Gå til innhold

Isabel Raad

Soeuh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mperle skrev (52 minutter siden):

Jeg la også spesielt merke til denne «episoden». Du så på hele henne at ikke faen at hun skulle ha i seg det der da. Ubehagelig at hun i det hele tatt filmet det, jeg kjente meg godt igjen (erfaring med SF). 

Hun sa vel også at hun hadde spist frokost kl 6, da var vel ingen av de andre våkne til å se hva hun spiste. Det ble vel gjerne en kaffe og ingenting annet, hun super jo i seg kaffe støtt og stadig i løpet av en dag. Greit måte å fylle opp magen på gjennom dagen.

Når hun så sa at hun ville trene på treningssenteret i bygget hun bor i blir man jo litt overrasket. For hva i alle dager er det hun skal trene for?

Er jo knapt noe igjen av henne - men kunne visst ikke trene denne uken pga brystoperasjonen. Må si jeg skjønner ikke helt treningsgreia hennes, hun har jo tidligere sagt at hun ikke liker å trene og syntes det er kjedelig. Er det for å skape innhold eller kan det være på grunn av en mulig SF?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun drakk heller aldri kaffe før. Husker hun kjøpte kaffemaskin til leiligheten i Norge, men det var fordi den så fin ut og hun skulle lage kaffe til gjester

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (36 minutter siden):

Hun sa vel også at hun hadde spist frokost kl 6, da var vel ingen av de andre våkne til å se hva hun spiste. Det ble vel gjerne en kaffe og ingenting annet, hun super jo i seg kaffe støtt og stadig i løpet av en dag. Greit måte å fylle opp magen på gjennom dagen.

Når hun så sa at hun ville trene på treningssenteret i bygget hun bor i blir man jo litt overrasket. For hva i alle dager er det hun skal trene for?

Er jo knapt noe igjen av henne - men kunne visst ikke trene denne uken pga brystoperasjonen. Må si jeg skjønner ikke helt treningsgreia hennes, hun har jo tidligere sagt at hun ikke liker å trene og syntes det er kjedelig. Er det for å skape innhold eller kan det være på grunn av en mulig SF?

Man kan også trene for å forebygge dårlig helse senere i livet. Ikke alle trener for å gå ned i vekt. Så selv om man ikke liker å trene, er det likevel fornuftig.

Men at hun bør spise mer før hun begynner å trene, er det vel ingen tvil om. Men så skal det også sies at mennesker med for eksempel anorexia driver med overdreven trening, og gjerne smugtrening også, til tross for massivt energiunderskudd. Absolutt ingen fornuft i tankegangen til de som lider av SF. Trist, og ikke minst svært, svært skadelig og farlig. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabel har fått spørsmål flere ganger på spørsmålsrunde om hun trener. Da har hun svart nei og at hun hater å trene, og at hun er heldig som har en flat mage og slank kropp fra naturens side. Husker hun svarte dette da hun var sammen med Jack.  Så at hun nå stresser med å begynne å trene er veldig merkelig. Ja, det er sunt for både kropp og sinn å trene, men det kroppen hennes trenger nå er næring😔 At hun ikke skjønner det selv når hun holder på å besvime og er sliten hele tiden (ja, jeg vet, man tenker ikke slik når man er syk).
Jeg håper moren og søsteren får skaffet hjelp til henne før det går helt galt. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LoveMoschino skrev (1 time siden):

Hun drakk heller aldri kaffe før. Husker hun kjøpte kaffemaskin til leiligheten i Norge, men det var fordi den så fin ut og hun skulle lage kaffe til gjester

Ingen med sf hadde drukket så mye iskaffe som Isabel gjør,da det er ganske mye kalorier i det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kløvereng skrev (45 minutter siden):

Så at hun nå stresser med å begynne å trene er veldig merkelig.

Hadde hun stresset med å starte,hadde hun jo startet for lengst..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

Ingen med sf hadde drukket så mye iskaffe som Isabel gjør,da det er ganske mye kalorier i det.

Samme tenkte jeg. Hun har også et lass med sukker i vanlig kaffe. 

Jeg tror hun er ekstremt kresen, og kombinert med at hun nok har kroppsforstyrrelse mtp at nå har hun fått smaken på å være så tynn, får mye oppmerksomhet for det osv. Så at hun kanskje har et oppheng i å ikke spise fast føde kan kanskje være en "løsning" (oppheng) hun har funnet. Såklart en spekulasjon fra min side. 

Da vil det koste Mye å komme seg opp i vekt igjen for så at klærne faktisk passer slik de skal.  

Been there done that. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (6 minutter siden):

Man kan få inntrykk av at IR bøtter nedpå både iskaffe og andre kaloririke drikker, og at hun spiser burgere og kremkaker hver dag.

Det er vel rimelig åpenbart at det gjør hun IKKE.

Noe får hun jo i seg, hvis ikke hadde hun ikke overlevd. Men hva, og hvor mye hun spiser og drikker, vet ingen av oss. Hun er ikke den eneste influenceren som nyter å poste mat, mat og atter mat, parallelt med proana-bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (9 minutter siden):

Hadde hun stresset med å starte,hadde hun jo startet for lengst..

Hun får ikke trene nå pga brystoperasjonen (hun har en uke igjen). Hun la ut i går at hun hadde så lyst å gå på trappemaskinen på treningssenteret, og hun mente selv at det måtte gå greit. Hun ringte kirurgen som sa at hun måtte pent vente en uke før hun begynte å trene. Så det vil jeg vel si er å stresse med det, jo… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd selvinnsikten tydeligvis bare gjelder plastisk kirurgi:

I forkant av «Debatten» uttalte Raad til Nettavisen at hun får «vondt i magen» av å tenke på de følgerne som sier de har blitt inspirert av henne til å endre på sitt eget utseende.

– Da jeg fikk selvinnsikt og hodet ut av sanden, så fikk jeg så sykt dårlig samvittighet. Jeg synes det var helt forferdelig, og jeg skulle ønske jeg ikke gjorde det. Det eneste jeg kan gjøre nå er å lære av mine feil, ikke gjøre det igjen og bli et bedre forbilde, sa Raad.

https://www.nettavisen.no/livsstil/isabel-raad-jeg-skjonner-at-jeg-fremdeles-kan-bidra-til-negativt-press/s/12-95-3423919530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt trist å se på disse bildene fra serien Girls of Oslo som ble spilt inn i vår: https://www.vg.no/rampelys/i/4oe9BV/girls-of-oslo-med-sophie-elise-isabel-raad-nora-haukland-og-anniken-joergensen-se-de-foerste-bildene?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row4_pos2&utm_medium=dre-651e7bb42eb5236ce1ed9c79 

Når man vet hvordan hun ser ut nå. Her så hun jo så sunn og frisk ut. 

D50EDA96-838B-4AC5-80A7-9480738FECD0.webp

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt utrolig hvor tynn hun har blitt siden det bildet over her.. Storyen hennes i dag var skremmende... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

galmamma skrev (1 time siden):

helt utrolig hvor tynn hun har blitt siden det bildet over her.. Storyen hennes i dag var skremmende... 

Igjen valgte hun kaffe, og når de var ferdig på kaffesjappen så hadde hun fortsatt 90% igjen av sin kaffe.

Det er mye klaging på hvor sliten hun føler seg nå, og ja, "flyttingen" med alle koffertene har nok vært hektisk, men stort sett har hun gått på visininger, på kjøpesenter og vært inne der hun bor. Hvor sliten kan man bli i grunn?

Men hvis hun ikke har næring i kroppen, så vil jeg tro hun er veldig sliten, det skal vel ikke så mye til i den tilstanden.

Nå reiser visst familien tilbake til Norge igjen snart, så håper hun klarer seg alene. Hvis hun fortsetter å tyne kroppen så mye som hun gjør nå så smeller det før eller siden, jeg håper virkelig ikke at det går så langt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (2 minutter siden):

Igjen valgte hun kaffe, og når de var ferdig på kaffesjappen så hadde hun fortsatt 90% igjen av sin kaffe.

Det er mye klaging på hvor sliten hun føler seg nå, og ja, "flyttingen" med alle koffertene har nok vært hektisk, men stort sett har hun gått på visininger, på kjøpesenter og vært inne der hun bor. Hvor sliten kan man bli i grunn?

Men hvis hun ikke har næring i kroppen, så vil jeg tro hun er veldig sliten, det skal vel ikke så mye til i den tilstanden.

Nå reiser visst familien tilbake til Norge igjen snart, så håper hun klarer seg alene. Hvis hun fortsetter å tyne kroppen så mye som hun gjør nå så smeller det før eller siden, jeg håper virkelig ikke at det går så langt.

Det er en utrolig trist skue..... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
M.H85 skrev (19 timer siden):

ojjj😭 Det bilde i solsenga tatt på siden??? Skinn og bein. De beina er anorektisk. Enkelt og greit. Det er ikke OK legge ut for 1000 vis av følgere. 

"De beina er anorektisk"??? Som om du kan sitte bak skjermen din der og mene om noen har en spisefortsyrrelse. Bena er tynne åpenbart - og mange har tynne ben naturlig og går både opp og ned i vekt i ulike perioder i livet hvor man f.eks i en stressende periode går ufrivillig ned i vekt. Isabel har ALLTID vært slank. Jeg har alltid vært veldig tynn til det punkt hvor jeg også har fått stygge kommentarer hvor folk påstår jeg har en spiseforstyrrelse når jeg spiser like mye som de, om ikke mer. Kommentarer som at jeg er anorektisk og må få hjelp. Hjelp til hva? Legge på meg unaturlig fett for min kroppstype? Skjerp dere alle sammen. ALLE kropper er ulike. For meg er min vekt normalt, og for deg er sikkert din vekt normal. En "sunn" kropp har ingen fasit på vekt eller utseende. Og om Isabel sliter med næring er det ikke opp til befolkningen å diagnosere det. Noen ganger er det greit å bare holde tanker inne i hodet sitt og stille seg seg spørsmål om hvorfor du har så behov for å kommentere på andre sin kropp og vekt :)  Virker som det er de som henger seg mest opp i andre sitt utseende som sliter mest selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

antikaren skrev (2 timer siden):

"De beina er anorektisk"??? Som om du kan sitte bak skjermen din der og mene om noen har en spisefortsyrrelse. Bena er tynne åpenbart - og mange har tynne ben naturlig og går både opp og ned i vekt i ulike perioder i livet hvor man f.eks i en stressende periode går ufrivillig ned i vekt. Isabel har ALLTID vært slank. Jeg har alltid vært veldig tynn til det punkt hvor jeg også har fått stygge kommentarer hvor folk påstår jeg har en spiseforstyrrelse når jeg spiser like mye som de, om ikke mer. Kommentarer som at jeg er anorektisk og må få hjelp. Hjelp til hva? Legge på meg unaturlig fett for min kroppstype? Skjerp dere alle sammen. ALLE kropper er ulike. For meg er min vekt normalt, og for deg er sikkert din vekt normal. En "sunn" kropp har ingen fasit på vekt eller utseende. Og om Isabel sliter med næring er det ikke opp til befolkningen å diagnosere det. Noen ganger er det greit å bare holde tanker inne i hodet sitt og stille seg seg spørsmål om hvorfor du har så behov for å kommentere på andre sin kropp og vekt :)  Virker som det er de som henger seg mest opp i andre sitt utseende som sliter mest selv. 

Ditt svar viser jo bare at du har samme tankegang som Isabel! 

Stressende liv? Hva er det i livet hennes som er stressende? Å velge ut neste veske hun skal kjøpe? Hvilken beachclub hun skal på? Hvilke gutter hun skal date???

Hun får daglige klager over at hun ser syk ut, familien hennes får klager for at de ikke passer på henne. Allikevel legger hun hele tiden ut videoer av moren som kommer med mat og ber henne spise. «Mamma sier jeg må spise mer, haha». Du hører det rumler i magen hennes når hun filmer. Et normalt, oppegående menneske hadde ikke lagt ut slike bilder av seg selv, når hun vet folk klager på at hun ser syk ut. Men dette er jo nettopp det hun ELSKER!! Og hun elsker ENDA MER at vi legger merke til det!!! Hun sier hun har hatt spiseforstyrrelser tidliger. Vel, det er helt tydelig at hun fortsatt har det.. 
Og hun elsker sitt utseende mer enn noe annet på jord…. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...