Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23721 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 1 6
ollie1 Skrevet 17. september 2025 #23722 Skrevet 17. september 2025 Sveits35 skrev (1 time siden): Du synes jeg ikke aksepterer andres synspunkter? Er dette fordi jeg skriver hva jeg mener? Ikke i det hele tatt, men du må selv respektere at andre mener noe annet enn deg uten å være så krass i måten å skrive/svare på. Her inne er det faktisk ganske få som har fasitsvar på noe av dette, derfor er vi inne på et diskusjonsforum. 2 12
Bendie Skrevet 17. september 2025 #23723 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (21 minutter siden): Som jeg også har skrevet, så mener jeg at å kvitte seg med Reme er et godt tegn. Og jeg håper det er slik at Raad faktisk vil satse på kvalitet, og lønne sine medarbeidere. Skape verdier, som etterhvert kan stå på egne bein. så kan hun logge av den fæle snappen, som ikke ser ut til å gjøre henne noe godt. Drive mer som Camilla Phil og Linda Johansen. stille til et intervju nå og da, men legge daglige utleveringer av alt fra dobesøk til graviditetstester på hylla. Godt å høre at noen har gode erfaringer med plaggene da. For på TrustPilot er det ikke mye entusiasme å spore. Nå er det kun 42 anmeldelser på TrustPilot og folk som henvender seg dit er gjerne frustrerte. Det er kjøpt 10 000 vis av varer, så en to- tre, ti talls misfornøyde kunder der, er ikke mye å bedømme etter. Ser en på Ivory sin egen side er skåren 4,7 av over 5000 anmeldelser. En rask titt på Trust pilot, ser jeg tre av anmeldelsene gikk på jogge settet jeg har kjøpt. To da det loer. Mitt har ikke gjort det, men jeg er også svært påpasselig når jeg vasker tøy og har vasket dette på vrangen og på finvask. En sier nupper i skrittet. Jeg måtte sjekke min og mulig et par nupper, når jeg kjenner godt etter. Så jeg står fremdeles på at jeg synes settet er bra til en rimelig pris. 3
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23724 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 2 7
Bendie Skrevet 17. september 2025 #23725 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (1 minutt siden): Hva synes du om Trendy Things, og det de prøvde seg på der? Hun var godt voksen da det ble etablert. Kalte det "egen design", men viste seg å være juggel kjøpt ekstremt billig fra utenlandske nettsider, som de bare pakket opp og priset opp. Tror du de hadde fortsatt med den hvis ingen hadde meldt fra og satt kritiske øyne på bedriften? Raske penger: https://www.dagbladet.no/kjendis/nettbutikk-omsatte-for-430-000-pa-n-maned/75051042 Det tenker jeg ikke var greit. 1
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23726 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 1 1 7
Sirah Skrevet 17. september 2025 #23727 Skrevet 17. september 2025 Bendie skrev (11 minutter siden): Nå er det kun 42 anmeldelser på TrustPilot og folk som henvender seg dit er gjerne frustrerte. Det er kjøpt 10 000 vis av varer, så en to- tre, ti talls misfornøyde kunder der, er ikke mye å bedømme etter. Ser en på Ivory sin egen side er skåren 4,7 av over 5000 anmeldelser. En rask titt på Trust pilot, ser jeg tre av anmeldelsene gikk på jogge settet jeg har kjøpt. To da det loer. Mitt har ikke gjort det, men jeg er også svært påpasselig når jeg vasker tøy og har vasket dette på vrangen og på finvask. En sier nupper i skrittet. Jeg måtte sjekke min og mulig et par nupper, når jeg kjenner godt etter. Så jeg står fremdeles på at jeg synes settet er bra til en rimelig pris. Var inne å leste på Trustpilot jeg også og merker meg at mange av klagene kommer av at folk har bestilt feil str. Syntes det er en merkelig ting å klage på for det er jo en kjent sak at alle plagg har individuell passform på forskjellige kropper. Personlig har jeg klær i skapet fra S til XL og det bør jo si sitt. Vi bør jo ha lært for lengst at en M ikke er en M og at dersom en genser fra et merke sitter pent på akkurat meg, så trenger ikke en annen modell gjøre det. Syntes også at Ivorie svarer godt for seg i mange av tilbakemeldingene. Jeg fikk en av joggebuksene av en venninne da den ikke passet henne og hun ikke gadd å styre med retur. Det var dog den svarte, men den har jeg brukt MYE og den loer eller nupper ingenting. Har ikke tatt noe hensyn når jeg har vasket den heller. Det eneste er at den er stor i str og skulle jeg kjøpt en til så ville jeg gått en str ned - nøyaktig slik Isabel har anbefalt. 5 1
Bendie Skrevet 17. september 2025 #23728 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (1 minutt siden): Men da forstår du kanskje at det er fint at det rettes kritiske blikk mot regnskap, opprettelse av NUF, flytting til skatteparadis, ekstremt lav varekostnad, manglende årsverk og merking av produkter som er vanskelig å forstå, og mulig villedende? For Trendy Things var ikke en glipp. De ble tatt. De ble avslørt. De prøvde seg på raske penger, og det ble raske penger. Det er bare 3 år siden, så de var ikke nye i gamet. Men det du gjør er å komme med grove påstander, der du tolker ting. Dette er spekulasjoner og det er ikke lov. Du skriver at det ikke er eget design, men varer plukket ut av en katalog med masseprodusert varer. Så kom med beviset på dette. 5
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23729 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 1 1 5
Bendie Skrevet 17. september 2025 #23730 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (Akkurat nå): Trendy Things mener du? Det svarte vel Raad på selv. At hun hadde plukket det ut fra Ali-express eller hva det var, så hun mente at det var "hennes valg" men ikke design. Og at hun var lei seg for at det ble misforstått. For det var ikke egen design, og ingen hadde produsert det. Du skriver dette om Ivory Studio at dette ikke er eget design, men plukket ut fra masseproduksjon i kataloger. Diskusjonen siste sider har handlet om Ivory Studio. Og det her her du har kommet med en rekke påstander. 4
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23731 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 3 1 1
Bendie Skrevet 17. september 2025 #23732 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (På 15.9.2025 den 19.32): Jeg synes det er sammenlignbart fordi det nå viser seg at varekostnaden er så lav. Noe som bare kan bety at dette er fast fashion av verste sort. Som jeg skrev i tidligere post så oppnår de høy lønnsomhet, noen ganger over 100%, gjennom en kombinasjon av ekstremt lav produksjonskostnad, aggressiv markedsføring, og utnyttelse av arbeidskraft. Selskapene produserer varer raskt og billig, med dårlig kvalitet. Ved å opprettholde en høy produksjonsvolum, masseprodusere enkle design, som selges til mange. De drar nytte av ekstremt lave lønninger, dette må være sweat-shops. SET setter vel prisene noe lavere, hun har ikke den "eksklusive" vinklingen, men ser jo at hos også henne er det jo latterlig lave produksjonskostnader. i 2023 hadde hun jo lønnsomhet på over 100%... Hjelper lite å donere 10% til veldedighet når du benytter deg av sweat-shops. Raad setter prisen høyt, ca 79 ganger høyere enn produksjonskostnad. Fordi hun kan. Folk kjøper. Men det synes jeg er lureri. Dette er ikke hennes design. Hun har bare plukket ut av kataloger, det er masseproduksjon, og samme design selges på andre plattformer mye billigere. Her skriver du at dette ikke er eget design, men noe hun har plukket ut fra kataloger dette er grove påstander, som ødelegger et renume. 2
Lana01 Skrevet 17. september 2025 #23733 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (7 minutter siden): Jeg snakker om begge deler i mine siste poster. Når det gjelder Ivory så kan de ikke vise til årsverk i 2024, og varekostnaden er ekstremt lav. Det rimer ikke med eget design-team, har jeg sagt. Belys meg gjerne. 1. Fra Inspirasjon til Skisse Hver kolleksjon starter med inspirasjon – ofte henter vi ideer fra klassiske motebilder, kjente ikoner eller spesielle reiser. Vår talentfulle designer, Karoline, styrer denne kreative prosessen og starter med å tegne detaljerte skisser, som sendes til våre fabrikker. Vi mottar deretter vareprøve, basert på skissene som er sendt, og hvert plagg går gjennom flere runder med tilbakemeldinger før vi er helt fornøyde. https://ivoriestudio.com/ 2
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23734 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 4 2
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23735 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 7
Lana01 Skrevet 17. september 2025 #23736 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor har de ikke lønnsutgifter? Jeg synes dette er veldig vagt da. Og blir litt som med trendy things i mine øyne. De sender avgårde noe som de tar fra motebilder, til fabrkken, som antagelig har dette masseprodusert fra før. Dette er klassisk. Og mange benytter seg av det altså, men for meg er det jo litt lurifax. Igjen bare spekulasjoner . 4
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23737 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 1 8
Bendie Skrevet 17. september 2025 #23738 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (4 minutter siden): Men er det ikke lov å spørre hvordan det er mulig å ha så lave varekostnader, og null årsverk, hvis en designer tegner dette selv, eller ikke tegner helt selv da, "med inpirasjon fra motebildet", men allikevel. Det rimer dårlig med tallene i regnskapet. Og etter Trendy Things, der det ble valgt ut fra store fast-fashion nettsider, men som Raad ikke så noe galt i, så må det være lov å stille disse spørsmålene, og å spekulere i at dette antagelig er noe fabrikkene allerede har i sine kataloger. Men det hadde vært fint om vi fikk vite navnet på fabrikken, slik at spørsmål kan sendes dit. Hadde du stilt de samme spørsmålene du gjø med fult nav kunne du fått injurie søksmål i mot deg. 2
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23739 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 4 1 9
lajlaj Skrevet 17. september 2025 #23740 Skrevet 17. september 2025 (endret) Doris Becker skrev (4 timer siden): Jeg lurer på hvorfor det ikke fremgår i regnskapet. Jeg har skrevet om hva økokrim og andre er bekymret for når det gjelder NUF, uten å koble det til Reme, men satt spørsmålstegn til hvorfor de har opprettet NUF, hvordan varekostnaden kan være så lav, hvorfor de plutselig ikke har noen årsverk. Det har vært flere artikler om dette i MSM også, angående Reme og Raad. Når det gjelder Dubai så er det et økende problem at forretningsfolk skjuler formuer der. Det er også et "skatteparadis". Man må kunne spørre seg hvorfor noen velger Dubai, og det etiske rundt dette: https://www.bt.no/nyheter/okonomi/i/XbjwqW/skattekrim-topper-samlet-for-aa-diskutere-dubai-viktig-for-aa-avsloere-skattekriminalitet NUF Et verktøy for økonomisk kriminalitet? av Erik Lamøy Torstein Klokk Pettersen https://snf.no/media/z4liuqyt/an31_09.pdf https://www.fvn.no/nyheter/okonomi/i/GypnMx/millionunderskudd-for-influenserselskap-budsjetterer-ikke-med-overskudd https://www.tv2.no/underholdning/dramatisk-fall-for-isabel-raads-selskap/17832051/ "I regnskapet fremgår det også at lønnskostnadene har endret seg dramatisk. Mens det i 2023 ble tatt ut hele 1,2 millioner kroner i lønn, viser regnskapet for 2024 en oppføring på minus 1089 kroner i lønnskostnader. Posten for lønnskostnader har en svært naturlig forklaring, nemlig at selskapet har gått fra å ha ett årsverk i 2023, til å ikke ha noen årsverk i 2024. Dette er en stor endring, som forklarer mye. " Men belys gjerne tallene for meg. Nå har jeg ikke lest så nøye angående NUF, for jeg skjønte det ikke før i dag, da jeg innså at jeg selv må opprette et NUF. Så hva i alle dager er så mistenkeliggjørende med NUF? Det er for personer som er bosatt utenfor Norge som driver enkeltpersonforetak i Norge? Jeg selv er bostatt i et annet land enn Norge og må opprette NUF når jeg skal jobbe for norske selskap fremover. EDIT: I tillegg er Ivorie Studio AS fortsatt oppe, men uten tilgang til regnskap. Endret 17. september 2025 av lajlaj 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå