Weebs Skrevet 31. august 2017 Forfatter #1721 Del Skrevet 31. august 2017 7 minutter siden, miore skrev: Min snupp gikk med sonde en uke da hun var ca 1.5. Hun hatet oss, sykepleierne og verden da hun satt med en sykepleier som menneskelig tvangstrøye og en annen dyttet sonden ned, men "glemte" den ganske fort når den først var på plass. Så arbeidsteorien min er at hun -definitivt- ble plaget da de satte den på plass, men at det gikk greit etter dét. Men litt irritert var hun nok, hun klarte nemlig likevel å rive den ut et par ganger i løpet av den uken, og da var det samme spetakkelet på nytt for å få den ned igjen. Hun var syk og superslapp da hun hadde den, men da hun etter nesten en uke ble litt mer pigg igjen var det et lite h*lvete å løpe etter henne med stativet til sonden så ikke hun skulle klare å røske den ut Hun fikk næring av den da, vet ikke om dere trenger stativ? De periodene hun ikke fikk noe, tapet de bare slangen på kinnet og ryggen så hun ikke skulle dra den ut ved et uhell (hun dro den ut med vilje de gangene hun gjorde det). Jeg får fremdeles litt vondt av å tenke på legeundersøkelsen da hun var seks måneder. Hun har aaaldri grått sånn før. Og det gjorde ikke vondt engang, hun var bare redd Tanken på at hun skal være så redd igjen Pluss definitivt bli plaget der og da... Men, ja! Må vi så må vi. Tror ikke det følger med noe stativ her. Jeg har ikke lest meg sånn opp på den testen siden fastlegen var så negativ til den. Men hvem vet hva forslaget hans blir denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 31. august 2017 #1722 Del Skrevet 31. august 2017 9 minutter siden, Weebs skrev: Jeg får fremdeles litt vondt av å tenke på legeundersøkelsen da hun var seks måneder. Hun har aaaldri grått sånn før. Og det gjorde ikke vondt engang, hun var bare redd Tanken på at hun skal være så redd igjen Pluss definitivt bli plaget der og da... Men, ja! Må vi så må vi. Tror ikke det følger med noe stativ her. Jeg har ikke lest meg sånn opp på den testen siden fastlegen var så negativ til den. Men hvem vet hva forslaget hans blir denne gangen. Ja, redselen var helt klart det verste for meg! Snuppis hylgråt bare hun så en person i hvit frakk etter noen dager, ropte bare nei-nei-nei og prøvde å gjemme seg hos meg Og jeg følte meg som tidenes ondeste som så måtte rive henne fra meg og gi henne til sykepleierne, som enten skulle ta blodprøve etter sette stikkpille eller putte i sonde, ting som ikke akkurat var maks populært. Jeg visste jo det var til hennes eget beste, men det skjønte jo ikke hun Men: hun har ingen varige men, og da vi var på sykehuset i sommer et halvår etterpå for en kontroll var det bare kult (de hadde sklie som så ut som en båt der!) og ikke skummelt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. september 2017 #1723 Del Skrevet 1. september 2017 11 timer siden, Weebs skrev: Du er heldig som blir sitert tre ganger Jo. En kjekk liten test med sonde gjennom nesa og ned i spiserøret. Den har de på i ett døgn. Det sies at det egentlig ikke er så fæl, men si det til en baby (Og en mamma ) Woho! Siteringsbonanza! Det hørtes ikke veldig fristende ut med sånn sonde nei. Det verste er vel kanskje å putte den inn..? Uansett, håper de finner ut av det da! Og jeg fant bøtter og spade på TGR om du har det i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. september 2017 Forfatter #1724 Del Skrevet 1. september 2017 13 timer siden, miore skrev: Ja, redselen var helt klart det verste for meg! Snuppis hylgråt bare hun så en person i hvit frakk etter noen dager, ropte bare nei-nei-nei og prøvde å gjemme seg hos meg Og jeg følte meg som tidenes ondeste som så måtte rive henne fra meg og gi henne til sykepleierne, som enten skulle ta blodprøve etter sette stikkpille eller putte i sonde, ting som ikke akkurat var maks populært. Jeg visste jo det var til hennes eget beste, men det skjønte jo ikke hun Men: hun har ingen varige men, og da vi var på sykehuset i sommer et halvår etterpå for en kontroll var det bare kult (de hadde sklie som så ut som en båt der!) og ikke skummelt! Det er det at de ikke skjønner hvorfor som er et helsike Men det gir vel sjelden varige traumer 2 timer siden, Beccy87 skrev: Woho! Siteringsbonanza! Det hørtes ikke veldig fristende ut med sånn sonde nei. Det verste er vel kanskje å putte den inn..? Uansett, håper de finner ut av det da! Og jeg fant bøtter og spade på TGR om du har det i nærheten. OMG! Jeg var rett i nærheten av TGR i går. Hadde tenkt å gå innom for å se om jeg fant noe moro, men jeg måtte visst skyndte meg litt for manflu+baby i en hel time var visst fæle greier Fader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. september 2017 #1725 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) Vi kjøpte på Coop Extra. Endret 1. september 2017 av Sisti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 1. september 2017 #1726 Del Skrevet 1. september 2017 2 timer siden, Weebs skrev: Det er det at de ikke skjønner hvorfor som er et helsike Men det gir vel sjelden varige traumer OMG! Jeg var rett i nærheten av TGR i går. Hadde tenkt å gå innom for å se om jeg fant noe moro, men jeg måtte visst skyndte meg litt for manflu+baby i en hel time var visst fæle greier Fader. Hva er det du skal kjøpe!? Nå har jeg lest mye om det "de har det der og der" men jeg aner ikke hva dere snakker om!? 2 timer siden, Sisti skrev: Vi kjøpte på Coop Extra. Hva? Hva kjøpte dere på Coop!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. september 2017 Forfatter #1727 Del Skrevet 1. september 2017 For faen... Hadde begynt på et innlegg i morges, men nå var det borte vekk. Greit. Får svare litt i stedet 2 timer siden, Sisti skrev: Vi kjøpte på Coop Extra. Så fint, der henger jeg rett som det er Har aldri sett det der før, men har heller aldri leita 6 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Hva er det du skal kjøpe!? Nå har jeg lest mye om det "de har det der og der" men jeg aner ikke hva dere snakker om!? Hva? Hva kjøpte dere på Coop!?!? Det er hemmelig! Bøtte og spade M har skikkelig lyst på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. september 2017 Forfatter #1728 Del Skrevet 1. september 2017 Jeg hadde skrevet noe hysterisk morsomt i innlegget som forsvant. Så det var jo dumt. Nå skal jeg bare være kjedelig som straff for at KG kødder det til. I dag våknet jeg søren meg med vondt i halsen. Manflu! Håper ikke jeg blir like hardt ramma som mannen. At jeg også må knaske Paracet hele dagen, hvile middagslurer på tre timer og synes det er helt forferdelig å være alene med M i én time. Det hadde vært skikkelig stress Grytelokket taklet fint å stå i ovnen i natt Senere skal jeg redusere kraften. Har ikke gjort det de andre gangene. Kjekt å prøve noe nytt Jeg virrer rundt med halvveis usynlige øyenbryn for tiden. Det er både grusomt og greit. Greit for at jeg er litt whatever, men synd at jeg er blitt så whatever For ett år siden hadde det vært uholdbart. Husker en gang jeg kjørte på jobb og så i speilet at jeg hadde glemt å fylle inn brynene. Var rett før jeg snudde Jeg har bestilt time for fiksing i oktober. Så har jeg i hvert fall brows on fleek når jeg begynner på jobb igjen Det skal bli greit å bry seg litt om utseendet igjen. Ikke gå med håret i dott og missing eyebrows hver dag. I går kveld tenkte jeg å prøve i mer enn to minutt å få M til å sovne igjen uten pupp. Det funker jo for mannen, hvorfor ikke meg?! (Jeg vet hvorfor, altså.) ØHR, prøvde i et kvarter. Hyyyyl. Skriiik. Gudhjelpes, så sinna baby. Snørr og tårer. Når hun begynte å puste rart gav jeg opp. Leser om folk som holder på i timesvis i flere netter. Øhr... Søvnen har vært rar i dag. 12 minutt, 18 minutt... Nå er hun på sin tredje lur og hun sovnet før jeg hadde kommet ut døra. Aldri skjedd før Hele jenta har vært rar i dag. Våknet pottesur. Bytter fra kjempeglad og dritsur hele veien. Vi (hun) tok et bad for å få tida til å gå. Det er nesten som jeg ikke vil dusje/bade henne fordi hun blir så rasforbanna hver gang hun må tørkes! Kanskje det var derfor hun sovnet så kjapt. Var utslitt av å være så sint. Håper hun sover i mer enn 18 minutt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. september 2017 #1729 Del Skrevet 1. september 2017 Høres ut som du er like (lite) standhaftig som meg på disse puppegreiene... Skjønner ikke hvordan vi skal få til å nattavvenne, jeg kommer til å gi opp etter tre minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. september 2017 #1730 Del Skrevet 1. september 2017 2 hours ago, LilleMy1989 said: Hva er det du skal kjøpe!? Nå har jeg lest mye om det "de har det der og der" men jeg aner ikke hva dere snakker om!? Hva? Hva kjøpte dere på Coop!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. september 2017 Forfatter #1731 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, Sisti skrev: Høres ut som du er like (lite) standhaftig som meg på disse puppegreiene... Skjønner ikke hvordan vi skal få til å nattavvenne, jeg kommer til å gi opp etter tre minutter. Men seriøst, et kvarter var dritlenge! Hun var ikke stille et sekund Nei, dette blir ikke gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. september 2017 Forfatter #1732 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) M var trøtt, hun skulle legges. Tannpuss (det er hun dritgod til), bleiebytte (det er er helvete, gruer meg hver gang) og amming i senga. Plutselig klikka det helt for henne og hun ropte til gardinene og krabbet i superfart (til å være nybegynner) mot vinduet hele veien. Jeg ble lei og gikk i stua. Hun bablet i vei og var liksom i kjempegodt humør. Men det var sånn falskt jeg-er-egentlig-trøtt-humør. Jeg kjenner deg såpass, M! Siden det er fredag vil jeg ha Nugatti! Så jeg sa til mannen at jeg kunne likegodt kjøre å kjøpe nå, og se etter bøtte med det samme. Så kunne han prøve å få henne til å chille imens. Det vil si skru av det jækla TV og lese en bok til henne i stedet for. Jeg gikk inn på soverommet for å hente telefonen. Så tenkte jeg "hmmm" og gjorde klar senga hennes i tilfelle han fant på å legge henne mens jeg var på bøttejakt. Sa ingenting om det til han. Fant bøtte! Og Nugatti. Og pizza. Og sjokolade. Og kjeks. Farlig å handle sulten Kom hjem og familien min var borte! Woho, tenkte jeg. Alone time! Neida. Joda. Neida. Sneik meg inn på soverommet der jeg fikk en tommel opp av mannen! Endret 1. september 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 1. september 2017 #1733 Del Skrevet 1. september 2017 Herlig!! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. september 2017 #1734 Del Skrevet 1. september 2017 Wooow altså! Det går jo over all forventning dette! Kommer til å være null stress når du skal tilbake i jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 2. september 2017 Forfatter #1735 Del Skrevet 2. september 2017 16 timer siden, Beccy87 skrev: Herlig!! God helg! Yas God helg! 16 timer siden, Sisti skrev: Wooow altså! Det går jo over all forventning dette! Kommer til å være null stress når du skal tilbake i jobb! Ja, det var ganske wow! Uten gråt og allslags. Fantastisk Nå må vi bare jobbe litt med selve nettene så er vi klare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 2. september 2017 Forfatter #1736 Del Skrevet 2. september 2017 I dag er jeg svimmel! Blir nervøs hver gang. Trykker i trynet med mat og drikke. Vil ikke ha noen typer anfall, verken migrene eller epilepsi. Hver gang jeg blunker så blir rommet ekstra langt, på en måte. Veldig ubehagelig med sånne synsforstyrrelser eller hva man kan kalle det. Mannen er på jobb, men moren min kom innom. Hun sier at hun opplever det samme av og til, og det er jo betryggende. Hun er på trilletur med M, så nå skal jeg ligge litt på sofaen og tenke på ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 3. september 2017 Forfatter #1737 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg hadde tenkt å bestille legetime etter at vi testet hvordan hun hun reagerte på mindre nattamming, men siden mannen fremdeles ikke er i form har det ikke blitt noe "ta annenhver oppvåkning". Og i natt har hun hatt to episoder med så mye slim i halsen at jeg har måttet ta henne opp for at hun skulle få puste skikkelig. Hun sov på brystet mitt mens jeg satt oppreist i én time, men da ville hun ned. Jeg klarer ikke å slappe av, så mannen skal stå opp med henne når det blir morgen. På mandag ringer jeg legen, så får han bare henvise oss til barnelege eller hva som helst. Snakket med en mamma på fotballcup. Hun hadde en baby som også hadde refluks. Ammet hele nettene. Hun fikk medisin uten ph-måling og, vips, så sov han mye bedre. Merkelig at det praktiseres så ulikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 3. september 2017 Forfatter #1738 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg hadde tenkt å bestille legetime etter at vi testet hvordan hun hun reagerte på mindre nattamming, men siden mannen fremdeles ikke er i form har det ikke blitt noe "ta annenhver oppvåkning". Og i natt har hun hatt to episoder med så mye slim i halsen at jeg har måttet ta henne opp for at hun skulle få puste skikkelig. Hun sov på brystet mitt mens jeg satt oppreist i én time, men da ville hun ned. Jeg klarer ikke å slappe av, så mannen skal stå opp med henne når det blir morgen. På mandag ringer jeg legen, så får han bare henvise oss til barnelege eller hva som helst. Snakket med en mamma på fotballcup. Hun hadde en baby som også hadde refluks. Ammet hele nettene. Hun fikk medisin uten ph-måling og, vips, så sov han mye bedre. Merkelig at det praktiseres så ulikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 3. september 2017 #1739 Del Skrevet 3. september 2017 Høres ikke noe greit ut for verken deg eller M! Har hun mye slim til vanlig (vet ingenting om refluxbarn) eller er det fordi hun også er forkjølet? Og veldig rart at det nesten er som å spille lotto, behandlingen du får kommer helt an på hvilken lege du møter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 3. september 2017 Forfatter #1740 Del Skrevet 3. september 2017 2 timer siden, Beccy87 skrev: Høres ikke noe greit ut for verken deg eller M! Har hun mye slim til vanlig (vet ingenting om refluxbarn) eller er det fordi hun også er forkjølet? Og veldig rart at det nesten er som å spille lotto, behandlingen du får kommer helt an på hvilken lege du møter! Merker ingenting til slim i halsen eller sånn surkling på dagtid, så jeg tror ikke det er forkjølelse. Men på natta høres det nesten ut som hun snorker i perioder Hele greiene er lotto! Spurte på en Facebook-gruppe for refluks om nattavvenning hadde hjulpet deres barn. Fikk både "ja" og "det må du ikke gjøre, melk hjelper" til svar. Så ja Det var også ei som nevnte stramt tungebånd og da blir jeg i alle fall helt matt. Har hørt så mye negativt om det. Leger som ikke vet hva det er osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå