Gå til innhold

Troja - En drittfilm


Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin

Skulle slappe av med en film ikveld, og jeg tok med meg kjøttstykket Brad Pitt hjem i DVD-form, a la Troja.

Vel, dette skal bli bra, tenkte jeg, ung og naiv. For hva møter meg?!

Dårlig regissering, dårlig lyd, dårlig klipping, dårlig filming og til tider så skremmende dårlig skuespill at jeg lurte på om de hadde hentet til og med statistene på settet til "the Bold and the Bautiful" (glamour).

Er det mulig!! En så vanvittig bra historie å lage film om, men de ødelegger altså med å tenke at "nåja, historien er bra, og Brad Pitt trekker jo alltid folk, så vi driter i kvaliteten". Er skuffet, sint og irritert :sinna: . Stakars Orlando Bloom som faktisk er i begynnelsen av karriæren sin og har muligheten til å bli en ny Jonnhy Depp, som nå er nødt til å ha denne drittfilmen her på CV'en sin!

Er det bare jeg som ser at denne filmen suger?

Det var ETT fint klipp i hele filmen, som fungerte skikkelig. Og det var zoomouten på Akilles' hæl med pilen igjennom, og ut på den brennende byen. Vakkert, og musikken passet. Men resten av filmen var en tragedie, og det var IKKE på grunn av alle de som elsket hverandre og døde!! :frustrert:

Scenen der kongen av Troja kommer og ber Akilles gi ham sin døde sønns kropp tilbake, der var det også litt godt skuespill å ane bak Brad Pitts prettyface, men på grunn av filmens helhet så ble det nesten tåpelig! Er det mulig... Bare en haug klisjeer og piss, argh argh argh!!! :sur:

Skulle bare frese ifra meg..

Ps. Jeg SPOLTE tilogmed, jeg som er filmfreak og skal se alt jeg har satt på ferdig!! Christ... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hmm... er ikke helt enig egentlig. Syns heller ikke filmen var et mesterverk, men god underholdning. så den på kino da,for en god stund siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aurélie

Enig i at filmen var elendig. SKjønner ikke at det er mulig å lage et slikt makkverk ut av en historie med så mye potensiale i seg til å bli en kanonfilm. Jeg ansa må for å være stor tilhenger av Orlando Bloom, men måtte bare le hver gang han hadde en replikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg likte denne filmen' date=' men jeg hadde aldri fått med meg historien bak den. :roll:[/quote']

Det sies at den vestlige kulturen bygger på

to (tre) hovedverk innen litteraturen. Det er

Bibelen og Illiaden (og Oddyséen).

Om Illiaden og Oddyséen:

http://www.fortunecity.com/campus/springba...655/homeros.htm

Litt mer om Homer:

http://www.forskning.no/Artikler/2003/febr...r/1044630068.32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes filmen var bra jeg!

Likte du ikke skuespillet til Brad Pitt f.eks? Synes du han virket FOR arrogant? Og at det evnt. ble klisjèaktig? Vel, nå spilte han tross alt Achilles. Achilles visste også i historien (etter hva jeg husker) at han var den beste! Dermed likte jeg skuespillet i filmen. Jeg er ikke så glad i Orlando Bloom da han har en tendens til å overspille. Han kledde alv i Ringenes Herre, men de andre filmene jeg har sett av han har gitt meg gåsehud på feil steder. Han kommer ALDRI til å bli noen ny Johnny Depp, det er helt sikkert.

Eric Bana synes jeg gjorde en glimrende jobb generelt.

Når det gjelder klipping og effekter la jeg merke til et par ting. De hadde overdrevet noe med antall soldater. 50 000? Så mer ut som det dobbelte, ikke at jeg talte. Utenom det og de vanlige blooperne som en storfilm uansett inneholder, synes jeg ikke det var noe negativt om filmen. Men fra 1-6 ville jeg gitt filmen en klar 4'er.

Og Donnie, jeg råder deg til å se filmen selv og gjøre opp din egen mening, for smaken er tross alt som baken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Ja selvfølgelig må man se filmen, det er jo en storfilm. Og folk har jo forskjellig smak!

Men jeg er usedvanlig kritisk til klipping og lyd og kameravinkler og i det hele tatt, gjerne litt mer en "mannen i gata". En film kan fort bli ødelagt for meg fordi jeg mener at kameraet med fordel kunne vært lengre til venstre, liksom ;)

Brad Pitt gjorde en god jobb som Akilles, det skrev jeg jo også. Spesielt i scenen der han ble rørt over kongen. Men for meg så ble helheten bare helt...bajs.

Tror dere som likte filmen har sett den på kino, og ble blendet av store kampscener og naken brad pitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig må man se filmen, det er jo en storfilm. Og folk har jo forskjellig smak!

Men jeg er usedvanlig kritisk til klipping og lyd og kameravinkler og i det hele tatt, gjerne litt mer en "mannen i gata". En film kan fort bli ødelagt for meg fordi jeg mener at kameraet med fordel kunne vært lengre til venstre, liksom ;)

Brad Pitt gjorde en god jobb som Akilles, det skrev jeg jo også. Spesielt i scenen der han ble rørt over kongen. Men for meg så ble helheten bare helt...bajs.

Tror dere som likte filmen har sett den på kino, og ble blendet av store kampscener og naken brad pitt ;)

Haha ja jeg blei klam i mannefitta mi når jeg så Brad ja... =P

Nei for å være helt ærlig synes jeg ikke Troy hadde noen dårlig klipping. Det isåfall blir mer personlig mening og ikke et objektivt syn på filmen.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig skeptisk til å se filmen.. Jeg har filmen som er fra 1955 "Helen of Troy", vet ikke hvor like i storyen de er, men jeg er generelt sett ikke glad i krigsfilmer, siden det kjeder meg ihjel..

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe æææææææææsj wodan....

Men nei men ja, selvfølgelig, all synsing om filmer er jo egentlig personlige meninger :)

Jess ;) Har du forresten sett en film som heter Equilibrium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakke sett filmen ennå, den står i hyllen ved siden av meg og sånn (sammen med Spartakus, planen var å dra på meg skjørt og sandaler og sette meg for å se dem en helg sammen med yndlingsspydet mitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest John Doe

Den dårligste filmen jeg har sett på lenge. Enig med alt du sier Ninakain. Jeg kan også sitte og vurdere klipping og kameravinkler. Syntes ikke Pitt'n passet til denne filmen. Hadde egentlig ikke lyst til å se denne filmen, pga- jeg trodde den var av litt dårligere kaliber, men siden det er en "storfilm"...damn. Neste gang følger jeg magefølesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

DÅRLIG FILM!! Skuespillerne passet ikke, dårlig manus, ikke tro mot Illiaden, fjerne og overflatiske karakterer, dårlige kulisser..

= søppel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes denne filmen var kjempebra! Men det er mye mulig jeg ble distrahert av alle de flotte bare kroppene, som glinset av svette, mmmmmm....

:wow::wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også denne filmen var en noe kjedelig affære. Hadde egentlig ikke lyst til å se den heller, men siden sambo digger sånne filmer så da ble det til at jeg så den allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...