Sveits35 Skrevet 17. september 2025 #23701 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (1 minutt siden): Nude, som eies av Beauty Rebels, og har lite med Raad å gjøre, har et helt annet regnskap. Der er også kvaliteten bedre, og det er lettere å finne informasjon om hvor det er produsert. https://www.proff.no/selskap/beauty-rebels-as/-/grossister/IFCWK4F10NS De har normal varekostnad, men høy lønnsomhet grunnet investeringer. De har også lønnskostnader på 4 225 000 Så Nude er et merke jeg synes virker å drive etisk. Og Isabel Raad er deres ansikt utad. Ingenting blir lansert av Nude uten Isabels godkjenning. Alt er utviklet i samarbeid med henne. Men dette visste du nok fra før. Du vet kanskje hvilke cut Isabel får også?
Sirah Skrevet 17. september 2025 #23702 Skrevet 17. september 2025 Sofie12 skrev (2 timer siden): Kjempeflott at du og flere er fornøyd med Ivory og Nude .Beklager å si det men jeg og to av mine venner var ikke fornøyd. Dum som jeg var så kjøpte jeg bikini…min datter kjøpte hårprodukter …katastrofer…legger de ut på Raad S for en billig penge…Blir bare helt stum at du drar kortet janteloven Har du virkelig ikke lest de mange innleggene her inne som er konstruktive , flotte innlegg som går på bakteppe når det gjelder industrien influensere. Kan jeg spørre om hva du ikke er fornøyd med ved bikinien? Jeg kjøpte også en bikini i sommer og har vært superfornøyd! Jeg spør av rein nysgjerrighet så du må så klart ikke svare Ang Nude så har jeg noen produkter derfra også som jeg syntes er helt ok til den prisen. Eyelineren er faktisk den beste jeg har testet og jeg elsker den! Mascaraen var helt ok, men jeg kjøper den neppe en gang til, og jeg likte badeskummet faktisk bedre enn Rituals sitt. Kunne godt tenkt meg å testet hårkuren også, ser folk skryter av dem. Produktene fra Nude er jo relativt billige så man kan jo så klart ikke sammenligne dem med dyrere produkter. Blir jo litt som å sammenligne en Polo med en Mercedes. I min verden stiller de litt i samme gate som f.eks Loreal, ok produkter til en hyggelig pris. Vil jeg ha noe skikkelig bra må jeg åpne lommeboken mer Lana01 skrev (47 minutter siden): Jeg har lest gjennom de siste sidene, og må si det er mange drøye og tildels grove påstander , som påstås angånde Ivorie og deres ansatte Selv har jeg kjøpt silkebuksne i sommer ,og er veldig fornøyd. De er flatterende , deilig kvalitet, og en flott pris. Har også kjøpt bralette som kom i natt,kun prøvd på.men så lang veldig fornøyd med de, også fin pris Det påstås -at bedriften ikke har lønnskostnader - at hun har ekstremt lave varekostnader, og driver aggresiv markedsføring og utnyttelse av atbeidskraft -at plaggene koster 20 kr å produsere at produksojonskostnadene er så lave at det hun driver med må være "sweat shoops" -at det ikke er Ivorie sitt eget deingn ,og at plaggene er plukket ut i fra kataloger - at Ivorie ikke har noen designer, Karoline Ekra, har bla Bacelor in Fashion Desing and Produkjon A, og har jobbet 10 år for Bik Bok, og har nå jobbet for Ivorie det seneste året. -det spekuleres også i at selakpet benytterseg av NUF ,og også ulovlig drift " Mange mener de har funnet klare indikasjoner på at NUF benyttes aktivt til økonomisk kriminalitet. De mest oppsiktsvekkende funnene som er gjort er hvordan NUF benyttes til konkurskriminalitet, ikke-reell fakturering, økonomisk kriminalitet via skatteparadis samt trygdesvindel.Uten at jeg skal påstå at Reme har drevet med noe slikt. Men noe har skjedd. For det var vel et overraskende brudd i samarbeid?" Dett spekuleres og påstås altså i at bedriften driver ulovlig, noe som er til skade for bedriftens omdømme, og jeg vil hevde at dette er injuriende, og bedrifter i slike tilfeller kan gå til søksmål for falske anklager, om det vil skader deres ressome Det er ille at KG godtar slike spekulasjoner og påstander. Jeg har rappotert flere innlegg de siste dagem , som får stå @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset @Forumansvarlig Her var det mye bra 1 3
ollie1 Skrevet 17. september 2025 #23703 Skrevet 17. september 2025 Sveits35 skrev (7 minutter siden): Ingenting blir lansert av Nude uten Isabels godkjenning. Alt er utviklet i samarbeid med henne. Men dette visste du nok fra før. Du vet kanskje hvilke cut Isabel får også? Dette er vel bare I sine egne ord. Tror ikke hun innehar kunnskaper om å utvikle dette, men å teste det, ja. Dette er et diskusjonsforum, og du bør kanskje bare akseptere at noen stiller kritiske spørsmål, og viser til at tallene sier sitt. Det kan ikke forventes at alle har dine synspunkter og tror på alt I forteller sine venninner. 2 1 13
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23704 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 7
Blåttvann Skrevet 17. september 2025 #23705 Skrevet 17. september 2025 (endret) agent skrev (10 timer siden): Hun er VIPog familie, så hun får lov til alt. Tror ikke hun klarer å tenke så langt, at hun kan være til sjenanse for andre . Husker den gangen hun hadde strandvilla på Maldivene og spilte så høy musikk at det kom en ansatt som ba henne skru ned lyden fordi den var sjenerende for andre gjester. Hun kunne ikke skjønne hvorfor det var nødvendig, folk måtte jo tåle såpass... Man drar stort sett til en øy hvis man ønsker fred og ro! Men så langt er det ikke mulig å tenke tydeligvis. Ellers misunner jeg hennes økonomi som kan reise til Maldivene på "hytta". Maldivene eller lignende sted er mitt drømmereisemål som jeg aldri vil få oppleve. Endret 17. september 2025 av Blåttvann 2 1
agent Skrevet 17. september 2025 #23706 Skrevet 17. september 2025 (endret) Lana01 skrev (1 time siden): Jeg har lest gjennom de siste sidene, og må si det er mange drøye og tildels grove påstander , som påstås angånde Ivorie og deres ansatte Selv har jeg kjøpt silkebuksne i sommer ,og er veldig fornøyd. De er flatterende , deilig kvalitet, og en flott pris. Har også kjøpt bralette som kom i natt,kun prøvd på.men så lang veldig fornøyd med de, også fin pris Det påstås -at bedriften ikke har lønnskostnader - at hun har ekstremt lave varekostnader, og driver aggresiv markedsføring og utnyttelse av atbeidskraft -at plaggene koster 20 kr å produsere at produksojonskostnadene er så lave at det hun driver med må være "sweat shoops" -at det ikke er Ivorie sitt eget deingn ,og at plaggene er plukket ut i fra kataloger - at Ivorie ikke har noen designer, Karoline Ekra, har bla Bacelor in Fashion Desing and Produkjon A, og har jobbet 10 år for Bik Bok, og har nå jobbet for Ivorie det seneste året. -det spekuleres også i at selakpet benytterseg av NUF ,og også ulovlig drift " Mange mener de har funnet klare indikasjoner på at NUF benyttes aktivt til økonomisk kriminalitet. De mest oppsiktsvekkende funnene som er gjort er hvordan NUF benyttes til konkurskriminalitet, ikke-reell fakturering, økonomisk kriminalitet via skatteparadis samt trygdesvindel.Uten at jeg skal påstå at Reme har drevet med noe slikt. Men noe har skjedd. For det var vel et overraskende brudd i samarbeid?" Dett spekuleres og påstås altså i at bedriften driver ulovlig, noe som er til skade for bedriftens omdømme, og jeg vil hevde at dette er injuriende, og bedrifter i slike tilfeller kan gå til søksmål for falske anklager, om det vil skader deres ressome Det er ille at KG godtar slike spekulasjoner og påstander. Jeg har rappotert flere innlegg de siste dagem , som får stå @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset @Forumansvarlig Kan man spørre hva din agenda er inne på denne tråden ? Det som har vært tatt opp de siste dagene har vært interessant for mange av oss andre her inne. Det at det blir stilt kritiske spørsmål ang. drift av selskaper som influencere eier er vel ikke noe merkverdig . IR er en av Nordens største influencer og den med mest økning i inntekter . Nå veit ikke jeg hvem du er, men du er veldig flink til å ordlegge deg korrekt. Så min tanke er maybe Jurist eller Advokat. Bare så synd du ødelegger interessant informasjon læring og god tone vi har hatt på tråden i det siste. @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset @Forumansvarlig Beklager på forhånd, regner med at masse interessant informasjon, blir slettet. Noe som er leit. Endret 17. september 2025 av agent 2 2 1
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23707 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 1 1 3
Bendie Skrevet 17. september 2025 #23708 Skrevet 17. september 2025 Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden): Kan du bevise det motsatte da? Her er det vel kun avlesninger av regnskapet som er lagt fram? Dette er tall som ligger ute i all offentlighet. Så å kalle dette falske påstander er vel litt drøyt.. men kom gjerne med fakta som sier det motsatte. Det er ikke kun avlesninger, men grove beskyldninger med antagelser og gjetninger , som skader Ivory studio sitt renommé. Det påstås at klærne er plukket ut i fra kataloger og er del av masseproduksjon og at det ikke er eget design. Selvom Ivory har egen designer. Og det gjettes rundt Reme og spekulasjoner der rundt nuf. Og det trekkes frem artikler, som skal bevise dette. Nå er det vel den som kommer med antydninger til økonomisk kriminalitet og at klærne er en del av masseproduksjon, en kan bestille ut i fra kataloger, som må vise til dokumentasjon. Ikke den som stiller spørsmålet rundt dette. 6
Sirah Skrevet 17. september 2025 #23709 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (2 minutter siden): Mulig hun sikter til at jeg skrev på følgende måte: Mange mener de har funnet klare indikasjoner på at NUF benyttes aktivt til økonomisk kriminalitet. De mest oppsiktsvekkende funnene som er gjort er hvordan NUF benyttes til konkurskriminalitet, ikke-reell fakturering, økonomisk kriminalitet via skatteparadis samt trygdesvindel.Uten at jeg skal påstå at Reme har drevet med noe slikt. Men noe har skjedd. For det var vel et overraskende brudd i samarbeid?" Skal innrømme at det kan misforstås. Det er altså ikke Raad sitt NUF jeg mener de har funnet ut dette om, men at NUF generelt er problematisk. Viste til linken i svaret mitt. Men tar kritikken til følge, for det var ikke godt formulert. Vil tro du har rett her. Jeg reagerte også på den formuleringen og tenkte at det var i overkant drøye beskydninger ovenfor Ivorie og folkene bak. Så leste jeg det et par ganger til og skjønte at det ikke var direkte rettet mot dem. At NUF blir brukt til mye snusk er det vel ingen tvil om, men det finnes også veldig mange som bare fant denne selskapsformen fin og valgte denne uten at det ligger noe kriminelt bak. 3
agent Skrevet 17. september 2025 #23710 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (1 minutt siden): Mulig hun sikter til at jeg skrev på følgende måte: Mange mener de har funnet klare indikasjoner på at NUF benyttes aktivt til økonomisk kriminalitet. De mest oppsiktsvekkende funnene som er gjort er hvordan NUF benyttes til konkurskriminalitet, ikke-reell fakturering, økonomisk kriminalitet via skatteparadis samt trygdesvindel.Uten at jeg skal påstå at Reme har drevet med noe slikt. Men noe har skjedd. For det var vel et overraskende brudd i samarbeid?" Skal innrømme at det kan misforstås. Det er altså ikke Raad sitt NUF jeg mener de har funnet ut dette om, men at NUF generelt er problematisk. Viste til linken i svaret mitt. Men tar kritikken til følge, for det var ikke godt formulert. Har ikke reagert på noen ting, synes det har vært en god tone . Informasjonen og læringen som har kommet frem gjelder jo ikke bare IR . Uansett influencer bransjen er en veldig kynisk bransje. Vi har alle godt av litt wake up call 4 1
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23711 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 3 4
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23712 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 2 6
Sveits35 Skrevet 17. september 2025 #23713 Skrevet 17. september 2025 (endret) ollie1 skrev (46 minutter siden): Dette er vel bare I sine egne ord. Tror ikke hun innehar kunnskaper om å utvikle dette, men å teste det, ja. Dette er et diskusjonsforum, og du bør kanskje bare akseptere at noen stiller kritiske spørsmål, og viser til at tallene sier sitt. Det kan ikke forventes at alle har dine synspunkter og tror på alt I forteller sine venninner. Du synes jeg ikke aksepterer andres synspunkter? Er dette fordi jeg skriver hva jeg mener? Endret 17. september 2025 av Sveits35
Sveits35 Skrevet 17. september 2025 #23714 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (38 minutter siden): Dette tror jeg er en del av markedsføringen, og avtalen dem imellom. Jeg har jobbet i reklamebransjen, og vet godt hvordan det fungerer. Men det blir spekulasjon fra min side. Noe som er helt innenfor på et forum vil jeg tro. Det vil bli altfor mye frem og tilbake hvis BeautyRebels skal ha lange samtaler og tett samarbeid med hver enkelt influencer. De er ansiktet utad, skal møte opp på lanseringer, og får godt betalt. Jeg forholder meg til de opplysningene som foreligger og de kommer fra Isabel. Der hun står med vareprøver uten etikett og sier ting er inne hos henne for test og eventuell godkjenning. Du velger å ikke tro på henne, mens jeg faktisk ikke tror hun lyver. Så dermed får vi rett og slett være enige om å være uenige. Spekulasjoner er faktisk ikke lov her inne ifølge reglene. Eller er dette noe jeg har misforstått mon tro? 1 5
Lana01 Skrevet 17. september 2025 #23715 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (18 minutter siden): Mulig hun sikter til at jeg skrev på følgende måte: Mange mener de har funnet klare indikasjoner på at NUF benyttes aktivt til økonomisk kriminalitet. De mest oppsiktsvekkende funnene som er gjort er hvordan NUF benyttes til konkurskriminalitet, ikke-reell fakturering, økonomisk kriminalitet via skatteparadis samt trygdesvindel.Uten at jeg skal påstå at Reme har drevet med noe slikt. Men noe har skjedd. For det var vel et overraskende brudd i samarbeid?" Skal innrømme at det kan misforstås. Det er altså ikke Raad sitt NUF jeg mener de har funnet ut dette om, men at NUF generelt er problematisk. Viste til linken i svaret mitt. Men tar kritikken til følge, for det var ikke godt formulert. Så blandet jeg også kortene litt. At samarbeidet er brutt kan ha mange årsaker. Men revisoren til Reme har gått hardt ut, og samarbeidet er brutt. Så der lurer mange på hva som har skjedd. Nå er det langt mer en dette du spekulerer i. kan du forklare hva du legger i dette ? «De dra nytte av ekstremt lave lønninger, dette må være «sweat -shops» 4
agent Skrevet 17. september 2025 #23716 Skrevet 17. september 2025 (endret) Blåttvann skrev (1 time siden): Husker den gangen hun hadde strandvilla på Maldivene og spilte så høy musikk at det kom en ansatt som ba henne skru ned lyden fordi den var sjenerende for andre gjester. Hun kunne ikke skjønne hvorfor det var nødvendig, folk måtte jo tåle såpass... Man drar stort sett til en øy hvis man ønsker fred og ro! Men så langt er det ikke mulig å tenke tydeligvis. Ellers misunner jeg hennes økonomi som kan reise til Maldivene på "hytta". Maldivene eller lignende sted er mitt drømmereisemål som jeg aldri vil få oppleve. Hun fikk mobilforbud i England , hytteturen. Måtte slå av i matsalen, fikk beskjed fra personalet. Endret 17. september 2025 av agent 4 2
Sirah Skrevet 17. september 2025 #23717 Skrevet 17. september 2025 Doris Becker skrev (1 time siden): Jeg så din reaksjon, og korrigerte meg i svar til deg, mener jeg å huske. At jeg ikke skal spekulere i det. Men det er veldig rart at de bryter samarbeidet. Og at det skjer samtidig med at revisor går hardt ut. Mediene skriver om det, så det er flere som lurer. Ja du korrigerte deg fint i svaret ditt Jeg syntes faktisk ikke det er så rart? Investorer kommer og går. Slikt skjer jo i næringslivet hele tiden. Men det er nå meg 1
Doris Becker Skrevet 17. september 2025 #23718 Skrevet 17. september 2025 (endret) . Endret 3. januar av Doris Becker 1 2
Bendie Skrevet 17. september 2025 #23719 Skrevet 17. september 2025 Sirah skrev (1 minutt siden): Ja du korrigerte deg fint i svaret ditt Jeg syntes faktisk ikke det er så rart? Investorer kommer og går. Slikt skjer jo i næringslivet hele tiden. Men det er nå meg Enig, vil tro det er et naturlig steg, når de nå satser utvider selskapet og ansetter en designer til. Det at de vil styrke varemerket og kvitte seg med investorer, som er knyttet til en rekke influensere tyder på at de vil vekk fra den assosiasjonen. IR har midlene som skal til for å kjøpe investorene ut. Det er trolig dette hun har hintet på tidligere, da hun har fortalt hun har betalt ut store summer… Jeg tror tiden nå bare moden, for å stå på egne bein Nå som selskapet er i vekst med en rekke proffe ansatte på ulike fagområder. En må også huske på at IR har advokater, som bistår ved viktige avgjørelser, tror neppe de bifaller snusk. 1 2
Sirah Skrevet 17. september 2025 #23720 Skrevet 17. september 2025 Bendie skrev (1 minutt siden): Enig, vil tro det er et naturlig steg, når de nå satser utvider selskapet og ansetter en designer til. Det at de vil styrke varemerket og kvitte seg med investorer, som er knyttet til en rekke influensere tyder på at de vil vekk fra den assosiasjonen. IR har midlene som skal til for å kjøpe investorene ut. Det er trolig dette hun har hintet på tidligere, da hun har fortalt hun har betalt ut store summer… Jeg tror tiden nå bare moden, for å stå på egne bein Nå som selskapet er i vekst med en rekke proffe ansatte på ulike fagområder. En må også huske på at IR har advokater, som bistår ved viktige avgjørelser, tror neppe de bifaller snusk. Jeg tror du har helt rett i det du skriver her. Jeg tror ikke det er mer mystisk enn det. 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå