Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Hva tenker du om bruddene på menneskerettighetene som foregår i landet? Kvinners rettigheter? Immigrantenes arbeidsvilkår? 

Jeg syns at du absolutt ikke trenger å sette deg på din høye hest og klage på andres holdninger og verdier så lenge du selv velger å støtte et slikt regime. 

Er ikke dette blitt ekstremt mye bedre de siste 10-15 årene? Pga at det bor så ekstremt mange vestlige der så har Emiratene blitt nødt til å tilpasse seg. Det er iallefall det jeg har fått forståelsen av, mulig jeg tar helt feil. Spør utelukkende av nysgjerrighet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirah skrev (40 minutter siden):

Er ikke dette blitt ekstremt mye bedre de siste 10-15 årene? Pga at det bor så ekstremt mange vestlige der så har Emiratene blitt nødt til å tilpasse seg. Det er iallefall det jeg har fått forståelsen av, mulig jeg tar helt feil. Spør utelukkende av nysgjerrighet :)

Det er bare folk som ikke bor her eller kjenner til Dubai som snakker sånn tull. Det flytter folk til Dubai hver dag fra hele verden, fordi vi vil det selv fordi vi har det bedre her enn det landet vi kom fra.

Uvitenhet og dårskap får folk til å si mye dumt.

Sikkert noen avisartikler om Norge som ikke fremstår Norge som så flott å trygt også, hvor folk har blitt drept av politi, kongefamilien dekker over narkotika bruk og vold mot kvinner etc. sikkert mye flere eksempler Jeg kunne brukt, men du skjønner vel !?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guris skrev (43 minutter siden):

Det er bare folk som ikke bor her eller kjenner til Dubai som snakker sånn tull. Det flytter folk til Dubai hver dag fra hele verden, fordi vi vil det selv fordi vi har det bedre her enn det landet vi kom fra.

Sikkert noen avisartikler om Norge som ikke fremstår Norge som så flott å trygt også, hvor folk har blitt drept av politi, kongefamilien dekker over narkotika bruk og vold mot kvinner etc. sikkert mye flere eksempler Jeg kunne brukt, men du skjønner vel !?

Jeg foreslår at du leser deg litt opp på lover og holdningeri ditt paradis. 

https://amnesty.no/de-forente-arabiske-emirater

Til tross for ambisjonene om å fremstå progressivt og tolerant, så ser vi flere utfordringer for menneskerettighetene i landet:

• Myndighetene har stengt alt rom for frie ytringer og muligheter til å organisere seg. 

• Aktivister og menneskerettighetsforkjempere arresteres, og i noen tilfeller tortureres de. 

• Sofistikert overvåkningsteknologi brukes målrettet og skaper en nedkjølende effekt. 

• Migrantarbeidere utnyttes systematisk. 

• LHBTIQ+ personer og kvinner diskrimineres både i lov og i praksis. 

• Menneskerettighetsbruddene foregår straffefritt. 

• Internasjonale menneskerettighetsorganisasjoner og FN hindres tilgang til å granske menneskerettighetssituasjonen i landet.

https://fn.no/land/de-forente-arabiske-emirater

«Islam er statsreligion, og landets lover er basert på islamske lover (sharia). Domstolene er forpliktet til å ta hensyn til sharialovene i sin lovanvendelse. En kan for eksempel bli dømt til pisking for utroskap eller bruk av narkotika. Kvinner kan inneha posisjoner i statsforvaltningen og utgjør en stor andel av de som studerer på universitetene. Men arbeidslivet er ikke likestilt, og fagforeninger er ulovlige.

Med gode oljeinntekter har Emiratene bygget ut infrastruktur og gode velferdsordninger, som helsetjenester og utdanning. Denne velferden gjør at borgerne har det forholdsvis bra, selv uten politisk frihet. Men de fleste som bor i Emiratene er gjestearbeidere. De er ikke statsborgere. De lever ofte under vanskelige forhold, uten helsehjelp, utdanning eller andre sosiale ytelser, slik de emiratiske  statsborgerne har tilgang på.»

Endret av Hallepalle2
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Påhanigjen
Hallepalle2 skrev (19 minutter siden):

Til tross for ambisjonene om å fremstå progressivt og tolerant, så ser vi flere utfordringer for menneskerettighetene i landet:

• Myndighetene har stengt alt rom for frie ytringer og muligheter til å organisere seg. 

• Aktivister og menneskerettighetsforkjempere arresteres, og i noen tilfeller tortureres de. 

• Sofistikert overvåkningsteknologi brukes målrettet og skaper en nedkjølende effekt. 

• Internasjonale menneskerettighetsorganisasjoner og FN hindres tilgang til å granske menneskerettighetssituasjonen i landet.

«Islam er statsreligion, og landets lover er basert på islamske lover (sharia). Domstolene er forpliktet til å ta hensyn til sharialovene i sin lovanvendelse. En kan for eksempel bli dømt til pisking for utroskap eller bruk av narkotika. Kvinner kan inneha posisjoner i statsforvaltningen og utgjør en stor andel av de som studerer på universitetene. Men arbeidslivet er ikke likestilt, og fagforeninger er ulovlige.

Med gode oljeinntekter har Emiratene bygget ut infrastruktur og gode velferdsordninger, som helsetjenester og utdanning. Denne velferden gjør at borgerne har det forholdsvis bra, selv uten politisk frihet. Men de fleste som bor i Emiratene er gjestearbeidere. De er ikke statsborgere. De lever ofte under vanskelige forhold, uten helsehjelp, utdanning eller andre sosiale ytelser, slik de emiratiske  statsborgerne har tilgang på.»

Dette 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guris skrev (47 minutter siden):

Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet for å lære mer, ikke fordi jeg påstår at det jeg har hørt er riktig. Men det er ikke til å stikke under en stol at Emiratene har et svært dårlig rykte med tanke på f.eks kvinnesyn og det er jo ingenting som er bedre enn at det ikke lenger stemmer :)  Jeg har superlyst til å besøke Emiratene selv jeg, de står ganske langt oppe på listen over land jeg kunne tenkt meg å besøkt.

Nei det er langt fra perfekt her hjemme på «berget» heller, det er det ingen som har påstått.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (1 time siden):

Jeg spør av oppriktig nysgjerrighet for å lære mer, ikke fordi jeg påstår at det jeg har hørt er riktig. Men det er ikke til å stikke under en stol at Emiratene har et svært dårlig rykte med tanke på f.eks kvinnesyn og det er jo ingenting som er bedre enn at det ikke lenger stemmer :)  Jeg har superlyst til å besøke Emiratene selv jeg, de står ganske langt oppe på listen over land jeg kunne tenkt meg å besøkt.

Nei det er langt fra perfekt her hjemme på «berget» heller, det er det ingen som har påstått.

Velkommen skal du være. Best temperatur fra Desember - April.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Jeg synes alt dette er flott Jeg og passer meg ypperlig 👍🏻😸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guris skrev (2 minutter siden):

Jeg synes alt dette er flott Jeg og passer meg ypperlig 👍🏻😸

Brudd på menneskerettighetene, dårlige rettigheter for kvinner og slavearbeid passer deg ypperlig. Og, da så, da er du på helt rett plass. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska ikke hun merke med reklame når hun bevisst viser frem produkter som hun får fra Lyko?tilogmed tannkremen holdere hun opp.alle disse tingene gjør at jeg slutta å handle på Lyko i vår,er en grunn til at Lyko er mye dyrere en feks Kicks og Blivakker,de må jo ta inn pengene fra kundene når de deler ut gratisvarer til influensere,tror dere Rami skatta for alt han raska med seg?neppe,ser ut som om alt hun bruker på badet er fra Lyko,en nok mye som er kalkulert for å selge for de

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velinda skrev (1 time siden):

Ska ikke hun merke med reklame når hun bevisst viser frem produkter som hun får fra Lyko?tilogmed tannkremen holdere hun opp.alle disse tingene gjør at jeg slutta å handle på Lyko i vår,er en grunn til at Lyko er mye dyrere en feks Kicks og Blivakker,de må jo ta inn pengene fra kundene når de deler ut gratisvarer til influensere,tror dere Rami skatta for alt han raska med seg?neppe,ser ut som om alt hun bruker på badet er fra Lyko,en nok mye som er kalkulert for å selge for de

Det skal merkes med reklame hver gang hun bruker produktene foran kamera. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel stråler for tida og snapper koselig innhold! Det hjelper å holde seg unna alkohol helt tydelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velinda skrev (10 minutter siden):

Syns også det ,ser grå å gusten ut,lite som stråler der

Grå og gammel ser syk ut 😪

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. risvannet til Isabel. 
Ser hun nå legger ut en masse meldinger om hvor bra dette er. Ser til og med at det er noen som sier de er frisør som roser dette opp i skyene. Regner med de fleste er Raadsquad. 
Har sett noen her inne sa at badegulvet ble polert av å bruke det. 

Men, er det noen her som faktisk har peiling på ingredienser og kan se om det faktisk er bra for håret? 

Er nemlig litt fristet til å prøve, men gidder ikke hvis det bare inneholder masse tull og ting som ikke er bra for verken hår eller miljø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (2 minutter siden):

Ser hun nå legger ut en masse meldinger om hvor bra dette er. Ser til og med at det er noen som sier de er frisør som roser dette opp i skyene. Regner med de fleste er Raadsquad. 

Men, er det noen her som faktisk har peiling på ingredienser og kan se om det faktisk er bra for håret? 

Er nemlig litt fristet til å prøve, men gidder ikke hvis det bare inneholder masse tull og ting som ikke er bra for verken hår eller miljø. 

Jeg kjøpte det på Vita her om dagen etter at en venninne (som ikke er Raad Squad) skjønt det opp i skyene og så langt er jeg veldig fornøyd :) Håper mitt er superslitt etter bleiking og nå er det mulig å håndtere og det ser mye sunnere ut. Jeg er iallefall godt fornøyd. Har prøvd masse lignende produkter, men dette er desidert det som har funket best på mitt hår til nå, 

Ang innhold skal jeg overhodet ikke uttale meg, men var en for en del sider siden her inne som sammenlignet det med et annet risvann Lyko hadde 🤔 Om du søker i tråden så dukker det sikkert opp :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (41 minutter siden):

Jeg kjøpte den sprayen for noen uker siden og er veldig fornøyd. Du bør nesten prøve selv, her inne kommer du til å bli fortalt at det er et drittprodukt av 97% av klientellet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sveits35 skrev (1 time siden):

Jeg kjøpte den sprayen for noen uker siden og er veldig fornøyd. Du bør nesten prøve selv, her inne kommer du til å bli fortalt at det er et drittprodukt av 97% av klientellet. 

Noen velger å bruke drittprodukter uansett,sånn er det bare,kjør på

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits35 skrev (1 time siden):

Isabel og Pierre er hjemme alene i kveld. Det tar helt av på Snap

Så søte.

Helt til Isabel drar det for langt med rauhål og stænky ånde. Forstår hva hun prøver på, men nei takk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teflonhjernen skrev (9 timer siden):

Hvis jeg kun skal gå på ingrediensene til til risvannet så er det litt forskjellig. Det er mange av ingrediensene som gjør det samme som er antistatisk og for å gi håret litt fuktighet for å gjøre det enklere å børste, mykere og for å gjøre det mer shiny.

Det som gjør badegulvet glatt er silikonen fordi denne vil legge seg som en film på badegulvet ditt, men også på håret ditt. Mye produkter har silikoner, og er ikke farlig i seg selv, Men langvarig bruk at produkter med mye silikon kan til slutt tette porene i hodebunnen, men kan også bygge seg opp på utsiden av håret og til slutt gjøre at fuktigheten som håret trenger ikke kommer inn i håret fordi du har tettet all tilgang. (Nå sier jeg ikke at denne vil gjøre det, men det er hvis det blir for mye silikoner som bygger seg opp uten at man "river det ned").

En annen ting er at parfyme står veldig langt opp, til noen vil ikke dette gjøre noe, men hvis man er sensitiv til parfyme så er dette noe man kan reagere på.

Phenoxyethanol er nok den ingrediensen som er mest kontroversiell, da NASM i 2012 fant noen skadelige virkninger (spesielt på babywipes). Det er nå en maksimum konsentrasjon på denne i Europa på 1%.

Jeg synes alltid det er vanskelig å svare på spørsmål om noe vil hjelpe på et hår eller ikke. Det vil nok fungere på noen, men til noen andre så kommer det ikke til å bli bra. Det er opp til deg om du vil prøve eller ikke.

HENOXYETHANOL

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...