Pigaloppa Skrevet 7. januar #14561 Del Skrevet 7. januar Istapp skrev (6 minutter siden): Dette sier vel mest om influenserne som "henger ut" bevisst personer man kan få inntrykk av har utfordringer. Enten for å sanke egen sympati eller gjøre igjen mot vedkommende. Nettopp da burde "vær varsom"-alarmen tikket i hodet på influenerne. En seriøs bedrift ville aldri på sin hjemmeside lagt ut fullt navn og evnt. bilde av en illsint, provosert, irritert eller forbanna kunde. Bedriften IR as burde fremstilt seg like seriøs! Bedriften IR as bedriver offentlig mobbing. Det vil på en måte kunne sammenstilles med å henge ut en person med f.eks en amputert fot. En person med mulig usynlige utfordringer (det antydes psykiatriske utfordringer eller "person med problemer") kan like lite for sin utfordring, sykdom eller funksjonsnedsettelse som den med synbar fotamputasjon. Vis varsomhet! Veldig bra formulert 👍 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 7. januar #14562 Del Skrevet 7. januar Ellenn skrev (2 timer siden): Det kan virke som om enkelte har problemer med å regulere følelser. Enten elsker de dypt eller så hater de inderlig, det finnes ingen mellomting. Stemmer! Og det er disse som ute i den virkelige verden kan være "løse kanoner på dekk". Uforutsigbare og som kan reagere med handlinger om noen sier noe eller gjør noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 7. januar #14563 Del Skrevet 7. januar Pigaloppa skrev (3 minutter siden): Veldig bra formulert 👍 Tusen takk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 7. januar #14564 Del Skrevet 7. januar Doris Becker skrev (5 minutter siden): Jeg er helt enig med deg. Influenseren tenker bare "content". Og det er ingen regler som rammer dem. Det er derfor denne type målgruppe er perfekt for dem. Det skaper masse drama og klikk og "engasjement". Men de er bedriftseiere, og driver rene kommersielle kanaler, der de selvsagt skulle ha vært underlagt et regelverk der de ansvarliggjøres. Ikke bare for ulovlig reklame og posting av vekt, men all emosjonell påvirkning som blandes med salg av egen merkevare og produkter. Det er stygt, og det er hjerterått å se på. Er dessverre redd for at regelverket ikke kommer på plass, før en som er blitt hjerterått og kynisk utnyttet av disse influencerne dessverre har gått for langt. I verstefall kan en ustabil person som har gått fra elsker til hater gjøre fatale ting om den treffer vedkommende. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 7. januar #14565 Del Skrevet 7. januar (endret) . Endret 13. januar av Doris Becker 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 7. januar #14566 Del Skrevet 7. januar Istapp skrev (1 time siden): Dette sier vel mest om influenserne som "henger ut" bevisst personer man kan få inntrykk av har utfordringer. Enten for å sanke egen sympati eller gjøre igjen mot vedkommende. Nettopp da burde "vær varsom"-alarmen tikket i hodet på influenerne. En seriøs bedrift ville aldri på sin hjemmeside lagt ut fullt navn og evnt. bilde av en illsint, provosert, irritert eller forbanna kunde. Bedriften IR as burde fremstilt seg like seriøs! Bedriften IR as bedriver offentlig mobbing. Det vil på en måte kunne sammenstilles med å henge ut en person med f.eks en amputert fot. En person med mulig usynlige utfordringer (det antydes psykiatriske utfordringer eller "person med problemer") kan like lite for sin utfordring, sykdom eller funksjonsnedsettelse som den med synbar fotamputasjon. Vis varsomhet! Kritikken «influenser-bedrifter» får er ofte på et annet nivå enn kritikken andre bedrifter får. Rema1000 henger ikke ut en kunde som klager på dårlig kvalitet på grønnsakene på hjemmesiden sin, men Ivory henger heller ikke ut kunder som klager på produktene deres på hjemmesiden sin. Influensere mottar ofte mye kritikk som går på utseende og personlighet. Man tenker kanskje at det får de tåle, i og med at de bruker dette til å tjene penger, men er det så enkelt. Får du kritikk som går på deg som person er det ganske naturlig å ta det personlig, og agere deretter. Influenserne er også et produkt av tiden vi lever i, og kanskje man burde bruke tiden til å jobbe mot selve bransjen. Ta spillet, ikke spillerne.. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippsi Skrevet 7. januar #14567 Del Skrevet 7. januar Virker som mangel på content, så kommer "naboen " fram fra glemselen...🙄.hva har hun egentlig rundt seg? , annet enn familie og fantasier .. hvor er alle venninner osv. Hører ingenting om dem lenger. Merkelig ( eller kanskje ikke)🥴 15 1 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Istapp Skrevet 7. januar #14568 Del Skrevet 7. januar Ellenn skrev (1 time siden): Kritikken «influenser-bedrifter» får er ofte på et annet nivå enn kritikken andre bedrifter får. Rema1000 henger ikke ut en kunde som klager på dårlig kvalitet på grønnsakene på hjemmesiden sin, men Ivory henger heller ikke ut kunder som klager på produktene deres på hjemmesiden sin. Influensere mottar ofte mye kritikk som går på utseende og personlighet. Man tenker kanskje at det får de tåle, i og med at de bruker dette til å tjene penger, men er det så enkelt. Får du kritikk som går på deg som person er det ganske naturlig å ta det personlig, og agere deretter. Influenserne er også et produkt av tiden vi lever i, og kanskje man burde bruke tiden til å jobbe mot selve bransjen. Ta spillet, ikke spillerne.. Personen er jo produktet og de selger egentlig et "produsert" produkt i seg selv. Visuell prostitusjon og ikke en fysisk prostitusjon, men begge former tjenes det penger på. Nei, det blir ikke riktig å kunne si at i et øyeblikk, når du får kritikk, så tar du det personlig, mens i det neste øyeblikket, når du heies fram og får gode tilbud eller selger bra, da er du suksessfull bedriftseier. Så nei, de er ikke "spillere" når de er på some, da er de bedriftseiere. Å stikke kameraet oppi ansiktet og lage content og legge det ut i tide og utide, da er du bedriften din. Personen privat har some-fri og tjener ikke penger, det kalles fritid. Å skille jobb og fritid er særdeles viktig også regnskapsmessig. Her tror jeg noe av nøkkelen også ligger. Mens de fleste av oss har utgifter til mat og ferier, og vi må bruke etter inntekt og oppsparte midler. Utgiftsfører disse influencerne matutgifter, transport, ferier osv. under dekke av jobb og legger alt ut på sine kanaler. Da brukes "bedriftskortet". 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 7. januar #14569 Del Skrevet 7. januar (endret) Istapp skrev (7 timer siden): Personen er jo produktet og de selger egentlig et "produsert" produkt i seg selv. Visuell prostitusjon og ikke en fysisk prostitusjon, men begge former tjenes det penger på. Nei, det blir ikke riktig å kunne si at i et øyeblikk, når du får kritikk, så tar du det personlig, mens i det neste øyeblikket, når du heies fram og får gode tilbud eller selger bra, da er du suksessfull bedriftseier. Så nei, de er ikke "spillere" når de er på some, da er de bedriftseiere. Å stikke kameraet oppi ansiktet og lage content og legge det ut i tide og utide, da er du bedriften din. Personen privat har some-fri og tjener ikke penger, det kalles fritid. Å skille jobb og fritid er særdeles viktig også regnskapsmessig. Her tror jeg noe av nøkkelen også ligger. Mens de fleste av oss har utgifter til mat og ferier, og vi må bruke etter inntekt og oppsparte midler. Utgiftsfører disse influencerne matutgifter, transport, ferier osv. under dekke av jobb og legger alt ut på sine kanaler. Da brukes "bedriftskortet". Mener du at det er helt greit å kritisere utseende, kropp, helse osv? De må tåle at alt kritiseres fordi de er på some? Er det greit å kritisere kroppen til en prostituert, i og med at vedkommende selger den? Er det greit å kritisere utseendet eller kroppen til en skuespiller? Det er jo en del av «pakken» de selger. Ser forresten på regnskapet til Isabel Raad AS for 2023 at hun har regnskapsført i underkant av 900’ på andre driftskostnader. Tviler på at det er nok til å dekke alle private utgifter du ramser opp over her. Endret 8. januar av Ellenn 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 8. januar #14570 Del Skrevet 8. januar Hallepalle2 skrev (På 6.1.2025 den 0.07): Tror du at hun filmer 24/7? Selv om hun legger ut MYE gjennom dagen så har også hennes døgn hele 24 t. Mer enn nok tid til å treffe folk. Hun legger jo også sjelden ut i sanntid, om jeg har skjønt det rett. Hun sitter inne mesteparten av dagen, så når hun først er ute filmer hun, jo. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 8. januar #14571 Del Skrevet 8. januar Tippsi skrev (13 timer siden): Virker som mangel på content, så kommer "naboen " fram fra glemselen...🙄.hva har hun egentlig rundt seg? , annet enn familie og fantasier .. hvor er alle venninner osv. Hører ingenting om dem lenger. Merkelig ( eller kanskje ikke)🥴 Han kommer frem når det er mangel på dopamin i form av oppmerksomhet av andre. Hun får dopamin-kick når han svarer henne. Får dopamin av å skape drama. Typisk for ADHD, synd at han blir brukt til dette. Men han ser gjennom bullshittet. Synes det er komisk at hun snakker om at hun satte grenser for basketfaen og han ikke hørte på det og var innpåsliten, når hun hadde lansering og det var viktige jobbgreier, når hun gjorde akkurat det samme med Tennisfaen. Han satte grenser, hun nektet å tolerere grensene hans. Han sa han ikke var interessert i å small talke fordi han hadde årets viktigste uke på jobb. Hun fikk ikke dopamin-stimuliet sitt i form av kontakt mellom dates, så da ignorerte hun grensene hans og startet drama. Så blokkerte hun han når han ikke tolererte bullshittet hennes. Trist å se når hun er 30 år. 10 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippsi Skrevet 8. januar #14572 Del Skrevet 8. januar lajlaj skrev (54 minutter siden): Han kommer frem når det er mangel på dopamin i form av oppmerksomhet av andre. Hun får dopamin-kick når han svarer henne. Får dopamin av å skape drama. Typisk for ADHD, synd at han blir brukt til dette. Men han ser gjennom bullshittet. Synes det er komisk at hun snakker om at hun satte grenser for basketfaen og han ikke hørte på det og var innpåsliten, når hun hadde lansering og det var viktige jobbgreier, når hun gjorde akkurat det samme med Tennisfaen. Han satte grenser, hun nektet å tolerere grensene hans. Han sa han ikke var interessert i å small talke fordi han hadde årets viktigste uke på jobb. Hun fikk ikke dopamin-stimuliet sitt i form av kontakt mellom dates, så da ignorerte hun grensene hans og startet drama. Så blokkerte hun han når han ikke tolererte bullshittet hennes. Trist å se når hun er 30 år. 💯% spot on. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tippsi Skrevet 9. januar #14573 Del Skrevet 9. januar Hun er veldig selektiv på enkelte ting, f.eks ikke mye angst for store folkemasser når hun spretter rundt på show og nattklubb.. 🙄virker som den kommer når hun kjeder seg eller lyst å gjøre noe annet. 🤔. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dottie Skrevet 9. januar #14574 Del Skrevet 9. januar Jeg prøver å forstå hvorfor denne «anti-raad-squad» damen nå driver og kontakter arbeidsgiver OG kommunen der storesøster jobber og bor. Hva er vitsen, og hva er det jeg har gått glipp av? Man kan si mye om IR, men det får nå være grenser på hvor opphengt en skal bli i å «ødelegge» for henne (og familien).. 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 9. januar #14575 Del Skrevet 9. januar Dottie skrev (4 minutter siden): Jeg prøver å forstå hvorfor denne «anti-raad-squad» damen nå driver og kontakter arbeidsgiver OG kommunen der storesøster jobber og bor. Hva er vitsen, og hva er det jeg har gått glipp av? Man kan si mye om IR, men det får nå være grenser på hvor opphengt en skal bli i å «ødelegge» for henne (og familien).. Tuller du??? Det der er jo fullstendig galskap!!! Har en av de lagt ut om det på snap? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 9. januar #14576 Del Skrevet 9. januar (endret) Hvem går på konsert i høye hæler 👠. Håper seriøst se har med joggesko… Endret 9. januar av Teflonhjernen 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10. januar #14577 Del Skrevet 10. januar Zenhouse skrev (11 timer siden): Det handler ikke om å ikke like henne. Jeg synes hun er morsom og veldig likandes faktisk. Synes likefullt det er fullstendig feil det hun driver med nå i Tiril-saken. Enig . Veldig uprofesjonelt . Aldri sett en millionbedrift gjøre noe i nærheten engang . De må skaffe seg presserådgiver . Asap 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 10. januar #14578 Del Skrevet 10. januar Tenkeselv skrev (6 minutter siden): For meg gjelder ikke dette bare Tirill , men alle hun hang ut i samme slengen. Der jeg også vet at noen av de absolutt ikke er nett troll, men ble bare dratt med i dragsuget. Jungeltelegrafen går som den har gjort i alle år, å bilder av meldinger sendt fra ekstremt mange av hennes følgere sekundet etter at hun la det ut er et faktum, der jeg også har fått sett endel av de med navn på avsendere osv. De har gått på barn, familie, utseende osv osv. Jeg er rett og slett sjokkert hva fremmende mennesker kan få seg til å sendte privat til en person, bare fordi det er IR. Men det er ikke opp til meg å dele private meldinger sendt til andre uten tillatelse. Å det er det jeg mener med å sende mobben etter, for det var ingen annen grunn for IR å poste slikt offentlig om ikke det selvsagt var intensjonen. Å blodfansen gjorde nettopp det. Man kan jo bare se på hva enkelte følgere skriver til henne som hun deler å legger ut, spesielt om Tirill. Gud bedre meg følgere er jo besatt , å følger med på alt hva hun foretar seg. Så ja for meg var dette helt klart et kalkulert trekk fra IR sin side, å dessverre fikk hun det hun ville. Men jeg lurer på hva IR ville tenkt om en av disse blodfansene kanskje hadde vært mentalt syke, å fysisk gått til angrep på noen av disse personene ? «Ikke mitt problem for det var jo ikke meg ?» Jo det hadde 100% vært IR sin feil. Tirill ble nok hengt ut videre og brukt som content fordi hun fortsatte å være aktiv i diverse kommentarfelt på avisinnlegg osv, men det går en grense selv der synes jeg. Et enkelt menneske som stadig blir hengt ut til nærmere 400.000 mennesker kan man ikke sammenligne med at hun aktivt skriver kommentarer på avisinnlegg osv. ja de bruker henne som en ny Dave, men å lage egen lyd som nå heter Tirill, Shehed som på sin Snap også nå sitter å bruker navnet Tirill osv burde skamme seg.Hun er lærer å bør i hvert fall ikke sitte å drive med det som nå har gått over til mobbing på sosiale medier. Hva er neste, skal Rami begynne også ? Takk for et voksent svar forresten Wow, bare wow 🤯 Det er jo helt sykt at følgerne hennes har gjort dette. Skikkelig trist og skikkelig skummelt! Og nei, du må ikke finne på å dele det videre her, da mater vi jo bare trollene videre 🫣 Men nå forstår jeg hvor du vil. Jeg har lest innleggene dine som at du mener hun faktisk har sagt rett ut på snap at «send så mye dritt dere klarer i retning Tiril og vennene hennes», og det er akkurat det jeg har forsvart, for det er jeg ganske sikker på at hun ikke har gjort. Derimot så ser jeg hva du mener med at hun indirekte har oppfordret til det - så der er vi enige. Det var nok ikke en smart avgjørelse av henne å dele det - kalkulert eller ukalkulert. Som sagt forstår en del av meg hvorfor Isabel delte, men det er pga min personlige erfaring med nett troll. Man blir så lei seg, man føler seg så maktesløs, man blir så frustrert og man har bare lyst til å slå tilbake. Så en del av meg forstår den første delingen (jeg sier ikke at det var riktig - langt derifra), men jeg er helt uenig i fortsettelsen. Det beste de kunne gjort var å legge ballen død og oversett Tiril heretter. Da hadde nok Isabel hatt en mye sterkere sak når hun tilslutt valgte å involvere advokat også. For nett troll burde faktisk bli tatt, men man må gjøre det på riktig måte. Skulle bare mangle 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10. januar #14579 Del Skrevet 10. januar (endret) Sirah skrev (23 minutter siden): Wow, bare wow 🤯 Det er jo helt sykt at følgerne hennes har gjort dette. Skikkelig trist og skikkelig skummelt! Og nei, du må ikke finne på å dele det videre her, da mater vi jo bare trollene videre 🫣 Men nå forstår jeg hvor du vil. Jeg har lest innleggene dine som at du mener hun faktisk har sagt rett ut på snap at «send så mye dritt dere klarer i retning Tiril og vennene hennes», og det er akkurat det jeg har forsvart, for det er jeg ganske sikker på at hun ikke har gjort. Derimot så ser jeg hva du mener med at hun indirekte har oppfordret til det - så der er vi enige. Det var nok ikke en smart avgjørelse av henne å dele det - kalkulert eller ukalkulert. Som sagt forstår en del av meg hvorfor Isabel delte, men det er pga min personlige erfaring med nett troll. Man blir så lei seg, man føler seg så maktesløs, man blir så frustrert og man har bare lyst til å slå tilbake. Så en del av meg forstår den første delingen (jeg sier ikke at det var riktig - langt derifra), men jeg er helt uenig i fortsettelsen. Det beste de kunne gjort var å legge ballen død og oversett Tiril heretter. Da hadde nok Isabel hatt en mye sterkere sak når hun tilslutt valgte å involvere advokat også. For nett troll burde faktisk bli tatt, men man må gjøre det på riktig måte. Skulle bare mangle Nemlig . Hadde hatt en mye sterkere evnt straffesak hvis hun ikke mobbet tilbake . Her får jeg dessverre litt referanser til trumph-mobben som stormet kongressen . Ustabile tilhengere er ofte villige til å gå svært langt for å beskytte eller hevne the leader. Endret 10. januar av NiceOrNothing 3 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tenkeselv Skrevet 10. januar #14580 Del Skrevet 10. januar Sirah skrev (20 minutter siden): Wow, bare wow 🤯 Det er jo helt sykt at følgerne hennes har gjort dette. Skikkelig trist og skikkelig skummelt! Og nei, du må ikke finne på å dele det videre her, da mater vi jo bare trollene videre 🫣 Men nå forstår jeg hvor du vil. Jeg har lest innleggene dine som at du mener hun faktisk har sagt rett ut på snap at «send så mye dritt dere klarer i retning Tiril og vennene hennes», og det er akkurat det jeg har forsvart, for det er jeg ganske sikker på at hun ikke har gjort. Derimot så ser jeg hva du mener med at hun indirekte har oppfordret til det - så der er vi enige. Det var nok ikke en smart avgjørelse av henne å dele det - kalkulert eller ukalkulert. Som sagt forstår en del av meg hvorfor Isabel delte, men det er pga min personlige erfaring med nett troll. Man blir så lei seg, man føler seg så maktesløs, man blir så frustrert og man har bare lyst til å slå tilbake. Så en del av meg forstår den første delingen (jeg sier ikke at det var riktig - langt derifra), men jeg er helt uenig i fortsettelsen. Det beste de kunne gjort var å legge ballen død og oversett Tiril heretter. Da hadde nok Isabel hatt en mye sterkere sak når hun tilslutt valgte å involvere advokat også. For nett troll burde faktisk bli tatt, men man må gjøre det på riktig måte. Skulle bare mangle Nei det jeg har sett og innehar deler jeg ikke med noen , da det er sendt blant annet meg (inkl noen til) i fortrolighet. De kommer nok ut en dag det passer alle de som har fått slike, å da er det mange navn som burde skjemmes. Jeg kan også forstå at mm kan bli både frustrert og irritert, men dette startet med AJ, å det er over for lenge siden nå. Hadde IR gjort dette på den voksne og ansvarlige måten så hadde hun tatt det i det skjulte, om så tatt saken til forliksrådet hvis hun følte det var persontrakassering . Men dette som pågår nå er mye mer enn trakassering. Man skal ikke glemme at denne Tirill er kun en person som sier IR imot, ikke er enig osv. IR og 400.000 andre mot en enslig person slik det foregår nå er mobbmentalitet. Man gjenger seg ikke opp på enkelt menneske på den måten, uansett hvem det er. Ja klart IR burde lagt den ballen død for lenge siden, da hadde det kanskje også til slutt dødd ut. Men når Tirill til stadighet blir nevnt, fått egen snaplyd som ikke er positiv å heter Tirill, så kan jeg ikke annet enn å ha medfølelse for et annet menneske uten samme «sosiale makten» som IR har. Hun er en offentlig person, å jeg har aldri sett noen store influencere gjøre slikt som hun gjorde i desember, å fortsetter nå å melke videre. Samt at Shehed også kaster seg på er skuffende, for hun har jeg alltid sett opp til som den mest fornuftige. Jeg synes bare hele situasjonen er usmakelig blitt, å advokat eller ikke advokat , så vil det absolutt IKKE være i IR sin favør den dagen Tirill og alle de andre deler det de har mottatt. Evig eies kun et dårlig rykte sies det, å det er det mye i. Men Dave ja 😅 Jeg tror faktisk Dave fikk nok. Mener å huske at noen skrev en gang at noen hadde funnet ut hvem han var å gått ut med info osv om han. Som igjen bekrefter hvor langt noen er villig til å gå, dessverre. For Dave likte jeg 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå