Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Heike72 skrev (4 minutter siden):

Hva er hun lærling som der da og hvilke fagbrev skal hun ta? Lærling er man vel i godkjent lærlingbedrift for å kunne ta fagbrev. Den såkalte yrkesfagvegen til utdanning. Som f.eks. min sønn som gikk vg1 og vg2 elektro og 2,5 år som elektrikerlærling før fagbrev tas.

Jeg spør fordi jeg  har sluttet å følge dem slik at jeg ikke vet altså.

Hun er nok ikke lærling der som i eksempelet du beskriver, men hun er nok i «lære» der. Og en mulighet da er jo at  hun senere kan vise til arbeidserfaring fra Ivorie da ( siden vi vet hun er der ) , og ta privatist eksamen i teori og så fagprøven i salg og service.  

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heike72 skrev (20 minutter siden):

Hva er hun lærling som der da og hvilke fagbrev skal hun ta? Lærling er man vel i godkjent lærlingbedrift for å kunne ta fagbrev. Den såkalte yrkesfagvegen til utdanning. Som f.eks. min sønn som gikk vg1 og vg2 elektro og 2,5 år som elektrikerlærling før fagbrev tas.

Det finnes utallige læreløp. Om Sidra tar fagbrev er ikke viktig, bare hun får jobbet på seg erfaring og referanser. Hun kan komme veldig langt med det. Lærling er vel ikke en beskyttet tittel? Jeg har fagbrev selv og fikk det på tradisjonell måte slik du beskriver. Men det finnes mange veier til «Rom» og nå er Sidra på vei dit 👍

• Liker 5
Skrevet

Den Maldivenegjøken virker aldeles ikke som noe tilfeldig gøy… Isabel stråler i dag ✌️ Hans tommel kan også studeres nøye det neste døgnet, for de som er spesielt interesserte…🔬

• Liker 4
Skrevet
firetoen skrev (26 minutter siden):

Lærling? Kan aldri tro at Ivory er godkjent lærebedrift så hun er nok ikke lærling.

Som jeg svarte en annen: Det finnes mange veier til et fagbrev, om det er det hun ønsker. Nå får hun i alle fall arbeidserfaring og lære seg et fag. Hva hun velger å gjøre siden vil jo tiden vise.

• Liker 3
Skrevet
Sveits35 skrev (1 time siden):

Den Maldivenegjøken virker aldeles ikke som noe tilfeldig gøy… Isabel stråler i dag ✌️ Hans tommel kan også studeres nøye det neste døgnet, for de som er spesielt interesserte…🔬

Sikkert sett den før😀

• Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Hun er nok ikke lærling der som i eksempelet du beskriver, men hun er nok i «lære» der. Og en mulighet da er jo at  hun senere kan vise til arbeidserfaring fra Ivorie da ( siden vi vet hun er der ) , og ta privatist eksamen i teori og så fagprøven i salg og service.  

Jeg kommenterte bare til ei som skreiv at Sidra var lærling. Jeg stusset bare litt over det for det er jo noen krav og godkjenninger som må fylles for å være både lærling og lærlingbedrift. Men arbeidserfaring er bra det. Hun droppet vel ut av videregående like før hun var ferdig og jobbene hun hadde sluttet hun vel i. Greit å komme seg litt videre uten å kun få penger fra storesøster.

Skrevet
Sveits35 skrev (4 timer siden):

Å arbeide som lærling er like lærerikt som å gå på skole, om ikke mer. Knallbra at de fant en plass til henne. 

Ja veldig bra :)

Heike72 skrev (3 timer siden):

Nå vet jeg ikke om fagbrev er målet akkurat i dette tilfellet, men det er ganske mange måter man kan ta fagbrevet på :)  Man kan fint ende opp med et fagbrev uten å velge den tradisjonelle veien :)

Skrevet
Sveits35 skrev (2 timer siden):

Som jeg svarte en annen: Det finnes mange veier til et fagbrev, om det er det hun ønsker. Nå får hun i alle fall arbeidserfaring og lære seg et fag. Hva hun velger å gjøre siden vil jo tiden vise.

Du misser pointet!

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Er jo veldig bra om lillesøsteren har fått seg en jobb. Hun lærer sikkert av å stå opp og jobbe uansett hvor. Klart, dette er jo en litt spesiell «jobb» pga søsteren, og de er sikkert runde og snille med henne osv. Men all erfaring er bra å ta med seg uansett, det er kanskje en liten start i å komme seg ut fra en kjedelig tilværelse hjemme 👍

• Liker 7
Skrevet (endret)
Sveits35 skrev (4 timer siden):

Hun skal absolutt IKKE inn i et forhold med ham,  men han kommer til Maldivene fordi hun ikke orker å ikke se ham på 1 mnd.  Safari av og på i nesten hele natt, og 2 ggr i morges. Nei dette er nok ikke bare noe tilfeldig gøy. Lyver alle rett opp i trynet IGJEN og dtiter i dem som ikke vil ha dette snakket

Screenshot_20250901_222526_Snapchat.jpg

Endret av Maia3
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Maia3 skrev (13 minutter siden):

Hun skal absolutt IKKE inn i et forhold med ham,  men han kommer til Maldivene fordi hun ikke orker å ikke se ham på 1 mnd.  Safari av og på i nesten hele natt, og 2 ggr i morges. Nei dette er nok ikke bare noe tilfeldig gøy. Lyver alle rett opp i trynet IGJEN og dtiter i dem som ikke vil ha dette snakket

Screenshot_20250901_222526_Snapchat.jpg

Den eneste hun egentlig lyver for er vel seg selv. Alle andre har gjennomskuet henne for lenge siden.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Sirah skrev (26 minutter siden):

Den eneste hun egentlig lyver for er vel seg selv. Alle andre har gjennomskuet henne for lenge siden.

Der har du rett i. Det er bare så ufattelig tåpelig av henne

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Hun har vært ute i verden med han ! Ikke bare at han oppsøker henne midt på natten, gjør tingene og drar igjen !

Så glad for hennes skyld 💖 Må være bra for både selvfølelsen og for psyken 👍

Endret av Celia
Skrevet
Sveits35 skrev (14 timer siden):

Hvilket fag ?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sirah skrev (9 timer siden):

Kunne ikke vært mer 🎯

• Liker 4
Skrevet
agent skrev (12 minutter siden):

Hvilket fag ?

Jeg er ikke synsk.. Oppgavene hennes i dag hørtes ut som å håndtere klær, styling og hjelpe modeller, eventuelt være modell selv også. Hun vil nok lære seg netthandel og håndtere nettsiden til Ivorie etter hvert.
Være sekretær... Typiske «minsten-oppgaver» som å løpe ærend….

Men for eksempel dette ⬇️

Fagbrev i Salgsfaget!
Arbeidsoppgaver:
Salg, produktveiledning, kundebehandling, og service til privatkunder eller bedrifter. 
Vei til fagbrevet:
Krever minst fem års relevant arbeidserfaring. Du må bestå en teoriprøve før du kan ta den praktiske fagprøven. 
Hvordan du kan få et fagbrev som kundebehandler:
1. Skaff deg erfaring:
Du må ha relevant yrkeserfaring innen salg eller kontor- og administrasjon. 
2. Ta teorieksamen:
Melde deg opp til en privatisteksamen for å dokumentere din teoretiske kompetanse. 
3. Ta fagprøven:
Etter bestått teorieksamen kan du ta den praktiske fagprøven hos fylkeskommune for å få ditt fagbrev. 
Andre muligheter
Fagbrev på jobb:
En ordning for voksne som allerede er i et arbeidsforhold og kan dokumentere praksis, slik at de kan få fagbrev på bakgrunn av arbeidserfaring og veiledet praksis. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Maia3 skrev (10 timer siden):

Der har du rett i. Det er bare så ufattelig tåpelig av henne

agent skrev (56 minutter siden):

Kunne ikke vært mer 🎯

Ja vil tro hun gjør det for å ikke tape ansikt om det skjærer seg 🫣

• Liker 3
Skrevet

Sånn her kan jo ikke være sant? Ser flere skriver at de drømte det og det vedr. Isabel og de mennene hennes. Er jo så fjortis, tror ikke et spøtt på det, tenker det bare er RS som skal vise at de til og med drømmer om Isabel. IMG_2892.thumb.jpeg.a186b9239bbfe9a16a10ff1b44d3deaf.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Sveits35 skrev (1 time siden):

Jeg er ikke synsk.. Oppgavene hennes i dag hørtes ut som å håndtere klær, styling og hjelpe modeller, eventuelt være modell selv også. Hun vil nok lære seg netthandel og håndtere nettsiden til Ivorie etter hvert.
Være sekretær... Typiske «minsten-oppgaver» som å løpe ærend….

Men for eksempel dette ⬇️

Fagbrev i Salgsfaget!
Arbeidsoppgaver:
Salg, produktveiledning, kundebehandling, og service til privatkunder eller bedrifter. 
Vei til fagbrevet:
Krever minst fem års relevant arbeidserfaring. Du må bestå en teoriprøve før du kan ta den praktiske fagprøven. 
Hvordan du kan få et fagbrev som kundebehandler:
1. Skaff deg erfaring:
Du må ha relevant yrkeserfaring innen salg eller kontor- og administrasjon. 
2. Ta teorieksamen:
Melde deg opp til en privatisteksamen for å dokumentere din teoretiske kompetanse. 
3. Ta fagprøven:
Etter bestått teorieksamen kan du ta den praktiske fagprøven hos fylkeskommune for å få ditt fagbrev. 
Andre muligheter
Fagbrev på jobb:
En ordning for voksne som allerede er i et arbeidsforhold og kan dokumentere praksis, slik at de kan få fagbrev på bakgrunn av arbeidserfaring og veiledet praksis. 

Det var veldig godt dokumentert. 

Konklusjonen er vel at hun må igjennom eksamener og teoriprøver.

Men man må begynne ett sted, det er bra hun er motivert til å jobbe. All arbeidserfaring er bra.👍

• Liker 1
Skrevet
Teflonhjernen skrev (21 minutter siden):

Sånn her kan jo ikke være sant? Ser flere skriver at de drømte det og det vedr. Isabel og de mennene hennes. Er jo så fjortis, tror ikke et spøtt på det, tenker det bare er RS som skal vise at de til og med drømmer om Isabel. IMG_2892.thumb.jpeg.a186b9239bbfe9a16a10ff1b44d3deaf.jpeg

Om man er så opphengt i en person og livet dens at man drømmer om dem såpass detaljert så burde man iallefall ta et hint om at det neppe er sunt....

• Liker 4
  • Nyttig 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...