Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Helene J. skrev (11 minutter siden):

Hvor finner vi reglene for dette? Jeg ville tro at hun kan være ganske lenge på besøk hos familie?

Skatteetaten har informasjon.

• Liker 4
Skrevet
Kønn skrev (13 minutter siden):

Han er norsk når det gagner han. Familien er fostret opp på norske skattebetaleres penger. De har kostet staten enorme summer og burde selvsagt betale skatt med glede. Nå har jeg fått mer enn nok av hele familien Raad. Kyniske snyltete hele gjengen helt til pengene renne inn, da stikker vi. Hvor mye har de gitt tilbake til følgerne sine som brødfør dem? Ei veske så vidt jeg har fått med meg.

Amen!!

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Cami9 skrev (17 minutter siden):

Jepp, det kan hun. Hvis hun er over 183 dager blir hun skattepliktig til Norge

183 dager stemmer ikke.

Du skal betale skatt til Norge dersom du faller inn under en av disse kategoriene: Du oppholder deg i Norge i mer enn 183 dager i løpet av en 12-månedersperiode. Arbeidsgiveren din har fast driftssted i Norge. Du er utleid til en virksomhet i Norge.

Skatteplikt for utenlandske arbeidstakere

IR vil ikke være en utenlandsk arbeidstaker i dette tilfellet. Hun er en utflyttet nordmann - utflyttet for å ikke være  skattepliktig til Norge.

Endret av Istapp
Skriveleif
  • Liker 2
Skrevet
Istapp skrev (6 minutter siden):

183 dager stemmer ikke.

Du skal betale skatt til Norge dersom du faller inn under en av disse kategoriene: Du oppholder deg i Norge i mer enn 183 dager i løpet av en 12-månedersperiode. Arbeidsgiveren din har fast driftssted i Norge. Du er utleid til en virksomhet i Norge.

Skatteplikt for utenlandske arbeidstakere

IR vil ikke være en utenlandsk arbeidstaker i dette tilfellet. Hun er en utflyttet nordmann - utflyttet for å ikke være  skattepliktig til Norge.

Sorry, gikk litt fort i svingene😉 Takk! 

• Liker 2
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (3 timer siden):

Sikkert litt ekkelt å være i Dubai nå men de har nok ingenting å være bekymret for egentlig. Målene er ikke Dubai og sivile uansett. Amerikanske baser er mål. Og tror ikke emiratene er i faresone akkurat, men som sagt sikkert ubehagelig og litt skummelt

Føler Shehed blåser dette litt opp nå.. content? 🤷🏼‍♀️

Nå har hele situasjonen roet seg veldig. Men jeg må calle hvordan I kommer til å melke dette de neste dagene: 

Gule overskrifter: Måtte flykte til Norge!!! Rami måtte pakke for meg!!! Overlevde matcha??! Hva med Cody??!

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Var innom snappen til Shehed i går der hun synes det er så godt å få hjem Rami til trygge kjære Norge. Tomme ord fra henne som kaller bygden som flasket henne opp for millioner av kroner for en innavlsbygd. 

• Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (41 minutter siden):

Var innom snappen til Shehed i går der hun synes det er så godt å få hjem Rami til trygge kjære Norge. Tomme ord fra henne som kaller bygden som flasket henne opp for millioner av kroner for en innavlsbygd. 

Her er jeg enig med deg. Så mye dritt den familien har sagt om Norge, så provoserer det meg faktisk at de kommer løpende med en gang noe skjer i deres elskede midtøsten. Særlig Shehed som liksom skal ha så god peiling på utenlandspolitikk at hele familien snur seg til henne når det er noe, er jo helt på viddene. «Usa skulle aldri ha blanda seg» og tårer og drama, når 90% av innbyggerne i Iran håper på en revulusjon og å få landet sitt tilbake.
Hun eeelsker Irak, men klarer ikke være der mer enn noen dager før hun kommer løpende hjem til Norge. Helt ok å være stolt av hvor du kommer fra, men man trenger ikke male et rosenrødt bilde. Hun kunne ha benyttet seg av at hun er c-kjendis, og rettet oppmerksomhet mot hvordan det faktisk er for kvinner å leve i de landene. Rami gjorde også et stort nummer utav å vise de flotteste stedene, som er så langt fra virkeligheten til 99% av de som bor der man kommer.

Iran var et fantastisk land for 50 år siden, de jeg kjenner som levde der da, ønsker jo av hele sitt hjerte å få landet sitt tilbake. Familien Raad viser tydelig hvor lite kunnskap de har om verden, det er direkte flaut. Og det verste er jo at Raadsquad ikke har særlig mye mer peiling, og tar det for god fisk. 

Når det er sagt synes jeg Isabell er ærlig om hvorfor hun selv ikke ønsker å reise dit, og det er bra. Selv om hun har gått mer over til å skylde på at det ville være vanskelig å komme inn i USA.

Hadde nok passet bra for Isabell med store overskrifter om flukten til Norge, så slipper hun å rote seg opp i flere nett når hun skal bortforklare naboen og europagjøken.

Endret av Tittitt
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Janne1975 skrev (10 timer siden):

Nå har hele situasjonen roet seg veldig. Men jeg må calle hvordan I kommer til å melke dette de neste dagene: 

Gule overskrifter: Måtte flykte til Norge!!! Rami måtte pakke for meg!!! Overlevde matcha??! Hva med Cody??!

Tror du får rett her ja🤔 Rami har allerede stor gul overskrift «Flykter fra Dubai»…..🙈 

Må denne drama familien roe seg kraftig ned….. Jesus Kristus…🙄 Og RS som ikke har fått sovet noe i hele natt før de vet at Rami og Isabel er trygt hjemme i Norge..🙄😂😂

Dette blir bare værre og værre..

Perfekt avledning også for Isabel da hun sikkert slipper å snakke om gjøktur….😅

• Liker 5
  • Nyttig 16
Skrevet

Se der er de i gang!

Sjekket reiserådene til Emiratene nå, der det står

« Flytrafikken i regionen er påvirket og det kan komme endringer i flytrafikk på kort varsel. Det anses som relativt trygt å reise til landet.»

IMG_5656.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (29 minutter siden):

Tror du får rett her ja🤔 Rami har allerede stor gul overskrift «Flykter fra Dubai»…..🙈 

Må denne drama familien roe seg kraftig ned….. Jesus Kristus…🙄 Og RS som ikke har fått sovet noe i hele natt før de vet at Rami og Isabel er trygt hjemme i Norge..🙄😂😂

Dette blir bare værre og værre..

Perfekt avledning også for Isabel da hun sikkert slipper å snakke om gjøktur….😅

Har Rami også utvandret fra Norge og flyttet til Dubai? Han har vel allerede vært i Norge noen døgn i løpet av 2025, disse døgnene regnes inn i total antallet døgn som kan benyttes i Norge uten å skulle være skattepliktig til Norge. Besøk til familie inngår i disse døgnene. 

Tidligere fotballspiller Carew ble vel ettergått og dømt for å ha vært for mange døgn i Norge og skattlagt.

• Liker 7
Skrevet
Istapp skrev (27 minutter siden):

Har Rami også utvandret fra Norge og flyttet til Dubai? Han har vel allerede vært i Norge noen døgn i løpet av 2025, disse døgnene regnes inn i total antallet døgn som kan benyttes i Norge uten å skulle være skattepliktig til Norge. Besøk til familie inngår i disse døgnene. 

Tidligere fotballspiller Carew ble vel ettergått og dømt for å ha vært for mange døgn i Norge og skattlagt.

Dette må nok Rami ha inn med teskje. Vi snakker om folk som reiste rundt i verden uten reiseforsikring i årevis.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sveits35 skrev (3 minutter siden):

Dette må nok Rami ha inn med teskje. Vi snakker om folk som reiste rundt i verden uten reiseforsikring i årevis.

😂😂😂🎯

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveits35 skrev (2 timer siden):

Pedofilbygd kalte hun det en gang også. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Sveits35 skrev (12 minutter siden):

Ikke alltid teskje hjelper heller - intelligensnivået må være tilstrekkelig til å kunne ta imot og ha ervervsmessig evne.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Tittitt skrev (1 time siden):

Se der er de i gang!

Sjekket reiserådene til Emiratene nå, der det står

« Flytrafikken i regionen er påvirket og det kan komme endringer i flytrafikk på kort varsel. Det anses som relativt trygt å reise til landet.»

IMG_5656.jpeg

Hadde heller venta på klart luftrom enn å tatt den kjøreruta der med manneveske til en mill og ei Porche, om det er sikkerhet som er pri én.  🙄

• Liker 6
  • Nyttig 6
Annonse
Skrevet (endret)
Tittitt skrev (1 time siden):

Her er jeg enig med deg. Så mye dritt den familien har sagt om Norge, så provoserer det meg faktisk at de kommer løpende med en gang noe skjer i deres elskede midtøsten. Særlig Shehed som liksom skal ha så god peiling på utenlandspolitikk at hele familien snur seg til henne når det er noe, er jo helt på viddene. «Usa skulle aldri ha blanda seg» og tårer og drama, når 90% av innbyggerne i Iran håper på en revulusjon og å få landet sitt tilbake.
Hun eeelsker Irak, men klarer ikke være der mer enn noen dager før hun kommer løpende hjem til Norge. Helt ok å være stolt av hvor du kommer fra, men man trenger ikke male et rosenrødt bilde. Hun kunne ha benyttet seg av at hun er c-kjendis, og rettet oppmerksomhet mot hvordan det faktisk er for kvinner å leve i de landene. Rami gjorde også et stort nummer utav å vise de flotteste stedene, som er så langt fra virkeligheten til 99% av de som bor der man kommer.

Iran var et fantastisk land for 50 år siden, de jeg kjenner som levde der da, ønsker jo av hele sitt hjerte å få landet sitt tilbake. Familien Raad viser tydelig hvor lite kunnskap de har om verden, det er direkte flaut. Og det verste er jo at Raadsquad ikke har særlig mye mer peiling, og tar det for god fisk. 

Når det er sagt synes jeg Isabell er ærlig om hvorfor hun selv ikke ønsker å reise dit, og det er bra. Selv om hun har gått mer over til å skylde på at det ville være vanskelig å komme inn i USA.

Hadde nok passet bra for Isabell med store overskrifter om flukten til Norge, så slipper hun å rote seg opp i flere nett når hun skal bortforklare naboen og europagjøken.

Spot on! Jeg skrev til S i går og det satt langt inne, men å komme med slik svada til over 50k er F meg ikke greit. Hun har forøvrig ikke svart, noe jeg heller ikke regnet med. 

Endret av Kønn
  • Liker 5
  • Nyttig 11
Skrevet
Kønn skrev (24 minutter siden):

Pedofilbygd kalte hun det en gang også. 

Hun fortjener at det som ramler ut av munnen hennes kommer på NRK i beste sendetid. Temaet «omvendt rasisme» er underkommunisert. Det er også underkommunisert hvilke holdninger de Norge har tatt imot og hjulpet virkelig har til oss nordmenn. Jeg synes det er provoserende at ting «alle» vet ikke blir snakket høyt om.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
Elvirra skrev (1 time siden):

Hadde heller venta på klart luftrom enn å tatt den kjøreruta der med manneveske til en mill og ei Porche, om det er sikkerhet som er pri én.  🙄

Manneveske til en mill er det jo ingen av dem som har 🤣

Skrevet
Sveits35 skrev (47 minutter siden):

Hun fortjener at det som ramler ut av munnen hennes kommer på NRK i beste sendetid. Temaet «omvendt rasisme» er underkommunisert. Det er også underkommunisert hvilke holdninger de Norge har tatt imot og hjulpet virkelig har til oss nordmenn. Jeg synes det er provoserende at ting «alle» vet ikke blir snakket høyt om.

🎯

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Cami9 skrev (4 minutter siden):

Manneveske til en mill er det jo ingen av dem som har 🤣

Neida, men han har manneveske som han bærer som et skjold. Dro på litt med prisen for the sake of the argument. Endrer ikke at den reiseruta er ganske risikofylt strekke å se rik ut på. 

• Liker 7
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...