Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Sirah skrev (På 12.6.2025 den 6.59):

Jeg svarer bare begge under en:

Som sagt så beveger jeg meg på svært tynn is og det kan godt tenke at jeg tar fullstendig feil. Men jeg har trua på at press fra turister og verdenssamfunnet generelt på lang sikt kan føre til positive endinger. At det fremdeles er ekstremt mye å ta tak i på disse stedene er det jo overhodet ingen tvil om.  

Vi skal derimot ikke lenger enn til vår egen bakgate før fremmedarbeidere blir behandlet svært dårlig, blir stuet sammen som sild i tønne og knapt får lønn for jobben de gjør. Vi har problemer med menneskehandel og narkotikabruk bak lukkede dører. Vi skal ikke lenger enn Sverige før gjengkriminalitet er et enormt problem. Tyrkia er gjennomsyret av korrupsjon og vi vet jo alle hva som skjer i Thailand...

Poenget er at ved å sette søkelys på disse landene (selv om det er ved å besøke fine resorter) så vil man kanskje på lang sikt føre til at levevilkårene blir mer liberale - også for lokalbefolkningen. 

For å ta Saudi Arabia som et eksempel: Der har det vært totalforbud mot alkohol, men for å bidra til å trekke turister til landet og minske smugling og ulovlig omsetting, så vil det fra 2026 bli mer liberale alkohollover. Det er jo en start, selv om jeg personlig er litt usikker på om det er rette stedet å starte, men det er en annen sak.

Full boikott tror jeg ikke fører noe godt med seg. Å snu ryggen til å late som om man ikke ser urettferdighet fungerer ikke. Om ikke noen tilsynelatende bryr seg så er det jo heller ingen grunn til å forandre på et regime som fungerer fint for de som styrer det. Om vi derimot kan snu blikket til enda litt flere folk mot disse destinasjonene, så kan det på sikt skje endringer. Det vil ta tid, men Rom ble ikke bygget på en dag.

At man personlig ikke ønsker å besøke disse stedene er en privatsak.

Oppslipp i akohollovene gjelder ikke muslimer. Og det er ikke religionsfrihet i landet. 

Endret av lajlaj
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Tippsi skrev (11 timer siden):

Hun kommer aldri finne seg en "husband".. altfor intens og kravstor ..🙄 de skygger kjapt unna🫣

Til og med Rami fikk litt nok: «Du skal alltid ha det på din måte!»

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Til og med Rami fikk litt nok: «Du skal alltid ha det på din måte!»

Når han sier at restauranten er stengt, og hu sier ; jammen vi skal på middag? Akkurat som om den åpner fordi hu skal ha middag. Sånn holdning hadde hu

• Liker 13
Skrevet
Lawyer skrev (11 minutter siden):

Når han sier at restauranten er stengt, og hu sier ; jammen vi skal på middag? Akkurat som om den åpner fordi hu skal ha middag. Sånn holdning hadde hu

Har ikke vært innom på snapchat,  men det dere forteller er jækla kleint. 

Begynner å lure på om hun har stagnert, måten hun oppfører seg på er mer lik en tenåring. 

Hun er tross alt ei voksen dame på 31, men væremåten er utrolig barnslig,  umoden. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Savner rutinene i dubai, hjem å lande litt før ny reise.  Hva babler hun om🙄, hva slags rutiner.  Iskaffe, joe&the juice på døra og tv serier...🙈🤣.  Å så venter vell et berg av klær som er shoppet utfor døra som skal slenges på senga 🙈...

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Nå har de fløyet pappaen ut av Irak. Jeg lurer på hva pappaen jobber med jeg? Når han også kan flys både hit og dit når som helst.. jobber fader meg INGEN i den familien der??! 🙄

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
agent skrev (2 timer siden):

Har ikke vært innom på snapchat,  men det dere forteller er jækla kleint. 

Begynner å lure på om hun har stagnert, måten hun oppfører seg på er mer lik en tenåring. 

Hun er tross alt ei voksen dame på 31, men væremåten er utrolig barnslig,  umoden. 

Ja, det er derfor jeg ikke orket å følge henne igjen for hundrede gang. Hun oppfører seg veldig barnslig, og det ser man ikke når hun bare er en-til-en foran kamera med "venninnene" sine. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (1 time siden):

Nå har de fløyet pappaen ut av Irak. Jeg lurer på hva pappaen jobber med jeg? Når han også kan flys både hit og dit når som helst.. jobber fader meg INGEN i den familien der??! 🙄

Tydeligvis ikke…..har søskena i det hele tatt utdanning etter Vgs ( minus Shehad) (stavet sikkert navnet feil, beklager…..men sånn som jeg ser det så er det hun som har beina mest plassert på jorda i den virkelige verdenen)? Isabell innrømme for noen dager siden at hun betaler ut lønn til alle søskena hver måned, og de ringer henne å gnåler om ikke lønnen kommer snart..

Har litt trua på Rami; han virker til å være en veldig omsorgsfull ung mann, han har vært i jobb før han flyttet til Dubai, men også han lever på Isabell nå. Sikkert ikke billig å betale for leiligheten hans, biler, livsopphold osv i Dubai for broren sin. Synes det er bra at han har skapt seg sitt eget liv der, men samtidig så skulle det egentlig bare mangle at han også stiller opp for søsteren sin nåt det er hun som betaler alt. Den ferieturen de er på nå er ikke akkurat billig, og det er tydelig at hun har vanskelig for å si nei når de spør om å få noe. Sånn som den skjorta og shortsen til 30 000kr som Rami hadde lyst på. Hadde de hatt riktig størrelse inne så hadde hun kjøpt det til han. Nå er Rami singel, men personlig så tror jeg at selv om Isabell er snill mot søskena og moren at Isabell har tendens til å bli typ svigermor fra hell hvis/når Rami får seg fast partner. Kommende kjæreste til Rami må nok godkjennes av Isabell…..blir hun godtatt så blir hun nok også venninne og nyter godt av Isabell sin sjenerøsitet.

Sidra tror jeg er den som med stor sannsynlighet kommer til å gå i søsterens fotspor når hun blir litt eldre; ser jo tendensene allerede nå. Hun har vel også tatt både nosejob og store silikonpupper, sponset av Isabell. Festløve (som Isabell sa da hun og Rami planla å ta med hele familien til det grotte-stedet i oktober; spørs hva bimbo/sidra sier til det siden hun er familiens «alkoholiker» da det er forbudt med alkohol der) (og ang Isabell og festing, mtp at hun er singel og har lite forpliktelser, så er det ikke ofte hun er på fylla lengre, kontra yngre år……hun liker ikke smaken av alkohol) 

Moren virker til å melde seg helt ut og lever sitt eget liv, også sponset av datteren. Dog; hun har ikke akkurat dyre vaner.

Dette er bare litt fra siste uka og innimellom de gangene jeg ser snappen hennes da jeg ikke orker å følge henne fast. Følger i perioder, sånn som nå da de er på ferie på helt ukjente for meg, men spennende steder. Synes det er bra at hun benytter muligheten til å reise rundt (og jeg må innrømme at jeg har lyst til Joali sammen med mannen min) Forstår godt at hun innimellom har behov for å bare space ut hjemme i egen leilighet med sofa og Netflix. De fleste av oss er jo hjemme og farter ikke rundt hele verden, det betyr ikke at livet er kjedelig. Også single uten barn er for det meste hjemme etter jobb. Isabell er heldig sånn sett og kan gjøre jobben sin både hjemme og når hun er ute å reiser.

Ang bikiniene hennes så syntes jeg flere er fine, og har planer om å kjøpe en. Kudos for at hun nå har variasjon i bikinitrusene; ikke alle føler seg bekvemme med knyte- truse med low cut foran og som går inn i rumpesprekken… Sara Emilie Tandeberg slo også igjennom med careless og bikinier, og helt ærlig så virker Isabell sine til å ha bedre kvalitet og de er mere gjennomførte mtp stoff og snitt.

En ting jeg lurer på som jeg ikke har fått med meg (vet det er min egen feil siden jeg ikke følger henne fast), men hva er dette med Dave? Den fuglen Hegre (tror jeg) som liksom følger henne hvor hun enn er. Forbinder hun den med noe/noen, typ skytsengelen sin? 

• Liker 4
Skrevet

Dubai som reisemål er riktignok et land jeg aldri kunne ha tenkt meg å reist til. En ting er at vestlige turister lever som vanlig der, men ved å reise dit så legger man igjen penger og indirekte støtter Dubai sitt styresett mtp lokalbefolkning og de regler og lover de har, da særlig kvinnesyn og homofile

Riktignok er dette en artikkel fra 2013, men jeg hadde heller ikke følt meg trygg som vestlig kvinne hadde jeg reist på ferie. Her ble ei norsk kvinne på 24 år som var i Dubai på forretningsreise alene og ble voldtatt av en gift araber. Da hun dro på politistasjonen for å anmelde så ble hun kastet i fengsel for å ha brutt ekteskapsloven (igjen; hun ble voldtatt av en gift lokal mann + hun var singel og norsk) I tillegg ble hun dømt for brudd på alkoholloven. Først etter 2-3 dager fikk hun tilgang til telefon sånn at hun fikk ringt hjem, kontaktet advokat +  familien kontaktet det norske konsulatet i Dubai. Hun ble dømt til fengsel i 1 år og 4mnd i Dubai. Gjerningsmannen ble dømt til ei kortere straff.

Tidligere samme år så ble ei ung kvinne fra Australia gruppevoldtatt i Dubai og hun ble dømt til fengselsstraff i 8mnd.

https://www.nrk.no/urix/norsk-kvinne-_24_-domt-i-dubai-1.11136827

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Faren er vel rundt 70 år så det er greit innenfor å ikke jobbe da tenker jeg. Når det gjelder utdanning så hadde faren arkitekt utdanning mener jeg? Han studerte i hellas, dette er sitat fra boka «det vi ikke sa». 

når det gjelder moren deres så ønsket hun selv å få norskkurs å jobbe men fikk ikke lov av brødrene sine som banket henne for dette, så igjen, forstår hvorfor hun ikke fikk jobb. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Anonym012 skrev (3 minutter siden):

Faren er vel rundt 70 år så det er greit innenfor å ikke jobbe da tenker jeg. Når det gjelder utdanning så hadde faren arkitekt utdanning mener jeg? Han studerte i hellas, dette er sitat fra boka «det vi ikke sa». 

når det gjelder moren deres så ønsket hun selv å få norskkurs å jobbe men fikk ikke lov av brødrene sine som banket henne for dette, så igjen, forstår hvorfor hun ikke fikk jobb. 

Tuppenoglillemor12 skrev (2 timer siden):

Svar til deg, glemte å sitere

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Tuppenoglillemor12 skrev (5 timer siden):

Faren er rundt 70.

Jeg svarte før jeg leste videre i feeden. Det hadde du visst fått flere svar om. 😆

Endret av Helene J.
Skrevet
skruf skrev (4 timer siden):

sabell innrømme for noen dager siden at hun betaler ut lønn til alle søskena hver måned, og de ringer henne å gnåler om ikke lønnen kommer snart..

Det er faktisk skammelig oppførsel fra søsknene hennes om dette stemmer. Samme hva om de innad i familien deler og støtter hverandre, men å bare forvente pengene på den måten hver mnd er jo helt utrolig.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Hatsumomo skrev (2 timer siden):

Det er faktisk skammelig oppførsel fra søsknene hennes om dette stemmer. Samme hva om de innad i familien deler og støtter hverandre, men å bare forvente pengene på den måten hver mnd er jo helt utrolig.

Ja enig. At hun hjelper dem er jo greit nok, men å forsørge unge, friske mennesker? Rami og Shehed er vel på vei til å klare seg selv men. Og bare det å kalle det for "lønna"?

• Liker 3
Skrevet
skruf skrev (7 timer siden):

Har litt trua på Rami; han virker til å være en veldig omsorgsfull ung mann, han har vært i jobb før han flyttet til Dubai, men også han lever på Isabell nå. Sikkert ikke billig å betale for leiligheten hans, biler,

Han betaler for leiligheten sin selv, har han sagt. Og spekulasjonene om at Sidra har silikon? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
lajlaj skrev (14 minutter siden):

Han betaler for leiligheten sin selv, har han sagt. Og spekulasjonene om at Sidra har silikon? 

Han betaler selv ja, det har de begge sagt. Og de har også avkreftet at Sidra har silikon. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har foresten testet kaffesirupen og jeg elsker den! Jeg er tydeligvis like glad i diabetes i kopp som hun som har laget den 🫣

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (7 minutter siden):

Jeg har foresten testet kaffesirupen og jeg elsker den! Jeg er tydeligvis like glad i diabetes i kopp som hun som har laget den 🫣

Jeg liker den også, den har en sånn "brent" karamellsmak, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva den minner meg om..er det brente mandler? Den sukkerfrie er ganske tynn og med lite smak synes jeg. 

Skrevet
Korpsnerden skrev (7 minutter siden):

Jeg liker den også, den har en sånn "brent" karamellsmak, uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva den minner meg om..er det brente mandler? Den sukkerfrie er ganske tynn og med lite smak synes jeg. 

Den sukkerfrie har jeg ikke smakt, for liker som sagt best diabetes i kopp 🤣 Men ja, den har en helt egen smak! Jeg har testet litt forskjellige siruper og denne er definitivt favoritten!

• Liker 1
Skrevet
Sirah skrev (50 minutter siden):

Han betaler selv ja, det har de begge sagt. Og de har også avkreftet at Sidra har silikon. 

Ja, det har jeg også hørt.

Syns å huske fra boken at I hadde også store pupper før anorexiaen hennes ødela dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...