Teflonhjernen Skrevet 5. januar #26401 Skrevet 5. januar smiiiley skrev (17 minutter siden): Helt grusomt, og jeg håper det snart kommer lover som beskytter barn og unge mot eksponering på nett. Også de som ikke er samtykkekompetente. Jeg bryr meg nok fordi jeg har fått med meg at han absolutt ikke ville eksponeres og mener at det er noe man MÅ respektere. Men jeg ser det er en del jeg ikke har fått med meg. Mulig han ikke bryr seg. Jeg håper det er tilfelle. Men må innrømme at jeg frykter hva folk kan finne på for å ødlegge (syns ingen fortjener kaos bare fordi de dater en offentlig person). Man har jo sett galskapen tidligere. La oss håpe at alle kan oppføre seg som folk, og at dette går helt fint ☺️ Enig 👍🏼 Vil bare presisere at jeg har ikke prøvd å «ta» deg på noen måte altså, syntes bare tankegangen din er interessant iom at dette er en voksen mann. Hadde det vært et barn/ung person så hadde vi vært 100% vedr. deling av bilde. 2
Tuppenoglillemor12 Skrevet 5. januar #26402 Skrevet 5. januar Lurer på om denne «naboen» har fått med seg at Maldivenegjøken» er beste Isabel har pult..,?!🙄🤷🏼♀️ For å bruke det samme stygge språket som henne selv…. 😅 4 11
Sirah Skrevet 5. januar #26403 Skrevet 5. januar Teflonhjernen skrev (2 minutter siden): Enig 👍🏼 Vil bare presisere at jeg har ikke prøvd å «ta» deg på noen måte altså, syntes bare tankegangen din er interessant iom at dette er en voksen mann. Hadde det vært et barn/ung person så hadde vi vært 100% vedr. deling av bilde. Her syntes jeg du har et svært godt poeng. Naboen valgte selv å dra på denne festen, han valgte å ha på seg en skjorte som viste initialene hans (når han allerede har vært avslørt før og har en instagram konto med disse initialene) og han valgte å la seg avbilde til Isabel sine ca 400.000 nærmeste venninner. Han viste også veldig godt at festen var full av snapchathelter og store mengder alkohol. Dette var jo bare en "katastrofe waiting to happend". Så kan man diskutere om det var et planlagt stunt av dem eller ikke. Hadde det vært SÅ viktig for han å beholde anonymiteten så hadde han reist fra festen når han så at folk ble drita og kontrollen over kamera forsvant. Hadde dette vært et barn eller ungdom som du sier så hadde jeg også vært 100% enig i alt! 4
Kønn Skrevet 5. januar #26404 Skrevet 5. januar Sirah skrev (11 minutter siden): Det var nok meg du mente. Du har helt rett i at Naboen har vært eksponert mye drøyere. Tar kritikk på den. Poenget var egentlig at både Naboen og Zaza har bedt om å være "anonyme", men likevel så dukker de frivillig opp på snappen med ujevne mellomrom. Zaza hadde til og med takeover flere ganger. Da har man jo på mange måter bedt om at folk skal bli nysgjerrige på hvem de er? Det at følgerne skal bli nysgjerrige på hvem de er, det er jo poenget. De vil ha spekulasjoner for å øke engasjementet. Det gir mer penger i kassa. Alt handler om penger. 2 8
Sirah Skrevet 5. januar #26405 Skrevet 5. januar Kønn skrev (1 minutt siden): Det at følgerne skal bli nysgjerrige på hvem de er, det er jo poenget. De vil ha spekulasjoner for å øke engasjementet. Det gir mer penger i kassa. Alt handler om penger. Nemlig. Dette er jo nøye planlagt hele veien. 8
smiiiley Skrevet 5. januar #26406 Skrevet 5. januar Sirah skrev (5 minutter siden): Jeg liker de gode diskusjonene jeg også, så hyggelig at du likte innlegget mitt Man trenger ikke være enige om alt, og uten de gode diskusjonene så vil verden stoppe opp. Målet mitt er ikke å få deg til å skifte mening, men spennende at jeg fikk utfordret tankegangen din. Du har gjort det samme hos meg, det var derfor jeg svarte deg 😀 At folk er stygge i kommentarene sine er jeg helt enig med deg i at ikke er ok. Har sett på feks jodel at folk angriper utseendet hans og det er IKKE ok. Jeg syntes som en grunnregel at man ikke skal kritisere utseendet til folk med mindre det er noe de kan forandre på type 5. min. Helt greit å skrive at i dag hadde hen en dårlig hårdag eller syntes hen var finere med mørkt hår. Noe annet er å skrive stygge ting om helt grunnleggende ting som f.eks fasongen på nesa. Naboen er en voksen mann som nok vet mer om hva han har begitt seg ut på enn vi tror. Mannen har jo google han også. Personlig er jeg egentlig enig med deg i at de som skriver hat på nett fortjener en lærepenge. Jeg skal ærlig innrømme at når hun først outet dem så tenkte jeg: HA! Vel fortjent 😅 Men så fikk jeg tenkt meg litt om og innså at dette faktisk ikke er veien og gå. Maktforholdet mellom Isabel og disse damene er så stort at dette burde Isabel holdt seg for god til - selv om jeg forstår hvor det kommer fra. Ellers er jeg enig med deg ang den selv saboteringen hun holdt på med før jul i fjor. Det var på den tiden hun mistet mange av oss litt av lasset. Jeg håper hun finner ut av det jeg også Helt enig. Verden dras fremover av diskusjoner, og man trenger ulike meninger. Verden hadde stoppet opp om alle skulle vært 100% like ja. Jeg kan sitte å se på debatter selv om jeg er totalt uenig i det som sies/debatteres om. Men får de frem meningen sin på en bra måte, så blir jeg utfordret og det liker jeg. Veldig lærerikt også. Den grunnregelen er en favoritt hos meg, og har brukt denne mye i oppdragelsen av min datter. «Kan man ikke endre noe på 10 sekund så skal man ikke kommentere det heller» har hun hørt MYE. Hun er sikker dritlei av å høre det, men håper at stemmen min ligger i bakhodet hennes hvis hun får lyst å kommentere noe 😂 Høres ut som flere på jodel ikke har lært dette, burde gå på kurs for å lære å være et ok menneske. Jeg likte godt det programmet der de dukket opp på dørå til folk som hadde vært rævhål på nett. Husker ikke hva det het. så fortjent. Men, jeg kan være enig i at det ikke er det beste å gjøre når det går på sikkerheten til de involverte. 3
Snuppa82 Skrevet 5. januar #26407 Skrevet 5. januar Endelig en god, konstruktiv og voksen diskusjon, applaus til dere, dette likte jeg å lese. At man kan diskutere og være uenig uten å bli ufine og gå til personangrep. Å interessant å lese hva man oppfatter som kritikk og hat. 5 2 3
Sirah Skrevet 5. januar #26408 Skrevet 5. januar smiiiley skrev (16 minutter siden): Helt enig. Verden dras fremover av diskusjoner, og man trenger ulike meninger. Verden hadde stoppet opp om alle skulle vært 100% like ja. Jeg kan sitte å se på debatter selv om jeg er totalt uenig i det som sies/debatteres om. Men får de frem meningen sin på en bra måte, så blir jeg utfordret og det liker jeg. Veldig lærerikt også. Den grunnregelen er en favoritt hos meg, og har brukt denne mye i oppdragelsen av min datter. «Kan man ikke endre noe på 10 sekund så skal man ikke kommentere det heller» har hun hørt MYE. Hun er sikker dritlei av å høre det, men håper at stemmen min ligger i bakhodet hennes hvis hun får lyst å kommentere noe 😂 Høres ut som flere på jodel ikke har lært dette, burde gå på kurs for å lære å være et ok menneske. Jeg likte godt det programmet der de dukket opp på dørå til folk som hadde vært rævhål på nett. Husker ikke hva det het. så fortjent. Men, jeg kan være enig i at det ikke er det beste å gjøre når det går på sikkerheten til de involverte. Helt enig med deg i alt du skriver her Og det er maktbalansen som blir feil i dette tilfellet - ikke at hun nødvendigvis outet dem. Personlig syntes jeg de på mange måter fortjente det, men når de blir hengt ut til 400K hvor en stor prosentandel av dem gjør "alt for bestevenninnen sin" så blir det veldig feil og veldig skummelt. Når man har en så stor platform som Isabel så har man også et enormt ansvar - et ansvar hun glemte vekk i kampens hete. Hadde Isabel vært en vanlig person med en vanlig konto så hadde saken stilt seg annerledes, men da hadde heller mest sannsynlig ingen brydd seg 😅 2 2
smiiiley Skrevet 5. januar #26409 Skrevet 5. januar Teflonhjernen skrev (1 time siden): Enig 👍🏼 Vil bare presisere at jeg har ikke prøvd å «ta» deg på noen måte altså, syntes bare tankegangen din er interessant iom at dette er en voksen mann. Hadde det vært et barn/ung person så hadde vi vært 100% vedr. deling av bilde. Null stress ☺️ Jeg har ofte et stort behov for å beskytte folk. Folk jeg ikke en gang kjenner. Følte bare ikke det var riktig å slenge ut det bilde over alt i sosiale medier. Men så er det stor sjangs for at han ikke trengte den beskyttelsen også da 😆🙈 Det vil vi sikker aldri få vite 😅 2 1
smiiiley Skrevet 5. januar #26410 Skrevet 5. januar Sirah skrev (30 minutter siden): Helt enig med deg i alt du skriver her Og det er maktbalansen som blir feil i dette tilfellet - ikke at hun nødvendigvis outet dem. Personlig syntes jeg de på mange måter fortjente det, men når de blir hengt ut til 400K hvor en stor prosentandel av dem gjør "alt for bestevenninnen sin" så blir det veldig feil og veldig skummelt. Når man har en så stor platform som Isabel så har man også et enormt ansvar - et ansvar hun glemte vekk i kampens hete. Hadde Isabel vært en vanlig person med en vanlig konto så hadde saken stilt seg annerledes, men da hadde heller mest sannsynlig ingen brydd seg 😅 Kan bli litt som å hive bensin på et allerede stort bål. Det er det skumle. Forskjell på å beskytte noen og være idiot 😅🙈 Men igjen, noen ganger må ting bli skikkelig ubehagelig for at man skal lære. Mens noen lærer aldri. Desverre. 1
Zenhouse Skrevet 6. januar #26411 Skrevet 6. januar Sirah skrev (8 timer siden): Det var nok meg du mente. Du har helt rett i at Naboen har vært eksponert mye drøyere. Tar kritikk på den. Poenget var egentlig at både Naboen og Zaza har bedt om å være "anonyme", men likevel så dukker de frivillig opp på snappen med ujevne mellomrom. Zaza hadde til og med takeover flere ganger. Da har man jo på mange måter bedt om at folk skal bli nysgjerrige på hvem de er? Dét poenget er jeg enig i. Jeg lurer på om de spør/tenker på hvordan de blir fremstilt? Om de lurer på hva følgerne spør/sier om dem? Om de forstår hvor «stort» de når ut. Om da -spesielt Isabel er ærlig på hva hun sier om han? 2
Ellie25 Skrevet 6. januar #26412 Skrevet 6. januar Jeg lurer også på hvor mye naboen vet at han faktisk er eksponert. Vi vet mye om naboen, til tross for at hun ikke poster navn og ansikt. Vi vet jo mye mer om han ut fra det hun har fortalt, enn om vi kun hadde visst identiteten hans. Vi vet om sexlivet, personlighet, preferanser. Er naboen klar over hvor intime detaljer som har blitt avslørt? Det tviler jeg egentlig på. 10 2
Sirah Skrevet 6. januar #26413 Skrevet 6. januar smiiiley skrev (10 timer siden): Kan bli litt som å hive bensin på et allerede stort bål. Det er det skumle. Forskjell på å beskytte noen og være idiot 😅🙈 Men igjen, noen ganger må ting bli skikkelig ubehagelig for at man skal lære. Mens noen lærer aldri. Desverre. Ja det er det det blir nemlig! Og noen av følgerne hennes har jo bevist at de tar «ansvaret» sitt litt for seriøst. Disse damene fikk jo sykt mye stygge og truende meldinger og det er lissom ikke ok det heller. Det burde Isabel ha skjønt at kom til å skje, men det glemte hun vekk i kampens hete. Jeg er absolutt for å «ta» nett troll, men det må gjøres på en fornuftig måte Zenhouse skrev (3 timer siden): Dét poenget er jeg enig i. Jeg lurer på om de spør/tenker på hvordan de blir fremstilt? Om de lurer på hva følgerne spør/sier om dem? Om de forstår hvor «stort» de når ut. Om da -spesielt Isabel er ærlig på hva hun sier om han? Gode spørsmål du stiller her! Jeg er svært nysgjerrig på det samme. Spesielt naboen vet jeg ting om jeg ikke vet om mine nærmeste venner og det er jo fullstendig unødvendig… 7
Natu Skrevet 6. januar #26414 Skrevet 6. januar Sirah skrev (11 timer siden): Helt enig med deg i alt du skriver her Og det er maktbalansen som blir feil i dette tilfellet - ikke at hun nødvendigvis outet dem. Personlig syntes jeg de på mange måter fortjente det, men når de blir hengt ut til 400K hvor en stor prosentandel av dem gjør "alt for bestevenninnen sin" så blir det veldig feil og veldig skummelt. Når man har en så stor platform som Isabel så har man også et enormt ansvar - et ansvar hun glemte vekk i kampens hete. Hadde Isabel vært en vanlig person med en vanlig konto så hadde saken stilt seg annerledes, men da hadde heller mest sannsynlig ingen brydd seg 😅 Hvordan vet du at hun glemte ansvaret sitt? For meg virket det veldig kalkulert. Hun la ut masse navn og visste RS kom til å gå bananas noe de gjorde. Ingen tvil om at den ene følgeren der var besatt av henne, men så ingen bevis på hva de andre hadde gjort foruten om å uttale seg negativt om Alternativ Jul feiringen i RS2 gruppa. 4 5
Sassya Skrevet 6. januar #26415 Skrevet 6. januar Så på Rami sin Snapchat at pappa holder på å få nye tenner i Dubai han også nå. Er nok derfor Pimpen er der for å støtte sin mann istedenfor å hjelpe sin datter med brukket foten i Norge. De pengene til I flyr avgårde. Den behandling må jo koster flere hundre tusen kroner. Helt utrolig at hun hjelper og støtter sin far som har mishandlet, slått og gitt henne traumer. 13 3
Mallisaen Skrevet 6. januar #26416 Skrevet 6. januar (endret) Sassya skrev (20 minutter siden): Så på Rami sin Snapchat at pappa holder på å få nye tenner i Dubai han også nå. Er nok derfor Pimpen er der for å støtte sin mann istedenfor å hjelpe sin datter med brukket foten i Norge. De pengene til I flyr avgårde. Den behandling må jo koster flere hundre tusen kroner. Helt utrolig at hun hjelper og støtter sin far som har mishandlet, slått og gitt henne traumer. Det er mulig jeg er på litt tynn is nå... Og jeg har ikke lest bøkene hennes...dog blitt fortalt mye av innholdet. Og slik jeg har forstått det, så er det ikke far som var den som var voldelig osv osv... Det var det brødre/onklene som var... Tror ikke far noengang har lagt en hånd på verken pimpen eller Isabel... arrestér meg if i'm wrong.... 🫣 Endret 6. januar av Mallisaen 1
Ellie25 Skrevet 6. januar #26417 Skrevet 6. januar Mallisaen skrev (2 minutter siden): Det er mulig jeg er på litt tynn is nå... Og jeg har ikke lest bøkene hennes...dog blitt fortalt mye av innholdet. Og slik jeg har forstått det, så er det ikke far som var den som var voldelig osv osv... Det var det brødre/onklene som var... Tror ikke far noengang har lagt en hånd på verken pimpen eller Isabel... arrestér meg if i'm wrong.... 🫣 Dette er feil. Far var voldelig mot Isabel. Jeg håper virkelig ikke det er Isabel sine penger som går til å fikse tennene til far!! Snakk om å bli brukt i såfall. 9
Kønn Skrevet 6. januar #26418 Skrevet 6. januar Mallisaen skrev (1 minutt siden): Det er mulig jeg er på litt tynn is nå... Og jeg har ikke lest bøkene hennes...dog blitt fortalt mye av innholdet. Og slik jeg har forstått det, så er det ikke far som var den som var voldelig osv osv... Det var det brødre/onklene som var... Tror ikke far noengang har lagt en hånd på verken pimpen eller Isabel... arrestér meg if i'm wrong.... 🫣 Du tar feil. Han forandret seg visst etter at de fikk de to yngste. Han har visst vært en god far for dem. 1
Tuppenoglillemor12 Skrevet 6. januar #26419 Skrevet 6. januar Ellie25 skrev (4 minutter siden): Dette er feil. Far var voldelig mot Isabel. Jeg håper virkelig ikke det er Isabel sine penger som går til å fikse tennene til far!! Snakk om å bli brukt i såfall. Klart det er Isabel som betaler… Nå har hun betalt for nye neser til søstrene, tenner til mora og nå tenner til far. Hva blir det neste?🤔🙄 Overfladiske snylte familie…. Hele pakket! 13 4
Sassya Skrevet 6. januar #26420 Skrevet 6. januar Mallisaen skrev (6 minutter siden): Det er mulig jeg er på litt tynn is nå... Og jeg har ikke lest bøkene hennes...dog blitt fortalt mye av innholdet. Og slik jeg har forstått det, så er det ikke far som var den som var voldelig osv osv... Det var det brødre/onklene som var... Tror ikke far noengang har lagt en hånd på verken pimpen eller Isabel... arrestér meg if i'm wrong.... 🫣 Jeg har lest den første boken og far var voldelige både mot I og Pimpen. Men Pimpens brødrene var verre. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå