refill Skrevet mandag kl 15:10 #20021 Skrevet mandag kl 15:10 agent skrev (27 minutter siden): Ja det foregår mye her også. Men IR forteller bare at det er SÅ TRYGGT I DUBAI, det er løgn. Eller er hun så uvitende? Akkurat hun tviler jeg ikke på at er uvitende for å være ærlig. Hun fremstår jo ikke som den som bryr seg mest om samfunnet rundt. 5
Hallepalle2 Skrevet mandag kl 15:19 #20022 Skrevet mandag kl 15:19 refill skrev (1 time siden): Skjer nå low key i Norge og, bare ikke i samme skala. https://www.ba.no/ove-forstronen-domt-til-fengsel-i-to-ar/s/5-8-2680309 Om man ikke skal kunne reise til land som bryter menneskerettighetene, da blir det mye hjemmesitting 😉 At det skjer ulovligheter i alle land er en helt annen ting enn når landets myndigheter enten legger til rette for menneskerettighetsbrudd eller snur det blinde øyet til. Det er faktisk superenkelt å unngå å reise til land hvor slikt er satt i system. 6 4
Tears in heaven Skrevet mandag kl 15:37 #20023 Skrevet mandag kl 15:37 Sirah skrev (3 timer siden): Fie? Ja
Kønn Skrevet mandag kl 16:11 #20024 Skrevet mandag kl 16:11 Hallepalle2 skrev (51 minutter siden): At det skjer ulovligheter i alle land er en helt annen ting enn når landets myndigheter enten legger til rette for menneskerettighetsbrudd eller snur det blinde øyet til. Det er faktisk superenkelt å unngå å reise til land hvor slikt er satt i system. 🎯 1
refill Skrevet mandag kl 16:30 #20025 Skrevet mandag kl 16:30 Hallepalle2 skrev (1 time siden): At det skjer ulovligheter i alle land er en helt annen ting enn når landets myndigheter enten legger til rette for menneskerettighetsbrudd eller snur det blinde øyet til. Det er faktisk superenkelt å unngå å reise til land hvor slikt er satt i system. Det er det. Bare husk på at det ikke bare gjelder arabiske land. Det ropes ikke så høyt om menneskerettighetsbrudd når ferieturen går til Tyrkia eller Thailand 👍 3
Tuppenoglillemor12 Skrevet mandag kl 19:07 #20026 Skrevet mandag kl 19:07 Mista totalt bakkekontakt hu der…👀🙈 At hun er 31 år er sjokkerende… Hun er jo helt manisk 2 9
Elvirra Skrevet mandag kl 19:19 #20027 Skrevet mandag kl 19:19 Sirah skrev (6 timer siden): Jeg vurderte faktisk å kjøpe abb bare for å lese denne. Jeg har fulgt Fie i alle år, gjennom alle de rare periodene hennes. Virker som om hun heldigvis er på et mye bedre sted nå. Du er en trofast stayer, assa! 😁🙏🥇 1
Natu Skrevet mandag kl 19:32 #20028 Skrevet mandag kl 19:32 Tuppenoglillemor12 skrev (24 minutter siden): Mista totalt bakkekontakt hu der…👀🙈 At hun er 31 år er sjokkerende… Hun er jo helt manisk Hva skjer? Har endelig avfulgt henne IDAG 🥳 men det er hardt for nysgjerrigheten min. 7 1 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet mandag kl 20:12 #20029 Skrevet mandag kl 20:12 Natu skrev (38 minutter siden): Hva skjer? Har endelig avfulgt henne IDAG 🥳 men det er hardt for nysgjerrigheten min. Nei.. ikke noe du ikke har sett tidligere.😆 bare syns hun blir mer og mer som en karikatur av seg selv. Og hun er høyt og lavt.. blir i hundre av en gekko og overspiller alt.. 🙄 5 8
Frøkenfryden Skrevet mandag kl 20:20 #20030 Skrevet mandag kl 20:20 Avfulgt jeg også. Konstaterte også at jeg ikke villet byttet liv med henne. Tross rikdom. Ja det er slitsomt å være helsearbeider og rekke alt og fikse nister i 06-draget, men jeg hadde blitt koko av en uke med pysj og sukkerkaffe og tacos på døra😂 9 10 4
Natu Skrevet mandag kl 20:27 #20031 Skrevet mandag kl 20:27 Tuppenoglillemor12 skrev (13 minutter siden): Nei.. ikke noe du ikke har sett tidligere.😆 bare syns hun blir mer og mer som en karikatur av seg selv. Og hun er høyt og lavt.. blir i hundre av en gekko og overspiller alt.. 🙄 Ja hvis det ligner på den sinnsyke oppførselen hennes på "backpacker " turen er jeg glad jeg slipper å se. Det var vondt og se på. 3 7
Sirah Skrevet mandag kl 21:20 #20032 Skrevet mandag kl 21:20 Elvirra skrev (1 time siden): Du er en trofast stayer, assa! 😁🙏🥇 Haha ja det er jo en måte å si det på 😅 Jeg har alltid håpet at det skulle ordne seg for henne. 2 2
Hallepalle2 Skrevet mandag kl 22:08 #20033 Skrevet mandag kl 22:08 refill skrev (5 timer siden): Det er det. Bare husk på at det ikke bare gjelder arabiske land. Det ropes ikke så høyt om menneskerettighetsbrudd når ferieturen går til Tyrkia eller Thailand 👍 Det kommer vel an på hvor man ferdes. Jeg kjenner ingen som legger ferieturen til Tyrkia, og thailandturistene er vel ofte i en klasse for seg… 1 1
lajlaj Skrevet mandag kl 22:09 #20034 Skrevet mandag kl 22:09 refill skrev (7 timer siden): Skjer nå low key i Norge og, bare ikke i samme skala. https://www.ba.no/ove-forstronen-domt-til-fengsel-i-to-ar/s/5-8-2680309 Om man ikke skal kunne reise til land som bryter menneskerettighetene, da blir det mye hjemmesitting 😉 Det er forskjell på et land/en stat som konsekvent bryter menneskerettighetene/ikke respekterer menneskerettighetene og enkeltperson-eksemplet du viste til. 2 2
lajlaj Skrevet mandag kl 22:10 #20035 Skrevet mandag kl 22:10 (endret) Hatsumomo skrev (9 timer siden): Det er så tabloid av VG å velge den underskriften, i stedet for poenget hennes. Det var ikke den tittelen de hadde først. Titlene endrer seg, så om de ikke lokker deg inn med den første, så endrer de den til feks denne. Vi får alle ulike titler. Endret mandag kl 22:11 av lajlaj 1 2
firetoen Skrevet 22 timer siden #20036 Skrevet 22 timer siden Hallepalle2 skrev (9 timer siden): Det kommer vel an på hvor man ferdes. Jeg kjenner ingen som legger ferieturen til Tyrkia, og thailandturistene er vel ofte i en klasse for seg… Nå kjenner ikke jeg så veldig mange som reiser til Tyrkia, men Thailandturistene som er i en klasse for seg selv - hva mener du egentlig?! 1
refill Skrevet 19 timer siden #20037 Skrevet 19 timer siden lajlaj skrev (10 timer siden): Det er forskjell på et land/en stat som konsekvent bryter menneskerettighetene/ikke respekterer menneskerettighetene og enkeltperson-eksemplet du viste til. Det er ikke enkeltperson-eksempel. At utenlandske arbeidere, spesielt østeuropeere, blir utnyttet bør ikke være noe nyhet. Det er bare ikke satt i system av myndighetene. Men det jeg ønsket å kverulere litt på (jada 😉) var at jeg syntes det er litt desperat forsøk på kritikk. Det er flere ferieland som som både bryter menneskerettighetene. Jeg tenker at Thailand, Tyrkia og USA er gode eksempler. Men, dette blir litt avsporing (tror jeg). Beklager det. Og nei, dette er ikke et desperat forsøk på å forsvare Frk Raad. Jeg fikk bare litt los på det jeg opplever som (potensiell) dobbeltmoral 😊 2 1 1
PissiPus Skrevet 19 timer siden #20038 Skrevet 19 timer siden Har ikke fulgt med på mange uker og egentlig måneder, men avfulgte henne først i dag. Tror nok ikke jeg kommer til å angre. Spennende den trenden med synkende følgertall, kanskje hun skjønner hun må uppe gamet sitt litt og finne nytt innhold. 2 8
Harnoejegvilsi Skrevet 14 timer siden #20039 Skrevet 14 timer siden PissiPus skrev (4 timer siden): Har ikke fulgt med på mange uker og egentlig måneder, men avfulgte henne først i dag. Tror nok ikke jeg kommer til å angre. Spennende den trenden med synkende følgertall, kanskje hun skjønner hun må uppe gamet sitt litt og finne nytt innhold. Jeg har avfulgt OG blokka. Rett og slett for å slippe få henne opp i utforsk. Det er rett og slett -me time- å kutte dem ut. Alle som en. En ting er det innholdsløse pjattet som deles. Det andre er min egen tidsbruk,for å holde meg oppdatert. Min skjermbruk er gått drastisk ned, etter at jeg blokka, en etter en. Mye ligger hos influencerne, en god del hos slike som meg. Jeg tror at vi ved å følge, lurer hjernen til å tro at vi er en del av noe stort. Og ved å kutte, blir man litt alene tilbake. Men så innser man at man har rekoblet seg på livet. Der man er. Jeg anbefaler virkelig å tenke litt over HVORFOR man følger livet til noen. Hva det egentlig gir en…. 4 2 15
Sirah Skrevet 12 timer siden #20040 Skrevet 12 timer siden refill skrev (7 timer siden): Det er ikke enkeltperson-eksempel. At utenlandske arbeidere, spesielt østeuropeere, blir utnyttet bør ikke være noe nyhet. Det er bare ikke satt i system av myndighetene. Men det jeg ønsket å kverulere litt på (jada 😉) var at jeg syntes det er litt desperat forsøk på kritikk. Det er flere ferieland som som både bryter menneskerettighetene. Jeg tenker at Thailand, Tyrkia og USA er gode eksempler. Men, dette blir litt avsporing (tror jeg). Beklager det. Og nei, dette er ikke et desperat forsøk på å forsvare Frk Raad. Jeg fikk bare litt los på det jeg opplever som (potensiell) dobbeltmoral 😊 Jeg er litt enig i det du skriver her. Dette jeg skriver nå er heller ikke for å forsvare Frk. Raad og mulig jeg beveger meg på veldig tynn is, men jeg syntes egentlig det er positivt at hun velger litt (mildt sagt) utradisjonelle feriedestinasjoner. For å ta Dubai som et eksempel: Det er vel ikke så mange årene siden det faktisk var et skikkelig drittsted med tanke på menneskerettigheter. Man risikerte å bli fengslet for å omtrent puste på feil måte. At turismen har gjort noe godt - både for Dubai, Abu Dhabi og land som Quatar er det jo ingen tvil om. Et universalt språk alle forstår er penger - turisme genererer penger. Masse penger. Det er vel en grunn til at det fremdeles er mye strengere i de andre Emiratene som ikke er feriedestinasjoner? For å kunne være en god destinasjon som europeere eller amerikanere ønsker å trekke til så må det også være mer liberale regler og lover. For å kunne bli en sånn destinasjon så er plassen/landet nødt til å bli satt på kartet. Det at Isabel og andre influensene faktisk drar til land som Saudi Arabia setter definitivt stedet på kartet og plutselig begynner folk å følge med. Jeg sier overhodet ikke at turen til Isabel og Rami kommer til å gjøre Saudi Arabia til en drømmedestinasjon, men det er et musesteg på veien. Om ingen drar dit, om ingen poster derfra, om ingen vekker interesse hos andre - så vil vi heller aldri kunne se en forandring. For hvor for skulle de forandre seg om ingen likevel gidder å bry seg? Jeg lever i trua på at ingen bare er sine dårlige sider. Det finnes noe godt i alle. Dette tenker jeg gjelder for steder som Dubai og Saudi Arabia også. Selv om det finnes bøtter og lass å ta tak i, så finnes det garantert flotte steder og masse fine folk som er verdt at vi ser litt i den retningen likevel. Don´t judge a book by its cover heter det. Det er vi alle litt for flinke til. Og jeg er helt enig i det du skriver om dobbeltmoralen ved å slakte enkelte land (som definitivt fortjener det!), men samtidig syntes at det er helt stuereint å feriere i Thailand, USA eller Tyrkia. Dette er derimot "kjente og kjære" destinasjoner som vi har et forhold til. Saudi Arabia er den rare ørkenen vi innimellom ser på nyhetene. Sånn. 4 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå