AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Fikk nettopp resultat av celleprøve, det stod at det også var testet for HPV virus-noe jeg ikke har. Derfor anbefalte de kontroll( celleprøve hvert 5 år) ? er ikke det mange år og la være å teste seg? Mener de anbefalte hvert 2 år? Anonymkode: 15525...370
Gjest Sukkerbit Skrevet 1. desember 2016 #2 Skrevet 1. desember 2016 De som skreiv brevet til deg får skjerpe kunnskapene sine litt. Det er hvert 3 år fra man er 25 år som er anbefalt. I noen tilfeller er det lurt å ta celleprøve når man er yngre enn 25 eller at man tar det hyppigere. Dersom du har samboer eller er gift eller at du ikke har samleie og ikke har en sykdom som påvirker risiko for å få celleforandringer ser jeg ingen grunn til å ta celleprøve oftere enn hvert 3. år.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Skrevet 1. desember 2016 Er dette fra fastlegen? Det er uenighet blant leger om hvor ofte man burde teste seg. Generelt så vil man ikke trenge like hyppige sjekk dersom man er helt fra fra HPV OG har tatt vaksinen. Men som min egen lege sa - det er såpass sjelden uansett at det er ikke noen stor anstrengelse. Dersom du ikke enda har tatt vaksinen, så vet jeg ikke hva de rabler om. Du kan jo lett fortsatt pådra deg viruset. Anonymkode: f8dfd...c6e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #4 Skrevet 1. desember 2016 Privatpraktiserende gynekolg. Fikk ikke svar på celleprøven, bare at jeg samtidig ble testet for dette viruset og siden jeg ikke hadde det så anbefalte de celleprøve hvert 5 år. Skjønner ikke den helt-det stod ikke noe om selve resultatet, kanskje de mener jeg da skal tolke alt som greit? Anonymkode: 15525...370
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #5 Skrevet 1. desember 2016 Merkelig egentlig, denne gynekologen er tilknyttet et sykehus. Anonymkode: 15525...370
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå