Gå til innhold

Jobben dere har etter utdanning?

Saga

Jobber du innen det feltet du utdannet deg i?  

1. 1. Jobber du innen det feltet du utdannet deg i?

• Ja
      15
    • Nei
      6
    • Sånn ca
      8
    • Nei, men prøver/søker på jobb/arbeider meg oppover
      1

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere som er utdannet jobber innen det feltet dere utdannet dere i?

Hvor lang tid tok det å få jobb innen det feltet?

Og til de som ikke har jobb innen det feltet, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men fikk ikke relevant jobb med en gang. Men fikk foten innafor på en arbeidsplass og har "jobbet meg oppover" til en relevant jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg fikk jobb som lærer rett etter utdanningen. Kjempeflaks for det var veldig mange arbeidsløse lærere på den tiden, men siden jeg bl.a. er musikklærer var jeg "ettertraktet". :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobb innenfor feltet jeg er utdannet i, og begynte å jobbe før jeg var ferdig utdannet. Er journalist.

Samme med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte ja. Har noen fag fra universitetet, som i og for seg ikke blir til en spesiell jobb. Men så har jeg en fagutdannelse ved siden av, og jeg jobber med det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er utdannet markedsfører, men jobber som lærer på ungdomstrinnet.

Skal ta praktisk pedagogikk fra høsten av for å kvalifisere meg til å bli fast ansatt. Målet er da å undervise i markedsføring ved en videregående skole i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalist her også' date=' ferdig studert i juni, fikk jobb i oktober. Jobber ikke som journalist for tiden.[/quote']

Hva jobber du som da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du som da?

Jobbet som journalist i en periode (noen år), driver nå med forskjellig, hovedsakelig som leder av et prosjekt. Driver også med litt freelance og foredrag. Kan muligens tenke meg tilbake til journalistikken en gang - muligens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde relevant jobb ved siden av studiene alle tre årene, deltidsjobb noen timer i uka. Fikk jobbe fult der fram til jeg fikk et 100% vikariat i september etter jeg var ferdig på skolen, og har vært i fulle jobber etter det. Alle jobbene har vært innen det jeg er utdannet som, og fra 1. august i år har jeg fast jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...