AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 Hei Jeg fikk i dag vite at legene har funnet 5 små svulster på lungene til min storebror på 34 år. Han har røkt siden tidlig ungdom. Men jeg klarer ikke finne noe om hvorvidt dette er uvanlig eller ikke. Hva er oddsen for godartet vs ondartet? Han er ikke lagt inn på sykehus, men venter på å få tatt fler bilder Noen her inne som har vært borti lignende? Anonymkode: 8e5e2...ee3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Svulser. Røyker. Hadde nok tenkt ondartet... Biopsi er tingen. Anonymkode: c7880...cdd
Gjest antbug Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Svulster kan være så mangt. Jeg lever selv med en i den ene lungen. Den viste seg å være ufarlig, og siden den ikke har vokst har den fått være der i mange år nå. Det er ikke vits å ta sorgene på forskudd i alle fall. Håper det viser seg å være noe ufarlig i lungene til broren din også!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg fikk i dag vite at legene har funnet 5 små svulster på lungene til min storebror på 34 år. Han har røkt siden tidlig ungdom. Men jeg klarer ikke finne noe om hvorvidt dette er uvanlig eller ikke. Hva er oddsen for godartet vs ondartet? Han er ikke lagt inn på sykehus, men venter på å få tatt fler bilder Noen her inne som har vært borti lignende? Anonymkode: 8e5e2...ee3 De må ta biopsi for å finne ut om det er godartet eller ondartet. Biopsi gjøres mens pasienten er våken og de tilpasser hvor de skat skyte inn og hente ut biopsiprøven fra ved hjelp av ct. Jeg har fulgt en person og fått være med inn og se hva og hvordan dette gjøres. Både biopsi og eventuelt bronkoskopi gjøres poliklinisk. Når alle prøver er klare, diskuterer legene hvordan de skal gripe saken an, og informerer pasienten når de har konkludert. Da blir det enten innleggelse og behandling, eller cellegift og stråling, dersom det er kreft. Anonymkode: 3dd29...3ec
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #5 Skrevet 2. desember 2016 Det er 5 små. De har nok tatt histologi, men har sannsynligvis ikke fått svar enda. Jeg holder en knapp på ondartet siden det er 5 stk. Beklager dersom det er tilfelle. Lungekreft er alvorlig. Anonymkode: f1967...882
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå