Weebs Skrevet 21. august 2017 Forfatter #1661 Del Skrevet 21. august 2017 Jeg tror mannen og moren min har blitt enige om å starte Prosjekt Oppfeiting av Weebs Han kjøper Nugatti i ukene og hun kommer med skoleboller! Da vi så film i går satt han og presset på overarmen min. Jeg spurte hva i alle dager han holdt på med, det var jo vondt! "Leter etter musklene dine, men de er helt forsvunnet." Rude! Siden jeg plutselig hadde både bolle og barnevakt benyttet jeg sjansen til å forhåndsstemme Så da var det gjort! Greit å slippe kø. Forrige gang gikk vi på selve valgdagen og det var jo helt kaos. Djis. Barnehagevogn har jeg også fått i hus. Den er BRUN. Beklager, nå fornærmer jeg sikkert noen. Men brun er en grusom farge Vognen var "billig" da. Byttet den med en sykkel Håper M synes den er grei å sove i. Får teste når januar nærmer seg Sånn aller helst bør hun vel sovne i den uten å bli trillet også... Sååå, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 21. august 2017 #1662 Del Skrevet 21. august 2017 Vi har brun barnevogn Men den er fin da, så sikkert ikke samme du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. august 2017 Forfatter #1663 Del Skrevet 21. august 2017 1 time siden, A4-livet skrev: Vi har brun barnevogn Men den er fin da, så sikkert ikke samme du har Haha! Sorry Det er en brun Simo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. august 2017 Forfatter #1664 Del Skrevet 21. august 2017 Nå lurer jeg jammen meg på noe igjen! Skumleste et innlegg i en Facebook-gruppe. Mamma med en unge på to år ville vente ett år til før han begynte i barnehage. Ei svarte at hennes unge hadde det så moro i barnehagen at hun synes det var synd at noen skulle glipp av det. Ei annen svarte at det gikk fint an å være hjemme med ungen til han var tre år, men da måtte hun passe på å sosialisere ungen, være med jevngamle osv. M skal begynne i barnehagen når hun er 13 måneder. Må jeg henge med jevngamle babyer? For barselgruppa ble det bare tull med. Og de vi kjenner med babyer er ikke sånne vi henger med regelmessig. Hun henger med voksne og større barn. Bør jeg "sosialisere" henne før hun begynner i barnehagen? Invitere til playdate, liksom? Det er ikke noe jeg kommer til å trives sånn ekstremt med, men må jeg så må jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. august 2017 #1665 Del Skrevet 21. august 2017 De er ikke særlig sosiale med andre barn på den alderen her uansett, så jeg ville ikke stresset med det. Men kanskje spurt barnehagen om dere kan komme på besøk noen ganger før oppstart? Det har vi gjort, vært der ca en gang i uka i en måned før oppstart. Da sitter vi bare ute og leker i sandkassa mens de andre er ute. På barseltreff er de jo mer interessert i de nye lekene enn de andre ungene, så akkurat det hadde jeg ikke tenkt mye på... Hadde nok tenkt annerledes om det var en to-treåring det var snakk om. Der har du hvertfall min mening. Men jeg har ikke peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 21. august 2017 #1666 Del Skrevet 21. august 2017 Er åpenbarnehage et alternativ hos dere? Vi var på det med Trollet og tenker å starte snart med Bølla også, bare for å vende dem til at det er andre små barn og mennesker rundt dem. (Siden vi ikke er sånn kjempe sosiale og ikke kjenner mange andre mennesker med barn) Også er jeg enig i at en tur eller tre til barnehagen før start er en god ide. Om ettermiddagen for eksempel bare for å bli kjent med ute området osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 21. august 2017 #1667 Del Skrevet 21. august 2017 Jeg trivdes hwller ikke med barselgruppe, men som @Beccy87 var vi noen ganger i åpen barnehage mot slutten av permisjonen. De leker jo ikke med hverandre, men blir i alle fall litt mer vant til å leke rundt hverandre. Ellers tenker jeg at 13 måneder er ungt nok til at det ikke er noe du trenger å stresse med så lenge hun ikke ser ut til å kjede seg Hovedgrunnen til at vi dro var ikke noen vidløftige tanker om sosialisering, bare at dattera etter hvert kjedet seg lett når hun bare var med oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. august 2017 Forfatter #1668 Del Skrevet 21. august 2017 Tusen takk for svar @Sisti, @Beccy87 og @miore! Da puster jeg lettet ut Jeg googlet og fant en åpen barnehage i nærheten. 30 minutts kjøring er vel i nærheten Og henging i den fremtidige barnehagen skal vi absolutt få til Godt å tenke på at hun ikke blir weirdoen i barnehagen som ikke vet hvordan hun skal kommunisere med de andre babyene. Gjett hvor benken min har havna. Oslo. Fikk mail fra han som har den nå. Kunne komme å hente den hvis jeg ville. Javisst, digger en kjøretur på 10 timer. Fader, håper butikken ordner opp i dette. Jeg googlet for å sjekke at det virkelig skal være sju episoder med GoT nå. Havnet inn på en artikkel som spoilet dagens episode big time. Så det var gøy! Var så irritert at jeg måtte stå på kjøkkenet under de "verste" scenene. Nå har jeg lagt meg. Håper M er gira på å sove lenger enn 30 minutt i slengen i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. august 2017 Forfatter #1669 Del Skrevet 22. august 2017 Superlong story short - jeg har nettopp fått beskjed om at jeg får bruke fire ferieuker som jeg vil. Så da velger jeg å bruke dem rett etter permisjonen, dermed begynner jeg ikke på jobb igjen før 16. oktober! Da er M så og si 11 måneder, og det er jo kjempemye! Så nå kan jeg utsette dette sovegreiene en måned. Neida. Hehee... 11 måneder er nesten 12. Og det er ett år! What tha faack. Helt ærlig føles det ut som jeg fødte i forgårs. Jeg forstår ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 22. august 2017 #1670 Del Skrevet 22. august 2017 Så bra! Skal dere være hjemme samtidig da, eller utsetter mannen sin permisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 22. august 2017 #1671 Del Skrevet 22. august 2017 Det er jo fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 22. august 2017 #1672 Del Skrevet 22. august 2017 Hurra! De fire ukene er nok gull verd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. august 2017 Forfatter #1673 Del Skrevet 22. august 2017 7 timer siden, A4-livet skrev: Så bra! Skal dere være hjemme samtidig da, eller utsetter mannen sin permisjon? Jeg synes egentlig mannen burde utsatt sin litt, sånn at han er hjemme når M begynner i barnehagen. Men han mener at de tre dagene vi får fri er nok, så satser han heller på å avspasere hvis hun trenger ekstra tid Ordner seg vel. Men jo, vi skal visst være hjemme samtidig 3 timer siden, Beccy87 skrev: Det er jo fantastisk! 3 timer siden, Leviora skrev: Hurra! De fire ukene er nok gull verd! Ja, det var en skikkelig grei telefon å få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 22. august 2017 #1674 Del Skrevet 22. august 2017 3 dager innkjøring er ikke mye. Husk at hun skal bli kjent med stedet, de andre barna, de voksne, nye rutiner osv. Har dere mulighet til det, så ville jeg vurdert lenger innkjøring. Med storesøster tok der ganske så lang tid, selv med meg på naboavdelingen. Her har vi satt av 2 uker i slutten av min permisjon. Ligner hun på storesøsteren, så vil det nok trengs. Nå må ikke folk som bare har 3 dager bli sur på meg. Jeg sier bare at det er supert å bruke lang tid på innkjøring om man har muligheten til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 23. august 2017 #1675 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Jeg ville definitivt (definitivt) også gått for to uker dersom dere har muligheten, det høres helt perfekt ut. Og for mannen sin del betyr det jo to uker med en del potensiell babypause om det går så bra som han tror, skulle tro du kunne lokke ham med det Vi gjorde det som @Pentu beskriver bortsett fra at det var mannen som var hjemme i slutten av sin perm. Vi trengte også de to ukene da snuppis bruker lang tid på å bli trygg på nye folk, men mannen fikk likevel tid til å spille en del american truck simulator i kjelleren den andre av de to ukene vi brukte på innkjøringen Endret 23. august 2017 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 23. august 2017 #1676 Del Skrevet 23. august 2017 Jeg synes også man burde ta mer enn 3 dager om man har tid til det. Men da tenker jeg i form av at man tar kortere dager de første to ukene, ikke at foreldrene henger i barnehagen utover de 3 dagene som er satt av til det. Litt fordi det er fint at ungen blir vant til at barnehagen er deres sted og at der er det andre mennesker enn mamma og pappa som er til å stole på, men også med tanke på alle de andre ungene som går der som ikke har godt av at det ''flyter over'' av foreldre som ikke klarer å gi slipp. (ikke bli sur på meg heller nå da, det her med tilvenning er et sårt tema for mange og som alt annet er det tusen måter å gjøre det riktig på) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 23. august 2017 #1677 Del Skrevet 23. august 2017 Veldig enig, @Beccy87 - det viktige etter min mening er at det ikke blir åttetimersdager alene i barnehagen med én gang om ungen ikke er veldig trygg veldig fort Det var vår taktikk også, ergo american truck simulator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 23. august 2017 #1678 Del Skrevet 23. august 2017 15 minutter siden, Beccy87 skrev: Jeg synes også man burde ta mer enn 3 dager om man har tid til det. Men da tenker jeg i form av at man tar kortere dager de første to ukene, ikke at foreldrene henger i barnehagen utover de 3 dagene som er satt av til det. Litt fordi det er fint at ungen blir vant til at barnehagen er deres sted og at der er det andre mennesker enn mamma og pappa som er til å stole på, men også med tanke på alle de andre ungene som går der som ikke har godt av at det ''flyter over'' av foreldre som ikke klarer å gi slipp. (ikke bli sur på meg heller nå da, det her med tilvenning er et sårt tema for mange og som alt annet er det tusen måter å gjøre det riktig på) Mini begynte i barnehagen i går, og dette var rådet vi fikk. De var veldig glade for at vi kan ha mer enn tre dager tilvenning, men ønsker at vi gjør det i form av veldig korte dager. Weebs, har dere fått/er sikre på å få barnehageplass? Tenk at vi allerede diskuterer barnehage, tida flyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. august 2017 Forfatter #1679 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Tusen takk for at dere deler deres meninger og erfaringer! Setter så jæklig stor pris på det Vi har fått barnehageplass og på nettsiden deres ser jeg at de anbefaler en rolig start på et par uker. Så de er enige med meg Jeg hadde tenkt å pushe mannen litt hardere på utsetting av permisjon, jeg måtte bare ta en kikk på planen min. Altså hvordan jeg jobber den første tiden. Jeg har litt fridager innimellom når jeg jobber sånne teite skift Jeg er helt enig med dere at korte dager i starten er så og si alfa omega, i hvert fall her hos oss. Hun skal nemlig ha flere dager fra halv sju til nesten halv fire. Og det er rimelig , spør du meg! Men så er jeg så heldig at jeg har en mamma som også jobber skift, så hun er allerede på jakt etter en brukt bilstol sånn at hun kan hente M av og til Nå har vi diskutert det litt mer, og blitt enige om å ha to uker Hans permisjon er delt opp i hytt og pine for å dra ut tiden lengst mulig. Så han gledet seg ikke til å sende en ny søknad nå akkurat Men dette skal vi fikse. Så kan jeg slappe av litt I går spurte jeg den ene babyen som vi kjenner om de har valgt samme barnehage som oss. Og det hadde de! Begynner i januar de også Så det er jo koselig. Tror jeg. Vet ikke helt? Det har sikkert ikke så mye å si egentlig Edit: iiik, fikk nettopp vite at jobben kun gir én dag fri med barnehagestart. Herregud, det er nesten null. Nei, her blir det permisjon!! Endret 23. august 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 23. august 2017 #1680 Del Skrevet 23. august 2017 Her får vi vanligvis en dag betalt fri, men kan ta ulønnet resten. Jeg søkte om ulønnet og fikk svar om at de kom til å være lønnet 🙊🙈. Klager ikke på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå