smiiiley Skrevet lørdag kl. 19:58 #26661 Skrevet lørdag kl. 19:58 Sirah skrev (4 minutter siden): 100% enig i dette altså Man er så klart selv ansvarlig for sine egne handlinger! dessverre er det slik at noen faktisk må beskyttes mot seg selv 🫣 Haha huff ja, Mange av de som må beskyttes mot seg selv 😅🙈 Vi skulle bare visst hvor balansen mellom en sunnere influenserverden og det å sy puter under armene på folk. For hvis man skal beskytte alle mot vonde følelser/usunne påvirkninger så tror jeg vi får et samfunn som er lite robust. 2 1
Kønn Skrevet lørdag kl. 21:46 #26662 Skrevet lørdag kl. 21:46 Lalala123 skrev (På 27.8.2025 den 22.20): Har avfulgt henne og har ingen interesse av å sjekke snappen hennes lenger. Sjekker heller innom her, for fikk bare nok. Syns hun kan være veldig vittig og ha fornuftige ting å si innimellom, men hennes små desperate delulu tilværelse med alle disse mennene. Og måten hun fremstiller det og bretter ut om det på snap, gir meg en uggen følelse av PR prostitusjon om det går an å kalle det det? Blir så desperat og mister all respekt. Føler hele den familien prøver for hardt og virker desperate. Siterer denne fordi I synes det er helt naturlig å dele sexlivet sitt til familie i venner, VENNER OG ELSKLINGER. 1 5
agent Skrevet lørdag kl. 22:25 #26663 Skrevet lørdag kl. 22:25 (endret) Sirah skrev (2 timer siden): Nei det er nok ikke mange som er så gale, men man trenger jo bare den ene før det blir skikkelig utrivelig 😬 Hvem er BI? Mange gode tanker her syntes jeg! Glemmer ikke den følgeren som kjøpte ikke mindre enn 6 (mulig det var 8 ) iskaffeglass til rett under 300kr stykket. Ikke drakk hun iskaffe, men hun ville støtte venninnen sin… som er mangemillionær 🫣 Da begynner det å bli vilt… Bianca Ingrosso 🇸🇪 November og Desember var det vel lanseringer nesten annenhver dag. Så det ble vel dyrt for de mest ihuga elsklingene. Endret lørdag kl. 22:29 av agent 4
Cami9 Skrevet lørdag kl. 23:06 #26664 Skrevet lørdag kl. 23:06 Noen som er overrasket over salget på Ivorie som hun reklamerer for så voldsomt nå? Etter drama og ghosting så melkes det 2 8
agent Skrevet i går, 08:02 #26665 Skrevet i går, 08:02 Cami9 skrev (8 timer siden): Noen som er overrasket over salget på Ivorie som hun reklamerer for så voldsomt nå? Etter drama og ghosting så melkes det Det er bare handlingsmønstre som gjentar seg, akkurat som 17 mai er den 17 mai.🤣 3 8
Teflonhjernen Skrevet i går, 09:10 #26666 Skrevet i går, 09:10 Cami9 skrev (10 timer siden): Noen som er overrasket over salget på Ivorie som hun reklamerer for så voldsomt nå? Etter drama og ghosting så melkes det Elsklingene syntes jo så veldig synd på den utbrente beste venninnen sin så da handler de vilt og uhemmet. Slik er det jo alltid….. 3 7
Korpsnerden Skrevet i går, 09:41 #26667 Skrevet i går, 09:41 (endret) smiiiley skrev (15 timer siden): Jeg er enig i at dette med parasosiele vennskap mellom følger og influenser ikke er bra for noen. Men jeg vil bare trekke frem noe som jeg tenkte litt på i dag. Jeg har jobbet i skjønnhetsbransjen i over 15 år før jeg omskolerte meg. Da gikk vi på flere salgskurs. Tok til og med et ganske omfattende kurs der vi lærte om de 4 ulike personlighetstrekkene og hvordan man skulle selge til de ulike. Det handler også om å skape en form for relasjon og tillitt, slik at vi da får de tilbake, og gjerne også selge en del. For noen betydde denne relasjonen en del, da vi ofte får vite mer enn de forteller til venner eller familie. Men for oss er det en jobb og det handler om å få en stor kundekrets for å tjene penger. Selvfølgelig var det noen som satte mer spor enn andre av kunder, men når jeg ser tilbake så er ikke den måten å jobbe på så mye mindre kynisk enn influenseres måte å selge på. Selvfølgelig ikke helt samme greia, da følgermassen blant influensere er på et helt annet nivå enn 1 til 1 salg. men prinsippene rundt salg er ikke så langt unna. Så da ble min tanke, er alle som vil selge mest mulig for å tjene mest mulig kyniske, uansett bransje? Jeg tipper jeg har solgt en del til personer fordi de stoler på meg, og jeg er overbevisende, ikke dermed at de trengte det eller hadde råd. Ja, jeg mener at salg, spesielt mersalg, er kynisk, uavhengig av bransje/selger. Man må selvfølgelig "spre ordet"/reklamere for at kunder skal vite at varen man selger finnes. Det er når man går inn for å selge noe der selgeren skaper behovet (kunden hadde ikke tenkt å kjøpe noe), eller det kjøpes pga hvor "flink" selgeren er (man kan ende opp med å kjøpe fordi man enten føler empati, frykt, overbevisning osv), at jeg mener det er kynisk salg. Så klart at mange bedrifter er avhengig av salg for å overleve, så salg er en jobb som alle andre. Når du tenker tilbake på disse salgskursene, føler du at det er kunden sitt perspektiv/behov som hensyntas eller bedriftens inntjening? Hadde du benyttet deg av slagstriksene om du visste at personen du solgte til hadde dårlig økonomi, handlet på kreditt, egentlig skulle bruke de pengene på mat til familien, hadde vanskelig for å si nei etc? Alle som bruker penger har selv ansvar for hva de bruker penger på, og jeg mener at det ikke er selgerens ansvar at kunder bruker mer penger enn de hadde tenkt, men ja, jeg mener salg generelt er en kynisk måte å tjene penger på. Endret i går, 09:42 av Korpsnerden 9 1
Hatsumomo Skrevet i går, 09:44 #26668 Skrevet i går, 09:44 Cami9 skrev (10 timer siden): Noen som er overrasket over salget på Ivorie som hun reklamerer for så voldsomt nå? Etter drama og ghosting så melkes det Hun skal fortsatt selge da, eller tenker du hun skulle lagt ned ivorie fordi hun er sliten? 2
Hatsumomo Skrevet i går, 09:46 #26669 Skrevet i går, 09:46 Teflonhjernen skrev (34 minutter siden): Elsklingene syntes jo så veldig synd på den utbrente beste venninnen sin så da handler de vilt og uhemmet. Slik er det jo alltid….. spør du meg hvem som er idiotene i det bildet du tegner her så er det jo ikke I da, såpass er du vel enig med? 😌 1
Hatsumomo Skrevet i går, 09:47 #26670 Skrevet i går, 09:47 Korpsnerden skrev (5 minutter siden): Ja, jeg mener at salg, spesielt mersalg, er kynisk, uavhengig av bransje/selger. Man må selvfølgelig "spre ordet"/reklamere for at kunder skal vite at varen man selger finnes. Det er når man går inn for å selge noe der selgeren skaper behovet (kunden hadde ikke tenkt å kjøpe noe), eller det kjøpes pga hvor "flink" selgeren er (man kan ende opp med å kjøpe fordi man enten føler empati, frykt, overbevisning osv), at jeg mener det er kynisk salg. Så klart at mange bedrifter er avhengig av salg for å overleve, så salg er en jobb som alle andre. Når du tenker tilbake på disse salgskursene, føler du at det er kunden sitt perspektiv/behov som hensyntas eller bedriftens inntjening? Hadde du benyttet deg av slagstriksene om du visste at personen du solgte til hadde dårlig økonomi, handlet på kreditt, egentlig skulle bruke de pengene på mat til familien, hadde vanskelig for å si nei etc? Alle som bruker penger har selv ansvar for hva de bruker penger på, og jeg mener at det ikke er selgerens ansvar at kunder bruker mer penger enn de hadde tenkt, men ja, jeg mener salg generelt er en kynisk måte å tjene penger på. Enig! 1
Heike72 Skrevet i går, 09:53 #26671 Skrevet i går, 09:53 (endret) Hun er sliten og slapper av på Maldivene, deler hyppig reklame så blodfans kan shoppe av medlidenhet og sende «synd i deg» meldinger til henne. Er man en hater når man er kritisk til måten hun driver snap på? Stor forskjell på å komme med kritikk og å hate. Men mange her er som Isabell: tolker kritiske blikk som hate. Dvs tåler ikke kritikk mot Isabel og drar hatekortet. Endret i går, 12:28 av Heike72 Fjernet det som handlet om meg da det førte til brukerdebatt her 3 1 11
Teflonhjernen Skrevet i går, 10:36 #26672 Skrevet i går, 10:36 Hatsumomo skrev (48 minutter siden): spør du meg hvem som er idiotene i det bildet du tegner her så er det jo ikke I da, såpass er du vel enig med? 😌 Elsklingene som kjøper for å «trøste» bestevenninne Isabel er vel idiotene, Isabel er den kyniske selgeren som utnytter til fulle at jentegjengen syntes så inderlig synd på henne…… 6 4
Hatsumomo Skrevet i går, 10:59 #26673 Skrevet i går, 10:59 (endret) Usj, I har fått kakerlakker i leiligheten.. mye rart med disse leilighetene som koster millioner å kjøpe. Mugg i taket (Rami sin forrige), vannlekkasjer, maur og nå kakerlakker 🫣 Endret i går, 21:04 av Hatsumomo 2
smiiiley Skrevet i går, 11:00 #26674 Skrevet i går, 11:00 Korpsnerden skrev (1 time siden): Ja, jeg mener at salg, spesielt mersalg, er kynisk, uavhengig av bransje/selger. Man må selvfølgelig "spre ordet"/reklamere for at kunder skal vite at varen man selger finnes. Det er når man går inn for å selge noe der selgeren skaper behovet (kunden hadde ikke tenkt å kjøpe noe), eller det kjøpes pga hvor "flink" selgeren er (man kan ende opp med å kjøpe fordi man enten føler empati, frykt, overbevisning osv), at jeg mener det er kynisk salg. Så klart at mange bedrifter er avhengig av salg for å overleve, så salg er en jobb som alle andre. Når du tenker tilbake på disse salgskursene, føler du at det er kunden sitt perspektiv/behov som hensyntas eller bedriftens inntjening? Hadde du benyttet deg av slagstriksene om du visste at personen du solgte til hadde dårlig økonomi, handlet på kreditt, egentlig skulle bruke de pengene på mat til familien, hadde vanskelig for å si nei etc? Alle som bruker penger har selv ansvar for hva de bruker penger på, og jeg mener at det ikke er selgerens ansvar at kunder bruker mer penger enn de hadde tenkt, men ja, jeg mener salg generelt er en kynisk måte å tjene penger på. Vi gikk på kurs ene og alene for bedriftens inntjening. Når vi fikk et godt innblikk i ulike personligheter så var det da lettere å vite hvordan gå frem for at kunden skal «bite på» ut i fra personlighet. Jeg tenkte på dette da jeg mener at hvis man skal kalle enkeltpersoner for kyniske er det bedre å se på helheten. At det meste som omhandler salg er kynisk. Blir kanskje litt feil å si at en person er kynisk for de jobber i salgsbransjen. Da har jeg også vært kynisk og manipulerende i min tidligere karriere 😅🙈 Jeg var ikke den beste selgeren da, for i tilfeller der jeg visste at en person ikke hadde så god råd så var jeg snill med prisen, som igjen gikk utover min egen lønn. Det er nok stor forskjell på en til en salg, der man har en person i stolen gjerne et par timer. Salg gjennom en skjerm der man ikke ser motparten hadde vært annerledes. Hadde nok ikke tenkt så mye over situasjonene deres da. 1
Snuppa82 Skrevet i går, 11:20 #26675 Skrevet i går, 11:20 1 hour ago, Heike72 said: Du vet ikke noe om min situasjon og du trenger heller ikke legge fokuset på det. Om du leser meldingen min en gang til står det ingenting om at alt nå er fint. Jeg begynte å jobbe igjen etter 7 mnd, men som sagt har jeg endret arbeidssituasjonen helt. Tåler ikke stress og ligger mye med migrene, så ikke snakk om at jeg ikke har kjent på/kjenner til utbrenthet. Men når man liksom kommer seg igjen etter litt tid på Maldivene er man sliten, ikke utbrent. Hun er sliten og slapper av på Maldivene, deler hyppig reklame så blodfans kan shoppe av medlidenhet og sende «synd i deg» meldinger til henne. Er man en hater når man er kritisk til måten hun driver snap på? Stor forskjell på å komme med kritikk og å hate. Men mange her er som Isabell: tolker kritiske blikk som hate. Dvs tåler ikke kritikk mot Isabel og drar hatekortet. Poenget er vel at ingen vet noe om andres situasjon, ingen hsr kjent andres smerte og ingen har gått i andres sko. Fins forskjellige grader av å være utbrent, møtt veggen og gått i kjelleren. Folk reagerer på det like forskjellig som antall mennesker. Å sammenligne andres utfordringer med egne er en uting, det er ingen konkurranse i å ha det værst. Alt dette kommer an på hvilke verktøy man har i møte med dette, hvilket støtteapparat, hva man forventer av seg selv eller videre. Om man logger i 5 dager, 7.mnd eller 4 år er det ingen som vet hvordan andre har det i dag eller bak kamera. Noen blir bedre av å komme seg i jobb andre av å ligge hjemme. Kommer også an på om man har med seg andre utfordringer inn i dette, angst, panikkangst, bipolare, adhd.. ja listen er uendelig. Noen velger å rømme vekk fra alt og alle en periode for å få igjen pusten, betyr ikke at det er nok. Andres helse har man ingenting med og man får sjeldent vite hele bildet hverken av naboen, kollegaen eller en influenser. 1 3
ollie1 Skrevet i går, 11:42 #26676 Skrevet i går, 11:42 smiiiley skrev (34 minutter siden): Vi gikk på kurs ene og alene for bedriftens inntjening. Når vi fikk et godt innblikk i ulike personligheter så var det da lettere å vite hvordan gå frem for at kunden skal «bite på» ut i fra personlighet. Jeg tenkte på dette da jeg mener at hvis man skal kalle enkeltpersoner for kyniske er det bedre å se på helheten. At det meste som omhandler salg er kynisk. Blir kanskje litt feil å si at en person er kynisk for de jobber i salgsbransjen. Da har jeg også vært kynisk og manipulerende i min tidligere karriere 😅🙈 Jeg var ikke den beste selgeren da, for i tilfeller der jeg visste at en person ikke hadde så god råd så var jeg snill med prisen, som igjen gikk utover min egen lønn. Det er nok stor forskjell på en til en salg, der man har en person i stolen gjerne et par timer. Salg gjennom en skjerm der man ikke ser motparten hadde vært annerledes. Hadde nok ikke tenkt så mye over situasjonene deres da. Synes man er kynisk når man spiller så mye på følelser som visse gjør. Og som ofte takker følgerne for at de støtter henne, og spiller også på at det er henne personlig. Tror mange glemmer at IR a/s er en bedrift, ikke en ung kvinne med diverse utfordringer. 2 6
Korpsnerden Skrevet i går, 11:42 #26677 Skrevet i går, 11:42 (endret) smiiiley skrev (41 minutter siden): Vi gikk på kurs ene og alene for bedriftens inntjening. Når vi fikk et godt innblikk i ulike personligheter så var det da lettere å vite hvordan gå frem for at kunden skal «bite på» ut i fra personlighet. Jeg tenkte på dette da jeg mener at hvis man skal kalle enkeltpersoner for kyniske er det bedre å se på helheten. At det meste som omhandler salg er kynisk. Blir kanskje litt feil å si at en person er kynisk for de jobber i salgsbransjen. Da har jeg også vært kynisk og manipulerende i min tidligere karriere 😅🙈 Jeg var ikke den beste selgeren da, for i tilfeller der jeg visste at en person ikke hadde så god råd så var jeg snill med prisen, som igjen gikk utover min egen lønn. Det er nok stor forskjell på en til en salg, der man har en person i stolen gjerne et par timer. Salg gjennom en skjerm der man ikke ser motparten hadde vært annerledes. Hadde nok ikke tenkt så mye over situasjonene deres da. Men gråt du, spilte på oppveksten din, fant opp historier, kalte dem bestevenner og ghostet kundene dine for å skape salg? Salg er kynisme/egoisme (skal gagne den som selger), men det finnes selgere som er verre enn andre, og det finnes produkter som selges som kan forsvares mer enn andre (feks personforsikring vs iskaffeglass i ørten design). Jeg synes Isabel er en dritflink selger, men også både hensynsløs og kynisk i salgsmetodene hun benytter. Endret i går, 11:42 av Korpsnerden 4 6
agent Skrevet i går, 11:47 #26678 Skrevet i går, 11:47 Hatsumomo skrev (2 timer siden): spør du meg hvem som er idiotene i det bildet du tegner her så er det jo ikke I da, såpass er du vel enig med? 😌 Nei, men hun er den kyniske, kalkulerende og manipulerende parten. 3 7
Cami9 Skrevet i går, 11:51 #26679 Skrevet i går, 11:51 Hatsumomo skrev (2 timer siden): Hun skal fortsatt selge da, eller tenker du hun skulle lagt ned ivorie fordi hun er sliten? Ivorie kan jo sende ut et nyhetsbrev da? Hvis hun er utbrent så kan hun vel slutte å reklamere på snap. 2 4
agent Skrevet i går, 12:37 #26680 Skrevet i går, 12:37 Cami9 skrev (43 minutter siden): Ivorie kan jo sende ut et nyhetsbrev da? Hvis hun er utbrent så kan hun vel slutte å reklamere på snap. Koster sikkert penger, bedre å gjøre det på en privat snap konto. Hun som er så utbrent burde jo skille jobb og privat. La de ansatte stå for reklamen. Så hun kan bare være IR på sin konto. 1 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå