Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Og hun flotte Kristin som er så godhjerta er gift med en av Norges rikeste. Enkelt å være ‘snill’ da. Disse velter seg i luksus, så kanskje dette gir dem god samvittighet. Fint dem gir noe tilbake, ikke misforstå meg, men hvorfor nevner ikke Isabel dette? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kønn skrev (5 minutter siden):

Alle i stallen til Reme forplikter seg til å donere 10% av OVERSKUDDET. Det kan de også skrive av på skatten. Dette er noe IR er helt stille om. Hun legger det frem på en slik måte at det er hun som har kommet på ideen. 

Hun legger det frem som at hun er veldig takknemlig for at hun får være med å bidra. Hun takker følgerne som gjør det mulig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (5 minutter siden):

Og hun flotte Kristin som er så godhjerta er gift med en av Norges rikeste. Enkelt å være ‘snill’ da. Disse velter seg i luksus, så kanskje dette gir dem god samvittighet. Fint dem gir noe tilbake, ikke misforstå meg, men hvorfor nevner ikke Isabel dette? 

At de velter seg i luksus? Er det relevant? Det viktigste er vel at de faktisk ønsker å gjøre en forskjell og ikke bruke alle pengene på seg selv?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (17 minutter siden):

Alle i stallen til Reme forplikter seg til å donere 10% av OVERSKUDDET. Det kan de også skrive av på skatten. Dette er noe IR er helt stille om. Hun legger det frem på en slik måte at det er hun som har kommet på ideen. 

Hun har vel faktisk ikke nevnt Reme noen gang som jeg har fått med meg iallefall. Det kan jeg jo egentlig godt forstå, selv om det er å holde tilbake opplysninger. Men igjen - hun har jo faktisk ikke opplysningsplikt om slikt. Dette er jo offentlige ting som de som er interessert kan gå inn å sjekke. 

Kønn skrev (14 minutter siden):

Jeg kjenner faktisk litt til Kristin og hun er et menneske som oppriktig ønsker å hjelpe andre. Hun velter seg i formue ja, men hun har også disponert deler av denne til mange gode formål både utenlands men også her i Norge. Kanskje Isabel regner med at folk vet hvem denne familien er? De er jo ikke akkurat ukjente 🤔

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 time siden):

Hun legger det frem som at hun er veldig takknemlig for at hun får være med å bidra. Hun takker følgerne som gjør det mulig. 

Spørsmålet er om hun hadde gjort det om det ikke var et krav. For om det ikke hadde vært et krav hadde hun aldri vært i India nå. Jeg føler dette er grønnvasking eller Woke. Får håpe det ikke er ei døgnflue. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (49 minutter siden):

Hun har vel faktisk ikke nevnt Reme noen gang som jeg har fått med meg iallefall. Det kan jeg jo egentlig godt forstå, selv om det er å holde tilbake opplysninger. Men igjen - hun har jo faktisk ikke opplysningsplikt om slikt. Dette er jo offentlige ting som de som er interessert kan gå inn å sjekke. 

Jeg kjenner faktisk litt til Kristin og hun er et menneske som oppriktig ønsker å hjelpe andre. Hun velter seg i formue ja, men hun har også disponert deler av denne til mange gode formål både utenlands men også her i Norge. Kanskje Isabel regner med at folk vet hvem denne familien er? De er jo ikke akkurat ukjente 🤔

Men hvor mange har fått medregnet hvilken Kristin det er? Ikke sett mye av henne og etternavnet er ikke kommunisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kønn skrev (1 minutt siden):

Spørsmålet er om hun hadde gjort det om det ikke var et krav. For om det ikke hadde vært et krav hadde hun aldri vært i India nå. Jeg føler dette er grønnvasking eller Woke. Får håpe det ikke er ei døgnflue. 

Reme har ingenting med denne Indiaturen å gjøre. Isabel la ut på story at hun ønsket å bidra mer for kvinner og sønnen til Kristin kontaktet henne privat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 time siden):

At de velter seg i luksus? Er det relevant? Det viktigste er vel at de faktisk ønsker å gjøre en forskjell og ikke bruke alle pengene på seg selv?

Du ser ikke poenget. Det er enkelt å være snill når man er en av Norges rikeste. Isabel beundrer hennes arbeide og det gjør jeg også, men jeg har mer sans for folk som har lite gir av det lille de har. Disse merker det ikke på lommeboka og de må ikke redusere sitt eget forbruk for å hjelpe. Har mer sans for dem som hjelper i det stille uten å fremheve sin godhet. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (3 minutter siden):

Men hvor mange har fått medregnet hvilken Kristin det er? Ikke sett mye av henne og etternavnet er ikke kommunisert. 

Nei det er jo et godt poeng. Jeg kjente henne igjen med en gang, men det er jo ikke sikkert alle andre gjør det.

Sveits35 skrev (2 minutter siden):

Reme har ingenting med denne Indiaturen å gjøre. Isabel la ut på story at hun ønsket å bidra mer for kvinner og sønnen til Kristin kontaktet henne privat.

Turen er i regi av Ivorie som ifølge avtalen med Reme skal donere 10% av overskuddet til veldedighet. Hadde det vært «bare» i regi av Isabel hadde hun ikke tatt Ivorie med på tur. Da hadde det vært mer naturlig å brukt overskuddet til Ivorie til noe annet. Er mine tanker iallefall. Men samma det, det viktigste er at pengene går til en god sak, ikke hvem som betaler de ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (4 minutter siden):

Reme er investor i Ivorie og hvorfor tror du Maren Reme er involvert i dette? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (Akkurat nå):

Du ser ikke poenget. Det er enkelt å være snill når man er en av Norges rikeste. Isabel beundrer hennes arbeide og det gjør jeg også, men jeg har mer sans for folk som har lite gir av det lille de har. Disse merker det ikke på lommeboka og de må ikke redusere sitt eget forbruk for å hjelpe. Har mer sans for dem som hjelper i det stille uten å fremheve sin godhet. 

Jeg visste ingenting om dette prosjektet i India før Isabel nå løftet det fram. Så for meg gjør Isabel en fantastisk jobb med å fremheve helt andre ting enn bare seg selv. Og at hun ønsker å bidra er en god egenskap. Min erfaring er at jo rikere folk blir, jo mer kjipe blir de med pengene sine. Isabel er ikke slik, det synes jeg hun bør få kred for, istedet for bare å lete etter feil med henne. For de har hun nok av som alle oss andre ❤️

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (3 minutter siden):

Reme er investor i Ivorie og hvorfor tror du Maren Reme er involvert i dette? 

Som sagt (skrevet) så er denne indiaturen blitt satt igang mellom sønnen til Kristin og Isabel. Så dette handler ikke om dette 10% overskuddet som hun blir «tvunget» til å gi fra seg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett på Instagram med hvor mye hun skal donere før hun i det hele tatt har donert, og hun påstår at hun har donert masse til veldedighet i stillhet før 😛

Håper virkelig hun besøker en stor klesfabrikk for å se hvor klærene hun kjøper og slenger i en haug kommer fra. Det trenger hun. Ala Anniken Jørgensen på sweatshop-serien for mange år siden. Skulle tatt seg en tur til nabolandet Bangladesh 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sveits35 skrev (32 minutter siden):

Som sagt (skrevet) så er denne indiaturen blitt satt igang mellom sønnen til Kristin og Isabel. Så dette handler ikke om dette 10% overskuddet som hun blir «tvunget» til å gi fra seg. 

Føler hun har nevnt det med 10% til denne veldedigheten også? Men du kan ha rett. Jobbtur har hun vertfall kalt det mange ganger, og ivorie folkene er med 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søpapegøje skrev (1 minutt siden):

Føler hun har nevnt det med 10% til denne veldedigheten også? Men du kan ha rett. Jobbtur har hun vertfall kalt det mange ganger, og ivorie folkene er med 

Isabel skulle velge hvor overskuddet til Ivorie skulle gå. Hun la ut på story at hun skulle ville hjelpe vanskeligstilte kvinner. Kristins sønn kontaktet henne og derfor går overskuddet til denne saken. Isabel/Ivorie ble invitert med på denne turen for å få se hva overskuddet skulle brukes til og det sa de ja til. Nå når Isabel er i India så donerer hun en million fra egen lomme for å bidra enda mer. Kristins sønn reiser til denne landsbyen to ganger i året og skal tilbake i mars. Isabel har bedt om å få bli med på den i mars også og det fikk hun. Så vi kommer til å få se mer av India etterhvert tydeligvis.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (49 minutter siden):

Jeg visste ingenting om dette prosjektet i India før Isabel nå løftet det fram. Så for meg gjør Isabel en fantastisk jobb med å fremheve helt andre ting enn bare seg selv. Og at hun ønsker å bidra er en god egenskap. Min erfaring er at jo rikere folk blir, jo mer kjipe blir de med pengene sine. Isabel er ikke slik, det synes jeg hun bør få kred for, istedet for bare å lete etter feil med henne. For de har hun nok av som alle oss andre ❤️

Mange rike mennesker som bidrar, det er bare det at de ikke fronter det. Se på lokalsamfunn rundt omkring. De hadde ikke vært beboelig om ikke rikingene ga tilbake. Flott det I gjør, men jeg er usikker på motivene hennes. Men sikkert bedre å bruke tiden slik enn å ligge i senga. Det skal hun ha.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

søpapegøje skrev (19 minutter siden):

Rett på Instagram med hvor mye hun skal donere før hun i det hele tatt har donert, og hun påstår at hun har donert masse til veldedighet i stillhet før 😛

Håper virkelig hun besøker en stor klesfabrikk for å se hvor klærene hun kjøper og slenger i en haug kommer fra. Det trenger hun. Ala Anniken Jørgensen på sweatshop-serien for mange år siden. Skulle tatt seg en tur til nabolandet Bangladesh 

Spot on. Folket vil bedras. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske utrolig at folk her inne snur veldedighet om til noe dårlig🙄

Isabel har hele tiden vært åpen om at turen har vært i forbindelse med jobb, og at Ivorie skal gi 10% av overskuddet. Men nå som hun er der, har hun blitt inspirert til å gi en million fra egen lomme til et prosjekt for barna i landsbyen. I tillegg kjøpte hun faktisk hele lekebutikken for å gi ut til barna😅 Synes det er helt supert, og hvorfor i all verden skal ikke hun få lov til å dele at hun gjør dette? 

• Liker 9
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløvereng skrev (52 minutter siden):

Isabel har hele tiden vært åpen om at turen har vært i forbindelse med jobb, og at Ivorie skal gi 10% av overskuddet. Men nå som hun er der, har hun blitt inspirert til å gi en million fra egen lomme til et prosjekt for barna i landsbyen. I tillegg kjøpte hun faktisk hele lekebutikken for å gi ut til barna😅 Synes det er helt supert, og hvorfor i all verden skal ikke hun få lov til å dele at hun gjør dette? 

Ja det er ganske kløktige folk som klarer å vri om det meste hun foretar seg til noe negativt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløvereng skrev (1 time siden):

Det er ikke noe dårlig i det hele tatt at hun gir av egen lomme, det er flott. Det som derimot er underkommunisert er at når Ivorie donerer 10 % så får de skattefordeler av dette. Det er altså butikk og ikke bare veldedighet. Når det er sagt, så tviler jeg på at det vil booste salget av produktene hennes, da jeg ikke tror den saken treffer målgruppa like godt som Sara Emilie sin sak, ME forskning.  Mye større desperasjon i den målgruppa enn å støtte en sak i India hvor man ikke har en relasjon, eller gjenkjennelseseffekten. Men man vet aldri, umulig å vite med IR fænsen. 

Endret av Kattedama
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...