Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sirah skrev (5 minutter siden):

Fytti f***.... Jeg orker ikke se hele engang. Men ser den er fra 2016, er dette fremdeles reelt i 2025? Jeg tviler ikke altså, jeg liker bare å tro at verden har gått fremover 😭

Jeg har også sett deler av den, HELT FORFERDELIG GRUSOMT🤬😡🤬.

Har det blitt diskutert på Raadsquad?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
agent skrev (Akkurat nå):

Jeg har også sett deler av den, HELT FORFERDELIG GRUSOMT🤬😡🤬.

Har det blitt diskutert på Raadsquad?

Jeg aner ikke? 

• Liker 2
Skrevet
agent skrev (11 minutter siden):

https://youtu.be/CfGmLZhEpbE?si=Hn3OoGHmvSlSys-Y   Fant denne videoen fra 2016 YouTube .😪😪

Ikke noe imponerende med disse Hermes produktene. Jane Birkin selv ville ikke promotere Hermes grunnet dyremishandlingen bak disse veskene, men I jubler og kan ikke få nok 😡

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

"Og de har eierskap i selskaper som selger pels. På oljefondets egen liste over selskaper de investerer i, står de to franske moteselskapene LVMH (Louis Vuitton og Christian Dior) og Hermes International, som er spesielt kjent for skinnprodukter. LVMH uttalte nylig at de vil fortsette å selge pels fordi det er «bedre at de gjør det på en ansvarlig måte, enn at andre gjør det uansvarlig», at de har «høyeste etiske standard for anskaffelse av pels » og at «pelsnæringenskaper jobber».[27]

Oljefondet investerer over 41 milliarder i NVMH og over 10 milliarder i Hermes.[28] Dette gjør oljefondet til den 6. største av 964 aksjeeiere i LVMH, og den 7. største av 623 aksjeeiere i Hermes. Norge som stat, via Oljefondet, er åpenbart en aktør som kan ha påvirkning."

https://www.dyrsrettigheter.no/pelsdyr/kampen_for_et_virkelig_pelsfritt_norge/

Altså wtf??? Hvorfor i alle dager investerer oljefondet i selskaper som LV og Dior? Og Hermes! Spesielt når pelsdyroppdrett er ulovlig i Norge og disse selskapene selv sier at de fremdeles selger pels? Det står i bunnen at artikkelen er fra 2023.

Vanligvis er jeg ikke veldig stor fan av hverken NOAH eller PETA for syntes de blir for ekstreme til tider. Men akkurat saker som f.eks pelsdyroppdrett støtter jeg dem 100 prosent i! 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Minipilla skrev (På 24.4.2025 den 13.03):

Ja for all del. Hun trenger virkelig flere vesker til å ha til pynt. 

Du er klar over at en Birkin øker i verdi i det hun går utenfor butikkdøra?  En venninne kjøpte i sin tid en for 50.000. Den kunne hun fått 250.000 for nå! 

Skrevet
Klatrepia skrev (4 minutter siden):

Du er klar over at en Birkin øker i verdi i det hun går utenfor butikkdøra?  En venninne kjøpte i sin tid en for 50.000. Den kunne hun fått 250.000 for nå! 

Ingen burde kjøpe disse veskene, når vi nå vet hvordan dyrene blir behandlet og for en forfedelig måte, dyrene blir drept på. Jeg er fortsatt dårlig etter å ha sett videoen tidligere i dag. Fy søren. ❤️. Det triste er at veskene blir bare mer og mer populære. 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Sirah skrev (4 minutter siden):

Link til hva som står om dyrevelferd på hjemmesiden til Hermes:

https://finance.hermes.com/en/animal-welfare/

Det er jo lov å håpe at ting har blitt bedre siden 2015/2016 - at de faktisk tok grep.

Jeg håper virkelig at det har blitt bedre nå. Jeg prøvde å trykke på linken, Review the animal Welfare policy. Kom ikke opp noe, siden eksisterer ikke lenger. 

Skrevet
Sølvpilen skrev (3 minutter siden):

Jeg håper virkelig at det har blitt bedre nå. Jeg prøvde å trykke på linken, Review the animal Welfare policy. Kom ikke opp noe, siden eksisterer ikke lenger. 

Nei fikk ikke opp den jeg heller, men det står jo litt på siden jeg linket til. Jeg håper iallfall at de tok seg sammen når de ble avslørt for 10 år siden. Til og med Canada Goose har jo forandret seg til det mer positive så da må det jo være håp for alle.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Klatrepia skrev (1 time siden):

Tja, kanske hun kunne fått 250 000,- nå og hun kunne fått 50 000,- eller mindre. Så lenge vesken ikke er solgt er det ikke dokumentert hva en kjøper er villig til å betale for den brukte vesken. Det er en hypotese og påstand du kommer med, som ikke har holdbarhet.

Tenk situasjonen hvor berta til David Eriksen kjøpte sin siste designveske til gitt sum. Den ble påført skade samme ettermiddag/kveld. Den hadde en verdi hun måtte betale da hun kjøpte den, men vesken sank i verdi kun timer etterpå. Så nei, vesker får ikke økt verdi uansett!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror dere folk som kjøper så dyre vesker forsikrer dem?

Skrevet
Sirah skrev (23 minutter siden):

Tror dere folk som kjøper så dyre vesker forsikrer dem?

Ja, det burde de 🧐

• Liker 1
Skrevet
agent skrev (27 minutter siden):

Ja, det burde de 🧐

Det håper jeg virkelig. Jeg hadde syntes det hadde vært dritkjipt om min «halvdyre veske» hadde blitt stjålet og hadde garantert tatt det på reiseforsikringen. Men usikker på om IF hadde vært så happy med å dekke en veske til en drøy årslønn? 😅 Må vel nesten ha verdigjenstandsforsikring på slikt?

• Nyttig 2
Skrevet

🤬😡🤬 dette er fra 2021( kan hende bildene komme litt Screenshot_20250430_133028_Chrome.thumb.jpg.64d585c9b87182f99c5f9b9fb5c30423.jpgScreenshot_20250430_132909_Chrome.thumb.jpg.aab39f00674f712e87a6c29c7db41050.jpgScreenshot_20250430_132925_Chrome.thumb.jpg.314a3a728cde8626c8f279fef5f89b1c.jpghulter til bulter🙈)

Screenshot_20250430_133053_Chrome.jpg

Screenshot_20250430_132945_Chrome.jpg

Screenshot_20250430_133104_Chrome.jpg

Screenshot_20250430_133143_Chrome.jpg

Screenshot_20250430_133130_Chrome.jpg

Screenshot_20250430_133121_Chrome.jpg

Screenshot_20250430_133112_Chrome.jpg

Screenshot_20250430_133000_Chrome.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Pigaloppa skrev (24 minutter siden):

Har lest at det brukes skinn fra tre alligator for å lage en veske😠 håper alle tenker på hvor mange dyr som har blitt avlivet for Isabel sine vesker neste gang hun gråter over sine kjære delfiner.

https://no.etoile-luxuryvintage.com/blogs/news/our-10-favorite-types-of-hermes-leather

Tre alligatorer til EN veske? 😬 Det er jo insane!

Jeg har i utgangspunktet sånn sett ikke noe i mot å bruke skinn, så lenge dyrene har hatt det fint mens de levde og blir avlivet på en human måte. Helst at resten av dyret blir brukt til noe samtidig. Men jeg lever kanskje i en disneyverden 🫣

• Liker 2
Skrevet
Sirah skrev (5 minutter siden):

Tre alligatorer til EN veske? 😬 Det er jo insane!

Jeg har i utgangspunktet sånn sett ikke noe i mot å bruke skinn, så lenge dyrene har hatt det fint mens de levde og blir avlivet på en human måte. Helst at resten av dyret blir brukt til noe samtidig. Men jeg lever kanskje i en disneyverden 🫣

Jeg leste at dyrene blir slaktet når de er 3 år gamle, så de er fortsatt ikke blitt så store. Derfor må det til 3 stk pr veske. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
Sølvpilen skrev (43 minutter siden):

Jeg leste at dyrene blir slaktet når de er 3 år gamle, så de er fortsatt ikke blitt så store. Derfor må det til 3 stk pr veske. 

3 år med helvete for å ende opp på en hylle hos I fordi hun er helt blåst. Og alle de tusen dyrene som blir spist levende av disse krokodillene i 3 år ! Så det er svært mange offer bak disse stygge veskene. Hadde vært så flau skulle Jeg gått rundt med det der. Alle hadde skjønt at Jeg var en dum egoist!

Endret av Guris
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...