Neket Skrevet fredag kl. 12:56 #26581 Skrevet fredag kl. 12:56 Jeg synes synd i henne som tror staben på Joali stiller seg opp og tar i mot henne for andre grunner enn penger…. De jobber i serviceyrke og får veldig godt betalt… 7 17
agent Skrevet fredag kl. 13:01 #26582 Skrevet fredag kl. 13:01 Ellie25 skrev (6 minutter siden): Jeg tror det handler litt om hva man legger i at hun kaller følgerne sine som Besties. Jeg skjønner jo at hun ikke mener at hun definerer alle som sine bestevenner. Jeg opplever det mer som en måte å si fra henne at hun ser på følgerne sine som «venner», som hun vil prate med og en måte å skape nærhet på. Jeg opplever det ikke som at det er en kynisk, manipulerende måte det hun bevisst prøver å lure folk. Dersom man virkelig tror at Isabel er bestevennen sin på grunn av måten hun snakker til dem på, og hvilke begreper hun bruker så trenger man nok litt påfyll på sosial kompetanse og relasjoner 🙈 For å kunne leve livet som hun gjør nå, må hun fortsetter med dette skuespillet. Fra den dagen hun flyttet til Dubai, ble hun en annen Isabel Raad. Alt har dreid seg om å tjene mest mulig, raskest mulig. På den veien har hun blitt mer og mer manipulerende, kyniske og kalkulerende. Alle som er kritisk til galskapen er judaser eller hater's, de som forguder jorden hun går på er elsklinger og bestevenninner. At hun kan sitte der å si at hun har savnet dem er manipulerende, kyniske og kalkulerende. 8 1 12
Tenkeselv Skrevet fredag kl. 13:04 #26583 Skrevet fredag kl. 13:04 Ellie25 skrev (2 minutter siden): Er såå enig! og spør som @smiiiley her: hvordan tenker dere at hun skulle løst denne pausen da, uten at det var kynisk og kritikkverdig? Det er feil for noen av dere at hun snappet i forkant at hun var sliten, gråtlabil og overveldet fordi det gjorde hun for å skape spekulasjoner. Men så skriver andre her at hun ikke forberedte i forkant og at hun derfor er kynisk. Hjelpe meg. Og så stygge noen av dere er i språket mot henne «lille rike pike» og med spyemojier. Jeg opplever at hun reflekterer fint rundt det på snap i dag og hva hun trenger videre. Og det er helt greie ting hun legger frem. hvorfor er hun falsk fordi hun kaller det en jobb men også kaller følgerne vennene hennes? Hun får betalt for det, hun liker å gjøre det, men det er jo en jobb! Jeg liker også jobben min, jeg liker pasientene jeg følger opp og bryr meg om dem. Men det er fortsatt jobben min som jeg trenger fri fra! Vel vanlige mennesker hadde bare sagt de følte for å ta seg en uke av eller en liten ferie med skjermfri. Hun velger selvfølgelig å poste den mer dramatiske cliffhangeren , slik at alle bestevennene garantert spammer hennes innboks med spørsmål og bekymringer, som igjen genererer engasjement. Hun kan kalle det en jobb om hun ønsker det, problemet kommer bare at hun stadig presiserer at hun ser ikke på dette som jobb, å da kan hun vel bare logge av når hun føler for det ?? Men selvsagt kan hun ikke det, fordi de pengene klarer ikke hun å la gå fra seg. Så hva betyr egen helse for henne da ? At du synes det er helt ok å kalle følgerne sine for bestevenner skremmer meg mer må jeg ærlig si. Har du sett hvordan noen av følgerne skriver til henne ? Enkelte er helt besatt av at sin bestevenninne brått er litt borte osv osv. De tar alt I sier som sannhet fordi det er deres bestevenn, som er klar til å være en lynsjemobb å trå over lik for sin bestevenn. At du er glad i dine pasienter er vitterlig en annen ting, jeg antar du er ekte med dine pasienter ? At du ikke utnytter de for kynisk å tilegne deg noen egne goder ? Det var en veldig dårlig sammenligning, fordi du omgås faktisk på ekte dine pasienter å viser din kjærlighet og omtanke i ekte live. Å akkurat det har jeg respekt til deg for 🩷 3 2 6
Tenkeselv Skrevet fredag kl. 13:07 #26584 Skrevet fredag kl. 13:07 Ellie25 skrev (18 minutter siden): Jeg tror det handler litt om hva man legger i at hun kaller følgerne sine som Besties. Jeg skjønner jo at hun ikke mener at hun definerer alle som sine bestevenner. Jeg opplever det mer som en måte å si fra henne at hun ser på følgerne sine som «venner», som hun vil prate med og en måte å skape nærhet på. Jeg opplever det ikke som at det er en kynisk, manipulerende måte det hun bevisst prøver å lure folk. Dersom man virkelig tror at Isabel er bestevennen sin på grunn av måten hun snakker til dem på, og hvilke begreper hun bruker så trenger man nok litt påfyll på sosial kompetanse og relasjoner 🙈 Det vises jo konstant hele tiden i kommentarene hun deler at minst 70% tror åpenbart hun er deres bestevenn, deres dronning osv. For meg passer tittelen kultleder bedre, for de følger blindt alt som sies, gjøres og lages. 9 1 7
Ellie25 Skrevet fredag kl. 13:13 #26585 Skrevet fredag kl. 13:13 Tenkeselv skrev (4 minutter siden): Vel vanlige mennesker hadde bare sagt de følte for å ta seg en uke av eller en liten ferie med skjermfri. Hun velger selvfølgelig å poste den mer dramatiske cliffhangeren , slik at alle bestevennene garantert spammer hennes innboks med spørsmål og bekymringer, som igjen genererer engasjement. Hun kan kalle det en jobb om hun ønsker det, problemet kommer bare at hun stadig presiserer at hun ser ikke på dette som jobb, å da kan hun vel bare logge av når hun føler for det ?? Men selvsagt kan hun ikke det, fordi de pengene klarer ikke hun å la gå fra seg. Så hva betyr egen helse for henne da ? At du synes det er helt ok å kalle følgerne sine for bestevenner skremmer meg mer må jeg ærlig si. Har du sett hvordan noen av følgerne skriver til henne ? Enkelte er helt besatt av at sin bestevenninne brått er litt borte osv osv. De tar alt I sier som sannhet fordi det er deres bestevenn, som er klar til å være en lynsjemobb å trå over lik for sin bestevenn. At du er glad i dine pasienter er vitterlig en annen ting, jeg antar du er ekte med dine pasienter ? At du ikke utnytter de for kynisk å tilegne deg noen egne goder ? Det var en veldig dårlig sammenligning, fordi du omgås faktisk på ekte dine pasienter å viser din kjærlighet og omtanke i ekte live. Å akkurat det har jeg respekt til deg for 🩷 Da har jeg nok uttalt meg litt uklart, jeg synes ikke nødvendigvis det er greit å kalle følgerne bestevenner men jeg reagerer nok ikke like sterkt/tillegger henne kynisme på bakgrunn av det. men ja det er klart at hun har skapt en nærhet til følgerne sine som noen av følgerne 100% legger mye mer i enn henne. Jeg har ikke fulgt Isabel veldig lenge, men jeg har fulgt med den siste tiden. Det fascinerer meg hvor mye engasjement hun skaper både hos de som blir helt blindt opphengt i henne men også de som hater så veldig. Og at hun genererer både intens, usunn kjærlighet og intense negative følelser hos folk, vitner jo om at buisnessmodellen hennes fungerer når det kommer til å skape engasjement og penger - men den fremstår som særdeles usunn. Både for henne og for følgerne hennes. 2 1 3
Tenkeselv Skrevet fredag kl. 13:13 #26586 Skrevet fredag kl. 13:13 refill skrev (11 minutter siden): Isabel er et menneske, så personlig sammenligner jeg henne med andre mennesker. Uansett hva man gjør og hvilket liv man lever kan man ha/få det vanskelig. De fleste er enig om at å leve livet sitt gjennom sosiale medier ikke er bra. Når hun nå innser det selv er det også feil. Hva man tenker om å være influencer/innholdsskaper er en annen diskusjon. Personlig har jeg ikke ork til/behov for/personlighet til å hisse meg så voldsomt opp over andre, eller se på livet deres med lupe etter feil (og i hvertfall ikke de jeg påstår at jeg misliker eller blir tilsynelatende dårlig av), but you do you. Om du/dere vil endre noe med bransjen tror jeg ikke at kvinneguiden er stedet å begynne. Her får dere bare flere til å bli nysgjerrig, - noe tråden i dag har vist. Ja selvfølgelig er hun også et menneske, men åpenbart er det forskjell på hvilken type menneske man er ? Har man moralske skrupler osv blant annet. Jeg vet ikke hvem du mener hisser seg opp, men jeg kan trygt si at det gjør ikke jeg i hvert fall. Ei heller bruker jeg lupe for å se etter feil, for lupe trengs ikke inne på hennes kanal. Jeg synes det er mer forunderlig alle de som følger som ikke ser de samme sporene, rekkefølgen å gjøre ting på som genererer mer klikk, penger, engasjement osv. For de hadde kanskje trengt briller og ikke bare en lupe. Jeg har ingen tro på at man kan endre noe som helst med mennesker som har det genet der, dessverre. Men som sagt you så you, så gjør vi andre det samme 2 7
Ellie25 Skrevet fredag kl. 13:14 #26587 Skrevet fredag kl. 13:14 Tenkeselv skrev (5 minutter siden): Det vises jo konstant hele tiden i kommentarene hun deler at minst 70% tror åpenbart hun er deres bestevenn, deres dronning osv. For meg passer tittelen kultleder bedre, for de følger blindt alt som sies, gjøres og lages. Ja, kultleder er godt begrep. 9
Nebel86 Skrevet fredag kl. 13:15 #26588 Skrevet fredag kl. 13:15 smiiiley skrev (1 time siden): Haha nesten litt komisk men så fort hun er tilbake så våkner de negative til live igjen. Det har egentlig vært ganske fin tone her inne de siste dagene med gode diskusjoner, men nå må flere få ut litt gørr ser jeg 😆 Jeg må bare spørre da jeg er nysgjerrig. Hvis det er sånn at hun virkelig har gått på en smell, hvordan skulle hun ha taklet det på riktig måte ovenfor følgerene mener dere? Sånn helt perfekt løsning så ingen her inne kunne funnet noe negativt om handlingen? Jeg har selv nemlig gått på en smell som kom litt brått på (kom kanskje snikende i retroperspektiv, men skjønte det ikke helt selv). Da måtte jeg bare komme meg hjem fra jobb asap, og forsvant fra jordens overflate så og si en ukes tid. Orket såvidt å snakke med min egen unge. Så med min erfaring så skjønner jeg veldig godt at hun bare logget sånn uten videre. Jeg tror også at hun har gått på en real smell. Men man kan jo aldri vite hva som skjer bak kulissene der. Og hun er ikke alene som influenser å ha lav troverdighet. Men akkurat her tror jeg henne. Det har vært en mye mer saklig og voksen tone over lang tid nå noe som har løftet "debatten" med konstruktive innlegg. Men så fort jeg ser de to-tre faste brukerne melde sitt inntog med 🤢🤡 så slutter jeg å lese tråden for det ender bare med at de sitter i en ronkering og spyr ut den ene barnslige usakligheten etter den andre, og det har ødelagt tråden mer enn en gang. 8 3
Tenkeselv Skrevet fredag kl. 13:16 #26589 Skrevet fredag kl. 13:16 Ellie25 skrev (2 minutter siden): Da har jeg nok uttalt meg litt uklart, jeg synes ikke nødvendigvis det er greit å kalle følgerne bestevenner men jeg reagerer nok ikke like sterkt/tillegger henne kynisme på bakgrunn av det. men ja det er klart at hun har skapt en nærhet til følgerne sine som noen av følgerne 100% legger mye mer i enn henne. Jeg har ikke fulgt Isabel veldig lenge, men jeg har fulgt med den siste tiden. Det fascinerer meg hvor mye engasjement hun skaper både hos de som blir helt blindt opphengt i henne men også de som hater så veldig. Og at hun genererer både intens, usunn kjærlighet og intense negative følelser hos folk, vitner jo om at buisnessmodellen hennes fungerer når det kommer til å skape engasjement og penger - men den fremstår som særdeles usunn. Både for henne og for følgerne hennes. Ja at den er usunn kan vi være enige i Men jeg klarer på ingen måte å synes synd i I av den grunn, for hun er nå engang den som har skapt denne måten å spille på sine følgere på. Men følgerne får jeg vondt av innimellom, for mange av de hadde trengt en oppegående person som sa : Hør nå her. 2 10
Velinda Skrevet fredag kl. 13:26 #26590 Skrevet fredag kl. 13:26 Noen glemmer helt at det hun holder på med er helt frivillig,manipulering er hun god på,det sitter mennesker å går av skaftet for å forsvare bullshiten hun stadig serverer,hun er 100% drevet av penger,er der lykken ligger for henne,tipper det er mangen som sitter klar for å handle mer merch for å vise sin sympati🙈 4 7
Ellie25 Skrevet fredag kl. 13:30 #26591 Skrevet fredag kl. 13:30 Jeg tror ikke nødvendigvis at hun kun er drevet av penger men jeg tror hun også er avhengig av den oppmerksomheten hun får. Begge deler er like trist egentlig. 9 1
Celia Skrevet fredag kl. 13:31 #26592 Skrevet fredag kl. 13:31 Fint at hun orker å komme litt tilbake og tenker over premisser for seg selv - men leit å høre at hun sier at hun bare kan være seg selv når hun ikke filmer/ poster. Hvem er hun da på sine stories? Er i alle fall helt helt sikker på at hun ikke blir bedre av å ligge for seg selv og hvile i 23 dager - det har hun gjort nok i 2025 og det førte ikke til at hun fikk det bra 7 6
agent Skrevet fredag kl. 13:33 #26593 Skrevet fredag kl. 13:33 (endret) Ellie25 skrev (20 minutter siden): Da har jeg nok uttalt meg litt uklart, jeg synes ikke nødvendigvis det er greit å kalle følgerne bestevenner men jeg reagerer nok ikke like sterkt/tillegger henne kynisme på bakgrunn av det. men ja det er klart at hun har skapt en nærhet til følgerne sine som noen av følgerne 100% legger mye mer i enn henne. Jeg har ikke fulgt Isabel veldig lenge, men jeg har fulgt med den siste tiden. Det fascinerer meg hvor mye engasjement hun skaper både hos de som blir helt blindt opphengt i henne men også de som hater så veldig. Og at hun genererer både intens, usunn kjærlighet og intense negative følelser hos folk, vitner jo om at buisnessmodellen hennes fungerer når det kommer til å skape engasjement og penger - men den fremstår som særdeles usunn. Både for henne og for følgerne hennes. Her må jeg si meg helt enig med deg😉👍 Endret fredag kl. 13:34 av agent 1
ollie1 Skrevet fredag kl. 13:35 #26594 Skrevet fredag kl. 13:35 Ellie25 skrev (19 minutter siden): Da har jeg nok uttalt meg litt uklart, jeg synes ikke nødvendigvis det er greit å kalle følgerne bestevenner men jeg reagerer nok ikke like sterkt/tillegger henne kynisme på bakgrunn av det. men ja det er klart at hun har skapt en nærhet til følgerne sine som noen av følgerne 100% legger mye mer i enn henne. Jeg har ikke fulgt Isabel veldig lenge, men jeg har fulgt med den siste tiden. Det fascinerer meg hvor mye engasjement hun skaper både hos de som blir helt blindt opphengt i henne men også de som hater så veldig. Og at hun genererer både intens, usunn kjærlighet og intense negative følelser hos folk, vitner jo om at buisnessmodellen hennes fungerer når det kommer til å skape engasjement og penger - men den fremstår som særdeles usunn. Både for henne og for følgerne hennes. Det må bli slutt på å kalle debattanter her inne for hatere. Man trenger faktisk ikke hate noen fordi man er kritisk og stiller reelle spørsmål ved hvordan IR fremstår. Det er stor forskjell på å hate og å være kritisk og å bli provosert. Det trenger ikke være enten eller. 9 19
refill Skrevet fredag kl. 13:37 #26595 Skrevet fredag kl. 13:37 Celia skrev (3 minutter siden): Fint at hun orker å komme litt tilbake og tenker over premisser for seg selv - men leit å høre at hun sier at hun bare kan være seg selv når hun ikke filmer/ poster. Hvem er hun da på sine stories? Er i alle fall helt helt sikker på at hun ikke blir bedre av å ligge for seg selv og hvile i 23 dager - det har hun gjort nok i 2025 og det førte ikke til at hun fikk det bra Problemet er vel at hun ikke evner å endre rutiner og mønstre, men bare skvetter litt vann på bålet innimellom med noen turer til Maldivene som er litt halvhjertet pause. Håper hun følger opp sin egen visjon om en dag fri i uken og en uke fri hver tredje måned (elns). 4 6
Ellie25 Skrevet fredag kl. 13:38 #26596 Skrevet fredag kl. 13:38 ollie1 skrev (Akkurat nå): Det må bli slutt på å kalle debattanter her inne for hatere. Man trenger faktisk ikke hate noen fordi man er kritisk og stiller reelle spørsmål ved hvordan IR fremstår. Det er stor forskjell på å hate og å være kritisk og å bli provosert. Det trenger ikke være enten eller. Jeg kaller ikke alle som er kritiske til henne her inne hatere. Det er absolutt ikke enten eller, jeg identifiserer meg overhode ikke som en fan og heller ikke som en hater 😊 Når det er sagt så er det noen her inne som fremstår som hatere. Om de er det eller ikke vet jeg ikke, men måten å ordlegge seg på fremstår slik. Både her og Jodel 😊 4 5
agent Skrevet fredag kl. 13:38 #26597 Skrevet fredag kl. 13:38 Ellie25 skrev (7 minutter siden): Jeg tror ikke nødvendigvis at hun kun er drevet av penger men jeg tror hun også er avhengig av den oppmerksomheten hun får. Begge deler er like trist egentlig. Mer oppmerksomhet, mer penger. 3 4
Neket Skrevet fredag kl. 13:39 #26598 Skrevet fredag kl. 13:39 refill skrev (1 minutt siden): Problemet er vel at hun ikke evner å endre rutiner og mønstre, men bare skvetter litt vann på bålet innimellom med noen turer til Maldivene som er litt halvhjertet pause. Håper hun følger opp sin egen visjon om en dag fri i uken og en uke fri hver tredje måned (elns). Blir nok gjennomført på lik linje som ballett, tennis og trening 🤪 6 7
Mallisaen Skrevet fredag kl. 14:06 #26599 Skrevet fredag kl. 14:06 ollie1 skrev (30 minutter siden): Det må bli slutt på å kalle debattanter her inne for hatere. Man trenger faktisk ikke hate noen fordi man er kritisk og stiller reelle spørsmål ved hvordan IR fremstår. Det er stor forskjell på å hate og å være kritisk og å bli provosert. Det trenger ikke være enten eller. 🎯🎯🎯 7 1
Jenzen Skrevet fredag kl. 14:06 #26600 Skrevet fredag kl. 14:06 Måten hun knekker sammen på når hun forteller at det var så mange som sto og ventet på henne på joali. Extremt usunt….. og hele tiden må ha noen som tilber deg. 🤮 8 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå