Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest cocacola2
Skrevet (endret)
Neket skrev (14 timer siden):

Endret av cocacola2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pusemusen skrev (53 minutter siden):

Jeg tror rett og slett hun har kjærlighetssorg. Hører jo ikke et ord mer om naboen. 

Tror jeg også. Han er avslørt så da er det ikke så mye mer penger å tjene på han og han gadd vel ikke mer nå og dumpet henne. Så da er naboen ferdig som content og siden det tidligere var snakk om han i 99,9% av snappene så må hun nå finne noe annet. Så da blir det sliten, healing osv. osv. Lurer på hva neste tema blir ? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest cocacola2
Skrevet
Gjest Sol 54 skrev (På 15.1.2026 den 0.24):

Slapp av og trekk pusten! Om du mener det så er det helt greit, men det kan være at andre ser dette med andre øyne! 

Man har rett til egne meninger, men ikke egne fakta. Det er en vesentlig forskjell. Og ett unyttig svar til den du siterer. 

Skrevet
Istapp skrev (10 timer siden):

Historien er forsterket og dramatisert opp i bøkene. IR hadde en fosterfamilie som ga omsorg, var rause og ivaretakene. Når det ble stilt krav til divadramadama så ville hun ikke bo der heller. 

Det ble inngått forlik i saken mot kommunen og søstrene fikk 350 000,- erstatning som står i forhold til sakens historikk. Ja, det har foregått ting, men IR og søsteren har da virkelig brukt sin historie og litt til. Sjekk opp erstatningsbeløp på virkelig ille barneomsorgsovertakelses saker eller mangel på sådan. Er så lei av at IR bruker histrorien og smører på for content. Hele familien bruker historie og lager den slik de selv ønsker og slik de selv er best tjent med historien jf. foreldrene som liksom ikke bor sammen for å ha to kommunale boliger.

Jeg synes det er ganske drøyt å påstå at historien er forsterket og dramatisert i bøkene. Hvordan kan du vite det? Det er helt greit å ikke like Isabel, måten hun tjener penger på og måten hun interagerer med følgerne sine, men dette her er ordentlig ufint. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonym bruker09556 skrev (På 9.1.2026 den 20.32):

Men med tanke på det som skjedde rundt nyttår, da naboen ble eksponert navn og bilde ble delt

Tror folk han snørrungen som var der er naboen? 🤣

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Ellie25 skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er ganske drøyt å påstå at historien er forsterket og dramatisert i bøkene. Hvordan kan du vite det? Det er helt greit å ikke like Isabel, måten hun tjener penger på og måten hun interagerer med følgerne sine, men dette her er ordentlig ufint. 

Det er bare hun selv som eier sin historie og som vet hva som skjedde. Jeg tror hun hadde hatt det bedre i dag om hun fokuserte mer på hvor heldig hun var som kom til en familie som tok vare på henne. Hennes fokus er så negativt ladet og jeg tror det bare forsterker hennes utfordringer. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet

Wow, så investert mange er i dette livet hennes. Å så mange som mener noe om andres psyke og reaksjoner. Nei, syns ikke reaksjonene hennes er merkelige i det hele tatt. Det er normale reaksjoner på unormale hendelser. Ingen har gått i andres sko eller kjent andres smerte, reaksjoner er like forskjellig som mennesker på jorda. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Dette har ikke med Isabel å gjøre, men kunne du vært så lenge på Maldivene som Isabel er og gjort like lite som henne? 
Tror jeg hadde tørna etter en uke, hadde nok begynt å kjede meg ganske raskt. 
Dag ut og dag inn med akkurat det samme 🥱😴

• Liker 15
Skrevet
Teflonhjernen skrev (4 minutter siden):

Dette har ikke med Isabel å gjøre, men kunne du vært så lenge på Maldivene som Isabel er og gjort like lite som henne? 

Tror jeg også. Det er jo "ingenting" å finne på på den øya som ikke koster en arm og en nyre. Da måtte jeg i tilfelle hatt mye jobb å ta fatt på og brukt en del timer på det hver dag. Men nå er jeg en relativt rastløs sjel også da.

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir uvel av å lese hvor dømmende og kritiske folk er her inne, når det gjelder traumene hennes. Hvis du ikke har gått i hennes sko, er det ufint å ha en formening om at reaksjoner og atferd er feil, unødvendig, overdrevent osv. Hvis du absolutt må dømme, så ta henne på ting hun gjør, ikke hvem hun er inn i det innerste.

Jeg vet ikke alt om historien hennes, men jeg vet nok til å skjønne at hun hadde en heftig oppvekst, og det er da vel for fader ikke rart at slikt setter spor. Hun måtte selv dra og sette seg på trappa til barnevernet for å få hjelp! Er ikke det hjerteskjærende, så vet ikke jeg hva som er det. 

Hun sier at hun ikke vil leve som et offer av det som skjedde, og med all den suksessen hun har klart å skape seg så vil jeg si hun har klart seg jævelig bra til tross for det utgangspunktet hun fikk utdelt. Men at det ligger der og ulmer i bakgrunnen, og kommer til uttrykk nå og da, er ikke rart. Og det kan hende det kommer til å eksplodere en dag, hvis hun ikke tar ordentlig tak i det.

Ja, hun bruker det som content, men hun bruker jo absolutt ALT som content, så det ville jo være litt rart om hun ikke tok med dette også. 

Jeg selv synes det er vanskelig å forstå at hun har et så nært forhold til/er så glad i moren som ikke var en god mor for henne den gangen hun trengte det mest, men det er jo bra for hennes del av hun finner trøst hos moren nå.

Og nei, jeg er ikke Raadsquad, jeg er ikke fan/elskling/bestevenn, jeg kjøper ingen av produktene hennes...

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
smiiiley skrev (16 timer siden):

Helt enig. Det å gjøre narr av andre sine reaksjoner på traumer er smålig uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Traumer eller ikke, men det er da ikke SÅ uvanlig å trenge moren sin, selv som voksen? 

Det jeg reagerer på er at hun bruker traumene sine på content på Snapchat for å melken mest mulig penger. Dette har IR gjort over lang tid.

Hun burde isteden ta fatt i traumene, diagnosene sine.

Hun sa hun hadde selvinnsikt,  men handlings mønstret viser noe annet. Det at hun bruker det som content,  viser igjen hvor farlig hun er som forbilde. Her viser hun igjen hvor manipulerende, kynisk og kalkulerende hun er. 

Sier ikke at hun ikke har opplevd ting , men hun er over 30. Så kanskje på tide å gjøre noe med det.

Da mener jeg ikke ferie på Maldivene med massasje.

• Liker 5
  • Nyttig 18
Skrevet

Hun sier hun deler alt og da er vel traumene kanskje en stor del av det i denne knekken hun har nå? Samtidig skjermer hun seg selv på de tøffeste dagene, skulle bare mangle. Hun sier hun går til psykolog, men det ønsker hun ikke dele av for det er for privat, forståelig nok. Så kan man si hun har mange tegn på adhd, ptst, cptsd, rsd- men det vet vel bare hun og vi vet ikke hvordan hun tar tak i ting og evt får utredning og hjelp hos psykologen. Har man de forskjellige i bakhodet er ikke reaksjonene unormale. 

Deler hun for mye melker hun det pg er kynisk, holder hun igjen så er hun uærlig, Deler hun for mye på et område er det for å selge eller lage content. Hu lever av å lage content, skjønner ikke hvorfor dere blir så sjokkert over at hun bruker ting som content. Hun vet hva som funker, vet hva som aktiverer elsklingene sine og hva som trigger kritikerne og alle sluker det vel like rått da? som det ble kommentert over her. Hu tjener uansett om dere går inn eller dere skriver her og gjør så andre går inn på snappen. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Teflonhjernen skrev (22 timer siden):

tror ikke de med økonomi til å dra dit gjør det av samme grunn som Kari og Ola drar på Chartertur liksom, og det er jo en del å finne på ref delfintours, vannsport, ulike typer healing, spa, wellness tilbud, kunst, utflukter på tvers av øyer og med kultur som fokus etc etc og de som drar dit gjør det nok nettop på grunn av tilbudene som er der som IKKE er på vanlige "sydenferier" samtidig som prisen jo luker ut litt av folka man kanskje ikke treffer på "vanlig ferie" også,, 

Så ja, jeg tror jeg LETT kunne kosa meg stort en mnd i slike forhold for egen del om lommeboka var med på notene ❤️ helt uproblematisk.. og jeg tror eller ikke jeg ville "gjort akkurat det samme dag ut og dag inn" :P

Endret av Carrot
  • Liker 4
Skrevet
Snuppa82 skrev (21 minutter siden):

Hun sier hun deler alt og da er vel traumene kanskje en stor del av det i denne knekken hun har nå? Samtidig skjermer hun seg selv på de tøffeste dagene, skulle bare mangle. Hun sier hun går til psykolog, men det ønsker hun ikke dele av for det er for privat, forståelig nok. Så kan man si hun har mange tegn på adhd, ptst, cptsd, rsd- men det vet vel bare hun og vi vet ikke hvordan hun tar tak i ting og evt får utredning og hjelp hos psykologen. Har man de forskjellige i bakhodet er ikke reaksjonene unormale. 

Deler hun for mye melker hun det pg er kynisk, holder hun igjen så er hun uærlig, Deler hun for mye på et område er det for å selge eller lage content. Hu lever av å lage content, skjønner ikke hvorfor dere blir så sjokkert over at hun bruker ting som content. Hun vet hva som funker, vet hva som aktiverer elsklingene sine og hva som trigger kritikerne og alle sluker det vel like rått da? som det ble kommentert over her. Hu tjener uansett om dere går inn eller dere skriver her og gjør så andre går inn på snappen. 

Jeg er ikke sjokkert i helt tatt. Men kanskje på tide å gjøre noe med det. For hennes egen del. Det har jo gått for langt når hun bruker dette som content,  søk heller hjelp. Så kan hun komme tilbake å være den IR vi som har fulgt henne lenge var.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Snuppa82 skrev (2 timer siden):

Du skrev mine tanker. Spesielt det med at det melkes om det deles for mye, men lyver om det holdes tilbake. 
Jeg lurer faktisk på hva reaksjonene hadde vært om vi plutselig nå i 2026 fikk vite om den traumatikse barndommen. «Ååh gud, hun har løyet for oss hele tiden. Makan til løgner» 😅🙈 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Teflonhjernen skrev (5 timer siden):

Normalt sett hadde jeg kjeda ræva av meg tror jeg. Jeg er ikke så glad i å ligge på en solseng sånn generelt. Men akkuratt nå hadde jeg gjort alt for en pause fra livet. Til og med fengsel er under vurdering for å få en pause 😅😂 neida 😅🙈

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg synes det er synd at hun har «lurt» Rami til å tro at det å få noen følgere på sosiale medier gjør deg «suksessfull». Han er veldig ung og vil gjerne vise familien at han lykkes. Opptatt av å være mannen i familien, dyre biler etc. Et liv i Dubai koster enorm mye.

De burde heller hatt et forbilde som sier at utdanning er veien til en karriere.

Ja- hun selv har greid å tjene penger uten utdanning. Men for de fleste er det ikke lett, og å ha en meningsfull jobb betyr også noe i løpet av et helt liv

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Celia skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er synd at hun har «lurt» Rami til å tro at det å få noen følgere på sosiale medier gjør deg «suksessfull». Han er veldig ung og vil gjerne vise familien at han lykkes. Opptatt av å være mannen i familien, dyre biler etc. Et liv i Dubai koster enorm mye.

De burde heller hatt et forbilde som sier at utdanning er veien til en karriere.

Ja- hun selv har greid å tjene penger uten utdanning. Men for de fleste er det ikke lett, og å ha en meningsfull jobb betyr også noe i løpet av et helt liv

Enig, han lever et fryktelig usunt liv mentalt sett og han klager over at han kjeder seg mye og er for mye alene. Både han og I tror de er suksessfulle men det er helt motsatt og de viser at det blir værre og værre for de begge. Ingen av de klarer å gjøre noe meningsfullt og derfor sliter I så mye og tildels R også. I sliter ikke så mye pga. barndommen, hun sliter fordi hun ikke gidder og gjøre noe samfunnsnyttig. For de pengene hun har brukt på den siste ferien sin som hun kjeder seg på og vil reise fra, kunne hun brukt på å sterilisere rundt 400 hjemløse katter i Dubai og betalt for medisinsk behandling m.m. DET hadde nok fått henne til å slutte å bare synes synd på seg selv. Vært med folk rundt i gatene og reddet nyfødte katter uten mor, katter med brukne ben, infeksjoner, avmagrede, blinde katter som prøver å overleve på gaten, gravide katter med døde kattunger hengende ut av vagina o.s.v. og dette er rett utenfor der hun bor så hun trenger ikke reise for å bidra med dette arbeidet. Tragiskt å se R og I sitte i Dubai å kjede seg og påstå at de ikke har noe å gjøre og se alt det tullet de bruker penger på og samtidig se den nøden katter lever i rett utenfor husene deres. 

Endret av Guris
  • Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Celia skrev (1 time siden):

Suksess for disse defineres av hvor mye penger de drar inn. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
Celia skrev (2 timer siden):

….og Shehed og Sidra (den Ivorie jobben kan vel knappest regnes som jobb, hun er der vel bare når hun gidder) 

De lever vel alle av Snap nå og tenker at de er veldig suksessrike. 
Bare trist. 

• Liker 3
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...