smiiiley Skrevet lørdag kl. 09:46 #26641 Skrevet lørdag kl. 09:46 Hatsumomo skrev (1 time siden): Jeg tror det er veldig avhengighetsskapende å ha den slags feedback på alt man gjør, man trenger jo ikke stå til rette for noe egentlig for alle bare roser deg uansett. Om 100 stk roser deg for noe du gjør og 10 stk ikke, så er det jo kjempelett drite i de 10 stk som sier noe annet - for når 100 stk skryter av deg så MÅ jo det bare være bra. Man ser bort fra at de 100 er så stuck i beundring at de umulig klarer å ha et normalt syn på ting, men hva gjør det? Jeg tror det er farlig med den slags oppmerksomhet i det lange løp, man blir blind på seg selv og sine mangler, og bare feeder egoet. Jeg tror heller ikke det er bra å få skryt og ros for ALT man gjør. Spesielt i det lange løp. Ta barneoppdragelse feks, så har vi jo sett at det å skryte av hver minste ting ikke er bra. Du spiste, BRAVO. Du tegnet en strek, BRAVO. Du pusset tenner, DRITBRA!!!! Man skryter de opp i skyene for noe som er selvfølge at man gjør. Når et barn er vant med å få bare skryt, så blir det fort en smell på ungdomsskolen og vgs når det virkelige liv begynner. Så hva det gjør med influensere i det lange løp. Hmmm. 3
smiiiley Skrevet lørdag kl. 09:54 #26642 Skrevet lørdag kl. 09:54 Hatsumomo skrev (1 time siden): I Raadsquad 2 er det endel kritikk ute å går, selv om de er fans. Ja, men det er jo tydelig at hun syntes det er ekkelt, det er jo derfor hun vil bo på steder med sikkerhet -hun snakket vel senest i går om kanskje å skulle kjøpe tilbake den gamle leiligheten i Oslo, men pga at adressen der er kjent og folk har stått å ringt på dørklokken (alle dørklokkene) kl 4 om natten og plaget osv - så var ikke det aktuelt allikevel. Er vel derfor hun fikk panikkanfall under popupen og ellers ikke vil oppgi når hun flyr til Oslo osv. Det finnes jo folk der ute som ikke er riktig vel bevart. Jeg hadde også syns det var kjempeekkelt. Så jeg syns det er litt spesielt når det kommenteres «hvem tror hun at hun er» når hun leide inn ekstra sikkerhet når hun reiste til Norge i høst. Husker bare det ble en diskusjon her inne. Jeg forstår det godt jeg. Sikker enda lettere å forstå om man har sett galskapen inne på disse facebook gruppene. 3 1
Teflonhjernen Skrevet lørdag kl. 09:54 #26643 Skrevet lørdag kl. 09:54 En ting er sikkert: Sykt pinlig å lese kommentarene hun legger ut fra elsklingene 🙈 Hvordan er det mulig å skrive det de skriver? Voksne damer? Alle er jo med navn også…. Leste bare noen for kjenner jeg blir skikkelig flau på deres vegne 😩 6 10
Hatsumomo Skrevet lørdag kl. 10:36 #26644 Skrevet lørdag kl. 10:36 (endret) Teflonhjernen skrev (42 minutter siden): En ting er sikkert: Sykt pinlig å lese kommentarene hun legger ut fra elsklingene 🙈 Hvordan er det mulig å skrive det de skriver? Voksne damer? Alle er jo med navn også…. Leste bare noen for kjenner jeg blir skikkelig flau på deres vegne 😩 Det er så tragisk lesning at det er helt utrolig. Når hun har en sånn runde hvor hun legger ut ørten meldinger så må jeg skippe det, jeg får helt avsmak av hva folk får seg til å skrive og har problemer med å godta at det finnes så vanvittig mange "naut" der ute. Men jeg tror også at her spiller det inn noe psykologi - rett og slett at folk forfatter de mest utrolig meldinger i håp om at "IKONET" skal publisere nettopp DERES meldinger - da føler de seg sett og validert. Det tror jeg betyr ekstremt mye for noen av disse som melder henne - så derfor blir det enten noe overstrømmende, store ord og masse adjektiv om hvor VIDUNDERLIG klok og innsiktsfull Isabel er som person, eller noe helt sinnsykt omsorgsfullt og banalt om "Shirog" og hvor mye hun må ta vare på seg selv, eller noe drømmende og fantasifullt om naboen, Dave, familien hennes og sist men ikke minst - hvor rørt og ømt disse folka føler på det når Isabel poster ting hun selv reagerer på (som delfiner etc) - da er det fanken ikke måte på hvor mye disse folka GRÅTER DYPT og inderlig. Det er bare overdrivelser alt - kun for å NÅ INN til Isabel og BLI SETT i det store kommentarfeltet av TUSENVIS av meldinger som hun får. Man MÅ jo skrive noe for å kunne skille seg ut i det havet, det er nok eneste grunnlaget for det som skrives - tror jeg da. Det sier jo noe om mennesker da - folk fremstår så desperat og ensomme hvis dette er målet i livet. Det er sabla trist. Endret lørdag kl. 10:37 av Hatsumomo 3 9
Teflonhjernen Skrevet lørdag kl. 12:32 #26645 Skrevet lørdag kl. 12:32 Hatsumomo skrev (1 time siden): Det er så tragisk lesning at det er helt utrolig. Når hun har en sånn runde hvor hun legger ut ørten meldinger så må jeg skippe det, jeg får helt avsmak av hva folk får seg til å skrive og har problemer med å godta at det finnes så vanvittig mange "naut" der ute. Men jeg tror også at her spiller det inn noe psykologi - rett og slett at folk forfatter de mest utrolig meldinger i håp om at "IKONET" skal publisere nettopp DERES meldinger - da føler de seg sett og validert. Det tror jeg betyr ekstremt mye for noen av disse som melder henne - så derfor blir det enten noe overstrømmende, store ord og masse adjektiv om hvor VIDUNDERLIG klok og innsiktsfull Isabel er som person, eller noe helt sinnsykt omsorgsfullt og banalt om "Shirog" og hvor mye hun må ta vare på seg selv, eller noe drømmende og fantasifullt om naboen, Dave, familien hennes og sist men ikke minst - hvor rørt og ømt disse folka føler på det når Isabel poster ting hun selv reagerer på (som delfiner etc) - da er det fanken ikke måte på hvor mye disse folka GRÅTER DYPT og inderlig. Det er bare overdrivelser alt - kun for å NÅ INN til Isabel og BLI SETT i det store kommentarfeltet av TUSENVIS av meldinger som hun får. Man MÅ jo skrive noe for å kunne skille seg ut i det havet, det er nok eneste grunnlaget for det som skrives - tror jeg da. Det sier jo noe om mennesker da - folk fremstår så desperat og ensomme hvis dette er målet i livet. Det er sabla trist. Her er jeg 100% enig med deg🎯 Men, jeg lurer faktisk på hva som får voksne damer til å ha Isabel som sitt store idol og forbilde? Hun har jo ikke akkurat utrettet noe store greier på en måde… 8 8
Sirah Skrevet lørdag kl. 13:28 #26646 Skrevet lørdag kl. 13:28 smiiiley skrev (3 timer siden): Jeg hadde også syns det var kjempeekkelt. Så jeg syns det er litt spesielt når det kommenteres «hvem tror hun at hun er» når hun leide inn ekstra sikkerhet når hun reiste til Norge i høst. Husker bare det ble en diskusjon her inne. Jeg forstår det godt jeg. Sikker enda lettere å forstå om man har sett galskapen inne på disse facebook gruppene. Helt enig... Jeg hadde syntes det hadde vært ubehagelig jeg også. 1
Anettespl Skrevet lørdag kl. 15:00 #26647 Skrevet lørdag kl. 15:00 Til å ikke like Isabel, det hun livnærer seg på og hennes arbeid og virke, så er det utrolig at alle dere haters vet så mye om henne, antar så mye om henne og lirer ut av dere så mye greier som på ingen måte er positivt. Skulle igrunn tro dere kjente henne på ordentlig. 1 5
Ellie25 Skrevet lørdag kl. 15:12 #26648 Skrevet lørdag kl. 15:12 Jeg går tilbake på det at jeg bagatelliserte at hun kaller følgerne for besties. Jeg har som sagt ikke fulgt henne så lenge og trodde ikke hun la så mye i det når hun kaller følgerne sine venner og besties. Men i går pratet hun igjen om dette og da snakket hun om at hun på ekte så på følgerne som venner, at hun oppriktig brydde seg om dem, ville ha rådene, ville ikke skuffe dem osv. Så skjønner hva dere mener. 3 7
Tenkeselv Skrevet lørdag kl. 15:13 #26649 Skrevet lørdag kl. 15:13 Anettespl skrev (9 minutter siden): Til å ikke like Isabel, det hun livnærer seg på og hennes arbeid og virke, så er det utrolig at alle dere haters vet så mye om henne, antar så mye om henne og lirer ut av dere så mye greier som på ingen måte er positivt. Skulle igrunn tro dere kjente henne på ordentlig. Noen som sier at man ikke liker Isabel fordi man er her inne ? Isabel er sikkert en fin person hun, det ka bare de som kjenner henne vite. Men væremåten på Snap, den kyniske måten hun opererer på med det meste trenger man absolutt ikke like. Stor forskjell på person og handling. Men jeg kan jo da sende denne i retur å spørre om du kjenner henne på ordentlig ? Siden du mener at vi andre her inne tar feil ? 2 14
Tenkeselv Skrevet lørdag kl. 15:15 #26650 Skrevet lørdag kl. 15:15 Ellie25 skrev (Akkurat nå): Jeg går tilbake på det at jeg bagatelliserte at hun kaller følgerne for besties. Jeg har som sagt ikke fulgt henne så lenge og trodde ikke hun la så mye i det når hun kaller følgerne sine venner og besties. Men i går pratet hun igjen om dette og da snakket hun om at hun på ekte så på følgerne som venner, at hun oppriktig brydde seg om dem, ville ha rådene, ville ikke skuffe dem osv. Så skjønner hva dere mener. Ja det er den måten det gjøres på jeg synes er både skremmende og usmakelig. For mange er virkelig ensomme å svelger alt hun sier. Man kan bare se på egne salgsgrupper på Facebook der folk legger ut ting de har kjøpt som de ikke hadde råd til men ble revet med. Å det beviser så mye, at mange gjør alt for å nettopp bevise at de er en ekte venn.....ved å gi de pengene sine som de egentlig ikke har. 1 9
agent Skrevet lørdag kl. 16:01 #26651 Skrevet lørdag kl. 16:01 Sirah skrev (2 timer siden): Helt enig... Jeg hadde syntes det hadde vært ubehagelig jeg også. Jeg personlig tror ikke det er de kritiske eller som mann blir kalt her inne nett troll, som følger eller stalker henne fysisk. At det finnes psykisk syke blant elsklingene tror jeg mer på, da begge kjønn. At hun får stalkere som tror dem er sammen osv. er helt vanlig blant influensere. Med tanke på at det er elsklingene venninner og ett stort savn, fra både mottakere og avsender. Tror det har vært ett større problem for BI enn IR. 4 2
smiiiley Skrevet lørdag kl. 18:01 #26652 Skrevet lørdag kl. 18:01 Ellie25 skrev (2 timer siden): Jeg går tilbake på det at jeg bagatelliserte at hun kaller følgerne for besties. Jeg har som sagt ikke fulgt henne så lenge og trodde ikke hun la så mye i det når hun kaller følgerne sine venner og besties. Men i går pratet hun igjen om dette og da snakket hun om at hun på ekte så på følgerne som venner, at hun oppriktig brydde seg om dem, ville ha rådene, ville ikke skuffe dem osv. Så skjønner hva dere mener. Helt ærlig, jeg må si jeg tenker litt annerledes rundt akkuratt det nå enn for 1 års tid siden når jeg fulgte selv. Men for min del handler det nok litt mer om sikkerheten rundt det. Når man ser hvor galne folk kan være. Da mener jeg både trollene og blodfans. Jeg tror ikke det er bra, for både influenserene eller følgerene. Men jeg er nok ikke der at jeg mener det er kynisk og manipulerende og drittsekkoppførsel, da jeg ikke tror det er vondt ment. Men bra, det er det absolutt ikke. 2
LastSummer Skrevet lørdag kl. 18:14 #26653 Skrevet lørdag kl. 18:14 Heike72 skrev (8 timer siden): Kanskje hun har kjøpt rosene selv kun for å skape spekulasjoner? Hun er ikke utbrent, bare sliten. Hun bruker begreper feil og diagnostiserer seg selv med angst for ingenting. Typisk influensere. Sliten og spent/nervøs/redd blir utbrent og angst med en gang i den verdenen. (At hun har traumer og tilknytningsvansker etter den barndommen tror jeg på). Jeg har selv vært utbrent og jeg hadde ikke kommet meg etter en tur til Maldivene for å si det slik. Sykmeldt i 7 mnd og har måttet endre arbeidssituasjon veldig. Så da kan jeg fortelle deg at du hadde da ingen grunn til å klage og kalle deg utbrent? Bare 7 måneder? Og så kom du tilbake så fort, og nå er alt fint?? Jeg ble utbrent og var borte fra arbeidsliv, familieliv og alt i 4 år før det var vits å begynne å tenke på å komme tilbake til livet. Det er ingen konkurranse, og jeg sier dette bare for å sette det i perspektiv. Hvem er du, og dere, til å vurdere grad av utbrenthet hos andre, og å motsi diagnoser? Ikke tvil om at dama har angst med anfall. Angst utarter seg på mange forskjellige måter. Og det er ganske lett å diagnostisere, også selv. Hun går til psykolog, så hun har nok litt innsikt i egen psyke. Det er lov å følge med på influensere uten å måtte gå på et forum å snakke kritisk om personen etterpå. Flere her bør øve seg på å la ting passere, selv om dere ikke tror på alt, eller er enige....... 5 5
smiiiley Skrevet lørdag kl. 18:26 #26654 Skrevet lørdag kl. 18:26 (endret) Tenkeselv skrev (4 timer siden): Ja det er den måten det gjøres på jeg synes er både skremmende og usmakelig. For mange er virkelig ensomme å svelger alt hun sier. Man kan bare se på egne salgsgrupper på Facebook der folk legger ut ting de har kjøpt som de ikke hadde råd til men ble revet med. Å det beviser så mye, at mange gjør alt for å nettopp bevise at de er en ekte venn.....ved å gi de pengene sine som de egentlig ikke har. Jeg er enig i at dette med parasosiele vennskap mellom følger og influenser ikke er bra for noen. Men jeg vil bare trekke frem noe som jeg tenkte litt på i dag. Jeg har jobbet i skjønnhetsbransjen i over 15 år før jeg omskolerte meg. Da gikk vi på flere salgskurs. Tok til og med et ganske omfattende kurs der vi lærte om de 4 ulike personlighetstrekkene og hvordan man skulle selge til de ulike. Det handler også om å skape en form for relasjon og tillitt, slik at vi da får de tilbake, og gjerne også selge en del. For noen betydde denne relasjonen en del, da vi ofte får vite mer enn de forteller til venner eller familie. Men for oss er det en jobb og det handler om å få en stor kundekrets for å tjene penger. Selvfølgelig var det noen som satte mer spor enn andre av kunder, men når jeg ser tilbake så er ikke den måten å jobbe på så mye mindre kynisk enn influenseres måte å selge på. Selvfølgelig ikke helt samme greia, da følgermassen blant influensere er på et helt annet nivå enn 1 til 1 salg. men prinsippene rundt salg er ikke så langt unna. Så da ble min tanke, er alle som vil selge mest mulig for å tjene mest mulig kyniske, uansett bransje? Jeg tipper jeg har solgt en del til personer fordi de stoler på meg, og jeg er overbevisende, ikke dermed at de trengte det eller hadde råd. Endret lørdag kl. 19:15 av smiiiley 1 5
Celia Skrevet lørdag kl. 18:31 #26655 Skrevet lørdag kl. 18:31 Så bra at følger fortalte IR at Maldivene kommer til å være under havoverflaten om noen år - så hun ikke sløser pengene sine på å investere der ! 1
smiiiley Skrevet lørdag kl. 19:11 #26656 Skrevet lørdag kl. 19:11 LastSummer skrev (52 minutter siden): Så da kan jeg fortelle deg at du hadde da ingen grunn til å klage og kalle deg utbrent? Bare 7 måneder? Og så kom du tilbake så fort, og nå er alt fint?? Jeg ble utbrent og var borte fra arbeidsliv, familieliv og alt i 4 år før det var vits å begynne å tenke på å komme tilbake til livet. Det er ingen konkurranse, og jeg sier dette bare for å sette det i perspektiv. Hvem er du, og dere, til å vurdere grad av utbrenthet hos andre, og å motsi diagnoser? Ikke tvil om at dama har angst med anfall. Angst utarter seg på mange forskjellige måter. Og det er ganske lett å diagnostisere, også selv. Hun går til psykolog, så hun har nok litt innsikt i egen psyke. Det er lov å følge med på influensere uten å måtte gå på et forum å snakke kritisk om personen etterpå. Flere her bør øve seg på å la ting passere, selv om dere ikke tror på alt, eller er enige....... Veldig fint innlegg, og Veldig enig. Det er skummelt og begynne å dømme andres psykiske helse med utgangspunkt i sin egen. Vi er forskjellige. 4 2
smiiiley Skrevet lørdag kl. 19:12 #26657 Skrevet lørdag kl. 19:12 (endret) smiiiley skrev (48 minutter siden): Jeg er enig i at dette med parasosiele vennskap mellom følger og influenser ikke er bra for noen. Men jeg vil bare trekke frem noe som jeg tenkte litt på i dag. Jeg har jobbet i skjønnhetsbransjen i over 15 år før jeg omskolerte meg. Da gikk vi på flere salgskurs. Tok til og med et ganske omfattende kurs der vi lærte om de 4 ulike personlighetstrekkene og hvordan man skulle selge til de ulike. Det handler også om å skape en form for relasjon og tillitt, slik at vi da får de tilbake, og gjerne også selge en del. For noen betydde denne relasjonen en del, da vi ofte får vite mer enn de forteller til venner eller familie. Men for oss er det en jobb og det handler om å få en stor kundekrets for å tjene penger. Selvfølgelig var det noen som satte mer spor enn andre av kunder, men når jeg ser tilbake så er ikke den måten å jobbe på så mye mindre kynisk enn influenseres måte å selge på. Selvfølgelig ikke helt samme greia, da følgermassen for influensere er på et helt annet nivå enn 1 til 1 salg. men prinsippene rundt salg er ikke så langt unna. Så da ble min tanke, er alle som vil selge mest mulig for å tjene mest mulig kyniske, uansett bransje? Jeg tipper jeg har solgt en del til personer fordi de stoler på meg, og jeg er overbevisende, ikke dermed at de trengte det eller hadde råd. Wops, jeg klarte å sitere meg selv, men vet da pokker hvordan man sletter et innlegg 😂 Endret lørdag kl. 19:15 av smiiiley
Sirah Skrevet lørdag kl. 19:27 #26658 Skrevet lørdag kl. 19:27 agent skrev (3 timer siden): Jeg personlig tror ikke det er de kritiske eller som mann blir kalt her inne nett troll, som følger eller stalker henne fysisk. At det finnes psykisk syke blant elsklingene tror jeg mer på, da begge kjønn. At hun får stalkere som tror dem er sammen osv. er helt vanlig blant influensere. Med tanke på at det er elsklingene venninner og ett stort savn, fra både mottakere og avsender. Tror det har vært ett større problem for BI enn IR. Nei det er nok ikke mange som er så gale, men man trenger jo bare den ene før det blir skikkelig utrivelig 😬 Hvem er BI? smiiiley skrev (58 minutter siden): Jeg er enig i at dette med parasosiele vennskap mellom følger og influenser ikke er bra for noen. Men jeg vil bare trekke frem noe som jeg tenkte litt på i dag. Jeg har jobbet i skjønnhetsbransjen i over 15 år før jeg omskolerte meg. Da gikk vi på flere salgskurs. Tok til og med et ganske omfattende kurs der vi lærte om de 4 ulike personlighetstrekkene og hvordan man skulle selge til de ulike. Det handler også om å skape en form for relasjon og tillitt, slik at vi da får de tilbake, og gjerne også selge en del. For noen betydde denne relasjonen en del, da vi ofte får vite mer enn de forteller til venner eller familie. Men for oss er det en jobb og det handler om å få en stor kundekrets for å tjene penger. Selvfølgelig var det noen som satte mer spor enn andre av kunder, men når jeg ser tilbake så er ikke den måten å jobbe på så mye mindre kynisk enn influenseres måte å selge på. Selvfølgelig ikke helt samme greia, da følgermassen blant influensere er på et helt annet nivå enn 1 til 1 salg. men prinsippene rundt salg er ikke så langt unna. Så da ble min tanke, er alle som vil selge mest mulig for å tjene mest mulig kyniske, uansett bransje? Jeg tipper jeg har solgt en del til personer fordi de stoler på meg, og jeg er overbevisende, ikke dermed at de trengte det eller hadde råd. Mange gode tanker her syntes jeg! Glemmer ikke den følgeren som kjøpte ikke mindre enn 6 (mulig det var 8 ) iskaffeglass til rett under 300kr stykket. Ikke drakk hun iskaffe, men hun ville støtte venninnen sin… som er mangemillionær 🫣 Da begynner det å bli vilt… 5 6
smiiiley Skrevet lørdag kl. 19:41 #26659 Skrevet lørdag kl. 19:41 (endret) Sirah skrev (16 minutter siden): Nei det er nok ikke mange som er så gale, men man trenger jo bare den ene før det blir skikkelig utrivelig 😬 Hvem er BI? Mange gode tanker her syntes jeg! Glemmer ikke den følgeren som kjøpte ikke mindre enn 6 (mulig det var 8 ) iskaffeglass til rett under 300kr stykket. Ikke drakk hun iskaffe, men hun ville støtte venninnen sin… som er mangemillionær 🫣 Da begynner det å bli vilt… Ja det er sjukt 😅 håper dette var en person som har romslig øknomi selv. Det er mye i influenserbransjen som kan bli bedre, absolutt. Men til syvende og sist så har man ansvar for egne handlinger, og man kan ikke skylle på resten av verden for dårlige valg man tar. I dette tilfelle kjøpe ting man ikke trenger for å støtte en person som ikke trenger det. (Hvis personen ser på det som et dårlig valg da. Kan hende hun har sjukt bra økonomi og tenkte det var greit å ha liggende til gaver, men det ble bare lagt frem litt feil til I). Who knows 🤷🏻♀️ Endret lørdag kl. 19:44 av smiiiley 1
Sirah Skrevet lørdag kl. 19:44 #26660 Skrevet lørdag kl. 19:44 smiiiley skrev (2 minutter siden): Ja det er sjukt 😅 håper dette var en person som har romslig øknomi selv. Det er mye i influenserbransjen som kan bli bedre, absolutt. Men til syvende og sist så har man ansvar for egne handlinger, og man kan ikke skylle på resten av verden for dårlige valg man tar. I dette tilfelle kjøpe ting man ikke trenger for å støtte en person som ikke trenger det. 100% enig i dette altså Man er så klart selv ansvarlig for sine egne handlinger! dessverre er det slik at noen faktisk må beskyttes mot seg selv 🫣 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå