Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Fjellmonkey skrev:

Nå er det foreløpig begrenset med hvem som blir testes for covid-19. De har ikke mulighet til og teste hver enkelt med symptomer. Og hvis Isabel har de aller fleste symptomer men ikke symptomer som tungpustet eller sliter med pusten, så blir hun nok ikke testet. 

Jeg jobber i helsevesenet og bare der sliter man med og teste enkelte. Skal ansatte testet eller pasienter så går dette via ledelsen og tom da er det vanskelig og få til en test. Det syns jeg er drøyt, spesielt mtp jobben.

Isabel er selvstendig næringsdrivende og kan holde seg hjemme, hun har heler ikke samfunnskritisk jobb. Nå har jeg ikke lest hennes blogginnlegg mtp hvilke symptomer hun har. 

Helt enig med deg. Klart det må prioriteres hvem som testes og nei, vi har ikke hverken utstyr eller personell til å teste absolutt alle med symptomer.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fulgt bloggen hennes til Isabel i alle år, men sjeldent kommentert. Ihvertfall aldri kommentert noe stygt. 

Men det skuffer meg når jeg spør om ting og hun velger å ikke publisere kommentaren, det har skjedd etpar ganger. Jeg reagerte på at hun skrev at vippene hennes var helt krise nå , og at hun er sååå avhengig av løsvipper for tiden. Jeg skrev "men bruker ikke du et fantastisk vippeserum som gir lange tykke vipper?" Det er jo dette serumet hun reklamerer for ofte, så bør ikke det være nok ? Særlig siden hun alltid presiserer at hun aldri ville reklamert for noe hun ikke kunne stå inne for.

Denne kommentaren min har hun altså valgt å ikke publisere. Det føles urettferdig.

• Liker 14
Gjest Justsaying
Skrevet

Mistet all respekten hun hadde vunnet tilbake ved å igjen henge med PL som vi alle vet hvems bestekompis er og som vi alle vet har kun interesse for Isabels penger. 

Tror hun må revurdere hvem hun henger med, hun tåler ikke en runde til med å prøve å vinne folks respekt.

Skrevet
23 minutter siden, Justsaying skrev:

Mistet all respekten hun hadde vunnet tilbake ved å igjen henge med PL som vi alle vet hvems bestekompis er og som vi alle vet har kun interesse for Isabels penger. 

Tror hun må revurdere hvem hun henger med, hun tåler ikke en runde til med å prøve å vinne folks respekt.

Hvor har du sett at hun har vært med PL igjen? Sjekket snap, IG er jo stengt og bloggen trykker jeg ikke inn på 😝

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Fjellmonkey skrev:

Hvor har du sett at hun har vært med PL igjen? Sjekket snap, IG er jo stengt og bloggen trykker jeg ikke inn på 😝

Hun har bekreftet det på bloggen. Greit de bare er venner, men når hun selv sier det er uaktuelt og under hennes standard å delta på EOTB (som er helt forståelig! ) og alt P har gjort mot henne opp gjennom tidene så er det ganske merkelig at hun gidder et slikt vennskap. 

• Liker 8
Skrevet
59 minutter siden, Justsaying skrev:

Hvem er PL's bestekompis? 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Anonymanda skrev:

Hun har bekreftet det på bloggen. Greit de bare er venner, men når hun selv sier det er uaktuelt og under hennes standard å delta på EOTB (som er helt forståelig! ) og alt P har gjort mot henne opp gjennom tidene så er det ganske merkelig at hun gidder et slikt vennskap. 

Ah okei, ja selvfølgelig er det merkelig at hun gidder og ha et vennskap med han. Hun er vel i desperate tider 😂😅. Men jeg kan nesten banne på at dette "vennskapet" blir til noe mer. Så vi får vente å se. 

11 minutter siden, Ella Peralta skrev:

Hvem er PL's bestekompis? 

Carl Aksel

• Liker 7
Gjest CecilieX
Skrevet

https://sraad.blogg.no/mitt-svar-til-jodel-stormen.html

Jeg synes det er merkelig av IR å ikke forstå mer av psykologien i bransjen hun er en del av. Måten hun kommuniserer med leserne sine på har en effekt på relasjonen. Hun omtaler leserne sine som elsklinger og fininger. I kommentarfeltet kommer det jevnlig kjærlighetserklæringer fra lesere som sier de elsker henne. Hun behandler dem som venner og deler privat informasjon som vanligvis er forbeholdt nære venner. Likevel skriver hun et innlegg av denne typen, der hun ikke skjønner at leserne forventer informasjon om alt som skjer. 

Skjønner hun ikke selv at det er hennes kommunikasjon og måte å blogge på som skaper disse forventningene?

Skrevet

Hmm, ser hun klager på sas i et nytt innlegg. Men, hvorfor måtte hun fly til stavanger pga jobbrelaterte ting i disse tider? Hun er en blogger, kan umulig ha vært så jævla viktig. Og får også inntrykk av at hun har med seg hele 4 andre personer for denne turen??

• Liker 16
Gjest Justsaying
Skrevet
55 minutter siden, Miss perfect skrev:

Hmm, ser hun klager på sas i et nytt innlegg. Men, hvorfor måtte hun fly til stavanger pga jobbrelaterte ting i disse tider? Hun er en blogger, kan umulig ha vært så jævla viktig. Og får også inntrykk av at hun har med seg hele 4 andre personer for denne turen??

Dette er selvsagt bare tull at hun må reise pga jobben. Ingen må reise nå, iallefall ikke en blogger. Så det blir veldig naivt å blogge om hvor dårlig det et at SAS har fulle fly når him selv fyller det opp med folk som «må være med» på jobbtur. 
Kjenner jeg hat mistet den respekten jeg faktisk hadde fått for denne usedvanlig lite smarte damen. Jada hun tjener fjerten tusen i døgnet men det sier ikke nødvendigvis om du er smart. Men de du omgås sier mye om et menneske. Så stå på, om et år er hun en eksblogger som henger på Ex on the Bitch.

Skrevet
20 timer siden, CecilieX skrev:

https://sraad.blogg.no/mitt-svar-til-jodel-stormen.html

Jeg synes det er merkelig av IR å ikke forstå mer av psykologien i bransjen hun er en del av. Måten hun kommuniserer med leserne sine på har en effekt på relasjonen. Hun omtaler leserne sine som elsklinger og fininger. I kommentarfeltet kommer det jevnlig kjærlighetserklæringer fra lesere som sier de elsker henne. Hun behandler dem som venner og deler privat informasjon som vanligvis er forbeholdt nære venner. Likevel skriver hun et innlegg av denne typen, der hun ikke skjønner at leserne forventer informasjon om alt som skjer. 

Skjønner hun ikke selv at det er hennes kommunikasjon og måte å blogge på som skaper disse forventningene?

Jeg har også gode venner. Men det er ikke alt de får vite om meg heller. Så synes det er helt greit av Isabel å sette grenser. 🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Skrevet

Fy søren så skuffende oppførsel fra denne dama om dagen! Jeg har ikke hatt sansen for henne tidligere, men etter jeg så henne på Debatten fikk jeg my respekt for henne da hun tok selvkritikk og virket å ha blitt voksen. 

Men så kom corona. Hun var flink og holdt seg i karantene i 14 dager etter en reise. Etter de 14 dagene flyr hun byen rundt, samtidig som hun klager på at det er andre mennesker ute. Så ble hun syk. Med mange av symptomene på corona, og man må ta det som om hun har hatt corona. Hun er livredd på moren sine vegne da moren er i risikogruppen og Isabel har hengt mye med moren. Med en gang hun er "frisk" går hun ut og henger med moren (hun venter ikke en gang 3 dager slik FHI anbefaler). SÅ tar hun med moren på flytur til Stavanger pga "viktig jobb", og finner det for godt å hudflette SAS fordi det er fult fly. Hva i all verden tror hun, at hun er den eneste som har rett til å bevege seg? Hun av alle bør iallefall kunne jobbe hjemmefra, ikke på andre siden av landet! Også tar hun med moren som er i risikogruppen. Er det mulig!

• Liker 21
Gjest CecilieX
Skrevet
23 minutter siden, Zenhouse skrev:

Jeg har også gode venner. Men det er ikke alt de får vite om meg heller. Så synes det er helt greit av Isabel å sette grenser. 🤷🏻‍♀️

Hva tenker du om at hun i innlegget, der hun refser leserne og påpeker at hun ikke vil dele alt, deler svært privat informasjon om en annen person. Blir veldig merkelig for min del. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

Sol, admin.

Skrevet
4 timer siden, CecilieX skrev:

Hva tenker du om at hun i innlegget, der hun refser leserne og påpeker at hun ikke vil dele alt, deler svært privat informasjon om en annen person. Blir veldig merkelig for min del. 

Virker ikke rart for meg. Det går all slags rykter og spekulasjoner på jodel og andre plasser. Ja hun kunne fortsatt tidd stille. Eller som hun gjorde, oppklarte saken ( antar med hans tillatelse) og sa samtidig at dette hadde i grunnen ingen noe med. Syns den var grei jeg. Min mening 😊

• Liker 5
Gjest CecilieX
Skrevet
8 timer siden, Zenhouse skrev:

Virker ikke rart for meg. Det går all slags rykter og spekulasjoner på jodel og andre plasser. Ja hun kunne fortsatt tidd stille. Eller som hun gjorde, oppklarte saken ( antar med hans tillatelse) og sa samtidig at dette hadde i grunnen ingen noe med. Syns den var grei jeg. Min mening 😊

Jeg sikter ikke til at hun kommenterer ryktene, men at hun i forlengelsen av det, helt unødvendig, deler hans svært private helseinformasjon. Og det i et innlegg der hun påpeker at hun forbeholder seg retten til å holde mye privat. Ja, vel, nei. Det mangler logikk totalt.

Skrevet
59 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg sikter ikke til at hun kommenterer ryktene, men at hun i forlengelsen av det, helt unødvendig, deler hans svært private helseinformasjon. Og det i et innlegg der hun påpeker at hun forbeholder seg retten til å holde mye privat. Ja, vel, nei. Det mangler logikk totalt.

Helt enig, reagerte på akkurat det samme. Det er avslørende og privat nok det hun skriver, men det er også lett å sette det i en større sammenheng og forstå enda mer rundt det. Ikke bra i det hele tatt. 

• Liker 7
Skrevet

Dersom han er ok med det så er det vel ikke noe grunn til at alle her inne skal ha så innmari heftig reaksjon?

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg synes du har gode argumenter i innlegget ditt om "venner" og deling, på samme tid er jeg enig i det en annen skriver at selv om man er "venner" så deler man heller ikke absolutt alt. 

Vedr. innlegget ditt jeg referer til over her: Å henge med exen burde være et ikketema, hvem bryr seg egentlig. I mitt hode vitner vel strengt tatt det bare om modenhet. Det er jo også ganske irrelevant hva vi mener om akkurat deling av privat informasjon, det er en sak mellom henne og PL (husk også at han selv har vært svært åpen tidligere). 

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet
24 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes du har gode argumenter i innlegget ditt om "venner" og deling, på samme tid er jeg enig i det en annen skriver at selv om man er "venner" så deler man heller ikke absolutt alt. 

Vedr. innlegget ditt jeg referer til over her: Å henge med exen burde være et ikketema, hvem bryr seg egentlig. I mitt hode vitner vel strengt tatt det bare om modenhet. Det er jo også ganske irrelevant hva vi mener om akkurat deling av privat informasjon, det er en sak mellom henne og PL (husk også at han selv har vært svært åpen tidligere). 

Det er mer prinsippet jeg er ute etter. Fenomenet i seg selv. Jeg ser hvordan bloggerne legger opp til en nær og vennskapelig relasjon med leserne, og det funker. Denne relasjonen utnytter de så til å tjene penger. Når IR stiller seg uforstående til at de samme leserne  faktisk agerer som om de kjenner henne, da er det noe som ikke stemmer. Jeg synes det er sært at folk lar seg lurer og at det går så langt at de mister perspektivet på hva blogg er. Jeg synes det er enda særere at folk gransker det hun legger ut og bruker tid på å spekulere i ting som hun ikke vil dele. Likevel skjønner jeg begge deler, fordi hun legger opp til den typen relasjon. Den siste som burde bli overrasket er IR, det er det jeg ikke forstår. 

Og argumentasjonen hennes faller fullstendig sammen når hun deretter deler svært privat informasjon om en annen. Fra et avsnitt til et annet snur hun 180 grader. Først skriver hun at hun har et privatliv, for deretter å dele noe som er svært privat, av typen som nettopp burde være mellom henne og vedkommende, men som nå ble delt med alle bloggleserne sine. Det er ikke rart at de blir forvirret og ikke skjønner hvor grensa går. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...