ollie1 Skrevet tirsdag kl. 08:52 #27001 Skrevet tirsdag kl. 08:52 Celia skrev (2 timer siden): Jeg synes det er synd at hun har «lurt» Rami til å tro at det å få noen følgere på sosiale medier gjør deg «suksessfull». Han er veldig ung og vil gjerne vise familien at han lykkes. Opptatt av å være mannen i familien, dyre biler etc. Et liv i Dubai koster enorm mye. De burde heller hatt et forbilde som sier at utdanning er veien til en karriere. Ja- hun selv har greid å tjene penger uten utdanning. Men for de fleste er det ikke lett, og å ha en meningsfull jobb betyr også noe i løpet av et helt liv Tenker også det egentlig er ganske trist at ei vakker ung dame sitter å ser på seg selv i telefonen, og snakker med seg selv hver dag. Ja, hun er vellykket med penger, men hva annet har hun? Ikke eier hun noe, ser ikke ut til å ha særlig med venner hun kan treffe, ikke eier hun noe, ingen interesser annet enn seg selv. Å være vellykket betyr mer enn mye penger. 1 15
Hatsumomo Skrevet tirsdag kl. 09:23 #27002 Skrevet tirsdag kl. 09:23 Guris skrev (2 timer siden): kunne hun brukt på å sterilisere rundt 400 hjemløse katter i Dubai og betalt for medisinsk behandling m.m. DET hadde nok fått henne til å slutte å bare synes synd på seg selv. Vært med folk rundt i gatene og reddet nyfødte katter uten mor, katter med brukne ben, infeksjoner, avmagrede, blinde katter som prøver å overleve på gaten, gravide katter med døde kattunger hengende ut av vagina o.s.v. og dette er rett utenfor der hun bor så hun trenger ikke reise for å bidra med dette arbeidet. Tragiskt å se R og I sitte i Dubai å kjede seg og påstå at de ikke har noe å gjøre og se alt det tullet de bruker penger på og samtidig se den nøden katter lever i rett utenfor husene deres. Jeg skjønner hvor du kommer fra og jeg hadde nok gjort noe slikt, men vi kan ikke forvente at folk er like dyrekjære som oss og faktisk tenker aktivt over slike ting. Det blir naivt. Det er mange rike folk som kunne gjort ditt og datt, men de har bare ikke den innstillingen. At hun gjør noe i det hele tatt, som det opplegget med India osv, er jo bra da. Men jeg hadde ikke _forventet_ noe sånt av folk med penger uansett, en slik verden lever vi tross alt ikke i. 2 2
Cami9 Skrevet tirsdag kl. 09:35 #27003 Skrevet tirsdag kl. 09:35 Hatsumomo skrev (På 18.1.2026 den 20.07): Nei, men Isabel har og det er henne som diskuteres i tråden. Folk dere da mye av sine egne opplevelser her også - og ikke minst tanker og spekulasjoner 😉
Sirah Skrevet tirsdag kl. 09:37 #27004 Skrevet tirsdag kl. 09:37 Celia skrev (3 timer siden): Jeg synes det er synd at hun har «lurt» Rami til å tro at det å få noen følgere på sosiale medier gjør deg «suksessfull». Han er veldig ung og vil gjerne vise familien at han lykkes. Opptatt av å være mannen i familien, dyre biler etc. Et liv i Dubai koster enorm mye. De burde heller hatt et forbilde som sier at utdanning er veien til en karriere. Ja- hun selv har greid å tjene penger uten utdanning. Men for de fleste er det ikke lett, og å ha en meningsfull jobb betyr også noe i løpet av et helt liv Enig. Syntes det er litt skummelt at hun omtrent fronter at utdanning er waste of time. Ja, hun har klart seg kjempebra økonomisk uten noe mer enn VGS, men det er ikke realiteten for de aller, aller fleste av oss. Vi kan ikke leve av sosiale medier alle sammen, de aller fleste av oss trenger noe mer for å klare oss. Helt ok at den tradisjonelle skolen ikke passer for alle og at alle ikke skal ha mastergrader, men det finnes så utrolig mange fine veier man kan gå til f.eks et fagbrev nå. En utdannelse er aldri bortkastet selv om man skulle ende på en helt annen hylle. Det er tydelig at Rami kjeder seg noe helt utrolig. Spesielt etter at Oscar flyttet. Han kan jo ikke belage seg på at vennene han har kan henge hele tiden. De fleste av oss får jo faktisk fylt mye av det sosiale batteriet vårt gjennom nettopp jobb. Det gjør i alle fall jeg! Jeg er ofte så "sosialt utmattet" etter jobb at det bare er kjempedeilig å sitte helt alene hjemme i sofaen. Jeg gikk sykemeldt en periode pga en skade og i den perioden ble jeg veldig overrasket over hvor mye jeg faktisk savnet menneskelig kontakt! Trodde egentlig at jeg var en einstøing som trivdes best i eget selskap, men det viste seg at jeg bare er så sosial på jobb at jeg egentlig ikke trenger så mye mer etterpå 😅 Rami burde skaffet seg en deltidsjobb bare for å ha noe å gå til. Han er jo flink på så mye og kunne sikkert skaffet seg en trivelig jobb innenfor et av interesseområdene sine. Tror det hadde hjulpet veldig for han. 9 7
Kønn Skrevet tirsdag kl. 10:16 #27005 Skrevet tirsdag kl. 10:16 Sirah skrev (37 minutter siden): Enig. Syntes det er litt skummelt at hun omtrent fronter at utdanning er waste of time. Ja, hun har klart seg kjempebra økonomisk uten noe mer enn VGS, men det er ikke realiteten for de aller, aller fleste av oss. Vi kan ikke leve av sosiale medier alle sammen, de aller fleste av oss trenger noe mer for å klare oss. Helt ok at den tradisjonelle skolen ikke passer for alle og at alle ikke skal ha mastergrader, men det finnes så utrolig mange fine veier man kan gå til f.eks et fagbrev nå. En utdannelse er aldri bortkastet selv om man skulle ende på en helt annen hylle. Det er tydelig at Rami kjeder seg noe helt utrolig. Spesielt etter at Oscar flyttet. Han kan jo ikke belage seg på at vennene han har kan henge hele tiden. De fleste av oss får jo faktisk fylt mye av det sosiale batteriet vårt gjennom nettopp jobb. Det gjør i alle fall jeg! Jeg er ofte så "sosialt utmattet" etter jobb at det bare er kjempedeilig å sitte helt alene hjemme i sofaen. Jeg gikk sykemeldt en periode pga en skade og i den perioden ble jeg veldig overrasket over hvor mye jeg faktisk savnet menneskelig kontakt! Trodde egentlig at jeg var en einstøing som trivdes best i eget selskap, men det viste seg at jeg bare er så sosial på jobb at jeg egentlig ikke trenger så mye mer etterpå 😅 Rami burde skaffet seg en deltidsjobb bare for å ha noe å gå til. Han er jo flink på så mye og kunne sikkert skaffet seg en trivelig jobb innenfor et av interesseområdene sine. Tror det hadde hjulpet veldig for han. Veldig enig, men Rami klarer ikke å stå opp om morgenen. Hele familien liker jo veldig godt å ligge i senga. Det ser i hvertfall slik ut. Ingen som stiller krav. 3 7
Carrot Skrevet tirsdag kl. 10:58 #27006 Skrevet tirsdag kl. 10:58 (endret) Kønn skrev (23 timer siden): Veldig enig, men Rami klarer ikke å stå opp om morgenen. Hele familien liker jo veldig godt å ligge i senga. Det ser i hvertfall slik ut. Ingen som stiller krav. ang det å ligge i senga så er det ganske mange som gjør dette, som har tv på soverommet og koser seg der når de vil ha egentid uten at det betyr at det ikke stilles krav til dem, at de ikke jobber osv.. det er skummelt når man bruker eget liv som mål for andres tenker jeg.. Spesielt når ens eget liv er så langt fra det man dømmer.. Endret i går, 09:46 av Carrot 5
Turkis Sau Skrevet tirsdag kl. 11:14 #27007 Skrevet tirsdag kl. 11:14 Celia skrev (5 timer siden): Jeg synes det er synd at hun har «lurt» Rami til å tro at det å få noen følgere på sosiale medier gjør deg «suksessfull». Han er veldig ung og vil gjerne vise familien at han lykkes. Opptatt av å være mannen i familien, dyre biler etc. Et liv i Dubai koster enorm mye. De burde heller hatt et forbilde som sier at utdanning er veien til en karriere. Ja- hun selv har greid å tjene penger uten utdanning. Men for de fleste er det ikke lett, og å ha en meningsfull jobb betyr også noe i løpet av et helt liv Hadde Rami (og Sidra) hatt litt vett, så hadde de spart opp noen millioner sånn at de kan ta utdanning og betale husvære, uten studielån og ekstrajobber, den dagen snap-boblen ryker. For det gjør den. Men det er vel for mye å håpe på for den gjengen. 4 7
Tough cookie Skrevet tirsdag kl. 12:17 #27008 Skrevet tirsdag kl. 12:17 Finansavisen skriver at frøken Raad kan kjøpe 180 Teslaer i året 😐 1
Velinda Skrevet tirsdag kl. 12:27 #27009 Skrevet tirsdag kl. 12:27 Tough cookie skrev (5 minutter siden): Finansavisen skriver at frøken Raad kan kjøpe 180 Teslaer i året 😐 Kildesjekking er en fin ting.kommer jo helt an på hvilken Tesla,min kosta neste 600000,tror neppe hun har penger til 12 sånne i mnd🤣🙈har hun vist den hva hun tjener?sa vel mellom 80-150k pr dag,virker som om at influensere kan si hva de vil uten å vise fakta 1 1
Kønn Skrevet tirsdag kl. 12:40 #27010 Skrevet tirsdag kl. 12:40 (endret) Carrot skrev (1 time siden): ang det å ligge i senga så er det ganske mange som gjør dette, som har tv på soverommet og koser seg der når de vil ha egentlig uten at det betyr at det ikke stilles krav til dem, at de ikke jobber osv.. det er skummelt når man bruker eget liv som mål for andres tenker jeg.. Spesielt når ens eget liv er så langt fra det man dømmer.. Du bør lese min kommentar en gang til. Og ja, jeg kan ikke vite i hvilken grad det stilles krav, så akkurat den beklager jeg. Hvordan mitt liv er vet du ingen ting om😀 Endret tirsdag kl. 12:41 av Kønn 4
Carrot Skrevet tirsdag kl. 12:59 #27011 Skrevet tirsdag kl. 12:59 Kønn skrev (16 minutter siden): Du bør lese min kommentar en gang til. Og ja, jeg kan ikke vite i hvilken grad det stilles krav, så akkurat den beklager jeg. Hvordan mitt liv er vet du ingen ting om😀 Sitat Veldig enig, men Rami klarer ikke å stå opp om morgenen. Hele familien liker jo veldig godt å ligge i senga. Det ser i hvertfall slik ut. Ingen som stiller krav. dette er ditt innlegg derdu skriver at Rami ikke klarer stå opp om morgenen, at hele familien liker veldig godt å ligge i sengen og at slik du ser det er det ingen som stiller krav - kan man lese det du skriver på en annen måte? Carrot skrev (1 time siden): ang det å ligge i senga så er det ganske mange som gjør dette, som har tv på soverommet og koser seg der når de vil ha egentlig uten at det betyr at det ikke stilles krav til dem, at de ikke jobber osv.. det er skummelt når man bruker eget liv som mål for andres tenker jeg.. Spesielt når ens eget liv er så langt fra det man dømmer.. Og jeg skrev ikke noe om DITT liv, det jeg skrev er at det er skummelt NÅR man bruker eget liv som mål for andres, spesielt når ens eget liv er langt fra det man dømmer.. Samt at det å bruke sengen slik Raad`s i følge deg gjør er ganske vanlig hos veldig mange selv om det ut fra det du skriver er nærliggende å tro at du ikke gjør det. 2
Velinda Skrevet tirsdag kl. 13:57 #27012 Skrevet tirsdag kl. 13:57 (endret) Hva med å boikotte snap?det sitter en styrtrik amerikaner bak dette konsernet som håver inn millioner hver dag på alle som bruker timer på å se fremmede leve sine liv,er jo en mulihet for at de skjønner at presidenten må byttes ut om de kjenner det på kroppen(lommeboka)forbrukermakt kan være større en man tror❤️ Endret tirsdag kl. 17:16 av Velinda 2 7
Kønn Skrevet tirsdag kl. 14:54 #27013 Skrevet tirsdag kl. 14:54 Carrot skrev (1 time siden): dette er ditt innlegg derdu skriver at Rami ikke klarer stå opp om morgenen, at hele familien liker veldig godt å ligge i sengen og at slik du ser det er det ingen som stiller krav - kan man lese det du skriver på en annen måte? Og jeg skrev ikke noe om DITT liv, det jeg skrev er at det er skummelt NÅR man bruker eget liv som mål for andres, spesielt når ens eget liv er langt fra det man dømmer.. Samt at det å bruke sengen slik Raad`s i følge deg gjør er ganske vanlig hos veldig mange selv om det ut fra det du skriver er nærliggende å tro at du ikke gjør det. Les:’Det ser i hverfall slik ut’. En viktig setning du valgte å se bort i fra. 1 2
Istapp Skrevet tirsdag kl. 19:59 #27014 Skrevet tirsdag kl. 19:59 Carrot skrev (På 19.1.2026 den 7.42): har du dokumentasjon på påstanden eller er dette synsing og ryktespredning? Sak ble fremmet i Tingretten den gang da, men inngått forlik rett før i hovedforhandling. 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet tirsdag kl. 20:17 #27015 Skrevet tirsdag kl. 20:17 Turkis Sau skrev (9 timer siden): Hadde Rami (og Sidra) hatt litt vett, så hadde de spart opp noen millioner sånn at de kan ta utdanning og betale husvære, uten studielån og ekstrajobber, den dagen snap-boblen ryker. For det gjør den. Men det er vel for mye å håpe på for den gjengen. Tror du virkelig at de er oppegående nok til å tenke slik? Dette er folk som vil ha alt rett opp i henda og gidder helst ikke gjøre en dritt… 5 7
Turkis Sau Skrevet tirsdag kl. 20:25 #27016 Skrevet tirsdag kl. 20:25 (endret) Tuppenoglillemor12 skrev (12 minutter siden): Tror du virkelig at de er oppegående nok til å tenke slik? Dette er folk som vil ha alt rett opp i henda og gidder helst ikke gjøre en dritt… Nei, det tror jeg på ingen måte. Derfor avsluttet jeg innlegget med "Men det er vel for mye å håpe på for den gjengen.". Endret tirsdag kl. 20:31 av Turkis Sau 1 1 3
Carrot Skrevet tirsdag kl. 20:34 #27017 Skrevet tirsdag kl. 20:34 Kønn skrev (5 timer siden): Les:’Det ser i hverfall slik ut’. En viktig setning du valgte å se bort i fra. Det er din mening, det er ikke et dokumentert faktum, som jo er litt a poenget mitt da, du har en mening som du bruker som en slags fasit på at "slik er de og sånn er det" Istapp skrev (33 minutter siden): Sak ble fremmet i Tingretten den gang da, men inngått forlik rett før i hovedforhandling. og dette kan du dokumentere? Saken med tingretten og forlik osv?
Teflonhjernen Skrevet tirsdag kl. 20:39 #27018 Skrevet tirsdag kl. 20:39 Gikk og så 15 sekunder: Update på kjøp av hytte på Maldivene Gammel content som det aldri blir noe av , nei takk 🥱😴 Alt går på repeat og er gørr kjedelig… 4 12
Spania33 Skrevet tirsdag kl. 20:43 #27019 Skrevet tirsdag kl. 20:43 Carrot skrev (5 minutter siden): og dette kan du dokumentere? Saken med tingretten og forlik osv? Kan du ikke bruke Google før du spør om vedkommende kan dokumentere det? Ikke vanskelig å finne dette på nettet fra flere troverdige kilder. Tar deg faktisk kortere tid enn å spørre om det. «Isabell forlik» - og vipps så har du masse god dokumentasjon. 6 8
Carrot Skrevet i går, 05:57 #27020 Skrevet i går, 05:57 Spania33 skrev (9 timer siden): Kan du ikke bruke Google før du spør om vedkommende kan dokumentere det? Ikke vanskelig å finne dette på nettet fra flere troverdige kilder. Tar deg faktisk kortere tid enn å spørre om det. «Isabell forlik» - og vipps så har du masse god dokumentasjon. jeg betviler ikke at det var en sak og ble inngått et forlik det er de andre påstanden jeg etterlyser mer informasjon på for det er i følge reglene på KG ikke lov å spekuelre, drive persondebatt ut over tema i tråden, på noen måte hetse eller drive ryktespredning.. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå