Hatsumomo Skrevet 17. november #13661 Del Skrevet 17. november FjaseGuri skrev (1 time siden): Hvorfor ikke heller legge fokuset over på hvor flaut det er å snakke så høyt om at turen til India kom til å forandre henne så mye, hvor «bismak hun fikk i munnen» av å gå på dyre hoteller osv i etterkant av den opplevelsen. Og noe av det første hun gjør når hun kommer hjem er å dra på Rolls Royce jakt? Vitner ikke mye om selvutvikling eller en person som har fått seg en «aha-opplevelse» spør du meg. Spiller heller ingen rolle hvor mange millioner du legger igjen til forskjellige formål, hun burde egentlig gjort alt dette ganske stille og rolig- for det første uten å rope ut om det på alle plattformer, men også i forhold til hva hun har sagt under turen. Når det gjelder sistnevnte synes jeg hun bare setter seg selv i et dårlig lys og ingenting annet. Hennes penger og livsstil som hun styrer som hun vil, men ikke påberop deg en tankegang du åpenbart ikke står ved. Enig! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 18. november #13662 Del Skrevet 18. november Godt hun tok til vettet og droppet gubbebilen RR 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moni123 Skrevet 18. november #13663 Del Skrevet 18. november Jeg syns hun var kjempetøff som kjørte så mye i dag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 18. november #13664 Del Skrevet 18. november Moni123 skrev (5 timer siden): Jeg syns hun var kjempetøff som kjørte så mye i dag. Det var en lidelse å se på henne, hun sitter som en 80-åring. Klistret opp i rattet. Og den skjeve parkeringen 😆 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teflonhjernen Skrevet 19. november #13665 Del Skrevet 19. november Hva tenkes om villaen? Nydelig beliggenhet, stort sett nitrist innvendig. Kjøkkenet var forferdelig. Nå kan hun jo hamstre myyyye mer tøy som bare slenges i en stor haug. Er helt vilt det hun driver med, mistet totalt evnen til å forstå pengers verdi. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 19. november #13666 Del Skrevet 19. november Teflonhjernen skrev (8 minutter siden): Hva tenkes om villaen? Nydelig beliggenhet, stort sett nitrist innvendig. Kjøkkenet var forferdelig. Nå kan hun jo hamstre myyyye mer tøy som bare slenges i en stor haug. Er helt vilt det hun driver med, mistet totalt evnen til å forstå pengers verdi. “Wealth is for the sake of life, not life for the sake of wealth.” Disse influenserne ser ut til å kun bry seg om status, penger og oppmerksomhet rundt dette. Hele livet dreier seg bare om det. Lykke måles i materielle goder. Og det er ingen ro i sikte. Det har tippet over. De danser i selvlagde bur, der mennesker hiver penger inn. Det må være ødeleggende for psyken. Men blir som høna og egget diskusjonen kanskje. for ingen av disse influenserne virker friske fra start. 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 19. november #13667 Del Skrevet 19. november (endret) Teflonhjernen skrev (2 timer siden): Hva tenkes om villaen? Nydelig beliggenhet, stort sett nitrist innvendig. Kjøkkenet var forferdelig. Nå kan hun jo hamstre myyyye mer tøy som bare slenges i en stor haug. Er helt vilt det hun driver med, mistet totalt evnen til å forstå pengers verdi. Den var jo overraskende billig da. Sammenlignet med leilighetene hun har sett på i månedsvis. Edit: skjønte nå det bare var snakk om å leie. Endret 19. november av Zenhouse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 19. november #13668 Del Skrevet 19. november 5 mill i året. Og åtpåtil leier hun. Tapsprosjekt uten like 😂 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 19. november #13669 Del Skrevet 19. november Syntes villaen var dritfin jeg 🙈 Iallefall sammenlignet med veldig mye av det andre hun har kikket på 😅 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 19. november #13670 Del Skrevet 19. november (endret) Med tanke på hvordan hun antagelig bruker 5 mil bare på et par mnd på stort sett tull, så syntes jeg prisen var ganske grei for 1 år. Men etter det året, kjøper hun ikke noe da, SÅ snakker vi sløsing. Hun må investere pengene i eiendom. Endret 19. november av Hatsumomo 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 19. november #13671 Del Skrevet 19. november Hatsumomo skrev (42 minutter siden): Med tanke på hvordan hun antagelig bruker 5 mil bare på et par mnd på stort sett tull, så syntes jeg prisen var ganske grei for 1 år. Men etter det året, kjøper hun ikke noe da, SÅ snakker vi sløsing. Hun må investere pengene i eiendom. Og ikke minst: Når man ser på hva man får for 30 millioner i Dubai så skjønner jeg godt at hun holder litt igjen. Det er så latterlig mye penger at vi ikke engang kan fatte det. Så jeg skjønner faktisk litt hva hun sier at om hun først skal bruke så mye penger så skal hun virkelig bli blown away. Kanskje bedre å sitte på gjerdet et år til enn å bruke omtrent mer penger enn vi andre tjener i løpet av et helt liv på en leilighet hun ikke er fornøyd med. Man kan helt tydelig ikke sammenligne priser i Norge og Dubai noe jeg iallefall fort gjør merker jeg når jeg følger med på storyen hennes. Det er noen helt andre typer penger i omløp enn hva vi er vant med. Og når man ser inntekten hennes opp mot husleien så er den jo ikke helt gal. Prosentvis betaler nok vi andre mer i leie 🙃 Hun har endelig fått sost seg til å skaffe seg gyldig førerkort om ikke annet. Spørs om ikke en del folk har kommentert det siden det plutselig blir gjort nå 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 19. november #13672 Del Skrevet 19. november Sirah skrev (2 minutter siden): Og ikke minst: Når man ser på hva man får for 30 millioner i Dubai så skjønner jeg godt at hun holder litt igjen. Det er så latterlig mye penger at vi ikke engang kan fatte det. Så jeg skjønner faktisk litt hva hun sier at om hun først skal bruke så mye penger så skal hun virkelig bli blown away. Kanskje bedre å sitte på gjerdet et år til enn å bruke omtrent mer penger enn vi andre tjener i løpet av et helt liv på en leilighet hun ikke er fornøyd med. Man kan helt tydelig ikke sammenligne priser i Norge og Dubai noe jeg iallefall fort gjør merker jeg når jeg følger med på storyen hennes. Det er noen helt andre typer penger i omløp enn hva vi er vant med. Og når man ser inntekten hennes opp mot husleien så er den jo ikke helt gal. Prosentvis betaler nok vi andre mer i leie 🙃 Hun har endelig fått sost seg til å skaffe seg gyldig førerkort om ikke annet. Spørs om ikke en del folk har kommentert det siden det plutselig blir gjort nå 😅 Nå en tenker hva en kan bygge eller få seg i Norge for de summene... uff ja, de leilighetene som hun har vært på visning på har ikke vært mye å skryte av til type 12-30 millioner - skjønner ikke helt hvorfor de leilighetene har slik pris ? Er det kun fordi det er i Dubai og det bor masse rike folk der? Kan jo søren ikke være pga den uendelige "fantastiske" kvaliteten på kliss like leiligheter i alle bygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 19. november #13673 Del Skrevet 19. november Hatsumomo skrev (13 minutter siden): Nå en tenker hva en kan bygge eller få seg i Norge for de summene... uff ja, de leilighetene som hun har vært på visning på har ikke vært mye å skryte av til type 12-30 millioner - skjønner ikke helt hvorfor de leilighetene har slik pris ? Er det kun fordi det er i Dubai og det bor masse rike folk der? Kan jo søren ikke være pga den uendelige "fantastiske" kvaliteten på kliss like leiligheter i alle bygg Nei det kan du si 🤷♀️ Jeg har vært helt satt ut over hvor lite du får for penge der borte. Her hjemme kunne man jo basicly omtrent bygd et slott 😬 Sånn satt på spissen. Så man kan jo faktisk ikke sammenligne det… Det er vel ekstremt mye penger i omløp i Dubai og folk er villige til å betale mye penger for å bo på «riktig adresse». Hun bor jo i en «adress-building» nå og klart det koster….. Men hun tjener også ekstremt mye penger og det er uansett smartere av henne å bruke 5 millioner på leie, enn det er å blåse 30 millioner på en leilighet hun innerst inne egentlig ikke vil bo i. Tror ikke vi egentlig kan sette oss inn i dette eller forstå det uansett hvor hardt vi prøver 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla1717 Skrevet 19. november #13674 Del Skrevet 19. november Fatter ikke at noen vil bo i Dubai engang 😅 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 19. november #13675 Del Skrevet 19. november Da har jeg lest bøkene. Utrolig skuffet… hun har jo en sterk historie, tøff oppvekst så all respekt for det. Men synes bøkene var skuffende dårlige. De fremkalte ikke så mye følelser for meg egentlig. Eller jo, eneste er vel at jeg misliker denne Pimpen enda mer. Er det mulig å være så blåst.. prøver å forstå alt jeg kan det med den kulturen og hvor sterkt familie. .. men nei. Når jeg leste hva hun sa og gjorde mot Isabel da hun havnet i fosterhjem .. ja jeg blir faktisk provosert over hvordan moren blir dullet med og hyllet i dag med tanke på det hun gjorde. Klarer ikke å begripe det der uansett hvor hardt jeg prøver. Er det bare meg som er en kald fisk eller? Å tilgi er en ting men dette nivået av pampering må være sykelig på noe vis eller? Jeg er utrolig glad i min familie… men å drasse de med seg på ALT (hun er jo ikke med andre folk engang?) er også helt snålt spør du meg. Ha med seg mora si 24/7? 🤦♀️Hun klarer seg jo ikke alene. Følger Isabel da jeg synes hun er underholdende til tider, men nå når familien er der så får jeg faktisk nok. Det er for mye og sykelig oppførsel spør du meg. Og jeg gidder ikke ha Pimpen i monitor. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alessi Skrevet 19. november #13676 Del Skrevet 19. november (endret) Sirah skrev (2 timer siden): Syntes villaen var dritfin jeg 🙈 Iallefall sammenlignet med veldig mye av det andre hun har kikket på 😅 Fin villa. Sist ville hun ikke gi mer enn 3 mill, og etter litt research av meg visste jeg at hun ikke ville bli fornøyd med de alternativene. Lurt å gå opp i pris 👍 Endret 19. november av Alessi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 19. november #13677 Del Skrevet 19. november Doris Becker skrev (3 timer siden): “Wealth is for the sake of life, not life for the sake of wealth.” Disse influenserne ser ut til å kun bry seg om status, penger og oppmerksomhet rundt dette. Hele livet dreier seg bare om det. Lykke måles i materielle goder. Og det er ingen ro i sikte. Det har tippet over. De danser i selvlagde bur, der mennesker hiver penger inn. Det må være ødeleggende for psyken. Men blir som høna og egget diskusjonen kanskje. for ingen av disse influenserne virker friske fra start. Jeg tjener en helt medium lønn. Jeg jobber med noe jeg elsker. Og jeg bor med mennesket jeg elsker. Dette gjør meg lykkelig. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moni123 Skrevet 19. november #13678 Del Skrevet 19. november (endret) Amber skrev (18 minutter siden): Da har jeg lest bøkene. Utrolig skuffet… hun har jo en sterk historie, tøff oppvekst så all respekt for det. Men synes bøkene var skuffende dårlige. De fremkalte ikke så mye følelser for meg egentlig. Eller jo, eneste er vel at jeg misliker denne Pimpen enda mer. Er det mulig å være så blåst.. prøver å forstå alt jeg kan det med den kulturen og hvor sterkt familie. .. men nei. Når jeg leste hva hun sa og gjorde mot Isabel da hun havnet i fosterhjem .. ja jeg blir faktisk provosert over hvordan moren blir dullet med og hyllet i dag med tanke på det hun gjorde. Klarer ikke å begripe det der uansett hvor hardt jeg prøver. Er det bare meg som er en kald fisk eller? Å tilgi er en ting men dette nivået av pampering må være sykelig på noe vis eller? Jeg er utrolig glad i min familie… men å drasse de med seg på ALT (hun er jo ikke med andre folk engang?) er også helt snålt spør du meg. Ha med seg mora si 24/7? 🤦♀️Hun klarer seg jo ikke alene. Følger Isabel da jeg synes hun er underholdende til tider, men nå når familien er der så får jeg faktisk nok. Det er for mye og sykelig oppførsel spør du meg. Og jeg gidder ikke ha Pimpen i monitor. Kald fisk. Jeg er ikke i nærheten engang å kunne relatere og jeg har ikke nubbsjangs å sette meg inn i det de har opplevd. Men jeg er nok medmenneske for å skjønne at Isabel nå gjør Mamman sin til dronning. Isabel selv forsto ikke omfavnet av livet mamman levde og bok 1 fortalte nok det, men når mammaens histore ble fortalt i bok to kom det jo frem. Og ps. Hadde du mistet familien din da du var (9?) Og fått den tilbake da du var i 20-årene, ville du ikke tatt igjen det tapte? Endret 19. november av Moni123 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 19. november #13679 Del Skrevet 19. november Moni123 skrev (26 minutter siden): Kald fisk. Jeg er ikke i nærheten engang å kunne relatere og jeg har ikke nubbsjangs å sette meg inn i det de har opplevd. Men jeg er nok medmenneske for å skjønne at Isabel nå gjør Mamman sin til dronning. Isabel selv forsto ikke omfavnet av livet mamman levde og bok 1 fortalte nok det, men når mammaens histore ble fortalt i bok to kom det jo frem. Og ps. Hadde du mistet familien din da du var (9?) Og fått den tilbake da du var i 20-årene, ville du ikke tatt igjen det tapte? Mistet? Dro fra familien sin med god grunn. Alle har sin hstorie. Jeg hadde ikke dratt tilbake til min. Og ja, jeg snakker av egen erfaring. 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveits35 Skrevet 19. november #13680 Del Skrevet 19. november Amber skrev (43 minutter siden): Da har jeg lest bøkene. Utrolig skuffet… hun har jo en sterk historie, tøff oppvekst så all respekt for det. Men synes bøkene var skuffende dårlige. De fremkalte ikke så mye følelser for meg egentlig. Eller jo, eneste er vel at jeg misliker denne Pimpen enda mer. Er det mulig å være så blåst.. prøver å forstå alt jeg kan det med den kulturen og hvor sterkt familie. .. men nei. Når jeg leste hva hun sa og gjorde mot Isabel da hun havnet i fosterhjem .. ja jeg blir faktisk provosert over hvordan moren blir dullet med og hyllet i dag med tanke på det hun gjorde. Klarer ikke å begripe det der uansett hvor hardt jeg prøver. Er det bare meg som er en kald fisk eller? Å tilgi er en ting men dette nivået av pampering må være sykelig på noe vis eller? Jeg er utrolig glad i min familie… men å drasse de med seg på ALT (hun er jo ikke med andre folk engang?) er også helt snålt spør du meg. Ha med seg mora si 24/7? 🤦♀️Hun klarer seg jo ikke alene. Følger Isabel da jeg synes hun er underholdende til tider, men nå når familien er der så får jeg faktisk nok. Det er for mye og sykelig oppførsel spør du meg. Og jeg gidder ikke ha Pimpen i monitor. Oi, du er en kald fisk. Men jeg skjønner hva du mener. Det moren sa til Isabel da hun var i fosterhjem skulle vært utilgivelig. Jeg skjønner heller ikke helt dynamikken slik den er nå i dag. Det var moren som påførte Isabel alvorlig spiseforstyrrelse med alle beskyldningene hun kom med. Klart at bok nr 2 tar litt av den brodden, men Isabel fikk skylden for at hennes småsøsknene måtte «flykte» fra barnevernet, helt til Irak. Jeg kjenner ingen mor som kunne gjort noe sånt mot ungen sin. Men nå er det faktisk sånn at Isabel har tilgitt begge foreldrene sine og jeg kan ikke annet enn å la meg bli imponert, for jeg ville aldri klart noe sånt selv. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå