Gå til innhold

Kan en plutselig skifte legning??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger å lufte mine tanker.

Har alltid tent på menn. Vært i et forhold på 7 år som tok slutt for snart ett år siden. Har i mellomtiden såret litt og flørtet og hatt ett noen få ONS. Jeg har har prøvd nettdating og han siste var veldig pågående og i begynnelsen var det bestenende men han er nå litt masete og virker som det kun er seksuelt han er interesserer og han bor ett stykke unna.

Så nå føler jeg meg plutslig litt lei av gutter. Har de siste to uker vært redd for tenk om jeg er lesbisk som plutslig føler det mot gutter ?? Vil interessen komme tilbake? Nå har denne tanken nesten gått til hodet på meg at nesten hver gang jeg ser et pent bilde av en jente på facebook eller noe tenker jeg at siden jeg synes hun er pen kanskje tenner jeg på jenter? Men dette har jeg aldri tenkt tidligere. Jeg kan prøve å se for meg jentesex i fantasien og da virker det nesten spennende. samtidig er jeg veldig sikker på at jeg ikke kunne tenkt å gjort det på ordentlig.

Har hatt det slik i ett par uker med disse tankene. Er slitsomt. Noen som har opplevd det samme?

Hilsen jente 27

Anonymkode: a9496...efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. skulle stå "har i mellomtiden datet litt." 

Skrevet

Herregud, slapp av. Du må ikke gå rundt og være superkåt på en mann til enhver tid. Hva med å dyrke interessene dine, videreutdanne deg osv?

Anonymkode: ceb7a...807

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Ingen andre som har innspill? Synes det er tungt og litt trist å ha det slik. 

Skrevet

Du kunne ikke tenkt deg å ha sex med damer? Da er du nok ikke lesbisk. Det er helt normalt for heterofile kvinner å tenke at en dame er pen. Virker heller som du bare er lei av menn.

Anonymkode: ad044...4aa

Skrevet

Det kan virke som om du har hatt dårlige opplevelser med et par menn, og at du på bakgrunn av det stiller spørsmål om legning. Selvsagt kan du være lesbisk, men det er vel en sjanse for at du kanskje heller trenger en pause fra dating? 

Anonymkode: 12337...35d

Skrevet

Det er nok ikke i prinsippet mulig å skifte legning.

Men husk at mange ikke 100% hetero eller lesbisk selv om de føler det akkurat nå. Legning er noe de fleste ikke kjenner fullt ut, du har nå kanskje i større grad kommet i kontakt med en annen side ved din legning som alltid har vært der, men ikke har kjent til nå.

Det vil være sunt for deg å utforske denne siden. Og heldigvis er de aller fleste jenter åpne for å utforske, så det vil ikke bli noe problem for deg å finne noen å utforske med.

Anonymkode: 6f050...186

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger å lufte mine tanker.

Har alltid tent på menn. Vært i et forhold på 7 år som tok slutt for snart ett år siden. Har i mellomtiden såret litt og flørtet og hatt ett noen få ONS. Jeg har har prøvd nettdating og han siste var veldig pågående og i begynnelsen var det bestenende men han er nå litt masete og virker som det kun er seksuelt han er interesserer og han bor ett stykke unna.

Så nå føler jeg meg plutslig litt lei av gutter. Har de siste to uker vært redd for tenk om jeg er lesbisk som plutslig føler det mot gutter ?? Vil interessen komme tilbake? Nå har denne tanken nesten gått til hodet på meg at nesten hver gang jeg ser et pent bilde av en jente på facebook eller noe tenker jeg at siden jeg synes hun er pen kanskje tenner jeg på jenter? Men dette har jeg aldri tenkt tidligere. Jeg kan prøve å se for meg jentesex i fantasien og da virker det nesten spennende. samtidig er jeg veldig sikker på at jeg ikke kunne tenkt å gjort det på ordentlig.

Har hatt det slik i ett par uker med disse tankene. Er slitsomt. Noen som har opplevd det samme?

Hilsen jente 27

Kanskje du tenker litt for mye på det, at det har blitt en slags tvangstanke? Du trenger jo ikke å være redd for å være lesbisk, det er jo ikke noe feil eller farlig med det, men det høres egentlig mest ut som den tanken har satt seg litt fast hos deg. Kanskje du kan prøve å fokusere på helt andre ting litt fremover :)

Anonymkode: 30a45...c64

Skrevet

Ts her.

Takk for alle tilbakemeldingene.

Jeg synes det er tungt å ha disse tankene og usikkerheten siden jeg aldri har hatt det tidligere. Jeg og eksen fantaserte om trekant og det var spennende en periode, men etterhvert synes jeg det dabbet av. Samtidig tente eksen på at jeg vi fantaserte at jeg hadde sex med ei jente jeg kjenner. Det tente kun han på, og jeg ble ikke kåt av det. 

Men nå plutslig kan jeg på jobb tenke at siden jeg synes en kvinnelig kollega er pen, har fint hår og øyebryn at jeg kan være lesbisk. Tiltrekker meg ikke seksuelt av henne. Men er en flott jente. Tidligere ville jeg ikke tenkt over at dette.

En annen ting. Har kjent på en følelse to ganger i mitt liv når jeg har snakket med noen som er lesbisk og har en gutteaktig stil, kort hår og som har virket maskulin i væremåten. Når jeg har snakket med de har jeg følt en maskulin tiltrekning. Men ikke noe mer enn det. Betyr det at man er lesbisk/bifil?

Som sagt har jeg alltid likt menn og tenner på å bli dominert av mannen i sengen så derfor virker det ikke riktig å skulle ha sex med kvinne selv om jeg som sagt har fantasert om det med eksen tidligere. 

Håper på flere innspill :)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ingen andre som har innspill? Synes det er tungt og litt trist å ha det slik. 

du kan like godt prøve å ha sex med kvinner/jenter for å se om noe du liker og vil satse på fremover. Det er du som bestemmer over ditt sexliv.

Skrevet

Hvis man får en svulst i hodet, ja. 

Ellers er mye psykisk, mange har opplevd å bli "homofile", for så å finne ut 10-20 år senere at det bare var tull å gå ifra kona og fire barn.. så er de "plutselig" hetero igjen. Særlig menn lar seg styre av kjønnsorganet sitt i alt for stor grad. Kvalmt.

Anonymkode: 98fa5...229

Skrevet

Forskning har vist at den kvinnelige seksualiteten kan være flytende, og at de fleste av oss befinner oss på en skala mellom 100% hetero og 100% homo. 

Er det ikke bare fint at du har denne nye pirrende interessen for jenter? Det er ingen som dømmer deg for det. Nyt det og utforsk det, og ikke vær så uptight. 

Jeg har hatt forhold til mennesker av begge kjønn, men har nå møtt den personen jeg vil tilbringe resten av livet med, og det er tilfeldigvis en mann (er kvinne selv). 

Anonymkode: f2c9a...cf4

Skrevet

Jeg tenker at du ikke er det, bare lei av menn.

Jeg er selv i en slags limbofase nå, hvor jeg har begynt å betvile legningen min. Men jeg er ikke redd for å være lesbisk/bifil, og er vel egentlig helt sikker på at jeg er det. Men her er det mer kompliserte saker i bildet, som mann og barn. Så for min del høres det nå ut som om du har en ypperlig sjanse til å utforske om det faktisk er noe.mer der, all den tid du nå er singel - noe jeg også hadde likt å kunne gjøre.

Anonymkode: 26b47...06a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...