Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Marixxx skrev (39 minutter siden):

Jeg vil tro at økende aktivitet og møtevirksomhet i hennes bedrifter + hyppige besøk av familie bidrar til at det er vanskelig å opprettholde rutiner knyttet til trening etc. I tillegg er hun som person mer spontan enn strukturert. 

Bra for henne at hun har økonomi til å betale i dyre dommer for treningstilbud som hun ikke benytter, i hvert fall!☺️

Hun er jo ikke strukturert nok til å sette av fast kontortid hver dag, noe som kunne gjort hverdagen mer strukturert. Hun sier hun jobber SÅ mye, men hovedtyngden av hennes arbeidsdag består av å sitte og prate til seg selv på telefonen. Det er jo det som generer pengene, ikke hennes firma 🙊

• Liker 3
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ollie1 skrev (2 minutter siden):

Hun er jo ikke strukturert nok til å sette av fast kontortid hver dag, noe som kunne gjort hverdagen mer strukturert. Hun sier hun jobber SÅ mye, men hovedtyngden av hennes arbeidsdag består av å sitte og prate til seg selv på telefonen. Det er jo det som generer pengene, ikke hennes firma 🙊

Alltid fascinerende med influensere som hevder de jobber såå mye men drar ut å spiser lunsj, er på negletime og shopper i løpet av arbeidsdagen 🙈 Ettersom det dokumenteres på snap så tjener de jo penger på det men allikavel 🙈 Så veldig slitsomt virker det ikke akkurat som. Når det er sagt så tror jeg begge selvskapene hennes genererer ganske mye penger nå, har inntrykk av at begge to går ganske bra! 

• Nyttig 1
Skrevet
Marixxx skrev (1 time siden):

Jeg vil tro at økende aktivitet og møtevirksomhet i hennes bedrifter + hyppige besøk av familie bidrar til at det er vanskelig å opprettholde rutiner knyttet til trening etc. I tillegg er hun som person mer spontan enn strukturert. 

Bra for henne at hun har økonomi til å betale i dyre dommer for treningstilbud som hun ikke benytter, i hvert fall!☺️

Vanlige mennesker sjonglerer mellom jobb, der de MÅ møte opp. De følger opp barn, foreldremøter, fritidsaktiviteter, egen trening, sosialt liv, inkludert frisør, noen negler, shopping, hus og hjem. I tillegg er det mange som er mye med familie, de har egne hobbyer osv. Jeg sier ikke at de ikke er både slitne, og til tider, sovner før de når senga. Men de klarer det. Isabel har en møtedag i uka. Mandag? Utover det, så er livet hennes mer eller mindre «metime» Jeg vet ikke hvem, som in the end, har hatt et mest fullkomment liv? Der er jeg åpen for diskusjon. 
Når det kommer til ferier og reiser, så sparer vi andre til ferier, vi reiser, vi nyter (om vi ikke blir skilt😅) og er jevnt over takknemlig, for at vi fikk det til. For meg er takknemlighet over det man får til et nøkkelord, som jeg tror genererer lykkefølelse. Isabel hun bare KAN, og når man bare KAN, så blir det en selvfølgelighet. 

• Liker 2
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Det handler om deg skrev (23 minutter siden):

Hva skal skje med kroppen hennes?

Har det skjedd noe, utenom at kroppen er fake.

Men det er gammelt nytt.

Hun snakket om å begynne å fjerne tatoveringen på ryggen.

• Nyttig 2
Gjest Det handler om deg
Skrevet
agent skrev (28 minutter siden):

Har det skjedd noe, utenom at kroppen er fake.

Men det er gammelt nytt.

Hun snakket om å begynne å fjerne tatoveringen på ryggen.

Å 🤭 liksom den verste endringen - fjerne tatovering

Skrevet
Det handler om deg skrev (7 minutter siden):

Det var det jeg fikk med meg🫡🤣

Skrevet
Det handler om deg skrev (1 time siden):

litt avhengig av størrelse og om det er farge osv tar det 15 - 20 behandlinger med laser å fjerne en tattoo og det er ikke smertefritt så slik sett er det jo "den verste endringen" 😝 alle som har gjort det vet.. 

• Nyttig 1
Skrevet
Carrot skrev (10 minutter siden):

litt avhengig av størrelse og om det er farge osv tar det 15 - 20 behandlinger med laser å fjerne en tattoo og det er ikke smertefritt så slik sett er det jo "den verste endringen" 😝 alle som har gjort det vet.. 

Men hva med alle de plastiske operasjonene? Antar det er rimelig vondt (etter operasjonene) også? 

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Sol, admin. 

Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (6 timer siden):

Vanlige mennesker sjonglerer mellom jobb, der de MÅ møte opp. De følger opp barn, foreldremøter, fritidsaktiviteter, egen trening, sosialt liv, inkludert frisør, noen negler, shopping, hus og hjem. I tillegg er det mange som er mye med familie, de har egne hobbyer osv. Jeg sier ikke at de ikke er både slitne, og til tider, sovner før de når senga. Men de klarer det. Isabel har en møtedag i uka. Mandag? Utover det, så er livet hennes mer eller mindre «metime» Jeg vet ikke hvem, som in the end, har hatt et mest fullkomment liv? Der er jeg åpen for diskusjon. 
Når det kommer til ferier og reiser, så sparer vi andre til ferier, vi reiser, vi nyter (om vi ikke blir skilt😅) og er jevnt over takknemlig, for at vi fikk det til. For meg er takknemlighet over det man får til et nøkkelord, som jeg tror genererer lykkefølelse. Isabel hun bare KAN, og når man bare KAN, så blir det en selvfølgelighet. 

Dama kommer til å gå i sjokktilstand den dagen hun får barn!👀😅😂😂😂

• Liker 3
  • Nyttig 8
Gjest Det handler om deg
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden):

Nanny 🥰

Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (7 timer siden):

Tror ikke det😉 

Hun skal ha Nanny, kokk, sjåfør. Barnet skal sikkert på kostskole. 

Men hun kan jo bli sliten av å handle inn klær osv videre .😂

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Justlooking skrev (11 timer siden):

Men hva med alle de plastiske operasjonene? Antar det er rimelig vondt (etter operasjonene) også? 

det kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har erfart det selv så jeg vet ikke, og man skal vet være forsiktig med å annta da folk reagerer ulikt på smerte. 
- jeg kjenner til fjerning av tattoo med laser og jeg syns ikke det var vondt å sitte under laser men ubehaget kom i dagene etterpå når huden reagerer på laseren hver eneste gang. 

Skrevet
Det handler om deg skrev (8 timer siden):

Nanny 🥰

Er begrenset hvor mye en Nanny kan gjøre de første  dagene og ukene etter fødsel. Da trenger barnet mor 24/7. en Nanny kan heller ikke amme barnet… 

• Nyttig 1
Gjest Det handler om deg
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (15 minutter siden):

Er begrenset hvor mye en Nanny kan gjøre de første  dagene og ukene etter fødsel. Da trenger barnet mor 24/7. en Nanny kan heller ikke amme barnet… 

I know 🤭

Men en nanny kan skifte bleie, vaske babytøy, trille tur i gangene +++

Så kommer resten av teamet og fikser resten så Isabel får amme.

Ordner seg.

Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden):

før i tiden hadde man amme 
Ammingens historie - pupp eller flaske? | Oslo Kvinnehelsesenter

Sitat

Andres pupper

Å la andre kvinner med melk i brystene mate barnet, var en utbredt måte å ordne mating av spedbarn på. Både familiemedlemmer og bekjente kunne tre støttende til hvis det manglet melk hos mor. Og om det ikke var mulig å finne noen man kjente, og man hadde penger til overs, var profesjonelle ammer et alternativ. Som amme kunne man tjene mye penger, og i enkelte husholdninger kunne kvinnen derfor tjene like mye som mannen. Så attraktivt var det for fattige kvinner å være amme, at flere unge kvinner fikk egne barn som de satte bort, for å kunne bruke morsmelka i jobben som amme isteden.

I Frankrike prøvde de å løse dette problemet ved å innføre lover og regler som regulerte arbeidsforholdene, men også for å passe på at damene hadde jevnlig medisinsk undersøkelse og at de ikke begynt å amme noen andres barn før deres eget var over ni måneder.

Arbeidsforholdene var ofte ikke så bra for ammene, og flere ammer ble utsatt for vold og seksuelle overgrep hos familiene de jobbet for. Noen jobbet også som prostituerte. Og kanskje var det fordi bruken av ammer var såpass risikabelt for både ammene og babyene de passet på, at melkeerstatningsindustrien etter hvert fikk fotfeste. Da flaska kom på markedet, forsvant i hvert fall bruken av ammer fort.

bare nevner at det er en gammel "tradisjon" vi har beveget oss litt bort fra men det betyr ikke at det er uhørt nødvendigvis, og det eksisterer fortsatt andre steder enn her hos oss.. 

• Liker 2
Gjest Det handler om deg
Skrevet
Carrot skrev (44 minutter siden):

bare nevner at det er en gammel "tradisjon" vi har beveget oss litt bort fra men det betyr ikke at det er uhørt nødvendigvis, og det eksisterer fortsatt andre steder enn her hos oss.. 

skulle ønske tradisjonen eksisterte enda

Skrevet
Carrot skrev (1 time siden):

du har ikke barn forstår jeg?🤔😅

• Liker 1
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 minutt siden):

du har ikke barn forstår jeg?🤔😅

jo, flere barn og barnebarn men din forståelse kan jeg ikke ta ansvar for. 

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...