AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Skrevet 1. desember 2016 Jeg trodde vanndrivende har minimal effekt hvis man ikke hadde vannansamlinger i vevet, og at tablettene i liten grad driver ut det som blir inntatt av væske. Har jeg misforstått? Anonymkode: c3614...299
Sulosi Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Tråden er ryddet for medisintips. Viser til følgende del av retningslinjene og anbefaler at man konfererer med lege og ikke anonyme her på KG: Sitat Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Sulosi, mod.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #3 Skrevet 2. desember 2016 Vanndrivende stoffer gjør bare at nyrene skiller ut vann fra blodstrømmen. Som igjen drenerer kroppsvev via diffusjon. Så du har misforstått. Det finnes ikke noe som heter lokale vanndrivende. Hilsen en som egentlig ikke har peiling på medisin. Anonymkode: f5d5b...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #4 Skrevet 2. desember 2016 Takk! Det jo logisk. Jeg hadde vel håpet at det var "lokalt vanndrivende" som du kaller det. Det hadde gjort ting mye lettere. --------- Og vedrørende modereringen: Det er trist at man ikke kan lufte en frustrasjon her inne, uten at det skal bli misforstått som at man spør om medisintips. Og det er trist at en oppfordring om å ta medisinene som foreskrevet av lege, samt opplysning om konsekvenser hvis de ikke blir tatt, blir slettet som råd om medisinering. Anonymkode: c3614...299
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå