hun får og ikke får være med på. Måtte slutte på jobb, fikk ikke gå på norskskole. Med tanke på at hun enda er med han så sier det iallefall meg at hun aldri kommer til å våge å si «mer»

hun sliter nå med nakkeproblemer pga det hun gjenomgikk som voldsoffer 

edit: husker det ble skrevet at de bodde på krisehjem flere ganger i barndommen til shehed og ir. Det tyder på at det var veldig ille hjemme, mens faren hadde kommet tilbake

Endret av Anonym012
  • Nyttig 3
Skrevet

kom på noe viktig- da ir og shehed ble omplassert i fosterhjem, så ville de tilbake hjem en gang iløpet av tiden (veldig forståelig). Da hadde kravet til barnevernet vært at hvis de to skilte seg, kunne isabel flytte tilbake for å bo med moren sammen med shehed. Hun gjorde ikke det. Det tok flere forsøk og de er nå «skilte». Så selv om barnevernet og barna sto på spill så våget altså ikke hun å dra fra mannen.

jeg sier bare en ting- hvordan i alle dager klarer den familien å omgå hverandre etter all historien. Det kalles dysfunksjonell familiedynamikk. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Lurer på hvor lenge maniske Isabell varer denne gang før hun detter ned igjen ?l Hun vil nok ikke bruke medisiner da blir hun jo flat i humøret ikke bra for Snap inntektene hilsen en som er bipolar.

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (19 timer siden):

Men dette er jo bare noe dere tror, det er ingen her som vet dette. I alle tilfeller så er det kommunen som avgjør dette, og jeg tviler på at familien får noen form for spesialbehandling. Kommunale leiligheter er heller ikke gratis, så uansett så betaler de husleie. Så jeg forstår fremdeles ikke hvorfor bosituasjonen til fremmede mennesker bryr dere. 

Neida man betaler "leie" på kommunale boliger, men man får bare kommunal bolig hvis man har rett på det. Tror jeg at både mamma og pappa Raad har krav å enda sitte på hver sin 3-roms ? Nei så absolutt ikke. De har ikke hjemmeboende barn lenger osv osv.

Jeg lurer mer på hvorfor du ikke mener det er feil ? Altså i forhold til 3-roms (som enslig) kommunal bolig ?

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Hallepalle2 skrev (19 timer siden):

Så lenge de betaler husleie må det jo være greit. Jeg tipper at kommunen har regler som må følges av alle. Alle må få mene det de vil, så kan jeg mene at det er utrolig smålig og stalkeraktig å henge seg så opp i andre menneskers bosituasjon. 

Smålig og stalkeraktig å henge seg opp i andre menneskers bosituasjon skriver du ?

Er det da like smålig å IKKE tenke på "andre mennesker" som trenger en kommunal bolig av den størrelsen ?

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hallepalle2 skrev (10 timer siden):

Herlighet. Vi skatter for å dekke våre egne kostnader. Bare de rikeste av oss bidrar til det store felleskapet. Er dette ny infeksjon for deg? Jeg skriver da ingen plass at skattepengene ikke bidrar til velferdssamfunnet. 

Bare de rikeste av oss bidrar til det store felleskap ? Hva mener du med det ?

• Nyttig 3
Skrevet
Anonym012 skrev (2 timer siden):

Så fint at du ikke kan skjønne dette. Da har du sikkert ikke oppøevd det selv.
Du vil se at det er svært vanlig at ofre ikke klarer å dra fra mannen sin akkurat pga dette. Frykt og kontroll. Det er common knowledge dette her, så er litt overrasket over de som ikke skjønner d. Søk litt på google og du vil nok finne mye statistikk der. 

mannen har vært iallefall vært voldelig i form av psykisk vold ved å kontrollere henne, og vi alle ser resultatet- som er at hun aldri klarte å dra fra han. Utrolig trist. Det er desverre veldig vanlig.. husker ikke hva som ble sagt i boka, men ifølge hun selv så har han gitt restriksjoner på hva slags aktivitet hun får og ikke får være med på. Måtte slutte på jobb, fikk ikke gå på norskskole. Med tanke på at hun enda er med han så sier det iallefall meg at hun aldri kommer til å våge å si «mer»

hun sliter nå med nakkeproblemer pga det hun gjenomgikk som voldsoffer 

edit: husker det ble skrevet at de bodde på krisehjem flere ganger i barndommen til shehed og ir. Det tyder på at det var veldig ille hjemme, mens faren hadde kommet tilbake

Skrevet i boka ?

Ser du på Isabel sin snap eller ? Der bor foreldrene sammen i Rami sin leilighet osv osv... Bok eller ikke bok betyr lite i denne sammenheng.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Tenkeselv skrev (3 timer siden):

Neida man betaler "leie" på kommunale boliger, men man får bare kommunal bolig hvis man har rett på det. Tror jeg at både mamma og pappa Raad har krav å enda sitte på hver sin 3-roms ? Nei så absolutt ikke. De har ikke hjemmeboende barn lenger osv osv.

Jeg lurer mer på hvorfor du ikke mener det er feil ? Altså i forhold til 3-roms (som enslig) kommunal bolig ?

Men VET du at de sitter på hver sin treroms som de har fått gjennom kommunen? VET du kriteriene de oppfylte for å (eventuelt) få dette? 

Tenkeselv skrev (3 timer siden):

Bare de rikeste av oss bidrar til det store felleskap ? Hva mener du med det ?

De fleste med ordinær inntekt betaler ikke mer i skatt enn at det dekke utgiftene staten har på seg selv, i stor grad. 

• Nyttig 2
Skrevet
vilas skrev (9 timer siden):

Ang mamma Raads opplevelser med banking osv av onkler til I så var vel ikke hennes mann den som banket henne ?? For han kom til Norge i 2001 iflg Shehed.Hun kom i ca 

Brødrene til mamma Raad utøvde vold og sosial kontroll mot henne før ektemannen hennes (faren til Isabel, Rami og Sidra) kom til Norge. 

Da han kom håpte de at volden fra dem skulle opphøre, noe den gjorde - men det hjalp ikke når faren også viste seg å være voldelig. Og han var også voldelig mot Shehed og Isabel, i motsetning til onklene.

Mamma Raad begynte på norsk kurs før mannen hennes kom til Norge, men etter en liten stund måtte kurset flyttes fra dagtid til kveldstid. Da fikk ikke mamma Raad "lov" å gå ut av børdrene fordi det i følge dem bare var "prostituerte" som gikk ut på kveldstid. Og hun ble banket om hun prøvde å lure seg unna.

Så hun fikk ikke fortsette på norsk-kurset.

Kilde: bøkene til Isabel 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ok så jeg har vært sengeliggende i flere dager nå(spysjuka😭), og da har vært så investert i frøkna «vår» og denne mannen hun dater😂, jeg ser aldri på reality,  så dette er min eneste reality «serie» når jeg er syk😂

Dette er uten tvil en mann hun har kjent før, det har vi for lengst konkludert med, men det kan ikke være andre en Jack, hun var DRITforelsket i han, og vi ser jo hvordan ho oppfører seg nå rundt denne mannen. Det nyeste tegnet er brevet ho fikk av han igår og idag, Jack pleide gi henne brev(youtube video av de på Maldivene så gir han henne et brev), men jeg syns samtidig at det skygge bildet ikke helt ligna på han? hmm…

Hun har også vært i halvt års forhold med en som het Josh før jack, han var hun ikke forelsket i sa hun, og han var treningsfreak, så hun følte det var det eneste han brydde seg om. Også har vi han britiske millionæren hun var sammen med/datet i noen mnd som heter James(storebror til han klokkegutten som hang med raad familien for noe uker tilbake), men han er det hvertfall ikke, selv om han har hengt med hele Raad familien etter ho flytta til Dubai, og husker hun sa at de har seksuell kjemi, men at de har helt annerledes mindset. James har gjort intervju for to år siden(lenge etter de datet) om «high value women» og hva en mann som er suksessfull pleier å se etter i en kvinne, han nevner blandt annet at hun må low body count, ikke legget ut bikinibilder,ikke er partydame, hun skal være i midten av tjueårene(han nevner grunnen i videoen), at jenta ikke må komme fra en dysfunksjonell familie, og at han bryr seg ikke hvor mye jenta tjener fordi menn som han vil ha en kvinne som er hjemmeværende, han vil protect and provide. Han sier at slike kvinner har han datet og hengt med før for gøy, men aldri kunne satt ring på fingeren til en sånn kvinne. Så da veit vi at det hvertfall ikke er han😅 

Link til video for de spesielt intresserte😂:

• Liker 2
Skrevet
Maia92 skrev (2 minutter siden):

Ok så jeg har vært sengeliggende i flere dager nå(spysjuka😭), og da har vært så investert i frøkna «vår» og denne mannen hun dater😂, jeg ser aldri på reality,  så dette er min eneste reality «serie» når jeg er syk😂

Dette er uten tvil en mann hun har kjent før, det har vi for lengst konkludert med, men det kan ikke være andre en Jack, hun var DRITforelsket i han, og vi ser jo hvordan ho oppfører seg nå rundt denne mannen. Det nyeste tegnet er brevet ho fikk av han igår og idag, Jack pleide gi henne brev(youtube video av de på Maldivene så gir han henne et brev), men jeg syns samtidig at det skygge bildet ikke helt ligna på han? hmm…

Hun har også vært i halvt års forhold med en som het Josh før jack, han var hun ikke forelsket i sa hun, og han var treningsfreak, så hun følte det var det eneste han brydde seg om. Også har vi han britiske millionæren hun var sammen med/datet i noen mnd som heter James(storebror til han klokkegutten som hang med raad familien for noe uker tilbake), men han er det hvertfall ikke, selv om han har hengt med hele Raad familien etter ho flytta til Dubai, og husker hun sa at de har seksuell kjemi, men at de har helt annerledes mindset. James har gjort intervju for to år siden(lenge etter de datet) om «high value women» og hva en mann som er suksessfull pleier å se etter i en kvinne, han nevner blandt annet at hun må low body count, ikke legget ut bikinibilder,ikke er partydame, hun skal være i midten av tjueårene(han nevner grunnen i videoen), at jenta ikke må komme fra en dysfunksjonell familie, og at han bryr seg ikke hvor mye jenta tjener fordi menn som han vil ha en kvinne som er hjemmeværende, han vil protect and provide. Han sier at slike kvinner har han datet og hengt med før for gøy, men aldri kunne satt ring på fingeren til en sånn kvinne. Så da veit vi at det hvertfall ikke er han😅 

Link til video for de spesielt intresserte😂:

Æsj, håper du er frisk igjen nå! Spysjuka er noe dritt! 

Han der hørtes jo ut som et sjarmtroll 🙃

Skrevet
Sirah skrev (19 minutter siden):

Æsj, håper du er frisk igjen nå! Spysjuka er noe dritt! 

Han der hørtes jo ut som et sjarmtroll 🙃

Oh yes😭takk takk❤️

haha jaja, vi kan hvertfall være helt sikre på at det ikke er han😅

• Liker 1
Skrevet
Maia92 skrev (1 minutt siden):

Oh yes😭takk takk❤️

haha jaja, vi kan hvertfall være helt sikre på at det ikke er han😅

Ja det tror jeg vi kan slå fast 😅

Lurer på hvor lenge hun skal melke denne før hun avslører hvem det er. Hun skylder oss jo ingenting og jeg forstår at hun ønsker å være i boblen sin en stund til (hennes egne ord), men hun har klart å skape nysgjerrighet i det minste 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Love bombing først, så lansering 🙈🙄

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Orker ikke følge Isabel stort, klikker fort gjennom snappen. Men om det er Jack, så blir det kleint når hun skal avsløre det, siden hun skal få det til å virke som at det er en ny fyr. Men de som elsker å følge henne, støtter vel det valget og.

De virker lite late i alle fall. Ligger i senga og ser love island og Isabel blir overlykkelig over roser. 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Sirah skrev (22 minutter siden):

Lurer på hvor lenge hun skal melke denne før hun avslører hvem det er. Hun skylder oss jo ingenting og jeg forstår at hun ønsker å være i boblen sin en stund til (hennes egne ord), men hun har klart å skape nysgjerrighet i det minste 😅

Jeg tenker at hun ønsker å være i boblen før hun sier noe fordi det kommer til å bli litt "oppstandelse" når hun forteller. I det hun sier at det er en hun har vært sammen med før så får jo alle en bekreftelse på hva de tror. 

Men OM det skulle være en ny (det er jo ikke det men dog) så er det i hvertfall det største røde flagget noen sinne. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (3 timer siden):

De fleste med ordinær inntekt betaler ikke mer i skatt enn at det dekke utgiftene staten har på seg selv, i stor grad. 

Dette er feil. De fleste av oss betaler langt mer skatt enn de/vi får «tilbake», dette må til for å dekke opp for syke, uføre og andre som ikke skatter noe særlig. Det er dette vår velferdsmodell bygger på.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (51 minutter siden):

Jeg tipper at han blir «avslørt» i det prosjektet hun filmer til. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Noe helt annet som jeg ofte kan tenke når influensere, Isabel i dette tilfellet, når de får materialistiske ting, blomster, dates osv, om dette hadde vært tilfelle til den graden om de ikke ble dokumentert for seere? veit at Isabel ikke sier direkte til han gjør ditten og datten, men den personen har jo mest sannsynlig sett på sosiale medier hvor viktig det er for henne, og veit at hun filmer det. Vi har Rami for eksempel, når han flytta til Dubai, så syns jeg Isabel maste ofte på han «du må være gentleman», så han begynte åpne bildører for henne, ta henne imot på flyplass med svære bukketter, også senere så skryter hun så av at han er «oppdratt som en gentleman»😅. Men jeg tviler sterkt på at han hadde tatt søskene imot slik om ikke det ble filma. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...